Skrevet av Emne: Bowlerens mot sommeren 13!  (Lest 18494 ganger)

Utlogget Mcgrath

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • Time to be bigger, stronger, harder!
Sv: Bowlerens crash diet!
« #45 : 07. januar 2012, 01:40 »
Jeg ville tatt spisedagen på en treningsdag, og begynt den rett etter trening. Mine spisedager tok jeg etter trening på fredagen, og spise normalt (kun 1 shake og 1 proteinbar) før trening. Smiley

Nei du skal ikke "mose inn på mat". På mine spisedager før kunne jeg LETT klare 8000 kalorier, da inkludert mat, snop, chips og brus. Dette vil ødelegge nesten hele dietten, siden du ligger såpass mye i overskudd på en dag.
Jeg ville lagt meg på maks 3500 kalorier på spisedagen, altså litt i overskudd. Slik jeg gjor det startet jeg dagen normalt med lite mat men mye proteiner, og så etter trening spise jeg en pizza/hjemmelagde burgere og tok meg en pose chips eller noe annet digg. Men holdt meg alltid unna brus med sukker.

Den perfekte spisedag vil være nøyaktig lik en vanlig dag, MEN med ca. 300g ekstra karbs der INGENTING er fra sukker (The Rapid Fatloss Handbook - Lyle McDonald). Men du trenger ikke følge dette helt, det gjor ikke jeg. Smiley

Du kan forøvrig lese loggen min. Logget alt jeg spiste på flere spisedager. Smiley
Så jeg kan hive innpå 300g karb i form av havregryn m/melk og eple 1-2 dager i uka med god samvittighet?
Noen forslag til hva jeg kan ha til karbonadedeigen? - slik at det ikke blir så kjedelig

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Bowlerens crash diet!
« #46 : 07. januar 2012, 02:01 »
Så jeg kan i hive innpå 300g karb i form av havregryn m/melk og eple 1-2 dager i uka med god samvittighet?
Noen forslag til hva jeg kan ha til karbonadedeigen? - slik at det ikke blir så kjedelig

En spisedag/oppkarbingsdag vil på de fleste dietter være positiv både med tanke på å få satt metabolismen (eller noe sånt) igang og pga. det hjelper å holde motivasjonen oppe. Det som er vanlig er vel 1 spisedag i uken, men hvis du kjører en tilsvarende diett som Bowleren kan du godt ha 2 spisedager i uken uten dårlig samvittighet, iallefall hvis du kjører sunne kilder som du nevnte. Hva som er optimalt er derimot noe annet. Selv kjørte jeg spisedag annenhver uke.

Angående karbonadedeigen hadde jeg et par varianter jeg kjørte.
Karbonadedeig + hakket løk og mye krydder.
Karbonadedeig + hakket løk, mye krydder og 50g tacosaus (veldig lite kalorier i).
Karbonadedeig med mye krydder og stekt brokkoli ved siden.
Disse var de vanligste, men er nok MYE du kan gjøre her!

Forøvrig vil jeg anbefale 2-300g kyllingfilet stekt til de er ferdig, og så hell 50g tacosaus over og stek de videre (husk å snu) i 30sec - 1min. Cheesy Digg!

Utlogget Mcgrath

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • Time to be bigger, stronger, harder!
Sv: Bowlerens crash diet!
« #47 : 07. januar 2012, 02:33 »
En spisedag/oppkarbingsdag vil på de fleste dietter være positiv både med tanke på å få satt metabolismen (eller noe sånt) igang og pga. det hjelper å holde motivasjonen oppe. Det som er vanlig er vel 1 spisedag i uken, men hvis du kjører en tilsvarende diett som Bowleren kan du godt ha 2 spisedager i uken uten dårlig samvittighet, iallefall hvis du kjører sunne kilder som du nevnte. Hva som er optimalt er derimot noe annet. Selv kjørte jeg spisedag annenhver uke.
Hovedgrunnen til å ha spise/oppkarbingsdag er jo for å øke metabolismen, altså forbrenningen, da kroppen tilpasser til det lave kcal inntaket man har igjennom uken. Jo mindre man spiser, jo mindre forbrenner kroppen. Og jo mer man spiser, jo mer forbrenner kroppen. Jeg er også ganske sikker på at jeg kommer til å trenge det til å holde motivasjonen oppe! Grunnen til 1-2 slike spisedager som tidligere nevnt, er at med fotballaget så har jeg to harde løpetreninger etterfulgt av intensiv sirkeltrening. Å utføre dette på så si null karbo tviler jeg på at kommer til å gå Tongue
Angående karbonadedeigen hadde jeg et par varianter jeg kjørte.
Karbonadedeig + hakket løk og mye krydder.
Karbonadedeig + hakket løk, mye krydder og 50g tacosaus (veldig lite kalorier i).
Karbonadedeig med mye krydder og stekt brokkoli ved siden.
Disse var de vanligste, men er nok MYE du kan gjøre her!

Forøvrig vil jeg anbefale 2-300g kyllingfilet stekt til de er ferdig, og så hell 50g tacosaus over og stek de videre (husk å snu) i 30sec - 1min.  Digg!
Har selv hittil spist den med brokkoli, noen ganger med hakket løk og andre ganger alene.
Hva slags krydder?
Hva slags tacosaus? merke?

Setter pris på hjelpen  Smiley
Også får jeg la Bowleren ha loggen sin i fred fra nå av  Tongue

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Bowlerens crash diet!
« #48 : 07. januar 2012, 12:44 »
Hovedgrunnen til å ha spise/oppkarbingsdag er jo for å øke metabolismen, altså forbrenningen, da kroppen tilpasser til det lave kcal inntaket man har igjennom uken. Jo mindre man spiser, jo mindre forbrenner kroppen. Og jo mer man spiser, jo mer forbrenner kroppen. Jeg er også ganske sikker på at jeg kommer til å trenge det til å holde motivasjonen oppe! Grunnen til 1-2 slike spisedager som tidligere nevnt, er at med fotballaget så har jeg to harde løpetreninger etterfulgt av intensiv sirkeltrening. Å utføre dette på så si null karbo tviler jeg på at kommer til å gå :PHar selv hittil spist den med brokkoli, noen ganger med hakket løk og andre ganger alene.
Hva slags krydder?
Hva slags tacosaus? merke?

Setter pris på hjelpen  Smiley
Også får jeg la Bowleren ha loggen sin i fred fra nå av  Tongue

Ja var det jeg mente angående metabolismen. Smiley Men jeg er usikker på om en slik diett passer for deg hvis du trener såpass hardt. Veldig hard trening under en slik diett vil være svært negativt med tanke på å beholde muskelmasse. Du bør kanskje prøve å ha et karb inntak på minst 100-200g til dagen på treningsdager, jeg ville iallefall gjort noe lignende. Smiley

Alt fra taco krydder, chili krydder, grill krydder, prøv deg fram Cheesy Taco saus er et fett, samme hvilket merke tror jeg Smiley

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #49 : 08. januar 2012, 18:12 »
Back!

Spiste som alltid på fredag, i går lå jeg i bra underskudd, men ganske lite proteiner. I dag må jeg ha karbohydrater, så tror jeg skal bestille en pizza. Har fått i meg nok proteiner i dag.

Dårlig blogging for helga, pga hyttetur. Derfor har også kosten vært litt annerledes enn optimalt. Men nå er jeg tilbake!
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #50 : 09. januar 2012, 22:56 »
-Proteinshake (60 gram proteinpulver + 4 dl vann) = 45 gram protein, 7 gram karbs, 1 gram fett = 222 kcal
400 gram karbonadedeig + 100 gram tacosaus = 76 gram protein, 0 gram karbohydrater, 20 gram fett = 484 kcal
1 proteinshake (60 gram proteinpulver + 4 dl vann) = 45 gram protein, 7 gram karbs, 1 gram fett = 222 kcal

Protein: 166  Karbs:  14   fett: 22 gram   =  928

+ ZMA, vitamin, tran
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Bowlerens crash diet!
« #51 : 09. januar 2012, 23:35 »
Ser bra ut Bowleren! Bildeupdate anytime soon?

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #52 : 09. januar 2012, 23:48 »
Neste helg! Cheesy Må prøve å forbedre meg litt til Tongue
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #53 : 10. januar 2012, 17:07 »
Noen tips til god mat?? Lei av egg og karbonadedeig!

Vurderer mager kesam, en pose pulverdipp og biffsnadder? Hadde vært jævlig magisk, men er det andre tips?
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #54 : 10. januar 2012, 17:21 »
Blir som følger:

400 gram karbonadedeig
En boks taco-saus
En boks mager kesam
Mais og tomater

Fyfaen det blir meget bedre!
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bowlerens crash diet!
« #55 : 10. januar 2012, 18:03 »
Kan jo droppe maisen, karbz vettu.
Agurk og spinat ftw.

mager kesam + funlight pasjonsfrukt og vaniljeessens kan jeg virkelig virkelig virkelig anbefale.. ikke biffstrimler, blir for tørt og trist.

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #56 : 10. januar 2012, 18:23 »
Dagens

-Proteinshake (60 gram proteinpulver + 4 dl vann) = 45 gram protein, 7 gram karbs, 1 gram fett = 222 kcal
-400 gram karbonadedeig + 100 gram tacosaus + 300 gram mager kesam + 30-50 gram mais = 115 gram protein, 20 gram karbohydrater, 20 gram fett = 710 kcal

Proteiner 160 g, Karbs 27 g, fett 30 g = 932 kcal


+ Zma, tran og vitaminer
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Bowlerens crash diet!
« #57 : 10. januar 2012, 18:26 »
Kan jo droppe maisen, karbz vettu.
Agurk og spinat ftw.

mager kesam + funlight pasjonsfrukt og vaniljeessens kan jeg virkelig virkelig virkelig anbefale.. ikke biffstrimler, blir for tørt og trist.

Mager kesam + funlight vil definitivt bli noe jeg tar meg når jeg må "kose" meg Tongue

Ble bare 4-5 gram karbs av maisen Wink
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Bowlerens crash diet!
« #58 : 10. januar 2012, 21:34 »
Omg 4-5g karbs? High bloodsugar.. ur dead.. 20 kcals extra..ur dead.. bro gl hf nice knowing you

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Bowlerens crash diet!
« #59 : 10. januar 2012, 21:43 »
Mais er faktisk fyfy på PSMF diett! Men 4-5g karbs hørtes ikke så farlig ut likevel Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!