Skrevet av Emne: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner  (Lest 4938 ganger)

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« : 02. januar 2012, 13:44 »
Heisann!

Tenkte jeg skulle bestille meg en burner. Men jeg ser at innholdet i de aktuelle varierer utrolig mye. For eksempel. Gymgrossisten kåret RippedFreak til årets burner 2010, denne inneholder store mengder koffein. Det samme gjør Stacker 4 fra gymgrossisten, som reklamerer med "Worlds most extreme fat burner". Ser du til sammenligning på rapid burn fra proteinfabrikken, inneholder denne mye mindre koffein men derimot mye mer grønn te.

Om jeg ikke tar fullstendig feil (Rett meg om jeg tar feil!) Så er det Pepper, Chilli, Grønn te og koffein som er de beste midlene til å forbrenne fett. Oppgaven til en burner skal jo være å hjelpe til med å løsrive fett fra vevene slik at kombinert med vann, fraktes fettet raskere fra lagrene og energien kan brukes av musklene

Det jeg lurer på er vell egentlig hvilken kombinasjon er best? Hvor mye trenger du av disse forskjellige ingrediensene? Finnes det egentlig en fasit, siden så mange forskjellige burnere er basert på så forskjellige mengder?

Chilli Burn som og har fått mye skryt er jo i hovedsak kun basert på chilli - noe du finner igjen i få andre burnere - og grønn te.

Trenger jeg burner? Eller kan jeg bare pepre maten ekstra og drikke litt kaffi?
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #1 : 02. januar 2012, 14:31 »
Heisann!

Tenkte jeg skulle bestille meg en burner. Men jeg ser at innholdet i de aktuelle varierer utrolig mye. For eksempel. Gymgrossisten kåret RippedFreak til årets burner 2010, denne inneholder store mengder koffein. Det samme gjør Stacker 4 fra gymgrossisten, som reklamerer med "Worlds most extreme fat burner". Ser du til sammenligning på rapid burn fra proteinfabrikken, inneholder denne mye mindre koffein men derimot mye mer grønn te.

Om jeg ikke tar fullstendig feil (Rett meg om jeg tar feil!) Så er det Pepper, Chilli, Grønn te og koffein som er de beste midlene til å forbrenne fett. Oppgaven til en burner skal jo være å hjelpe til med å løsrive fett fra vevene slik at kombinert med vann, fraktes fettet raskere fra lagrene og energien kan brukes av musklene

Det jeg lurer på er vell egentlig hvilken kombinasjon er best? Hvor mye trenger du av disse forskjellige ingrediensene? Finnes det egentlig en fasit, siden så mange forskjellige burnere er basert på så forskjellige mengder?

Chilli Burn som og har fått mye skryt er jo i hovedsak kun basert på chilli - noe du finner igjen i få andre burnere - og grønn te.

Trenger jeg burner? Eller kan jeg bare pepre maten ekstra og drikke litt kaffi?

Kort oppsummert så hjelper i grunn ingen av de "burnerne" til annet enn å få brukeren til å tro at han/hun har fått i seg noe som skal hjelpe med fettsvinnet. Smiley

Med andre ord; mange kroner for så godt som null av den ønskede effekten.

Pigg deg gjerne opp med en kopp kaffe eller fem, bruk kroppen, krydre maten, spis sunt men spis mindre kalorier enn du forbruker...og vips, så går du ned i vekt. Sjokkerende enkelt i grunn. Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #2 : 02. januar 2012, 14:32 »
Ingen av de burnerne som unngår dopingliste er spesielt effektive, men jeg kjenner folk som tar det sammen med ganske stricks kosthold og treningsregime som sier det hjelper litt ekstra.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #3 : 02. januar 2012, 14:38 »
Ingen av de burnerne som unngår dopingliste er spesielt effektive, men jeg kjenner folk som tar det sammen med ganske stricks kosthold og treningsregime som sier det hjelper litt ekstra.

De tror det hjelper litt ekstra. Hehe Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #4 : 02. januar 2012, 19:41 »
Pigg deg gjerne opp med en kopp kaffe eller fem, bruk kroppen, krydre maten, spis sunt men spis mindre kalorier enn du forbruker...og vips, så går du ned i vekt. Sjokkerende enkelt i grunn. Smiley

Jeg er fullstendig klar over hvordan man går ned i vekt. Er ikke det som er spørsmålet her

Når du går på ett kalori-underskudd så må kroppen skaffe seg energi på andre måter. Om du fyller 90L på bilen så kan den ikke bruke 100L. Samme prinsipp. Energien på komme fra ett sted. Jeg er ikke så oppdatert på hva som brytes ned først av muskler og fett på et normalt kosthold. Men jeg har hørt (uten at jeg vet at det stemmer) at muskler brytes lettere ned enn fett. Det er det som er poenget med en burner. At fett skal rives enklere løs, og at kroppen dermed skal bruke energien fra fettet før energien fra andre deler, som f.eks musklene.

Det er vell ganske godt bevist (uten at jeg sitter med kildene forran meg) at grønn te, pepper, koffein osv hjelper til med å løsrivet fettet fra vevet. Spørsmålet mitt er kort og enkelt til hvilken grad de hjelper? Og hvilket stoff som børr prioriteres? Når du ser forskjellen på innhold i de forskjellige burnerene som er på markedet
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget Bowleren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #5 : 02. januar 2012, 19:46 »
Ness, burnerne hjelper vel ikke i seg selv, men under en diett hvor du føler deg slapp og lite motivert for trening, hjelper de ofte, med tanke på at de piffer opp treningen, og gjør at du kanskje makter å gå litt lengre enn vanlig - så sånn sett hjelper de nok! Wink

Men da ville jeg heller vurdert pwo som jack3d, white flood eller lignende Wink
100 kg - bp
130 kg - kb

Trener hovedsaklig mot fotball

KV: rundt 80 kg

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #6 : 02. januar 2012, 19:47 »
Ness, burnerne hjelper vel ikke i seg selv, men under en diett hvor du føler deg slapp og lite motivert for trening, hjelper de ofte, med tanke på at de piffer opp treningen, og gjør at du kanskje makter å gå litt lengre enn vanlig - så sånn sett hjelper de nok! Wink

Men da ville jeg heller vurdert pwo som jack3d, white flood eller lignende Wink

Skjønner det er få som forstår spørsmålet mitt, beklager dårlig formulering.

Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #7 : 03. januar 2012, 10:09 »
Jeg er fullstendig klar over hvordan man går ned i vekt. Er ikke det som er spørsmålet her

Når du går på ett kalori-underskudd så må kroppen skaffe seg energi på andre måter. Om du fyller 90L på bilen så kan den ikke bruke 100L. Samme prinsipp. Energien på komme fra ett sted. Jeg er ikke så oppdatert på hva som brytes ned først av muskler og fett på et normalt kosthold. Men jeg har hørt (uten at jeg vet at det stemmer) at muskler brytes lettere ned enn fett. Det er det som er poenget med en burner. At fett skal rives enklere løs, og at kroppen dermed skal bruke energien fra fettet før energien fra andre deler, som f.eks musklene.

Det er vell ganske godt bevist (uten at jeg sitter med kildene forran meg) at grønn te, pepper, koffein osv hjelper til med å løsrivet fettet fra vevet. Spørsmålet mitt er kort og enkelt til hvilken grad de hjelper? Og hvilket stoff som børr prioriteres? Når du ser forskjellen på innhold i de forskjellige burnerene som er på markedet

Dersom du hadde tatt med resten av det jeg skrev i sitatet, så vil du se at jeg svarte nokså presist på det du spurte om.

Spørsmålet ditt er kort og enkelt til hvilken grad de hjelper? Svaret er: Så godt som absolutt ikke i det heletatt! Smiley

Kildene på at grønn te, pepper, koffein osv "løsriver" fettet fra vevet, hadde forøvrig ikke vært så alt for mye verdt i denne sammenhengen dersom du hadde hatt dem forran deg heller. Wink

Som en annen sier her, så kan du jo føle deg litt mer våken og slikt dersom du f.eks. får i deg en god dose koffein, og da kan det for enkelte føles lettere å "sulte", men det er jo på en måte noe helt annet enn at de pillene er fettforbrennende av noen betydning.

mvh
Øyvind

PS! Du skal forøvrig ikke bekymre deg for om kroppen foretrekker fett eller muskler som energikilde. Spiser du et greit balansert kosthold under slankekuren, så velger den (av de to) i all hovedsak fett.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #8 : 03. januar 2012, 10:35 »
Jeg er fullstendig klar over hvordan man går ned i vekt. Er ikke det som er spørsmålet her

Når du går på ett kalori-underskudd så må kroppen skaffe seg energi på andre måter. Om du fyller 90L på bilen så kan den ikke bruke 100L. Samme prinsipp. Energien på komme fra ett sted. Jeg er ikke så oppdatert på hva som brytes ned først av muskler og fett på et normalt kosthold. Men jeg har hørt (uten at jeg vet at det stemmer) at muskler brytes lettere ned enn fett. Det er det som er poenget med en burner. At fett skal rives enklere løs, og at kroppen dermed skal bruke energien fra fettet før energien fra andre deler, som f.eks musklene.

Det er vell ganske godt bevist (uten at jeg sitter med kildene forran meg) at grønn te, pepper, koffein osv hjelper til med å løsrivet fettet fra vevet. Spørsmålet mitt er kort og enkelt til hvilken grad de hjelper? Og hvilket stoff som børr prioriteres? Når du ser forskjellen på innhold i de forskjellige burnerene som er på markedet

Les det Øyvind skrev, om og om og om igjen.  Cheesy

Såkalte "burnere" har, i de tilfellene det er dokumentert noen som helst virkning utover svetting og løs mage, vist en økning i effekt på 1-3% (fritt etter minnet), noe som betyr 10-30 gram pr kg vekttap. Det er fint lite virkning for mye penger.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #9 : 03. januar 2012, 11:11 »
Såkalte "burnere" har, i de tilfellene det er dokumentert noen som helst virkning utover svetting og løs mage, vist en økning i effekt på 1-3% (fritt etter minnet), noe som betyr 10-30 gram pr kg vekttap. Det er fint lite virkning for mye penger.

De tallene har jeg sett sitert også. Da var det til og med snakk om vurderinger av ordinær eca-stacking (ulovlig), så selv den hadde bare svært marginal betydning mht selve forbrenningen.

Den dempet sultfølelsen...men akkurat det sentralnervestimulerende stoffet som ga den effekten, har nok pushet mang en person over på langt mer sultdempende og mer oppkvikkende stoffer enn det de kunne forsvare med fett-tapet.....
Det samme kan fort gjelde om en må bruke piller og kapsler for å føle at en evner å holde seg pigg på trening.....jeg ville nå heller anbefalt å få tilstrekkelig med søvn og nok vitaminer og mineraler i maten....  Smile

Det er et litt forslitt uttrykk, men enkelte ting har rett og slett lettere for å føre til verre ting enn andre.

Ø


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #10 : 03. januar 2012, 11:24 »
clen

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #11 : 03. januar 2012, 13:24 »
Ser det nå. Tusen takk for gode utfyllende svar. Skjønner nå at bruk av burner har lite for seg. Men er ikke effekten til grønn te, pepper osv i fett-sammenheng ganske godt bevist?
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #12 : 03. januar 2012, 14:56 »
Ser det nå. Tusen takk for gode utfyllende svar. Skjønner nå at bruk av burner har lite for seg. Men er ikke effekten til grønn te, pepper osv i fett-sammenheng ganske godt bevist?

Så vidt jeg har forstått er "bevisene" langt i fra videre overbevisende, og kanskje heller mer anekdotiske.
En annen sak er det forøvrig at teen i seg selv kanskje er sunn nok pga antioksidanter og slikt som det er greit å få i seg litt av Smiley
Hadde det virkelig vært noen effekt av betydning, så kan jeg garantere at de hadde brukt den vitenskaplige dokumentasjonen for hva det var verdt mht å fremme salget også.... Wink

Hovedargumentet mht å få i seg grønn te bør nå uansett være at en eventuelt liker å drikke det. Jeg har forsåvidt hørt at en får den beste eventuelle helseeffekten av å drikke den fremfor å spise den i kapselform også. Om det stemmer aner jeg ikke Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget PeteP

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #13 : 03. januar 2012, 23:09 »
Så vidt jeg har forstått er "bevisene" langt i fra videre overbevisende, og kanskje heller mer anekdotiske.
En annen sak er det forøvrig at teen i seg selv kanskje er sunn nok pga antioksidanter og slikt som det er greit å få i seg litt av Smiley
Hadde det virkelig vært noen effekt av betydning, så kan jeg garantere at de hadde brukt den vitenskaplige dokumentasjonen for hva det var verdt mht å fremme salget også.... Wink

Hovedargumentet mht å få i seg grønn te bør nå uansett være at en eventuelt liker å drikke det. Jeg har forsåvidt hørt at en får den beste eventuelle helseeffekten av å drikke den fremfor å spise den i kapselform også. Om det stemmer aner jeg ikke Smiley

Skjønner, hehe. Ja du har vell rett i at de ville brukt dokumentasjoner for å fremme salget. Men du hører jo om f.eks Ronnie Coleman som drakk mye kaffe, og ett div. antall video-trener-programmer på bodybuilding.com anbefaler jo å drikke kaffe pga koffein-innholdet. Så setter jo griller i hodet på gutter som meg som ikke liker kaffe om det f.eks kan erstattes av en eller annen form for burner.

Takker igjen for utfyllende svar!
Alder: 17år
Høyde: 180cm
Vekt: 74kg

Nøkkelen er å ikke falle bakover, men å feile fremover

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Nyskjerrighet rundt en effektiv burner
« #14 : 04. januar 2012, 01:31 »
Skjønner, hehe. Ja du har vell rett i at de ville brukt dokumentasjoner for å fremme salget. Men du hører jo om f.eks Ronnie Coleman som drakk mye kaffe, og ett div. antall video-trener-programmer på bodybuilding.com anbefaler jo å drikke kaffe pga koffein-innholdet. Så setter jo griller i hodet på gutter som meg som ikke liker kaffe om det f.eks kan erstattes av en eller annen form for burner.

Takker igjen for utfyllende svar!

Ja, er ganske sikker på at Ronnie Coleman kun drakk kaffe under sin diett.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!