Skrevet av Emne: Primobolan  (Lest 62888 ganger)

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #75 : 28. mars 2012, 22:38 »
(delvis) Enig. Man kan bli avhengig av både kake og hasj. Og likeså kan man bli avhengig av fastfood, bli feit å dø av hjerteproblemer, man kan bli avhengig av gaming, bli antisosial og utvikle sosial angst. Alt er en kalkulert risiko. Men vet at man kan ende opp som narkis og uteligger, akkurat som man kan krasje bilen på vei til jobb. Alt vi gjør vet vi (gjennom induksjon) kan få uheldige konsekvenser, men vi vet at godene veier opp for risikoen. Derfor bør man, så lenge man ikke påvirker andre, kunne velge selv.   

Jeg forstår veldig godt at du hadde følt deg dobbelt-moralsk, vet å feks anbefale hasj, siden du ikke selv ønsker at barna dine skal drive med det.  Men det gjelder å se saken i et objektivt lys, forså å dømme. Du ønsker heller antagelig ikke at barna dine skal hoppe i fallskjerm eller dingle med beina utfor preikestolen, men fremdeles er det ikke grunn nok til å gjøre dette illegalt for alle, og på den måten tvinge andre til å følge ens egen moral.

 Wink

Til styrketreneren: Jeg tror alle tilfeller hvor hasj har ført til psykoser, har det vert andre sterkere og farlige stoffer inni bildet. Hvis jeg ikke tar feil nå, uten å dobbelsjekke, tror jeg den eneste form for psykose som har blitt (direkte) knyttet til hasj er Schizofreni. Og gjennomsnittlig (igjen, uten å sjekke fakta) hvis jeg husker rett, er det slik at blant de som røyker hasj blir opplever ca 2% Schizofreni i løpet av livet, mens 1% av befolkningen generelt også gjør det.  Når det er snakk om så små summer, må det igjen gjøre MYE større undersøkelser enn det som eg gjort til nå, for å kunne komme til en sikker konklusjon, siden det ikke har blitt bevist fysiologisk.   

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Primobolan
« #76 : 28. mars 2012, 23:29 »
Jeg forstår veldig godt at du hadde følt deg dobbelt-moralsk, vet å feks anbefale hasj, siden du ikke selv ønsker at barna dine skal drive med det.  Men det gjelder å se saken i et objektivt lys, forså å dømme. Du ønsker heller antagelig ikke at barna dine skal hoppe i fallskjerm eller dingle med beina utfor preikestolen, men fremdeles er det ikke grunn nok til å gjøre dette illegalt for alle, og på den måten tvinge andre til å følge ens egen moral. 
Eg håpe de får ekstreme hobbyer som fallskjerm, kampsport og evt "dingle med beina utfor preikestolen". Adrenalin > thc

Eg føle faktisk eg e veldig objektiv. Eg har ingen grunn te å fremma eller dømma stoffet, men eg har ein rolle som "psykolog" kan du sei, i et par miljø, og det så folk fortelle meg har gjort at(selv om eg har lest mye av forskningen) ikkje støtte det. Har i flere år gitt max faen, og egentlig vert med "for" enn "imot", men nå i nyere tid føle eg at eg har blitt mer reflektert og sitt mer faenskap. Det du komme til å merke(tror eg) er at de fleste er for hasj en periode, men de aller fleste går over til å være imot. De som smoka som faaaen på 60-70tallet har ikkje tatt særlig skade av det virke det som, men handle ikkje alltid bare om statistikk osv. Handle mye om du vil risikera å ble statistikken. Risk/Benefit

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Primobolan
« #77 : 28. mars 2012, 23:47 »
Helt enig, men kommer ut på den liberale siden av skalaen. Jeg kan ikke si jeg har så veldig mye livserfaring, med tanke på alder. Men fremdeles har jeg drastisk skiftet meninger. Jeg gikk fra å være konservativ og uinteressert, i et miljø hvor "slike ting" ikke ble diskutert rasjonelt. Det er først etter erfaring, undersøkelse og generell interesse for filosofiske (og andre) problemstillinger, jeg har endt opp der jeg er nå.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!