Skrevet av Emne: Liten, men sterk! (Loggbok) NYE BILDER s 24 og 25! :)  (Lest 62054 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Takk for tipset Wink
Skal prøve på det neste gang jeg er på trening, tror jeg må litt ned i vekt på bøyen også for å få en enda bedre teknikk Sad

Jeg vet at jeg gjør dette noen ganger, men det blir ofte for mye å huske på en gang Smiley

Like greit å få orden på teknikken så tidlig som mulig Smiley Jo lengre du trener med mindre optimal teknikk, jo vanskeligere blir det å fikse opp i det.

Anbefaler å kjøre veldig rolige og kontrollerte reps med bare stangen. Mange sett, gi deg alltid når/før teknikken sklir ut.

Tror litt breiere fotstilling og knærne litt mer ut bør gjøre det enklere, spesielt når du ikke bruker vektløftersko med hæl.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Like greit å få orden på teknikken så tidlig som mulig Smiley Jo lengre du trener med mindre optimal teknikk, jo vanskeligere blir det å fikse opp i det.

Anbefaler å kjøre veldig rolige og kontrollerte reps med bare stangen. Mange sett, gi deg alltid når/før teknikken sklir ut.

Tror litt breiere fotstilling og knærne litt mer ut bør gjøre det enklere, spesielt når du ikke bruker vektløftersko med hæl.

Det tror jeg du har helt rett i Smiley 
Jeg var å leita etter sånne vektløftersko med hæl, men de hadde det ingen steder Sad
Det var også noen som bare så rart på meg når jeg spurte etter "knebøysko" Tongue

Vet du kanskje hvor jeg kan kjøpe det? Smiley
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Min mening er at du mister veldig mye effektivitet ved å bruke benk. Den delen hvor du senker hofta di og nesten berører gulvet, gir ikke så veldig mye effekt i seg selv. Det du er ute etter, er selve skyveprosessen hvor du skyter hofta forbi lårhøyde og vidre opp. Det er denne banen som blir kortere ved å bruke benk, enn om du ligger på gulvet.
Grunnen til det er at når du ligger på gulvet så blir løftebanen litt mer skrå, noe som gir deg lengre løftebane og mulighet for å løfte litt tyngre vekt.

Men nå er jeg en halv meter lengre enn deg, så mulig dette er noe som funker i mitt tilfelle.
Uansett, verdt å teste ut fordi jeg fikk litt vondt i nakken da jeg så på videoen. Smiley
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Det tror jeg du har helt rett i Smiley 
Jeg var å leita etter sånne vektløftersko med hæl, men de hadde det ingen steder Sad
Det var også noen som bare så rart på meg når jeg spurte etter "knebøysko" Tongue

Vet du kanskje hvor jeg kan kjøpe det? Smiley

www.kappi.no har

Min mening er at du mister veldig mye effektivitet ved å bruke benk. Den delen hvor du senker hofta di og nesten berører gulvet, gir ikke så veldig mye effekt i seg selv. Det du er ute etter, er selve skyveprosessen hvor du skyter hofta forbi lårhøyde og vidre opp. Det er denne banen som blir kortere ved å bruke benk, enn om du ligger på gulvet.
Grunnen til det er at når du ligger på gulvet så blir løftebanen litt mer skrå, noe som gir deg lengre løftebane og mulighet for å løfte litt tyngre vekt.

Men nå er jeg en halv meter lengre enn deg, så mulig dette er noe som funker i mitt tilfelle.
Uansett, verdt å teste ut fordi jeg fikk litt vondt i nakken da jeg så på videoen. Smiley

Jeg mener løfteveien blir lengre med benk.

En annen fordel med benken er mindre drag på hamstringsene, og mer fokus på gluteus - som jeg går ut i fra at er målet å trene her.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Min mening er at du mister veldig mye effektivitet ved å bruke benk. Den delen hvor du senker hofta di og nesten berører gulvet, gir ikke så veldig mye effekt i seg selv. Det du er ute etter, er selve skyveprosessen hvor du skyter hofta forbi lårhøyde og vidre opp. Det er denne banen som blir kortere ved å bruke benk, enn om du ligger på gulvet.
Grunnen til det er at når du ligger på gulvet så blir løftebanen litt mer skrå, noe som gir deg lengre løftebane og mulighet for å løfte litt tyngre vekt.

Men nå er jeg en halv meter lengre enn deg, så mulig dette er noe som funker i mitt tilfelle.
Uansett, verdt å teste ut fordi jeg fikk litt vondt i nakken da jeg så på videoen. Smiley

Jeg skjønner.. Det skal jeg prøve ut på torsdag, skal prøve å huske det. hehe Smiley
Det er faktisk ikke vondt, selvom det kan kanskje se sånn ut Tongue hehe
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

www.kappi.no har

Jeg mener løfteveien blir lengre med benk.

En annen fordel med benken er mindre drag på hamstringsene, og mer fokus på gluteus - som jeg går ut i fra at er målet å trene her.

Jeg så litt på den nettsiden, men fant litt mange sko :p
Vet du om noen er bedre enn andre? De størrelsene de har er vel guttestørrelser? :p

Så du mener at jeg burde heller fortsette med benk enn uten benk? Smiley hehe

Redigert:
De har bare den skoen (Adidas adiPower 2012) i min størrelse :p

BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Du har rett i at den totale løftebanen blir lengre med benk, hofta vandrer lengre. Men husk at noe av den vandringa er dyp. På gulvet mister du den dybden. Du må vandre mer i høyden. Og det er effektivt.
Smiley Gjør som du vil, men prøv og kjenn etter hvertfall.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Du har rett i at den totale løftebanen blir lengre med benk, hofta vandrer lengre. Men husk at noe av den vandringa er dyp. På gulvet mister du den dybden. Du må vandre mer i høyden.
Smiley Gjør som du vil, men prøv og kjenn etter hvertfall.

Det skal jeg gjøre Smiley Takk for tipset uansett Cheesy
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Jeg så litt på den nettsiden, men fant litt mange sko :p
Vet du om noen er bedre enn andre? De størrelsene de har er vel guttestørrelser? :p

Så du mener at jeg burde heller fortsette med benk enn uten benk? Smiley hehe



Selv så har jeg sko fra Adidas. Fornøyd med de i grunn. Ser de ikke selger akkurat den jeg har lengre, men tror den som heter "Adidas Power Perfect 2" er tilsvarende.

Ja jeg foretrekker varianten med benk, spesielt om du skal bruke ekstravekt. Lett å skli bortover gulvet med ekstravekt og ingen benk. Vinkelen på nakken blir ikke stort bedre når hoftene er i luften og nakken er på gulvet heller vil jeg si.

Edit: Kanskje det kan være en idè å variere det i perioder?

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Selv så har jeg sko fra Adidas. Fornøyd med de i grunn. Ser de ikke selger akkurat den jeg har lengre, men tror den som heter "Adidas Power Perfect 2" er tilsvarende.

Ja jeg foretrekker varianten med benk, spesielt om du skal bruke ekstravekt. Lett å skli bortover gulvet med ekstravekt og ingen benk. Vinkelen på nakken blir ikke stort bedre når hoftene er i luften og nakken er på gulvet heller vil jeg si.

Edit: Kanskje det kan være en idè å variere det i perioder?

Det kan sikkert være en god idé Smiley hehe
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Vet du hva, bruk benken du Smiley Jeg tror det ligger nærmere hva du vil oppnå med øvelsen. Jeg henger meg litt for mye opp i dette med masse vekt og aktivisering før knebøy. Så fortsett der du slapp du, men ta vare på nakken din. God natt Smiley
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget vmrus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Det tror jeg du har helt rett i Smiley 
Jeg var å leita etter sånne vektløftersko med hæl, men de hadde det ingen steder Sad
Det var også noen som bare så rart på meg når jeg spurte etter "knebøysko" Tongue

Vet du kanskje hvor jeg kan kjøpe det? Smiley

jeg bruker å løfte med innedørs fotballsko:) di er kjempe digg,har litt oppbyggning i hæl og er super stiv i stoffet og dermed stabil....også får man god bakkekontakt Smiley

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Glute bridge: Jeg har begge deler i prog mitt som jeg har nettopp begynt med, men på den videoen jeg så på den øvelsen på benk var at en lå mere på skuldrene og ikke nakken.. Nå har jeg ikke kommet til benken enda (hadde på gulvet i går), så jeg har ikke prøvd den enda.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Vet du hva, bruk benken du Smiley Jeg tror det ligger nærmere hva du vil oppnå med øvelsen. Jeg henger meg litt for mye opp i dette med masse vekt og aktivisering før knebøy. Så fortsett der du slapp du, men ta vare på nakken din. God natt Smiley

Hehe, ombestemte du deg nå? Wink Jeg skal prøve begge deler jeg Cheesy
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

jeg bruker å løfte med innedørs fotballsko:) di er kjempe digg,har litt oppbyggning i hæl og er super stiv i stoffet og dermed stabil....også får man god bakkekontakt Smiley

Fotballsko faktisk? Smiley hehe
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!