Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp med treningen og kosthold  (Lest 2416 ganger)

aanes

  • Gjest
Trenger litt hjelp med treningen og kosthold
« : 29. desember 2011, 01:57 »
Jeg klarte ikke og finne et bedre forum for denne posten. Så jeg poster den her.

Litt om meg:
Jeg har bestandig vert plaget med overvekt. Noe legene mener har med mitt lange og ekstreme bruk av astmamedisiner (Har sluttet og bruke dem nå)
Jeg håppet opp i vekt til jeg startet på vidregående og siden har vekten stått stille.

I løpet av de siste 3-4 mnd har jeg trent aktivt men jeg får lite/ingen resultat.

Vekt:
Jeg er nå 112kg og 172 høy. Og jeg er dritlei av og være tykk. Så jeg har virkerlig lyst og gjøre noe med det.

Diet:
Jeg spiser:
Frokost:
Ca. kl 07.30 - 1 Skive brød med kjøttpålegg
Lunsj:
Ca kl 11.30 - 2 Skiver brød med kjøttpålegg
Middag:
Ca kl 16.30 - Ca 400Kcal.
Kveldsmat:
Ca kl 20.00 - 1 Skive brød med kjøttpålegg

Trening:
Mandag - 45 min Innebandy (keeper)
Tirsdag - 90 min Innebandy
Onsdag - Biseps/Triseps
Torsdag - Mage og rygg
Fredag - Lår
Lørdag - Fri
Søndag - Fri

Jeg går litt ned i vekt men så fort jeg går ut av dietten med pizzakvelder med mye spising kan jeg for gå opp 1kg+ på en dag.
Lurer også på hva det er som bygger fortest muskelmasse (Ja. Jeg vet at ingenting kommer av seg selv eller over natten. Så jeg regner med og bruke 1.5-2 år på og fikse problemet mitt)

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #1 : 29. desember 2011, 02:57 »
Hmm, lite mat, grei aktivitet. Kanskje det kan ha noe med drikke å gjøre og. Vann er ingen kalorier, og brus/ melk og alt annet kan faktisk utgjøre en del kalorier etterhvert.  Det er kaloriene som avgjør vekt opp/nedgang. du må ligge i kalori underskudd. altså få i deg mindre enn du bruker

Ville forandra på styrke treninga di forresten.
to dager i uka med fullkropp funker bra til begynnere, og forsåvidt de fleste.
kunne kanskje sett på programmer som tn sitt RYP Wink

lykke til

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #2 : 29. desember 2011, 03:06 »
Det er ikke noe hokus pokus å gå ned i vekt, om det er målet. Husk at det ikke er farlig å være sulten!  Cheesy
Drop noe av alt det brødet, spis heller litt mer protein. Du kan jo evt. kjøre kardio på en av fridagene dine aswell! Litt ekstra endorfiner i systemet er vel bare til hjelp, når man skal følge dietten. Slik har det værtfall vært hos meg.  Grin

Lykke til!
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #3 : 29. desember 2011, 03:12 »
Så og kjøre på med 1-2 proteinshaker har ingen negativ innvirkning?
Proteinshake er jo ekstra kcal, men erstatt noe av energi fra brødet, men evt. en proteinshake, ja.
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #4 : 29. desember 2011, 03:13 »
Så og kjøre på med 1-2 proteinshaker har ingen negativ innvirkning?

Spis skikkelig mat isteden for det tullet.

Frokost
Havregryn
Omega 3
Melk

Lunsj
4 egg
Melk

Middag
Kylling
Salat
Omega 3
Melk

Kveldsmat
Fisk
Salat/pasta/ris
Melk

Drikk også mye vann.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #5 : 29. desember 2011, 03:14 »
Proteinshake er jo ekstra kcal, men erstatt noe av energi fra brødet, men evt. en proteinshake, ja.
har redigert min første post, btw. Smiley
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #6 : 29. desember 2011, 03:15 »
Spis skikkelig mat isteden for det tullet.

Frokost
Havregryn
Omega 3
Melk

Lunsj
4 egg
Melk

Middag
Kylling
Salat
Omega 3
Melk

Kveldsmat
Fisk
Salat/pasta/ris
Melk

Drikk også mye vann.

Om han i hovedsak skal ned i vekt kan det være lurt å ikke drikke så alt for mye melk.. drikk heller vann!
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #7 : 29. desember 2011, 03:16 »
Problemet ditt er at du lever i fornektelse. Det er vanskelig å hjelpe noen som gir uriktig informasjon.

Du spiser omtrent ingenting, er aktiv, og er tung. Den kombinasjonen gir vektnedgang. Astmamedisin hjelper deg ikke i å bryte fysiske lover.( Vi kan ikke redde barn i den tredje verden ved å sende en kasse astmamedisin.)

Problemet er sannsynligvis alt du spiser mellom måltidene dine, og de helgene du er på byen, og den uka du sprekker, og i jula, og i bursdager, osv osv.

Spis mindre, tren mer.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #8 : 29. desember 2011, 03:26 »
Ja skjønner. Men siden du selv har problemer med å gå ned, at det går smått, så tenker jeg slik; Du har 2 valg, enten forbrenne mer, f.eks. ekstra kardio, eller så må du spis mindre.
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #9 : 29. desember 2011, 03:42 »
Problemet som jeg skrev er at det er liten nedgang. Men de gangene jeg går ut av dietten(Som du sier, jul, bursdag etc) Spretter jeg fort opp igjen.
Med den dietten går jeg ned allt fra 0.2-0.5 kilo i uken. Før jul gikk jeg ned fra 115 - 108 Men spratt opp igjen i jula.

Jeg kan også lite om ernering og å lese på nett funker dårlig siden hver side sier forskjellig. Derfor jeg spør her.
Jeg kan også fint lite om trening. Så derfor spør jeg her. Kanskje dere har noen ideer. Fikk et forslag om RYP. Noe jeg tenker at jeg skal prøve.
Altså, vi må prøve å prate klart og tydelig. Hva er det EGENTLIG du spør om? Du ønsker selvfølgelig å gå ned i vekt..men hva er det du lurer på?

Du går jo ned i vekt når du følger dietten din, så hva er problemet? Hvorfor må du sette deg inn i trening og kosthold? Du vet jo hva som fungerer. Du ramser opp hva du spiser på diett, for å få svar på hvorfor du går opp i vekt når du ikke følger dietten!? Vel, da må du selvfølgelig heller skrive hva du spiser utenom dietten.

Dette er ikke plassen å få lyve for deg selv og oss andre. Vi er godt vant med folk som prater piss her..

Spis mindre, tren mer!

All trening som gir svette/høyere puls, vil forbrenne energi. Jo høyere temp/puls, jo mer energi blir brukt.

Staten har allerede brukt store summer for å kunne anbefale et godt kosthold:
http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/kostholdsrad/Sider/default.aspx

Du har alle svarene dine der. Det er ingen vits i å gjøre det mer komplisert.

..og lykke til Tongue
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Trenger litt hjelp med treningen.
« #10 : 29. desember 2011, 04:04 »
Jeg skrev veldig utyderlig. Skal endre posten oppe.
Det jeg egentlig skulle spørre om er hvorfor og om det er normal og gå opp 1kg+ når man går utenfor dietten for 1 dag (veldig utenfor dietten med pizzakveld og mye spising etc)
Lurer også på hva det er som gir mest muskelmasse i forhold til trening. Siden jeg ikke kan se noen fremgang i forhold til muskler. Evt om det bare er kropsfettet mitt som gjør at jeg ikke ser noen fremgang.

Sorry for uryddig skriving:S
Det er håpløst å måle vekten sin dag for dag. Jeg har akkurat drukket 0.5l vann, noe som betyr at jeg har gått opp 0.5kg. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg har lagt på meg 0.5kg fett.

1kg kroppsfett inneholder omtrent 7000kcal. Såh, hvis du får i deg 7000kcal mer enn du har forbrent på en dag, så har du lagt på deg 1kg fett. Det gjør ingen forskjell om vi kaller dette normalt eller ikke. Overskudd lagres som fett.. enkelt og greit.

Det er ikke så mye vits å snakke om maksimal muskelvekst, hvis du ikke klarer å trene kontinuerlig. ALL trening vil gi muskelvekst, uansett hvor rævva programmet er. Cluet ditt er å trene jevnt og trutt på et nivå du kan holde i 30-40år. Det finnes mange programmer på denne nettsiden, og alle vil fungere fint. Man kan diskutere detaljer innen trening til man blir grønn, men det er uviktig for deg. Tren jevnt og trutt.

Det er ingen magiske triks for å gå ned i vekt, og det er ingen magiske triks for å få store muskler. Du gjør som mange andre, går rett i detaljene..for deretter å påpeke hvor vanskelig alt er. (dette er kanskje en unnskyldning for deg selv?) Vel, det er egentlig skikkelig enkelt; spis mindre, tren mer.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Trenger litt hjelp med treningen og kosthold
« #11 : 29. desember 2011, 04:54 »
Da har jeg fått svar på det jeg lurte på. Tar tegningen. Hehe. Takker for linket btw.
Takk for hjelpen folkens Cheesy
Hehe, skjønner godt at du lurer. Er så mye forskjellig informasjon der ute, fra det ene, til det andre. Det viktige er å finne ut noe som fungerer for deg, noe du klarer å gjennomføre i din hverdag. Som flere ink. megselv har påpekt tidligere her, spis mindre og tren mer. Prøv å finne et "sunt" alternativ til dine uvaner, og ikke minst push deg selv! Det er IKKE farlig å være sulten i perioder iløpet av døgnet Cheesy

Lykke til, nok engang, du kan og vil klare å nå målene dine.
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!