Skrevet av Emne: Boris sheiko til muskelvekst??  (Lest 13423 ganger)

EmyR

  • Gjest
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #15 : 19. januar 2012, 16:20 »
Nå sier du jo imot deg selv. Du sier først at styrkeløftprogrammer ikke har bedre potensiale enn byggersplitter, men avslutter med at det er samme om man trener med 5 eller 12 reps? Det er jo bare å kjøre noen ekstra isolasjons øvelser ved siden av et styrkeløftprogram? Jeg syns for eksempel nedtrekk/roing etc. er veldig effektivt ETTER markløft Smiley

Nei, fordi det er en veldig treig progresjon i enkelte styrkeløftprogrammer, og man bryter ikke muskelen ned særs mye siden man har lett belastning. Ja, det er samme om man trener 5 eller 12 reps i mine øyne (litt på spissen selvsagt, men det ene utelukker ikke det andre), spørsmålet er hvilken % av 1RM man trener på og hvor tungt man trener. Så lenge man trener tungt, sover mye og spiser bra vil det føre til hypertrofi.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #16 : 19. januar 2012, 16:24 »
Nei, fordi det er en veldig treig progresjon i enkelte styrkeløftprogrammer, og man bryter ikke muskelen ned særs mye siden man har lett belastning. Ja, det er samme om man trener 5 eller 12 reps i mine øyne (litt på spissen selvsagt, men det ene utelukker ikke det andre), spørsmålet er hvilken % av 1RM man trener på og hvor tungt man trener. Så lenge man trener tungt, sover mye og spiser bra vil det føre til hypertrofi.

Ja, det er greit nok. Det er veldig forskjell fra person til person. Poenget med denne tråden, er at trådstarter burde forholde seg til baseøvelser og kvalitets øvelser og ikke minst kosthold. Det er jo tullete om en nybegynner skal dulle frem og tilbake med kabler og dilldall, tipper du er enig. Jeg svarte til trådstarter, som ønsker å bygge muskler.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget tramp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 192

  • The above parallel squat isn't in my vocabulary!
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #17 : 19. januar 2012, 16:55 »

Du trener de 3 store i de fleste byggersplittene. Når det er sagt, er det det totale treningvolumet(total belastning periodevis) som avgjør om man bygger muskler eller ikke. (I all hovedsak), sammen med kosthold og nok hvile. 3 økter med "lett" fullkropp i form av f.eks. dietmar, belaster musklene mer enn når man f.eks. benytter seg av en 5-split, og pumper hver muskel FULL av melkesyre, EN gang i uken.

En bygger som trykker som faen, kan selvsagt oppnå et inn i helvete høyt volum totalt, selv om han bare trener hver muskelgruppe, nemlig, en gang i uken.
Gutt 19 år (1994)
Vekt: 92-93kg
Høyde: 181cm
-
BP: 120kgx2
ML: 150kgx1
KB: 130kgx3

Bildelogg

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #18 : 19. januar 2012, 17:32 »
Edit: Til amadon
Først av alt, det må gå an å diskutere på en saklig måte uten at enhver diskusjon ender opp i internettforkortelser som jeg ikke forstår (noen ruller på gulvet i latter og lignende, kattefjes etc). Dette er en spennende diskusjon med bra potensiale og handler faktisk om trening et tema som er i ferd med å bli glemt blant alt våset folk lirer av seg her inne om dagen.

Hva jeg mener om alle spørsmålene dine har jeg ikke noe fasitsvar på. Jeg kan svare hva jeg tror og har erfart selv.

Når det gjelder å trene byggerprogrammer uten doping så går dette an helt fint en stund for rene utøvere. I starten er man svak og man kan fint trene høyt volum til utmattelse et par ganger i uka. Man kan bruke lineær progresjon og øke bra et års tid, men så er det stopp. Skal man vokse seg noe større da må man bruke doping. Når nybegynnerfremgangen er brukt opp må man trene smartere og tåler ikke samme treningsmengde.

Det du sier om doping og byggerprogrammer stemmer bra. Men du må også vite at sheiko som er russisk sikkert også hadde hørt om doping...

Baseøvelser er selvsagt bra for å bygge muskelmasse. Jeg tror også at benkpress er den viktigste øvelsen for å bygge opp styrken i overkroppen. 9/10 som trener benkpress får bra brystmuskulatur. Men for mange, særlig de som bruker mye skulder og armer når de benker, kan det lønne seg å legge inn for eksempel flyes eller press med manualer i tillegg. Å tro at flyes er bortkasta stemmer ikke. Øvelsen inngår blant annet i sheiko sine programmer og jeg tror også at øvelsen inngår i prog til de norske landslagsutøverne i benkpress.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #19 : 19. januar 2012, 23:12 »
Det beste for muskelvekst er å slutte å være eit forumtroll og komme seg på trening.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #20 : 19. januar 2012, 23:26 »
Det beste for muskelvekst er å slutte å være eit forumtroll og komme seg på trening.

Vi trener nok mer enn deg, og vi har nok enda mer kunnskap også. Hvis man skal bli en riktig god utøver, hører kunnskapen med også, ikke bare øktene. En viktig del av livet er hobbyens filosofi.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #21 : 20. januar 2012, 09:56 »
Vi trener nok mer enn deg, og vi har nok enda mer kunnskap også. Hvis man skal bli en riktig god utøver, hører kunnskapen med også, ikke bare øktene. En viktig del av livet er hobbyens filosofi.

Akkurat der tror jeg du prøvde å lære far din å pule, men bortsett fra det har du et godt poeng  Cheesy

Til trådstarter: Jo, Sheikoprogrammer kan gi deg mer muskler, særlig hvis du velger ett av "mengdeprogrammene". Da er treningsvolumet relativt høyt, og intensiteten relativt lav.

Er det optimalt for maksimal muskelvekst? På ingen måte. Er det bedre enn det 99% av alle som trener gjør? På alle måter.

Er du utelukkende interessert i maksimal muskelvekst må du nok øke repsantallet noe, og sannsynligvis trene noe mer isolasjonsøvelser, og bevege deg nærmere "failure". Det vil tvinge treningsfrekvensen ned, fordi du trenger mer restitusjon.

Min helt personlige mening er at et Sheikoprogram kombinert med plenty mat vil gi deg plenty muskler, og skulle du etterhvert ønske å prioritere en muskelgruppe eller to, så er det lett å lage et mer kroppsbyggeraktig program for det. Det er bedre enn å slite seg ut på flyes og pushdowns i år etter år uten å komme noen vei.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #22 : 20. januar 2012, 17:17 »
Takker for mange svar Smiley

Grunnen til at jeg vil trene styrkeløft program er at mener det er ikke vits i å se stoor ut hvis man ikke er sterk, det er ikke noe vits og veie 90 - 100 kg og løfte 120 - 130 kg i benk ol i mark og bøy,chins og dips, er for meg latterlig, hva er vits og være stor om ikke styrken følger størrelsen.
Jeg vil ikke være stor bare for å se stor, bedre med "ulv i fåre klær"
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

EmyR

  • Gjest
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #23 : 20. januar 2012, 17:20 »
Takker for mange svar Smiley

Grunnen til at jeg vil trene styrkeløft program er at mener det er ikke vits i å se stoor ut hvis man ikke er sterk, det er ikke noe vits og veie 90 - 100 kg og løfte 120 - 130 kg i benk ol i mark og bøy,chins og dips, er for meg latterlig, hva er vits og være stor om ikke styrken følger størrelsen.
Jeg vil ikke være stor bare for å se stor, bedre med "ulv i fåre klær"

Nei, det å prioritere å se bra ut er jo rett og slett reinspikka idioti.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #24 : 20. januar 2012, 17:24 »
Grunnen til at jeg vil trene styrkeløft program er at mener det er ikke vits i å se stoor ut hvis man ikke er sterk, det er ikke noe vits og veie 90 - 100 kg og løfte 120 - 130 kg i benk ol i mark og bøy,chins og dips, er for meg latterlig, hva er vits og være stor om ikke styrken følger størrelsen.
Jeg vil ikke være stor bare for å se stor, bedre med "ulv i fåre klær"
Hvis du vil bli sterk i tillegg til å bli større bør du absolutt trene styrkeløftprogrammer!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #25 : 20. januar 2012, 18:16 »
Nei, det å prioritere å se bra ut er jo rett og slett reinspikka idioti.

Var ikke meningen å fornærme deg !
Men dette var uti fra hva JEG mente, du må gjerne trene for å se bra ut og, jeg er så heldig at jeg er født vakker og med ei knakandes sixpack (ectomorph) Wink Tongue
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #26 : 20. januar 2012, 18:26 »
du har jo relativt god benkpress ifh til vekt Smiley så noe riktig må du gjøre.

Mitt tips; lag ditt eget program, - men ha progresjon.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #27 : 20. januar 2012, 18:30 »
Akkurat der tror jeg du prøvde å lære far din å pule, men bortsett fra det har du et godt poeng  Cheesy

Til trådstarter: Jo, Sheikoprogrammer kan gi deg mer muskler, særlig hvis du velger ett av "mengdeprogrammene". Da er treningsvolumet relativt høyt, og intensiteten relativt lav.

Er det optimalt for maksimal muskelvekst? På ingen måte. Er det bedre enn det 99% av alle som trener gjør? På alle måter.

Er du utelukkende interessert i maksimal muskelvekst må du nok øke repsantallet noe, og sannsynligvis trene noe mer isolasjonsøvelser, og bevege deg nærmere "failure". Det vil tvinge treningsfrekvensen ned, fordi du trenger mer restitusjon.

Min helt personlige mening er at et Sheikoprogram kombinert med plenty mat vil gi deg plenty muskler, og skulle du etterhvert ønske å prioritere en muskelgruppe eller to, så er det lett å lage et mer kroppsbyggeraktig program for det. Det er bedre enn å slite seg ut på flyes og pushdowns i år etter år uten å komme noen vei.

Jeg har også hørt at han Badboy er en fæling til å pule. Trener han også?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #28 : 20. januar 2012, 23:01 »
Har prøvd mange programmer, typiske byggeprogrammer til mer styrke/vektløfterprogrammer. Synes egentlig ingen har utmerket seg som bedre enn andre. De fleste funker omtrent likt. Har prøvd sheiko et par ganger og det har funket veldig bra på styrke, men jeg fikk ikke noe hypertrofi. Ble faktisk tynnere.

Er vanskelig å si at noe funker bedre enn andre opplegg. Mange byggere et kjempestore og veldig sterke. Det samme ser vi innenfor styrke- og vektløfting. Mange trener til failure, mens  mange skyr det som pesten. Ser ut som begge deler funker som f..

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Boris sheiko til muskelvekst??
« #29 : 21. januar 2012, 10:30 »
Vi trener nok mer enn deg, og vi har nok enda mer kunnskap også. Hvis man skal bli en riktig god utøver, hører kunnskapen med også, ikke bare øktene. En viktig del av livet er hobbyens filosofi.


Som alle andre i Norge som har sagt noko i det offentlege rom, må eg legge meg heilt flat og beklage. Innlegget mitt var ikkje meint for å diskriminere nokon.




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!