Skrevet av Emne: Endring av øvelser i RYP  (Lest 5193 ganger)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Endring av øvelser i RYP
« : 06. januar 2012, 23:21 »
Først vil jeg starte med at jeg vet selvsagt at det beste hadde vært å følge programmet slik det er satt opp.. Alle newbies vil jo tulle opp et bra program med å gjøre idiotiske endringer med det!  Grin

Jeg er ingen newbie, men utstyret jeg har tilgjengelig samt noe erfaring opparbeidet gjennom tidenes gang gjør at jeg vil ha noen endringer fra originaloppsettet.

Knebøy vil jeg bytte ut med frontbøy. Jeg har ikke noe skikkelig rack å trene knebøy fra, men frontbøy tror jeg skal gå fint å utføre. Det blir å sette opp støttene på et billig benkpresstativ så jeg kan komme til å trene frontbøy istedet..

Skråbenk med manualer skal utføres som originalt.

Roing bredt vil bli utført foroverbøyd med stang. Har kun stang og manualer tilgjengelig.

Arnoldpress vil nok bli utført som oppsatt, men har litt lyst til å bytte ut dette med hantelpress. Kan egentlig ikke si hvorfor, er vel bare mer fortrolig med hantelpress..

Bicepscurl vil jeg bytte ut med hammercurls. Føler dette bygger mere på armene en vanlige bicepscurl uten at dette kan sies helt sikkert..

Tricepspress vil jeg ta med en hantel istedet for med to. Føler det blir mere håndterlig med en hantel.

Mage er mage. Enkelt og greit. Alle har vel sine egne preferanser for hvordan dette bør trenes..

Så, innspill mottas med takk! Kritiske kommentarer mottas også.

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?