Skrevet av Emne: fitnessmessen(strongman)  (Lest 36617 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #105 : 15. februar 2012, 09:48 »
Ut fra bilder, film og hva andre sier virket denne konken litt halvhjerta. En konkurranse bør ikke vare lengre enn maks 2 timer av hensyn til publikum (spesielt når alle må stå), men dette er jo også det beste for deltakernes del. Hvorfor ikke kjøre en kjapp kvalifisering eller ta en cut etter de første øvelene? Jeg fikk inntrykk av at dette showet virket amatørmessig til tross for at PG, Egil, Svend osv. var på plass.
Hantelen på 80 kg hører tydeligvis hjemme i NSM. Til tross for mange deltakere er det bare et fåtall som greier å reppe på den, noe som er dårlig show. At BAS blir i en egen klasse for seg er litt synd å se, da en konkurranse som dette burde hatt flere av hans kaliber. For meg er det tydelig at toppnivået i norsk strongman ikke øker for hvert år, men har sunket etter en topp i 2009.
En kan imidlertid håpe på bedring, for med noen virkelig sterke nykommere kan trenden snu. Jeg greier faktisk ikke å se spenninga fram mot NSM i mai annet enn en catfight mellom BAS, BØS og kanskje Rørbakken. Litt for mange av de store navnene for 2-3 år tilbake mangler.
Dårligere nivå i sporten kan da ingen klandres for, men da bør i hvert fall konkurransene være best mulig arrangert.

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #106 : 15. februar 2012, 11:27 »
Gulvet var glatt og likt for alle, de fleste løste det med litt sprayklister under skoa. Dekket lå tilgjengelig hele konkuransen, vi var en god gjeng som testet dekket i den timelange pausen og fant riktig teknikk i forhold til gulvet. At ikke andre gjorde det er dems egen feil.

Ingen av øvelsene var for tunge for deltagerne med unntak av hantelen, kanskje 63kg eller 73kg hantelen til Svend hadde vært en bedre løsning. Det var tross alt mange som ikke klarte 80 hantelen på NSM for 2 år siden og der var nivået mye høyere enn på Lørdagen. Vekta på farmersene var fin og dekket og bilen hadde passe vekt mtp underlaget, de beste vant.

Nivået er det desverre ikke noe å gjøre med som du over her sier, og jeg er enig med at konkurransene bør tilpasses etter det. NSM har bært preg av tunge vekter de siste åra, men som Svend sier er det det som må til for å kunne ha direkte-kvalifisering til WSM. Dere får bare trene og spise gutta!
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #107 : 15. februar 2012, 18:36 »
Greit, da later vi som om arrangørene utelukkende fortjener ros og ikke et snev av kritikk.
Dømmingen var bra, Egil var flink til å påse at alle utøverne ble ropt opp i god tid og i riktig rekkefølge. Dette skal arrangørene roses for. Så later vi også som om håndballklister og godt humør er alt som skal til for å anse dekkveltet og truck pull som en god ide på dette underlaget.

Neste sesong lar vi for øvrig Rosenborg spille på grusbane med skjeve mål og en pløsete ball. Med et smil.







Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #108 : 16. februar 2012, 10:16 »

Neste sesong lar vi for øvrig Rosenborg spille på grusbane med skjeve mål og en pløsete ball. Med et smil.

Først lar vi de poste masse youtube-filmer av bra scoringer fra trening på gressbane sånn at de kan unnskylde seg med dårlige forhold, mens Sogndal tar seieren hjem siden de tenkte litt takstisk og trente med pløsete ball på en grusbane siden det var slik kampen skulle spilles.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget HildeN

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #109 : 16. februar 2012, 11:39 »
Jeg følger litt med på strongmanforumet, da jeg er nysgjerrig på idretten, og jeg må innrømme - aldri så lite fascinert. Jeg må innrømme at det er tanken på å trekke en bil er tiltalende Wink Jeg har forstått det sånn at idretten ennå er forholdsvis liten, men likevel er det mange som vet om den, både pga det åpenbare faktum at den årlige, nasjonale konkurransen får tv-dekning, og kanskje også pga Svend Karlsen.

Men når jeg leser deler av den siste diskusjonen blir jeg også nysgjerrig på andre ting. Jeg kommer ikke med dette innspillet for å være surmaga.

Men før jeg fortsetter - tonnevis med kred til Egil og Kikki, ildsjelene. Flott at dere arrangerer et slikt arrangement, og ekstra kred for at dere også fikset en konk for damer. Hadde selv blitt med, hadde det ikke vært for at det var regionsmesterskap i styrkeløft den helgen Smiley

Jeg er nysgjerrig på følgende:

Er det ikke tilbakemeldinger i etterkant som gjør at idretten utvikler seg?

Jeg har ingen problemer med å akseptere en pragmatisk holdning der og da - alle konkurrerte under samme forhold, man tilpasser seg og gjør det beste ut av det. Glatt gulv - javel - det er glatt gulv for de andre og.

Men i etterkant evaluerer man, gjør man ikke? Hva skal til for å gjøre forholdene bedre til neste gang? Slik jeg ser det, henger dette sterkt sammen med utviklingen av idretten, og synes det er noe pussig at man blir beskyldt for å kverulere når man gir et tilbakemelding. Det gjelder vel andre aspekter i livet også Wink

Så forresten klipp av jentene - bra jobba, damer! Cheesy

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #110 : 16. februar 2012, 11:50 »
Først lar vi de poste masse youtube-filmer av bra scoringer fra trening på gressbane sånn at de kan unnskylde seg med dårlige forhold, mens Sogndal tar seieren hjem siden de tenkte litt takstisk og trente med pløsete ball på en grusbane siden det var slik kampen skulle spilles.

Jeg benektet ikke at jeg løftet pinlig dårlig, og jeg er selvsagt enormt kritisk til egen udugelighet. Dette betyr imidlertid ikke at jeg ikke samtidig kan rette kritikk mot arrangørene for dette spesifikke
 problemet.
Får man ikke kritikk for det som ikke holder mål, betyr heller ikke rosen noe når man gjør det bra.  
Når jeg f.eks. gir Espen ros for god dømming og skriver at Egil gjorde sin jobb under stevnet bra, så vet de at dette er noe jeg skriver fordi jeg mener det og ikke fordi jeg sleiker ræv. Hadde de levert en ræva jobb, ville de fått høre det.

De som er så sarte at de forventer skamros for alt de gjør - også det som ikke holder mål - får bosette seg i et hippiekollektiv og drikke økologisk te, og holde seg unna det virkelige livet.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #111 : 16. februar 2012, 12:02 »
Er vel ikke noe tvil om at hverken Egil eller noen andre er enige om at det var glatt underlag. Men det var likt for alle, og det er vel bedre at det faktisk er en konkuranse enn å ikke gidde å arrangere pga det er glatt gulv der.. Så noe mere klaging/diskutering rundt detta nå blir for dumt!

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #112 : 16. februar 2012, 12:22 »
Er vel ikke noe tvil om at hverken Egil eller noen andre er enige om at det var glatt underlag. Men det var likt for alle, og det er vel bedre at det faktisk er en konkuranse enn å ikke gidde å arrangere pga det er glatt gulv der.. Så noe mere klaging/diskutering rundt detta nå blir for dumt!

Hvis det ikke lot seg gjøre å avhjelpe problemet kunne man valgt andre øvelser, f.eks. crucifix hold, eller en markløftvariant. Man trengte selvsagt ikke å avlyse hele stevnet.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #113 : 16. februar 2012, 13:59 »
Herlighet, det er ikke noe i veien med kritikk i det hele tatt! Det er sånn alt blir bedre. Selvfølgelig var gulvet glatt og det var noe ordentlig dritt, men det vet arrangørene svært godt selv.
Det du driver med er ikke konstruktiv kritikk men sutring og å unnskylde deg selv til de grader.
Jeg driter i om du hadde en dårlig dag, glatt gulv, hadde overvurdert grepstyrken din i farmers og gått ned i vekt i forkant av konkurransen så du ikke fikk en pallplass. Kult at du deltok!
Vi trenger flere aktive uttøvere i strongman men alle kan ikke være best.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #114 : 16. februar 2012, 14:08 »
Herlighet, det er ikke noe i veien med kritikk i det hele tatt! Det er sånn alt blir bedre. Selvfølgelig var gulvet glatt og det var noe ordentlig dritt, men det vet arrangørene svært godt selv.
Det du driver med er ikke konstruktiv kritikk men sutring og å unnskylde deg selv til de grader.
Jeg driter i om du hadde en dårlig dag, glatt gulv, hadde overvurdert grepstyrken din i farmers og gått ned i vekt i forkant av konkurransen så du ikke fikk en pallplass. Kult at du deltok!
Vi trenger flere aktive uttøvere i strongman men alle kan ikke være best.


Arrangørene får ikke vite at noe var for dårlig, hvis alle sier det var greit nok.
At du ikke anser dette som konstruktivt får så være.

For øvrig handler ikke dette om meg, men jeg erkjenner altså at jeg gjorde det ræva, uavhengig av gulvet. Det handler altså ikke om det.

For ordens skyld presiserer jeg at den eneste grunnen til at jeg trener er for å bli en eliteutøver, så jeg  er ikke enig i at det er "kult" å stille opp og være ræva, nei. Alt jeg gjør - fra å plukke opp et TV-spill, til å gå på gymmet, eller møte på kontoret om morgenen, handler om å vinne og være
best. Men det er altså ikke det dette handler om, men hvorvidt det er greit å si "sorry, det meste var bra, men situasjonen vedrørende gulvet burde vært løst på en annen måte". Jeg mener det må være rom for å si dette.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #115 : 17. februar 2012, 23:32 »
Jeg gidder faktisk ikke bruke masse tid på svaret, så jeg kommer med korte forklaringer her.

1. Kritikk er helt greit, men den må brukes på ting som er relevant. Punkt 2 er det eneste relevante, ogpunkt 3 og 4 forklarer hvorfor bare 2. er relevant.
2. Jeg og Espen og Svend skulle hatt en cut etter HVER AV ØVELSENE, for for første gang i strongmanhistorien så møtte det opp nesten alle som var påmeldt. Jeg innser at min toleranse for at alle får prøve alle øvelser ikke deles av alle.
3. forholdene i en innendørskonk er identiske for alle.. i motsetning til en utendørs konk. Glatt gulv er 100% -ABSOLUTT IKKE noe å i det hele tatt nevne i en bisetning! SUCK IT UP! Gulv og lokale blir slik som det vi får tildelt når vi får lov til å holde en konk på et sted. Jeg prøvde lenge å få oss inn i hallen til messa, men det gikk ikke.
4. Det tok for lang tid fordi vi mistet 1 time på grunn av noe wrestling vi ikke var informert om.

Den sterkeste og best forbredte vinner. Jeg skal ikke ha rævslikking bare fordi jeg bruker tre hele dager på å gjennomføre for egen regning noe som utelukkende er gjort til glede for sporten, andre, publikum og utøvere. Jeg har mer enn nok med den gleden jeg har av å møte gutta igjen....

MEn jeg fortjener ikke syting på grunn av at gulvet er glatt... det blir bare bortkastede bokstaver.  Kanskje et mer konstruktivt fokus på å forbedre egne prestasjoner ytterligere vil gi mere uttelling, Andreas? Med et bedre underlag så hadde dine konkurrenter OGSÅ hatt bedre forhold, og de ville slått deg tilsvarende?! Smiley

god helg

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: fitnessmessen(strongman)
« #116 : 18. februar 2012, 02:03 »

3. forholdene i en innendørskonk er identiske for alle.. i motsetning til en utendørs konk. Glatt gulv er 100% -ABSOLUTT IKKE noe å i det hele tatt nevne i en bisetning! SUCK IT UP! Gulv og lokale blir slik som det vi får tildelt når vi får lov til å holde en konk på et sted. Jeg prøvde lenge å få oss inn i hallen til messa, men det gikk ikke.

Bra at dere prøvde å få konkurransen lagt i messehallen. Da får vi håpe dere får gjennomslag for dette neste gang.

Sitat
Jeg skal ikke ha rævslikking bare fordi jeg bruker tre hele dager på å gjennomføre for egen regning noe som utelukkende er gjort til glede for sporten, andre, publikum og utøvere.

Og det skal du selvsagt ha honnør for. Som sagt går det fint å gi ros for deler av konkurransen, samtidig som man retter kritikk mot de delene man mener bør forbedres.

Sitat
MEn jeg fortjener ikke syting på grunn av at gulvet er glatt...
Men nå har vel ingen kritisert deg (eller noen andre personlig) for dette?

Sitat
Kanskje et mer konstruktivt fokus på å forbedre egne prestasjoner ytterligere vil gi mere uttelling, Andreas?

Jeg har definitivt mye å ta tak i, ja. Alt gikk ganske ræva for min del.

Sitat
Med et bedre underlag så hadde dine konkurrenter OGSÅ hatt bedre forhold, og de ville slått deg tilsvarende?! Smiley

Som sagt må det kunne gå an å erkjenne at jeg er for dårlig ift. de minimumskravene jeg stiller til meg selv, men samtidig rette kritikk for spesifikke problemer?
Jeg tror jeg ville fått en dårligere plassering i truck-pull, men bedre i dekk med godt underlag. Så mange som snublet en del i truck-pull. Jeg er altså enig i at bedre gulv ikke ville bedret egen plassering.
Men det er altså ikke min plassering som er årsaken til kritikken. Om jeg hadde havnet på 10.plass hadde jeg fortsatt vært dritsur. Dette da jeg fortsatt hadde vært misfornøyd med meg selv, uavhengig av hva konkurrentene løfter.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!