Skrevet av Emne: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp  (Lest 7820 ganger)

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« : 04. januar 2012, 09:12 »
Hei!
Jeg har nå satt meg som mål og gå ned i vekt.
Jeg er en gutt på 18 år, veier 77 kilo og er 184 høy.
Jeg har trent i ca 2 uker 2 dager i uken ( har aldri trent mye før, bare gym på skolen)  men jula begynte og nærme seg så jeg spiste ikke noe veldig sunt.

Nå på nyåret har jeg satt som mål og trene 3 dager i uken for å få bort magen og puppene. Jeg trener jeg på trenings rommet i kjelleren. Dette er hva jeg gjør:
- Jeg har boksesekk så bruker den til og slå på + teller meg opp til 20 hvor jeg starter på 1 for hver gang jeg kommer nermere 20, også ned igjen.
- Jogger rundt og slår 10 slag for hver runde
- Situps
- Pushups
- Balanse trening ( Står på ett bein med det andre høyt og hopper )
- Nå er det for kaldt til og jogge ute men har planer om og kjøpe en tredemølle.
- Sitter 90 grader inntil veggen.

Jeg har en kamerat som har gått på lavkarbo og gikk ned sykt fort. Jeg har ikke sjans til og gjøre det samme, bare spiste fett og 0 karbohydrater er ikke helt noe jeg kan leve på, samt at jeg har hørt av andre at man blir helt dårlig av det rett og slett. Så det jeg kom frem til var at jeg skulle prøve og spise sunt?

Det jeg trenger er noe flere tips til hvordan jeg kan gå ned fort, få fort muskler og bli i best mulig form på kortest mulig tid. Det som betyr mest for meg er og få bort magen og puppene! Trenger også tips til hva jeg kan spise, hvordan øvelser jeg kan ta osv Smiley

Takk for alle innslag på forhånd Smiley

Mvh
Lipsil

Utlogget Thomas2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #1 : 05. januar 2012, 21:54 »
Det går nok litt lengere tid en 2-3 uker før man merker at magen forsvinner skal du se. Selv foretrekker jeg og kjøre cardio trening 2-3 ganger i uken. Helst intervall, om du liker å jogge/løpe er det ikke så dumt.
Det som også er viktig(selvfølgelig) er å ha et nogenlunde godt kosthold. Det betyr ikke at du må gå på diett for å miste magefettet, men prøv å holde deg unna godter/brus/potetgull osv. I ukedagene. Det er bedre å ta en spisedag på lørdag f.eks hvor du spiser hva du vill Smiley Har hørt at Rapid Burn fra f.eks Proteinfabrikken kan hjelpe deg med og forbrenne raskere.
IKKE tenk på lavkarbo, det er ikke en permanent løsning, det vil si at du må holde på med kuren(og holder deg slank) til du selv bestemmer deg for at du ikke orker mer. Generelt ikke en bra diett for de som trener styrke osv:)

Håper det ga litt hjelp Smiley

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #2 : 06. januar 2012, 07:41 »
Det går nok litt lengere tid en 2-3 uker før man merker at magen forsvinner skal du se. Selv foretrekker jeg og kjøre cardio trening 2-3 ganger i uken. Helst intervall, om du liker å jogge/løpe er det ikke så dumt.
Det som også er viktig(selvfølgelig) er å ha et nogenlunde godt kosthold. Det betyr ikke at du må gå på diett for å miste magefettet, men prøv å holde deg unna godter/brus/potetgull osv. I ukedagene. Det er bedre å ta en spisedag på lørdag f.eks hvor du spiser hva du vill Smiley Har hørt at Rapid Burn fra f.eks Proteinfabrikken kan hjelpe deg med og forbrenne raskere.
IKKE tenk på lavkarbo, det er ikke en permanent løsning, det vil si at du må holde på med kuren(og holder deg slank) til du selv bestemmer deg for at du ikke orker mer. Generelt ikke en bra diett for de som trener styrke osv:)

Håper det ga litt hjelp Smiley

Er ikke 2-3 uker jeg tenker på og få bort magen, men på en fortest mulig måte.
Skal skjekke ut Rapid Burn, har hørt om det fra en kompis og han sa det fungerte veldig bra.
Jeg prøver og spise så sunt som mulig, og drikker kun vann og melk.

Takk for innspillet Smiley

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #3 : 09. januar 2012, 07:39 »
Dere burde følge med på den nye bloggen forzaformazione.blogg.no , hun skriver om alt mulig, er en velykket PT virker det som. Håper bare hun fortsetter med den bra jobben. Virker som hun er villig til å svare på spørsmål, og være "pt over nettet" for dere.

Takk, den skal skjekkes ut Smiley

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #4 : 09. januar 2012, 15:54 »
Enkelt og greit for å bli kvitt magen, er å ligge i kaloriunderskudd.
Man kan ikke punktforbrenne, så man må slanke seg generelt. For å gå ned i fett % er det viktigste at du ligger i kaloriunderskudd. Som vil si at du forbrenner mer enn du spiser =)
Husk at her er også drikke et viktig innspill. Brus f.eks har en del kalorier som du kanskje ikke tenker over. Jeg tenkte lite på det selv, og gikk ikke ned et gram. Etter nyttår ifjor, var jeg uten brus i 3 mnd. og gikk ned 3 kg, uten å prøve å slanke meg.

I treninga ville jeg begynt med et enkelt styrketreningsprogram som f.eks RYP https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer finner det her Wink

Kardio er også veldig fint. For kroppen, hjertet og vekta =)
Du kan fort forbrenne en del her, samtidig som kondisen blir bedre, og vanligvis for man også mer overskudd og føler seg mere våken.
Styrketrening forbrenner såklart også endel.

Hvertfall skal du ha lykke til Wink   og husk at ting tar tid, magen blir ikke borte på 1 mnd eller 2

Utlogget nyhome95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #5 : 09. januar 2012, 16:19 »
hva med å kjøre morgencardio 2-3 ganger i uken? Dett skal jeg prøve meg på, som f.eks boksing på bokse sekk, hoppe tau og flere krevende øvelser. Tror også dette er en god måte å få vekk fett på.
Vegar Nyheim
1995
treningsnarkoman

Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #6 : 09. januar 2012, 16:43 »
Skal skjekke ut Rapid Burn, har hørt om det fra en kompis og han sa det fungerte veldig bra.

Du kan like greit hive pengene ut vinduet. Slike slankeprodukter har minimal effekt. Hvis du vil ned i vekt er det et kaloriunderskudd som gjelder, samme om du spiser Rapid Burn eller går på lavkarbo. Greit nok at det finnes diverse medikamenter som faktisk fungerer og hjelper å brenne fett, men disse er klassifisert som legemidler og fåes ikke kjøpt så lett. Smiley

Anbefaler deg å finne ut hvor mye kalorier du spiser hver dag, og så kutte til du ligger i et underskudd på rundt 500 til dagen. Kutt ut alt av junkfood, brus og snop og heller spis litt digg på lørdager, men dog ikke gå av skaftet. Det å gå ned i vekt er veldig lett så lenge du har selvdisiplin.

Hvis du virkelig er seriøst kan jeg anbefale en PSMF diett (http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/). En hard diett som fungerer svært bra. Uansett syns jeg ikke du høres spesielt feit ut. Du er 3cm høyere enn meg og veger rundt det samme, og jeg er ikke spesielt feit. Hvor mye vekt tenker du å gå ned?

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #7 : 09. januar 2012, 19:39 »
Du kan like greit hive pengene ut vinduet. Slike slankeprodukter har minimal effekt. Hvis du vil ned i vekt er det et kaloriunderskudd som gjelder, samme om du spiser Rapid Burn eller går på lavkarbo. Greit nok at det finnes diverse medikamenter som faktisk fungerer og hjelper å brenne fett, men disse er klassifisert som legemidler og fåes ikke kjøpt så lett. Smiley

Anbefaler deg å finne ut hvor mye kalorier du spiser hver dag, og så kutte til du ligger i et underskudd på rundt 500 til dagen. Kutt ut alt av junkfood, brus og snop og heller spis litt digg på lørdager, men dog ikke gå av skaftet. Det å gå ned i vekt er veldig lett så lenge du har selvdisiplin.

Hvis du virkelig er seriøst kan jeg anbefale en PSMF diett (http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/). En hard diett som fungerer svært bra. Uansett syns jeg ikke du høres spesielt feit ut. Du er 3cm høyere enn meg og veger rundt det samme, og jeg er ikke spesielt feit. Hvor mye vekt tenker du å gå ned?

Som det står øverst så har jeg aldri trent før og er ikke akuratt veldig sterk - fett veier mere en muskler. Jeg kan godt gå opp 15 klio sålenge det er i muskler jeg går opp og ikke fett. Det er magen og puppene jeg vil ha bort. Altså ned i fett prosent. Skal skjekke ut den dietten, men jeg er veldig svak for sånne type ting, bruker 12 timer av dagen min på reise til jobb - jobbe også tilbake fra jobb så er hjemme 6 tiden på dagen, trene, spise og prøve og finne på noe med venner, det vil si at jeg ikke føler jeg har all verden av tid og bruke på å lage mat og div. Så jeg fant ut at jeg skulle prøve og spise normalt ( mammas mat ) også heller kutte ut den ekstra sausen og lignende, heller spise litt ekstra grønnsaker. Brus har jeg også kutta ut, men blir en del øl i helgene.

Takk for svar Smiley

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #8 : 09. januar 2012, 21:08 »
Som det står øverst så har jeg aldri trent før og er ikke akuratt veldig sterk - fett veier mere en muskler. Jeg kan godt gå opp 15 klio sålenge det er i muskler jeg går opp og ikke fett. Det er magen og puppene jeg vil ha bort. Altså ned i fett prosent. Skal skjekke ut den dietten, men jeg er veldig svak for sånne type ting, bruker 12 timer av dagen min på reise til jobb - jobbe også tilbake fra jobb så er hjemme 6 tiden på dagen, trene, spise og prøve og finne på noe med venner, det vil si at jeg ikke føler jeg har all verden av tid og bruke på å lage mat og div. Så jeg fant ut at jeg skulle prøve og spise normalt ( mammas mat ) også heller kutte ut den ekstra sausen og lignende, heller spise litt ekstra grønnsaker. Brus har jeg også kutta ut, men blir en del øl i helgene.

Takk for svar Smiley

Høres for meg ut som du er utrent med en del ekstra fett. Hvordan tror du kroppen din vil se ut dom du går ned 10kg? Liten, tynn og spinkel? Ikke vet jeg, men tror kanskje du bør tenke på å bygge litt muskler før du velger å slanke deg. Smiley Men nå jeg vet lite om deg så skal ikke uttale meg for mye.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #9 : 09. januar 2012, 21:14 »
Skal du se bra ut må du bygge muskler, ikke noen annen måte å gjøre det på. Du må spise sunt og nok ren og bra mat for å endre forholdet mellom fett og muskelmasse.

Styrketrening er et must, å drive for mye kondistrening gjør ingenting med utseendet ditt akkurat nå.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #10 : 09. januar 2012, 22:49 »
Skal du se bra ut må du bygge muskler, ikke noen annen måte å gjøre det på. Du må spise sunt og nok ren og bra mat for å endre forholdet mellom fett og muskelmasse.

Styrketrening er et must, å drive for mye kondistrening gjør ingenting med utseendet ditt akkurat nå.

Jeg bygger muskler samtidig som jeg går ned, jeg vil ha lavere fett prosent og bygge muskler samtidig Smiley Jeg vil bli biff!

Utlogget Andrzejz0r

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 41

  • I dont count until it hurts
Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #11 : 14. januar 2012, 18:33 »
Jeg bygger muskler samtidig som jeg går ned, jeg vil ha lavere fett prosent og bygge muskler samtidig Smiley Jeg vil bli biff!

Det er ekstremt vanskelig! Da må kostholdet og treningen din være perfekt vis du skal få det til. Jeg anbefaler deg å bygge opp kroppen først, og deretter få ned fett%. Hvorfor må du få vekk magen på så kort tid uansett??
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116549.new#new

vekt: 81kg
Benk: 95kg
Bøy:  135kg
Mark: 110kg

Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #12 : 16. januar 2012, 08:08 »
Det er ekstremt vanskelig! Da må kostholdet og treningen din være perfekt vis du skal få det til. Jeg anbefaler deg å bygge opp kroppen først, og deretter få ned fett%. Hvorfor må du få vekk magen på så kort tid uansett??

Hmm, Det er veldig godt mulig, kanskje ikke dumt og bygge muskler for så å få ned fett %. Vil ha bort magen fort fordi da får jeg veldig god motivasjon til og fortsette!

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #13 : 16. januar 2012, 11:40 »
Drikk vann og spis lite og ofte er nok ett bra sted å begynne.
Går greit å gå ned i vekt samtidig som man går opp i styrke, så lange man har noe å ta av.
Ina Garthe hadde faktisk ett prosjekt om det på olympiatoppen noen år tilbake.

http://nhi.no/livsstil/velg-dietten-som-passer-deg-30020.html
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Lipsil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Få bort magen på kort tid - TRENGER Hjelp
« #14 : 12. mars 2012, 12:38 »
Drikk vann og spis lite og ofte er nok ett bra sted å begynne.
Går greit å gå ned i vekt samtidig som man går opp i styrke, så lange man har noe å ta av.
Ina Garthe hadde faktisk ett prosjekt om det på olympiatoppen noen år tilbake.

http://nhi.no/livsstil/velg-dietten-som-passer-deg-30020.html

Nå har jeg trent aktivt siden jeg lagde denne posten Vekt: 69.2kg, har ikke spist veldig veldig sunt, men prøver og være så sunn som mulig og fortsatt spise vanlig middag hjemme. Har også vært på fylla både fredag og lørdag hver helg, jeg har også kjøpt meg treningskort på et trenings studio hvor jeg prøver og trene styrke hver Mandag og Torsdag, også løper jeg på tirsdager ( 4x4 ) Og bokse trening på torsdager ( jeg og noen venner sparrer, slår på sekk, forskjellige muskel treninger ) og prøver og løpe på fredager og lørdager når det passer seg.
Er det noen som har noen ting jeg kan gjøre bedre, utenom å være på fylla hver helg og spise usunt?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!