Skrevet av Emne: Treningsprogram uten pressøvelser  (Lest 1830 ganger)

Utlogget Rivjernet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Treningsprogram uten pressøvelser
« : 03. januar 2012, 13:54 »
Har hatt en lang pause fra treningen og pga hypermobilitet ble jeg anbefalt av fysio å begynne å trene igjen. Det som er dritt er at skuldrene er såpass ustabile at pressøvelser er fyfy i et par måneder så da kommer det til å bli trening uten pressøvelser, noe som er helt nytt for meg.

Jeg tenker en typisk tre-splitt, men er usikker på hvilke øvelser som skal "kompansere" for eventuelle pressøvelser. (Skulderpress og benkpress vet jeg iallefall er no good, og fikk beskjed av at alle generelle pressøvelser ikke skal trenes)

Det jeg da lurer på er hvilke øvelser jeg kan bytte ut for pressøvelsene eller kanskje det er noen øvelser jeg kan legge til. Jeg faktisk utrolig usikker på hva jeg skal gjøre.. Noen her som kanskje kan ha noen innspill?

Takker for all hjelp.

Utlogget celius

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • Disiplin
Sv: Treningsprogram uten pressøvelser
« #1 : 03. januar 2012, 22:51 »
Hadde jeg vært deg ville jeg tenkt kun skadeforebyggende trening å gitt litt f. i jevn fysikk nå i starten. Det kan du tenke på siden. Hva er grunnen til at du så sårt ønsker pressøvelser, når du er anbefalt å ikke benytte de? En pressøvelse kan jo ikke erstattes med en draøvelse. Smiley

Og ta kontakt med http://www.eiriksandvik.com/. Har hørt veldig mye positivt om han og skadeforebyggende trening.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Treningsprogram uten pressøvelser
« #2 : 03. januar 2012, 23:18 »
Har hatt en lang pause fra treningen og pga hypermobilitet ble jeg anbefalt av fysio å begynne å trene igjen. Det som er dritt er at skuldrene er såpass ustabile at pressøvelser er fyfy i et par måneder så da kommer det til å bli trening uten pressøvelser, noe som er helt nytt for meg.

Jeg tenker en typisk tre-splitt, men er usikker på hvilke øvelser som skal "kompansere" for eventuelle pressøvelser. (Skulderpress og benkpress vet jeg iallefall er no good, og fikk beskjed av at alle generelle pressøvelser ikke skal trenes)

Det jeg da lurer på er hvilke øvelser jeg kan bytte ut for pressøvelsene eller kanskje det er noen øvelser jeg kan legge til. Jeg faktisk utrolig usikker på hva jeg skal gjøre.. Noen her som kanskje kan ha noen innspill?

Takker for all hjelp.

Etter som Fysioen din sier at press trening er fyfy så ville jeg da hørt på han ang det! Det vill da si alt du presser ifra deg med armene! Så ingen indirekte trening på skuldre og bryst.

Markløft er nok den øvelsen som vill stimmulere Bryst og skuldre best uten form for press
Du vill med Vertikale og horisontale dra øvelser stimmulere dette noe

Det først du skal gjøre er faktisk sette deg ned med din fysio å få info om hva slags øvelser du faktisk kan trene før du kaster deg ut i dette i god troen på evt en 16 åring som du føler sier noe smart og i værtste fall forverer plagene du evt har.

Utlogget petil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Treningsprogram uten pressøvelser
« #3 : 09. januar 2012, 00:22 »
Pullovers med relativt strake armer og albuene tett inntil kroppen tar vel bra på bryst.

Hva med flyes?

Eventuelt kjør fokus på draøvelser og få rå rygg.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Treningsprogram uten pressøvelser
« #4 : 09. januar 2012, 14:27 »
Pullovers med relativt strake armer og albuene tett inntil kroppen tar vel bra på bryst.

Hva med flyes?

Eventuelt kjør fokus på draøvelser og få rå rygg.

Begge de øvelsene vill legge greit med belastning på skulder leddene.

Utlogget Rivjernet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Treningsprogram uten pressøvelser
« #5 : 09. januar 2012, 14:46 »
Jeg vet hva en pressøvelse er, har ofte kontakt med fysioen min som er flink til sine ting og jeg lurer på om det finnes gode øvelser som tar bryst greit men samtidig er snill mot skuldrene.

Har prøvd ut et par som jeg synes var fine, men ønsker litt mer innspill

Utlogget steele

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 522
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 522

  • Morrapose
Sv: Treningsprogram uten pressøvelser
« #6 : 09. januar 2012, 15:17 »
Siden alle bevegelser som inbefatter brystmusklen, er svaret nei!

I alle tilfeller blir det momentbelastning i skulderleddet. Hvilke muskler som står for hvilket arbeid, kan variere en hel del fra person til person.

Men kraft x arm vil alltid skape en belastning for leddet den går over. I dette tilfellet er det skuldrene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!