Skrevet av Emne: Loggbok1  (Lest 3553 ganger)

n0xious

  • Gjest
Sv: Loggbok1
« #30 : 25. januar 2012, 20:18 »
Kort oppsummering av 8 ukers Westside.
Knebøy 160kg(+20kg økning)
Benkpress 120kg(+12,5 økning)
Markløft 180kg(+25kg økning)

Total 57,5kg økning!

Hadde jeg kunne gjort det om igjen ville jeg nok lagt mindre belastning på quadsene og knærne. Og avsluttet westside fasen i uke 5-6. Det var da problemene som betennelse og dårlig trykk begynte. Kneproblemene startet tidligere men det var bare dårlig programmering.

I følge målsetningen jeg har satt for 2012 så ligger jeg spot on på bøy og benk. Samt 5kg over(sannsynligvis mer) i mark.

Videre
Nå er det 4 uker med mengdetrening. Ideelt sett skulle jeg trent mengde lengre men dietten starter 1mars og da skal jeg tilbake til Westside.

Jeg skal trene Westside i alle tre månedene på diett. Med tanke på problemene jeg fikk i forrige omgang med Westside så ble jeg nødt til å gjøre noen justeringer.

Jeg benytter ingen av de tre store øvelsene som max effort øvelser. Men holder likevell teknikken vedlike gjennom tilleggsøvelser. Det blir stort fokus på posterior chain og tilleggsøvelsene rullerer jeg i 4 ukers intervaller såvell som max effort øvelsene.
I tillegg så kjører jeg max effort 5rm første måneden, 3rm neste måned og 1rm siste måned.

Målet er å ikke miste noenting i styrke og holde meg skadefri.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!