Skrevet av Emne: fitnessmessen(strongman)  (Lest 36703 ganger)

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #90 : 12. februar 2012, 12:35 »
Egil vil legge ut korrekt resultatliste. Svend var litt rask i avtrekkeren når han leste opp og det ble et par feil.

Forøvrig en bra konkurranse. Var gøy og være med å arrangere, samt se på. Ble litt langdrygt , spesielt pga den ufrivillige pausen vi fikk pga wreslingen.

Det ble litt mange deltagere. Er ikke feil med mange deltagere, men når vi ikke har mulighet og plass til å kjøre 3-4-5 stykker i slengen, så tar konkurransen for lang tid dessverre. Da mister en litt av showet og spenningen underveis.

Bilen ble jo litt lett, men virket nå som den skilte de beste uansett. Ble uansett bare en lett oppvarming, kondisjons øvelse. Vekten var mere passe for jentene Smiley Tror ikke en bør satse på biltrekking i foajen der om det blir flere fitnessmesse strongmankonkurranser..

Farmers var en fin øvelse , og 120 kg var en passe vekt. For jentene ble kanskje 50 kg for lett, men skilte jo fint her også og tror ikke resultatet ville blitt mye annerledes om vi la på 10 kg pr farmers Smiley

I benk for damer imponerte spesielt Sol ogJorunn med 35 og 34 reps på 45 kg
I Hantel for gutta må jeg si at det var mange som skuffet meg med å ikke klare å reppe den, mens de beste gjorde jobben og viste god teknikk og styrke Smiley

Dekk var vel også en grei øvelse, underlaget er litt glatt, men har en styrken så er jo dekket så lett det ikke har noe å si..

Forøvrig glemte en utøver igjen noen hvite/blå Asics joggesko, Noen mente det var Trond Jørgensen sine, så jeg satte de i garderoben der og merket de med navnet hans.. Så om noen føler for å hente de til rett eier så feel free..




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #91 : 12. februar 2012, 12:46 »
1. Ikke mulig å få inn større bil i foajeen, medmindre den kjøres gjennom messehallene tidligere i uken, før messen rigges.
2. Ble lest opp noe feil på rekkefølgen når jeg skulle dele ut premiene. Jeg kommer med riktig liste.
3. Rått antall deltakere. Jeg og Espen trodde aldri at alle skulle møte opp.. hehe! Meget uvanlig!
4. 6 jenter på start viser at jentene ønsker å leke med overkommelige vekter og tøffere øvelser enn roing og dips! Smiley

resultater kommer snart.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #92 : 14. februar 2012, 09:28 »
1. Bjørn Andre Solvang            - 74,5 poeng (19+17,5+19+19)
2. Vidar Vikøyr                    - 60,5 poeng (15,5+11+18+16)
3. Øyvind Rein                     - 60 poeng (17+14+16+13)
4. Anders Bull                      - 57 poeng (9+16+17+15)
5. Henrik Hilde                     - 44 poeng (14+19+0+11)
6. Jøgen Aukland                   - 43 poeng (13+13+0+17)
7. Tommy Grønnbakken            - 41,5 poeng (18+9,5+0+14)
8. Odd Kvernberg                   - 41 poeng (11,5+ 17,5+0+12)
9. Torbjørn Farmen                 - 32 poeng (7+15+0+10)
10. Sigbjørn Sønderland             - 31 poeng (1+12+0+18)
11. Morten Halvorsen                - 28,5 poeng (15,5+6+0+7)
12. Jores Pongu                      - 22,5 poeng (4+9,5+0+9)
13. Andreas Møller                  - 19 poeng (8+5+0+6)
14. Espen Edvardsen                 - 15 poeng (6+4+0+5)
15. John Vegar Solvang          - 14 poeng (3+3+0+8)
16. Trond Jørgensen       - 10 poeng (5+1+0+4)
DNF Tom Wangen - (11,5+7-----)
DNF Håvard Huse - (10+8 -----)
DNF Glenn Libekk - (2+2 ---)


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #93 : 14. februar 2012, 23:55 »
Gulvet var ikke bare litt glatt. For å demonstrere tok jeg sats og skøytet meg bortover gulvet etter at jeg var ferdig med dekkveltet. Ved flere tilfeller endte jeg med å skyve dekket foran meg,  da det rett og slett var for lite grep på gulvet til at det flippet. Kjipt å vite at man er god for seks flipp på - tja - 30 sek. for så å måtte rote rundt i 10 sek. ekstra pga såpeglatt gulv.

I farmers gikk jeg kun halvparten så langt som jeg regnet med, men det var derimot kun min egen feil (lite trening av grep i det siste grunnet overdreven tro på egen fortreffelighet hva angår grepsstyrke).

Hva angår hantelen vil jeg si det neppe er hensiktsmessig å bruke en vekt som kun tre (?) av 20 utøvere klarer et eneste rep på.

Men ellers var det hyggelig, koselig og alt det der.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #94 : 14. februar 2012, 23:57 »
Gulvet var ikke bare litt glatt. For å demonstrere tok jeg sats og skøytet meg bortover gulvet etter at jeg var ferdig med dekkveltet. Ved flere tilfeller endte jeg med å skyve dekket foran meg,  da det rett og slett var for lite grep på gulvet til at det flippet. Kjipt å vite at man er god for seks flipp på - tja - 30 sek kanskje for så å måtte rote rundt i 10 sek. ekstra pga såpeglatt gulv.


Gulvet visste jo alle at var glatt før dekket, så var jo bare å forandre teknikken utifra det.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #95 : 15. februar 2012, 00:05 »
Gulvet visste jo alle at var glatt før dekket, så var jo bare å forandre teknikken utifra det.

Jeg endret ikke teknikk til close stance med markløftstil fordi dette ikke er rett måte å flippe dekk på.

Mye av poenget med å stille var å trene teknikk, noe som blir vanskelig hvis forholdene er helt
sære.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #96 : 15. februar 2012, 00:09 »
Jeg endret ikke teknikk til close stance med markløftstil fordi dette ikke er rett måte å flippe dekk på.

Mye av poenget med å stille var å trene teknikk, noe som blir vanskelig hvis forholdene er helt
sære.

Er jo ingenting som er rett teknikk å flippe dekk på Tongue Den riktige teknikken er jo den som er mest effektiv utifra de forholdene man har. Shaw bruker jo også denne teknikken til vanlig, så å si denne er feil blir ikke helt rett.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #97 : 15. februar 2012, 00:14 »
Er jo ingenting som er rett teknikk å flippe dekk på Tongue Den riktige teknikken er jo den som er mest effektiv utifra de forholdene man har. Shaw bruker jo også denne teknikken til vanlig, så å si denne er feil blir ikke helt rett.

Hvis du leser artikler om dekkvelt vil du se at det er bred konsensus om at man skal skyve kroppen inn i dekket, ikke løfte det. Dette vil under akseptable forhold også være mest effektivt. På en ishockeybane vil dette imidlertid ikke funke, da dekket vil skli bortover. Dette er da også årsaken til at man vanligvis ikke arrangerer strongmankonkurranser i ishaller eller på steder med tilsvarende underlag.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #98 : 15. februar 2012, 00:29 »
Hvis du leser artikler om dekkvelt vil du se at det er bred konsensus om at man skal skyve kroppen inn i dekket, ikke løfte det. Dette vil under akseptable forhold også være mest effektivt. På en ishockeybane vil dette imidlertid ikke funke, da dekket vil skli bortover. Dette er da også årsaken til at man vanligvis ikke arrangerer strongmankonkurranser i ishaller eller på steder med tilsvarende underlag.

Ikke for å være kverulerende, men ganske uenig i det du sier. Hvilkene artikler er dette snakk om feks,  aldri sett noen sånne. Selvfølgelig skyver man kroppen inn i dekket, men hvor mye man gjør dette iforhold til å løfte må man jo se ann. Så vidt jeg har sett brukte Arild Haugen smalt grep på dekk, og også verdens sterkeste mann. Er ikke en riktig fasit på hvordan man velter dekk, akkurat som det ikke er en fasit på hvordan man tar en knebøy. Kroppssammensetning, styrker og svakheter kommer inn i bilde på hva som er best for hver enkelt. Sier seg selv at en som tar 200 i bøy og 210 i mark bør bruke anderledes teknikk enn en som feks har 300kg i mark og 210 i bøy.

Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #99 : 15. februar 2012, 00:39 »
Noen bruker bredt grep, andre smalt, men det endrer ikke det faktumet at en bestemt vinkel på løftet vil generere optimal effekt. Det er ren fysikk. Å løfte dekket vil aldri være den beste teknikken, med mindre underlaget er for glatt til at dekket ligger i ro når man presser på. Da må man generere kraft rett oppover, noe som i utgangspunktet er helt dust.

Mange vil nok si at det er jeg som er helt dust som er såpass kjip og negativ, men det er min klare holdning at dersom man ikke sier i fra når noe ikke holder mål, blir det ikke fikset. NSM har f.eks. alltid blitt godt gjennomført etter min oppfatning. Da skal man også dele ut ros, noe jeg da gjerne gjør.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #100 : 15. februar 2012, 01:00 »
Noen bruker bredt grep, andre smalt, men det endrer ikke det faktumet at en bestemt vinkel på løftet vil generere optimal effekt. Det er ren fysikk. Å løfte dekket vil aldri være den beste teknikken, med mindre underlaget er for glatt til at dekket ligger i ro når man presser på. Da må man generere kraft rett oppover, noe som i utgangspunktet er helt dust.

Mange vil nok si at det er jeg som er helt dust som er såpass kjip og negativ, men det er min klare holdning at dersom man ikke sier i fra når noe ikke holder mål, blir det ikke fikset. NSM har f.eks. alltid blitt godt gjennomført etter min oppfatning. Da skal man også dele ut ros, noe jeg da gjerne gjør.

Ja, enig at det er en spesielt vinkel som er optimalt for å må maksimal effekt (må jo nesten være enig, da dette er fakta). Men er jo ikke såpass enkelt som du skal ha det til, er vekta på dekket lett er det viktigere å være raskt nede og få "død tiden" mellom flippa ned istedenfor å ha optimal effekt på alle flippa. Spørs jo også om du kommer i en gunstig posisjon i styrke/eksplosivitets messig, da det er bedre å få litt dårligere vinkel hvis du klarer å generere mye mer krefter. På en konkurranse gjør man det som skal til for å være best der og da, noe annet er jo bare teit i mine øyne. Sier ikke at du ikke får lov til å nevne at det var glatt, men å si du gjorde det 10 sekunder treigere pga gulvet er jo feil. Da gjorde du det heller 10 sekunder treigere siden du nekta å tilpasse deg forholdene Tongue

Har forresten klart å miste den betalingsgiroen for å trene på lørenskog, så hadde vært nice hvis jeg kunne fått en ny en neste gang vi møtes Smiley
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #101 : 15. februar 2012, 01:10 »
Du kommer ikke raskere ned mellom flippene ved å stå rett opp, fremfor å presse i vinkel.
Stevnet mitt var for øvrig for lengst ødelagt og meningsløst da vi kom til dekkveltet. Grunnen til at jeg i det hele tatt fortsatte å delta etter farmers var for å trene teknikk på dekket. Hele poenget med å drive med en idrett er jo å vinne, men da må man i blant ydmyke seg selv i en rekke konkurranser først for å få teknikken på plass. Å prøve "feil" teknikk for å få en litt mindre dritræva plassering uten å lære noe av nytte ift. neste stevne ser jeg ikke helt verdien i.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: fitnessmessen(strongman)
« #102 : 15. februar 2012, 08:15 »
Dette er jo bare vas, så jeg håper du bare kverulerer for morro skyld! "Rett teknikk" er hva som er mest effektivt til enhver tid, om det er tilpasning til dårlig grep på dekket eller underlaget. Og siden dekket var såpass lett kunne faktisk underlaget vært enda glattere uten at det gjorde noe. Smiley
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #103 : 15. februar 2012, 08:30 »
I bunn og grunn er personlige feil det eneste en kan skylde på hvis en gjør det dårlig i konkuranse. Da alle i en gitt konkuranse løfter samme utsyr og under samme forutsetninger!

Utlogget KjartanAN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #104 : 15. februar 2012, 08:51 »
Slutt og klag, det er bare og peise på Cool
Nord Norges Sterkeste Mann 2012: 7 plass
Nord Norges Sterkeste Mann 2013: 5 plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!