Skrevet av Emne: Snikende ullteppe puster og peser  (Lest 1700 ganger)

Utlogget Snikende_ullteppe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Snikende ullteppe puster og peser
« : 08. januar 2012, 08:39 »
....og da er man i gang igjen

Har ført treningslogg tidligere, men gikk av flere grunner lei. Begynner å føre igjen for å skape litt forventningspress til meg selv.

Relevante data:

Mann
179 cm høy
83 modell
ca 100 kg tung
Revisor av yrke
Aktiv mosjonist

Trener som regel styrke 3-4 ganger i uken. I tillegg har det historisk blitt en del kondistrening, men etter beinbrudd i sommer har det blitt alt for lite det siste halve året. Begynner imidlertid å bli feit og grep må tas. Er derfor på vei til fjells for langrennstur. 10 kg skal av og så mye muskulatur som mulig skal beholdes og helst økes litt. Jazza på, så an sa Smiley

Utlogget Snikende_ullteppe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Snikende ullteppe puster og peser
« #1 : 08. januar 2012, 20:41 »
Tilbake fra en fantastisk dag på fjellet. Så ikke på klokken, men det ble vel et par timer i rimelig kupert terreng i noe som lignet på klassisk stil. Kan ikke skryte på meg imponerende gli, men spikerfeste gjorde sitt for god driv oppover og staking nedover. God trening med andre ord.

I morgen blir det gåing til og fra jobb, ca 35 min hver vei, og brystrening på ettermiddagen. Litt avhenging av jobb og helgependling er planen å få til følgende økter:

1: Bryst
2: Rygg
3: Armer
4: Bein + skuldre

Har ikke et fast opplegg, men varierer øvelser etter hva jeg føler for. For tiden ligger jeg på 3 sett á 6-8 reps.

Ellers er målet trivselvekt og en fysisk sterk kropp. Gir blanke huen i vekt, men mistenker at gode 10 kg må av før jeg kommer dit jeg ønsker å være.

Utlogget Snikende_ullteppe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Snikende ullteppe puster og peser
« #2 : 09. januar 2012, 21:45 »
Merker at studentene er tilbake i byen for å studere og brenne vekk juleflesket. Undertegnede har både juleflesk, høsthåndtak og sommerfett som skal vekk samtidig som at det ikke skal pustes så tungt når kontoret nås i fjerde etasje. I tillegg skal gunsa bli skarpere, midjen smalere, ryggen breiere og packen skal få se dagens lys for første gang i løpet av 2012.

God økt på gymmet i dag. Bryst fikk til de grader kjørt seg og gangsperr forventes noe ut på ettermiddagen i morgen. Fører ikke treningslogg lenger, men treningen var slik:

Decline benk: 90 - 95 x 8,8,6
Incline benk: 60 - 70 x 8,8,8
Cable crossover , både nedenefra og opp og motsatt, 3x8
Enarms skrå benkpress + skrå flyes supersett. 28 kg + 16 kg x 8 x 3

I tillegg snakker vi vel akkumulert halvannen time med gåing.

Klarer dette å opprettholdes så må det jo bli bra

Jazza på


Utlogget Snikende_ullteppe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Snikende ullteppe puster og peser
« #3 : 11. januar 2012, 05:54 »
Da var den fryktede innveingen gjennomført og de røde tallene på min minst likte elektroniske eiendel viste 103 kg. 103 kg faktisk. Kjenner at jeg liker det dårlig og at den følelsen må brukes som motivasjon de neste månedene. Mistenker nå at det er 13 og ikke 10 kg som må av så her er det bare å gi gass. Starter dagen med en skje tran og en kopp espresso før vestlandsværet skal overvinnes. God morgen

Utlogget Snikende_ullteppe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Snikende ullteppe puster og peser
« #4 : 11. januar 2012, 20:25 »
Blir en tullete treningsuke dette. Beintrening utgikk i går så måtte kjøre den i dag. Hører med at jeg ikke har trent skikkelig bein siden før beinbruddet i sommer. I tillegg Har jeg strengt tatt kjørt lite bein de siste par årene. Har vel insett at det ikke funker og at konsekvens må tas. Prøvde meg på Frontbøy i dag for første gang. Har gjort noed spede forsæk tidligere uten egentlig å forstå hvordan det skulle gå. Stor var gleden da det viste seg fullt gjennomførbart om en noe uvant. Blir nok uansett en rimelig fast del av programmen. I tillegg ble det kjør strakmark, vanlig bøy, enfots beinpress og sittende tåhev og med tanke på hvor utfordrende det var å gå opp trapen etter på må noe ha blitt gjort riktig.

Ellers begynner det å bli rimelig dreis på kosten. Blir en blanding av biola, havregryn og div korn til frokost. Div kjøtt og egg med salat fra kantina til lunsj og et par måltider med ris, div kjøtt og grønnsaker utover dagen. I morgen ryker selvfølgelig hele opplegget da man skal ut med jobben og boksemat er ikke særlig aktuelt. Få kompensere med å gå den lange veien både til og fra jobb og gå trenen litt ekstra til helgen samt krysse fingrene for at det blir tid til en liten økt i morgen også.

God aften kjære dagbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!