Skrevet av Emne: hvor lang treningsøkt på programmet ekstrem muskelvekst??  (Lest 6699 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Lurte på hvor lang en treningsøkt maks burde være når jeg kjører programmet ekstrem muskelvekst??

Det er jo en del øvelser og f.eks knebøy og benk føler jeg at jeg trenger ekstra tid for at jeg skal greie å fullføre det som står. 


Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 216
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 216

Lurte på hvor lang en treningsøkt maks burde være når jeg kjører programmet ekstrem muskelvekst??

Det er jo en del øvelser og f.eks knebøy og benk føler jeg at jeg trenger ekstra tid for at jeg skal greie å fullføre det som står. 



Jeg kjørte 1-2min pauser.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Her snakker vi vel gjerne om 4 sett (+ eventuellt droppsett) x ganske mange øvelser.
Pauser, vente på tur, styre med vekter på benk og knebøy etc.

Går fort over en time.
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 675
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 675

Lurte på hvor lang en treningsøkt maks burde være når jeg kjører programmet ekstrem muskelvekst??

Det er jo en del øvelser og f.eks knebøy og benk føler jeg at jeg trenger ekstra tid for at jeg skal greie å fullføre det som står. 



Sett bort fra noen mindre gode studier som måler hormonnivåer i stedet for styrke- eller muskeløkninger, så tror jeg ikke det finnes mye dokumentasjon på at man ikke kan bruke 2-3 timer på en treningsøkt. Ta den tiden du trenger for å gjennomføre sets og reps. Målet er å gjennomføre sets og reps på oppgitt vekt, ikke "å føle seg sinnsykt sliten, ass".

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Det er lenge siden jeg kjørte dette opplegget, men husker at det i starten tok relativt kort tid. Ca. 45 min eller noe. Siste økta på hver runde med 15reps og 10reps tok i overkant av en time, kanskje 1t15min eller noe? Brukte lange pauser mellom settene når det var flere reps.
Når jeg kom til 5erne igjen så tok det litt kortere tid igjen.

Nå er det kanskje litt forandringer på ryp ift til hva som var. Vet iallfall at det er forandringer på grunnprogrammet.

Som noen sa litt lengre opp i tråden så er det ikke så kritisk med pausene så lenge det holdes innenfor rimelighetens grenser. Har du økter på over 2 timer på dette programmet er det imidlertid noe galt et sted...

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?