Skrevet av Emne: Primobolan  (Lest 62755 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Primobolan
« #60 : 20. februar 2012, 13:26 »
......Og DannY Guetta har tatt seg en (ufrivillig) pause fra forumet!
Hvor lenge? På tide.

Edit: Gammel tråd, han er igjen aktiv.
Smil med det smilet du har.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Primobolan
« #61 : 26. mars 2012, 03:03 »
nei jeg mener alkohol skal være lovlig også. Når alkohol er lovlig mener jeg at marijuana også burde være lovlig. Da alkohol også er farligere enn marijuana.

Er jo bare latterlig at en ting skal være ulovlig(marijuana) når det helt klart at det er mindre skadelig for deg og andre, enn f.eks alkohol som er lovlig.
Du har (under 1år) små eksperimentert litt med div.THC produkter som marijuana(eller mest sannsynlig hasj siden du sikkert kun har tilgang til dårlig utblanda dritt utifra sosiale evner). Du har sikkert hatt masse koselige samtaler med dealern din(som er 28år og enda ikke har fast jobb), som du anser som utrolig reflektert og smart. Enten med han eller venner har du konkludert med at hasj/marijuana er kjempebra. SELVFØLGELIG er det bra. Lovlig i Cali, lovlig i amster og nylig innført at du kan bære 5g i belgia uten stress. Du forstår at kampen mot narkotika er en tapt sak, og at det bør bli lovlig så løser dette masse rart. Du slipper blant aent "gateway drug"-problemet (pga det ulovlige miljøet, samfunnet har skapt) du må inn i for og kjøpe. Mange tror også at paranoiaen forsvinner når det blir lovlig. Fordi da er ikke "purken" etter deg/dem.

Uten å dra dette innlegget for langt.. UANSETT kor reflektert du tror e, og kor mange "jeg har puffa 10år og er helt bra i hodet"-samtaler du har komt øve så vet du ingenting. Alkohol er verre på mange måter, ja. no doubt. En veldig åpenbar ting med alkohol kontra marijuana er at om du drikker vodka daglig er dette tydelig. Om du tar en joint hver kveld(slik det starter) og plutselig ender opp alene i en kjeller fra morning til kveld med en bong merker INGEN det(om du har over 14 i iq). Så plutselig har ikke dealern din mer hasj(som forøvrig er dårlig og utblandet, vet du egentlig hva som gjør deg fjern?) så du vet liksom ikke helt hvordan du skal sove nå. 3netter med søvnproblem gjør deg rastløs. du er jo så vandt med kveldsjointen din, stakkar. Dette er starten. Jeg driter i prinsippene,reglene og alt du har fastsatt deg. Tro meg, INGEN e født narkomane. Folk med ein sårbarhet + hasj = shit going wrong. Sårbarheten kan ver alt fra midlertidig(breakup) eller noe som har vart gjennom hele barndommen(PSTD bl.a),  evt genetisk pre-disponert for avhengig(ofte kombinasjon av overnevnte).

De fleste som er litt mer reflektert enn ola nordmann har hatt en litt mindre enn "optimal" barndom. De har da og ofte en sårbarhet som medfølger. de samme personene søker ofte hasj/marijuana og det er de som ender opp og røyke det langsiktig og blir avhengig(psykisk) (-det er random hvem som prøver marijuana, men det er ikke random hvem som gjør det over tid. det er de med sårbarhet). Den fysisk avhengigheten er verdiløs, når hjernen din har fortalt deg du er avhengig, er du avhengig! Det argumentet "Du kan bli avhengig av alt" som bl.a joe rogan tar, er bullshit på dette området. Alkohol demper og stimulere ikke de problemene overnevnte personer ofte har. De forverrer det ofte. Derfor mange som smoker daglig ikke liker alkohol(dette vet de vell forøvrig ikke selv). Så ja, mister reflecto. Røyk i 3år til, kom med noen skitne nasty comeback navn til meg nå og se ka så skjer. Ska garantera deg perspektivet ditt, mentaliteten din og erfaringen din vil forandra seg. Ta deg ein kveld der du går rundt og snakke med narkomane(alex.kielland krysset/Oslo S f.eks) og spør ka som har fucka de mest opp. Mange vil sei hasj(angsten kom etter de quitta f.eks og de trengte noe piller/heroin for å roe nervene osv)!

Konklusjonen min:
Mange takle marijuana bra, og det er supert for de. Det e forøvrig indivduelt kossen du reagere under og etter rusen. Kamerat av meg fortalte meg nylig han følte seg "fucka"/bakfjern i 1år(hvorav første halvåret var BAD, badtrip) etter røyking.  Gl hf om du vil risken. For mange går det bra, for noen går det dårlig. Du får bare se ka så skjer

Mvh barnet til 2 psykologer

btw spacemoney(som er navnet til standupen til joe rogan)  du har fine innlegg. Husk bare hallucinogen generelt kan ødelegga livet ditt. Pasient til far har ei dame som enda tripper på X. Hun kommer til timene med "the joker" sminke over hele ansiktet og tror kjæresten(som forlot henne for 5-6år siden) venter i gangen. Nå er ikke X hallucinogen, tror faktisk X er tryggere.

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #62 : 26. mars 2012, 10:20 »
Må si det var en blanding av et bra og meget ignorant innlegg. Du generaliserer VELDIG, og sannheten er at det er INGENTING med hasj som gjør deg lat eller dum. Nesten halvparten av ungdom/unge voksne i Oslo har prøvd hasj. Problemene kan komme når man blander med farlige saker, eller hvis man fra før av er lat og dum og finner et (etter min mening) relativt positivt tidsfordriv med Cannabis. Da vil naturligvis ethvert tidsfordriv bli en god unnskyldning til å ikke bidra til samfunnet.

Du sier også at de som bruker majiuana over lengre tid er sårbare. Dette må backes opp med fakta. Og med mindre du har fakta, så kan jeg si at de få personene jeg kjenner som har røyket marjiana over lengre tid er både smarterer og bidrar mer til samfunnet. (fact: Danske forskere har konkludert at mennesker med høy IQ ofte er mer for narkotika, oftere bruker narkotika selv.)

Og igjen så har ikke (etter min mening) noen legitim autoritet til å innskrenke et annet individs frihet, så lenge individets handlinger ikke går ut over andre. Og som tidligere sagt er ALT man gjør en kalkulert risiko. Å kjøre bil er livsfarlig, å gå ut på byen på lørdagskvelder er farlig, å bli syk er farlig, å spise "vanlig" mat kan være farlig osv.  DU, eller jeg for den del, har ingen gitt eller medfødt rett til å bestemme når risikoen blir for stor for folk, SÆRLIG ikke så lenge risikoen er mindre enn å kjøre motorsykkel feks....

SpaceMonkey er også litt inspirert fra fight club filmen/novellen..  Wink

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Primobolan
« #63 : 26. mars 2012, 16:17 »
Må si det var en blanding av et bra og meget ignorant innlegg. Du generaliserer VELDIG, og sannheten er at det er INGENTING med hasj som gjør deg lat eller dum. Nesten halvparten av ungdom/unge voksne i Oslo har prøvd hasj. Problemene kan komme når man blander med farlige saker, eller hvis man fra før av er lat og dum og finner et (etter min mening) relativt positivt tidsfordriv med Cannabis. Da vil naturligvis ethvert tidsfordriv bli en god unnskyldning til å ikke bidra til samfunnet.
 
Ignoranse tjene ein hensikt.
Generalisere vell ikke så "veldig". Handler vell heller om dårlig formulering fra min side. er litt adhd bak tastaturet, men for all del dra ut eksempler ang generalisering så svare eg!
Som tidligere nevnt er gruppen som prøver THC random, men gruppen som er/blir avhengig er mindre tilfeldig. Selvfølgelig kan problemene komme når man blander de med andre saker. De kan også komme helt uprovosert og de komme(evt. trigge) ting fra barndommen som plutselig sender deg i en psykose. Tro meg, om du ender i psykose angrer du lenge og mye på du prøvte deg på dette. Har vell aldri skrevet du blir dum av hasj/marijuana? Det kan vell faktisk ha litt motsatt(stimulere hjerneceller) effekt utifra litt nyere(men og uklar) forskning. Du får uansett dårligere kortidshukommelse og apatisk væremåte om forbruket er stort nok(daglig +-). Det er ikke generalisering, men fakta. Trenger ikke forskning på det, selv om det sikkert eksistere. Bare spør KEM som helst så e litt reflektert og har røykt over tid. Joe Rogan innrømmer selv hukommelse, men alt dette går tilbake til seg selv etter endt bruk, somregel.




Du sier også at de som bruker majiuana over lengre tid er sårbare. Dette må backes opp med fakta. Og med mindre du har fakta, så kan jeg si at de få personene jeg kjenner som har røyket marjiana over lengre tid er både smarterer og bidrar mer til samfunnet. (fact: Danske forskere har konkludert at mennesker med høy IQ ofte er mer for narkotika, oftere bruker narkotika selv.)
Sa ikke de blir sårbare, men at de som er sårbare(på forhånd eller blir det random under bruk) er de som er utsatt for avhengighet. Spør narkomane eller psykologer om folk har blitt avhengig av hasj. Ikkje kom her med den
nr1. nikotin
nr2. alkohol
nr3.koffein eller whatever osv lista over avhengighet. Den e max irrelevant faktisk. De som bruker hasj kan ikkje sammenlignas me alle de så drikke kaffi. Forskjellige grunner,mennesker,formål osv osv.

Du kan jo fint sende den danske forskningen din til meg. Tingen er vell at de som røyker marijuana ofte er mer tenkende og intelligente individ. Enig der, men fremdeles bruker du argumentet på feil måte.
Om du skulle styrt verdens samfunn ville du hatt befolkningen på koffein eller marijuana?
Tror alltid den gylne middelvei er best selv, men de fleste har ikke disiplin,insikt og kontroll til å følge den alltid.

Og igjen så har ikke (etter min mening) noen legitim autoritet til å innskrenke et annet individs frihet, så lenge individets handlinger ikke går ut over andre. Og som tidligere sagt er ALT man gjør en kalkulert risiko. Å kjøre bil er livsfarlig, å gå ut på byen på lørdagskvelder er farlig, å bli syk er farlig, å spise "vanlig" mat kan være farlig osv.  DU, eller jeg for den del, har ingen gitt eller medfødt rett til å bestemme når risikoen blir for stor for folk, SÆRLIG ikke så lenge risikoen er mindre enn å kjøre motorsykkel feks....

SpaceMonkey er også litt inspirert fra fight club filmen/novellen..  Wink
Jepp. Veldig enig i mye her. Eg tenke ofte selv at eg aldri skreiv under at eg godtok det norske regelverket, straffelov systemet osv. Men det er ikke anarki/steinalder atm. Så prøver bare selv å leve mest mulig fritt i dette fengselet. Fordi tro meg. Me e alle i et fengsel. Selv om du ikkje alltid ser gitteret

Ang. risiko så vet du liga godt som meg de fleste stoners kjøre når de har røykt(med mindre de bor midt i byen). De tror gjerna de har kontroll, og de har nok ofte det. MEN den dagen de komme i ein ulykke(de gjerna hadde komt i uansett) og det bler påvist rus under kjøring = LIVET ER FUCKD.
Pga reglene me må følga. har et tips til deg som forandret mitt liv:

fuck packing grams nigga, learn to speak and behave
you wanna spend twenty years as a government slave
two million people in prison keep the government paid
stuck in a six block eight cell alive in the grave

(http://www.youtube.com/watch?v=Bb3gB-qY2bQ#noexternalembed)

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #64 : 26. mars 2012, 21:21 »
Sitat
Som tidligere nevnt er gruppen som prøver THC random, men gruppen som er/blir avhengig er mindre tilfeldig.
Og hvor har du dette fra. Cannabis er ikke avhengighetsdannende i større grad enn det god mat feks kan være.
De (få) studiene som assosierer og ikke klarer å bevise at Cannabis fører til psykose bygger dette på slutninger som; I "testgruppen" opplevde x antall psykose(lignende effekter) i løpet av de neste 4 årene, eller noe slikt. Uten å kunne knytte psykosen direkte opp mot Cannabis. Det har seg også slik at disse personene i løpet av årene etter meget mulig bruker tyngre og farlige stoffer. I tillegg er det ikke uvanlig at 1-2% av befolkningen lider av psykose. Og hvis slike studier utføres i områder hvor Cannabis er kriminalisert eller blir sett på med argusøyne, er det naturlig at befolkningen som lever en "kontroversiell-livsstil" er mer utsatt for psykiske problemer.

To kilder fra forskning.no:
http://www.forskning.no/artikler/2009/desember/237323
http://www.forskning.no/artikler/2011/november/305051

Jeg vil si at grunnen til at de som drikker kaffi ikke kan sammenlignes med de som røyker Cannabis, til tross for at fagfolk ofte vil hevde at koffein er farligere, er at Cannabis er kriminalisert og stoffet og dets brukere blir sett "uglesett".

Interessant hvordan dialekten forandret seg siste avsnitt. (Høres ut som vi med tanke på dialekten kommer fra samme trakter..) Nå vet jeg ikke om Cannabis påvirker kjøreevnen din. Hvis den gjør det bør det være ulovlig å kjøre påvirket, akkurat slik det blir anbefalt når det kommer til mange andre stoffer.  Det ser ut som du deler litt av min liberale politiske filosofi, uten å praktisere den med tanke på meninger...
Ønsker man å kriminalisere Cannabis, bør man også kriminalisere mekaniske transportmidler, mange typer sport, VELDIG mange typer medisiner man lett får på resept, farlige yrker, alkohol, nikotin, sex, varme drikker, mat som har stått litt for lenge i kjøleskapet, trapper osv osv. 

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Primobolan
« #65 : 26. mars 2012, 22:07 »
grunnen til dialekten forandre seg er ofte pga tålmodigheten begynner å gå tom Smiley

Ellers seie eg meg ferdig her. Du har teorien/forskningen din i orden. Men teori  er ikke nok. Du trenge praksis/erfaring. Den kommer vell med årene. Skal du ha en revolusjon/forandring må du ver et par steg foran samfunnet, og det blir du ikke av å geeke foran pc'en med daglig inntak av thc.


Det ser ut som du deler litt av min liberale politiske filosofi, uten å praktisere den med tanke på meninger...
Eg har lært at det ikke alltid er nødvendig å dele meninger, men heller erfaringer. Prøv å heng i narkomiljøet en stund og se om du quoter forskningen din like mye. Det som er tingen er at du må ikke alltid være for ELLER imot noe. Du kan bare være. Det at du spammer forum me pro-weed forskning hjelper ikke mye. Vil du få ein forandring kan du gjøre noe konstruktivt heller.

93erfarne cannabis brukere sine svar på hvorfor de quitta marijuana;
'No need' for cannabis was the reason given by 66 percent of the respondents. The second explanation for cannabis users to quit their use is experiencing negative effects. Thirty-nine percent of the respondents mentioned undesirable or negative effects of cannabis as the reason to quit cannabis use. Seventeen percent of the respondents mentioned predictable effects of cannabis like getting sleepy, absent-mindedness, loss of concentration, and the influence on functioning in daily life. So-called unpredictable effects of cannabis, like anxiety and panic were reported by 23 percent of the respondents who had quitted cannabis use.

Du og de fleste er de 66% som det går bra med = 0stress.
Problemet med de innfor 66% gruppa er at de ikke er reflekterte nok til å forstå ka så skjer med resten av %'ene...

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #66 : 26. mars 2012, 22:49 »
Her hevder du at jeg ikke har erfaring, og daglig geeker mens jeg inntar thc. Jeg er meget interessert i det meste jeg synes er aktuelt, og som en direkte konsekvens av det bruker jeg store deler av tiden min på å research av det jeg synes er aktuelt og interessant. Jeg er også filosofi-student, og kan ikke si jeg "henger i rusmiljø", men heller at jeg kjenne noen som pleier å bruke rusmindler. Jeg vet ingenting om deg, og velger derfor ikke å plassere deg i en bås, før jeg har grunnlag nok til det.   Du burde kanskje prøvde samme holdning...

Igjen så er det lett å finne slike undersøkelser som an hånd plukker, og som er tatt fra dårlige strøk. I Norge er det vanskelig å få et "nøytralt" syn på Cannabis etter som det er kriminalisert.

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #67 : 26. mars 2012, 22:50 »
Jeg kan heller ikke si jeg har spammet med noe som helst. Dette og en annen tråd er de eneste jeg har diskutert hasj i. Og denne tråden startet jeg originalt for å diskutere anabole steroider...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Primobolan
« #68 : 28. mars 2012, 14:55 »
En liten observasjon :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

Ifølge denne undersøkelsen som ble foretatt blant i overkant av 5,000 18-åringer inne til sesjon, så hadde 6% brukt cannabis siste året. Det er noe høyere enn for befolkningen generelt, ca. 4% har brukt cannabis siste året.

Men blant de som oppga å ha brukt dopingmidler (steroider og lignende) så var det 53% som hadde brukt cannabis siste året.

Det er mange cannabis-brukere her på Treningsforum.

Lurer på om det fins en sammenheng der.

 

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Primobolan
« #69 : 28. mars 2012, 16:03 »
En liten observasjon :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

Ifølge denne undersøkelsen som ble foretatt blant i overkant av 5,000 18-åringer inne til sesjon, så hadde 6% brukt cannabis siste året. Det er noe høyere enn for befolkningen generelt, ca. 4% har brukt cannabis noensinne.

Men blant de som oppga å ha brukt dopingmidler (steroider og lignende) så var det 53% som hadde brukt cannabis siste året.

Det er mange cannabis-brukere her på Treningsforum.

Lurer på om det fins en sammenheng der.

 


Sannsynligvis. Vanskelig å dokumentera sikkert

mine tanker;
Trening og det å bli stor kan ofte ver ein måte å overkompensera(ikkje nødvendigvis for liten tiss, men ny identitet f.eks) eller ein måte å "få ut" smerten på, tror eg. Røyking demper smerten/får deg til å glemme = win win?


Hørte btw seinaste idag om en kamerat av meg som var blitt langt inn på sanderud pga hasj indusert psykose(han hadde tidligere sagt til meg han ikkje var NOE påvirket av røykinga). Tipper dette er det samme som steroider. Du er for steroider til alt går galt, du er for hasj til alt går galt. Fram til det "gjemmer" du deg bak forskning, eller bak medias meininger. Må jo nesten velga ein side tydeligvis. Eg tror at om du generelt e villig til å rusa deg på div.ting ska du ver villig til å miste "alt". Fordi om du først miste hodet/virkelighetsoppfatningen skjer nettop dette

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Primobolan
« #70 : 28. mars 2012, 16:47 »
Du er for steroider til alt går galt, du er for hasj til alt går galt. Fram til det "gjemmer" du deg bak forskning, eller bak medias meininger. Må jo nesten velga ein side tydeligvis. Eg tror at om du generelt e villig til å rusa deg på div.ting ska du ver villig til å miste "alt". Fordi om du først miste hodet/virkelighetsoppfatningen skjer nettop dette


Det er på en måte, ikke nødvendig å ikke gjemme seg bak forskning når en  f.eks røyker i små eller kontrollerte mengder, nettopp av den grunn at det ikke er spesielt skadelig. Og det er jo ofte det vi debanterer når vi diskuterer legalisering. Alt med forsiktighet og i kontrollerte mengder.
Når det er sagt, så vil jeg påsta at de aller fleste som paffer har begynt å paffe fordi de får tak i det på en eller annen måte. enten gjennom venn eller dealer. man forteller kanskje til en betrodd venn at du røyker, og "selger" det at det må prøves. Vennen prøver en gang, etterhvert en gang til, så en gang til og enda en gang. Da har han begynt fordi han får det gjennom deg...
På den måten så vil man til slutt være en "gruppe" eller "gjeng" som paffer sammen av og til. og har det å smoke som en sosial ting.
Deretter for å utvikle seg til at du kanskje tar en nattings for å sove,
eller en dag du sitter å gamer, kjeder deg og har den lille grammern liggenes under puta. Du vil kanskje tenke " why not, ingenting å gjøre, det er ikke skadelig men derimot utrolig chill, og det får også tiden til å gå", kanskje loker du videre med musikk osv osv.

Når du er kommet så "langt " som til dette, jeg sier så langt.. fordi mange ser ikke det selv at ting har utviklet seg langt. Så kan du jo prøve å slutte en mnd. Det vil ikke være så enkelt. 1. fordi du har tillagt deg en vane for å slappe av. 2. når du møter dine venner og de røyker og er fuckings fjerne så skal du sitte der helt nyktern? Ok, så du skal heller ta avstand fra kompisene og bli alene ?med mindre du har andre venner.
skal du da for alltid ta avstand fra de andre, i og de vil alltids fyre opp en paffings som en sosial ting.
You are addicted before u know it.
Til slutt sitter du med de samme folka hver kveld, uten å utvikle deg selv noe særlig. Og du skjønner at mange av venna dine aldri vil komme særlig langt i livet.
Du ser bilder på facebook av folk som har det gøy ved å nyte en aktivitet i sola og misunner dem. Du ser de har det mere gøy enn da du sitter i et røykfullt rom hver kveld. Du forstår kanskje ikke helt hvordan det er mulig. Du vil heller være der, enn hvor du er pr dags dato. Men hvordan skal du ta den veien når det kanskje allerede er blitt flere mnd siden du pratet med bekjente, som kunne bringe deg dit.

"Everybody's askin' me lately where I'm from
They wanna know what I've been through and what dirt I've done
But man if I told you what I've seen and been through then you probably run off."
http://www.youtube.com/watch?v=O3sazSfc8_g#noexternalembed

thx for listening to my words. Smiley
Og beklager for offtopic...
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #71 : 28. mars 2012, 20:26 »
Hvis samtales har gått over til at illegale stoffe før eller sider kommer til å ende i "tragedie", og at man må være villig til å risikere alt, I tillegg til at jeg visstnok gjemmer meg bak fakta, tror jeg ikke vi har mer å diskutere.

Igjen så er ikke hasj avhengighetsdannende og de fleste som bruker, bruker bare relativt få ganger. Og igjen, hvis det brukes med moderasjon (som selvsagt bør være retningslinjen til "alle" stoff) er det vel ikke så ille om det brukes relativt ofte heller...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Primobolan
« #72 : 28. mars 2012, 21:01 »
Sannsynligvis. Vanskelig å dokumentera sikkert

mine tanker;
Trening og det å bli stor kan ofte ver ein måte å overkompensera(ikkje nødvendigvis for liten tiss, men ny identitet f.eks) eller ein måte å "få ut" smerten på, tror eg. Røyking demper smerten/får deg til å glemme = win win?


Hørte btw seinaste idag om en kamerat av meg som var blitt langt inn på sanderud pga hasj indusert psykose(han hadde tidligere sagt til meg han ikkje var NOE påvirket av røykinga). Tipper dette er det samme som steroider. Du er for steroider til alt går galt, du er for hasj til alt går galt. Fram til det "gjemmer" du deg bak forskning, eller bak medias meininger. Må jo nesten velga ein side tydeligvis. Eg tror at om du generelt e villig til å rusa deg på div.ting ska du ver villig til å miste "alt". Fordi om du først miste hodet/virkelighetsoppfatningen skjer nettop dette

Det var omtrent der jeg begynte å diskutere steroider her på antidoping forumet, når en eller annen påsto at "stort sett alle som bruker steroider er 100% for" og jeg kommenterte at det tyder på at de er psykisk avhengige. Og så var det "verdensmesterfølelsen" som noen nevnte at folk gjerne har når de er på steroidkur og jeg kommenterte at andre gjerne legger merke til den "følelsen" bare at de tolker den i retning "klovn/ape/bolemongo" istedenfor "verdensmester".
Jeg har sett nok av tullinger som har røyka hasj og som tror de er de kuleste gutta på planeten men som egentlig ser mer ut som de har blitt dratt gjennom en søppelhaug eller noe sånt. Men det er klart, det er bare i ekstreme tilfeller at de slutter å fungere normalt (vært borti en del sånne i jobbsammenheng). Der er det nok mye verre med folk som roter seg borti heroin og lignende. Men fellesnevneren ? Føler seg helt konge - iallfall så lenge de fikser det greiene der - men er egentlig bare rett og slett psykisk avhengig. Om de tør å bruke det ofte/sjelden eller klarer å la være å bruke det ofte eller ikke eller hva det nå er de gjør.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Primobolan
« #73 : 28. mars 2012, 21:39 »
Syns det va veldig bra innlegg av styrketrenern og SFV.
Space monkey eg syns du me fordel kan ble litt mindre selektiv me ka du velge å svara på. moderasjon? Tror du narkisene på oslo S starta med hits flere ganger daglig? Du utvikle ein toleranse og om du samtidig utvikle ein psykisk avhengighet er du fuck'd. Samma ka stoff det e, du kan ble avhengig av kaker, du kan ble avhengig av weed. Tror weed kan fucka deg mer opp mentalt.

Eg tenkte på dette idag.. Eg har mange like meininger og synspunkt som deg space money, kan faktisk tenka meg med 2 kunne hatt bra samtaler og diskusjoner... MEN når alt komme te alt hadde eg følt meg dobbelt moralsk om eg hadde gått rundt og anbefalt hasj/marijuana til andre når eg ALDRI vil barna mine skal driva med det.


Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Primobolan
« #74 : 28. mars 2012, 21:55 »
Jeg synes du skriver mye bra space monkey. Mye er bra tenkt, i og med forskning sier ditt og datt. Det kan godt være det at hasj ikke er så skadelig. Men faktum er det at realiteten er en annen. Mye av det som nevnes i debatten om legalisering, fungerer rett og slett ikke like bra i praksis.
Vi får ofte høre synspunktet til de som er for legalisering, mange har satt seg skikkelig inn i emnet. Men vi får sjeldent høre perspektivet på de som har skikkelig satt seg inn i skadene osv som følge av weed.
Jeg er helt sikker på at om din venn en dag blir skadet eller får psykose som følge av paffing så vil en totalt forandre synspunkt på ting. Det hadde dog vært interessant, og ikke minst skremmende, å høre om erfaringene man har på Sanderud. Ser for meg en målløs og liten styrketrenern i forhold til ord som vil bli spilt. Og det folks, er realiteten. Husk også på at om en bekjent eller venn endrer tankemønster, blir paranoid, får vrangforestiller, eller blir innesluttet ikke bare påvirker èn, men flere!!
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!