Skrevet av Emne: Indre delen av brystet  (Lest 5205 ganger)

Utlogget Boscon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

  • Baseøvelser
Indre delen av brystet
« : 13. januar 2012, 10:30 »
Hei.

Jeg driver for øyeblikket med et prosjekt, prosjektet går ut på muskelvekst. Jeg kunne trengt litt hjelp med øvelser som bygger skikkelig på indre delen av brystet? Trenger å vite hvordan man skal få mer muskelmasse der. Benkpress og slikt tar ikke så veldig indre del, så hadde vært fint om noen hadde noen lure øvelser dette kan rettes opp i.

Altså kløfta, for de som ikke skjønte det, hehe.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Indre delen av brystet
« #1 : 13. januar 2012, 10:35 »
Leste et sted at dype dips er bra for å treffe "indre bryst". Har selv samme problemet. Kjenner mest på ytter sidene av brystkassa når jeg trener, nærmest umulig å "treffe" den midtre del.. Men hadde sett en ganske bra øvelse som utføres med kabler.. Finner jeg den igjen så skal jeg poste.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Indre delen av brystet
« #3 : 13. januar 2012, 10:49 »
Siden brystmuskelen har to festepunkter, er det fysisk umulig å trene noen indre eller ytre del. Man kan til en viss grad trene de forskjellige fibrene (øvre, midtre, nedre).
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Indre delen av brystet
« #4 : 13. januar 2012, 14:50 »
Siden brystmuskelen har to festepunkter, er det fysisk umulig å trene noen indre eller ytre del. Man kan til en viss grad trene de forskjellige fibrene (øvre, midtre, nedre).

Korrekt.


Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: Indre delen av brystet
« #6 : 13. januar 2012, 16:15 »
Is this real life?
Light Weights!

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Indre delen av brystet
« #8 : 14. januar 2012, 04:04 »
?

Jeg lo ikke av deg. Både spørsmålet som er stilt i tråden, og svaret du ga, er ok. Jeg lo av videoen. Nettet er fullt av selvutnevnte treningseksperter i bar overkropp, og noen er virkelig underholdene.

Brystmuskelen (her: pectoralis major) kan deles inn i to - øvre (clavicular head, festet i krageben og arm) og 'nedre' del (sternocostal head, festet i brystben og arm). Så det er til en viss grad mulig å fokusere treningen på en av de delene (øvre/nedre).

Musklene består (bla) av muskelfibre - det er er disse som kan trekke seg sammen. Muskelfibre strekker seg over hele muskelens lengde, og kan være over 40cm. Muskelfibrene har bare to tilstander, kontrahert (sammentrukket) eller ikke kontrahert. Når et muskelfiber trekker seg sammen, gjør det dette over hele sin lenge.

Med andre ord:
Fiberet trekker seg ikke mer sammen i den delen som er nært brystbenet, enn den delen som er nært armen, ved at man velger en eller annen kreativ brystøvelse.



Videoen inneholder, om jeg ikke husker feil, noen morsomme kommentarer om lats også. Men, men. Jeg er selv ingen ekspert - men har lært meg å være kritisk til det man finner på nettet.

Lykke til med treningen Smiley

Utlogget jack95

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

  • Hold your head up high, no matter what.
Sv: Indre delen av brystet
« #9 : 14. januar 2012, 04:52 »
Jeg skjønner va du mener, jeg hadde også dette problemet før. Jeg begynte å holde litt smalere på benken, og kanskje kjøre albuene noen grader inn mot kroppen, isteden for 90 grader rett ned. Dette gjør jo at du aktiverer triceps noe mer, men bruker ikke så mye skuldre. Og følte jeg fikk brukt mye mer av brystet, og ikke bare "utsiden" på pressøvelser på bryst. Og pec-dec er jo en god "squeeze øvelse" for brystet too.

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Indre delen av brystet
« #10 : 14. januar 2012, 06:22 »
Som blir nevnt her; Du kan til en viss grad aktivere de to forskjellige hodene på brystmuskelen, dvs øvre og "nedre" (som utgjør den største andelen av muskelen), men å trene indre, ytre osv, går ikke. Hvordan brystmuskelen din blir seende ut når den utvikler seg er genetisk, og du vil ikke kunne forrandre på formen på muskelen, eller hvordan den ytre delen, eller den indre delen, av muskelen, ser ut.

Jeg er klar over at det finnes mange youtube-videor og "treningseksperter" overalt som sikkert hevder noe annet men det gjør det ikke mer sant av den grunn.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Indre delen av brystet
« #11 : 03. februar 2012, 12:40 »
Uansett hva dere sier her, så sier jeg det GÅR FFS.

Jeg kjørte et prosjekt i fjor hvor jeg fokuserte på det. SLik trente jeg:

kjørte bryst 2 dager i uken:
Mandag:
 - 3 sett skrå benk (litt skrå bare ca 15 %)
 - 2 sett vanlig benk
 - 2 sett dips
 - 5-7 sett http://www.fit-senior.com/acatalog/Online_Catalog_Pec_Dec___Free_Weight_Loaded_126.html (Pec deck) ( Men her kjørte jeg lette vekter)

Torsdag:
Samme som mandagen, pleide å droppe benk noen ganger.

FIkk bra økningner, spiste dog bra og den tiden. Men fikk skikkelig fyll i midtre del for første gang i mitt liv.

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Sortin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 442
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 442

  • litt for kort og litt for tykk
Sv: Indre delen av brystet
« #12 : 03. februar 2012, 13:04 »
Jeg lo ikke av deg. Både spørsmålet som er stilt i tråden, og svaret du ga, er ok. Jeg lo av videoen. Nettet er fullt av selvutnevnte treningseksperter i bar overkropp, og noen er virkelig underholdene.

Brystmuskelen (her: pectoralis major) kan deles inn i to - øvre (clavicular head, festet i krageben og arm) og 'nedre' del (sternocostal head, festet i brystben og arm). Så det er til en viss grad mulig å fokusere treningen på en av de delene (øvre/nedre).

Musklene består (bla) av muskelfibre - det er er disse som kan trekke seg sammen. Muskelfibre strekker seg over hele muskelens lengde, og kan være over 40cm. Muskelfibrene har bare to tilstander, kontrahert (sammentrukket) eller ikke kontrahert. Når et muskelfiber trekker seg sammen, gjør det dette over hele sin lenge.

Med andre ord:
Fiberet trekker seg ikke mer sammen i den delen som er nært brystbenet, enn den delen som er nært armen, ved at man velger en eller annen kreativ brystøvelse.



Videoen inneholder, om jeg ikke husker feil, noen morsomme kommentarer om lats også. Men, men. Jeg er selv ingen ekspert - men har lært meg å være kritisk til det man finner på nettet.

Lykke til med treningen Smiley

dette er virkelig noe som brude læres vekk på ungdomskolen, for å senere unngå uendelig mange spørsmål om indre-brystmuskel
Høyde: 179cm... Vekt: 90 kg... Alder: 26...

jobber mot: Slikt som øl kommer i

RAW perser @ 106
Bøy: 185 KG
Benk med stopp: 145 KG
Mark: 242,5 KG
Press: 85x2x2 KG
Power jerk: 110 kg

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116757.msg1790899;topicseen#new
div max 07.06.2013 s 11
Sweet gains are made of Dreams - væiking power

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: Indre delen av brystet
« #13 : 03. februar 2012, 16:04 »
Uansett hva dere sier her, så sier jeg det GÅR FFS.

Jeg kjørte et prosjekt i fjor hvor jeg fokuserte på det. SLik trente jeg:

kjørte bryst 2 dager i uken:
Mandag:
 - 3 sett skrå benk (litt skrå bare ca 15 %)
 - 2 sett vanlig benk
 - 2 sett dips
 - 5-7 sett http://www.fit-senior.com/acatalog/Online_Catalog_Pec_Dec___Free_Weight_Loaded_126.html (Pec deck) ( Men her kjørte jeg lette vekter)

Torsdag:
Samme som mandagen, pleide å droppe benk noen ganger.

FIkk bra økningner, spiste dog bra og den tiden. Men fikk skikkelig fyll i midtre del for første gang i mitt liv.


Var ikke det litt overkill?

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Indre delen av brystet
« #14 : 04. februar 2012, 04:46 »
Uansett hva dere sier her, så sier jeg det GÅR FFS.

Jeg kjørte et prosjekt i fjor hvor jeg fokuserte på det. SLik trente jeg:

kjørte bryst 2 dager i uken:
Mandag:
 - 3 sett skrå benk (litt skrå bare ca 15 %)
 - 2 sett vanlig benk
 - 2 sett dips
 - 5-7 sett http://www.fit-senior.com/acatalog/Online_Catalog_Pec_Dec___Free_Weight_Loaded_126.html (Pec deck) ( Men her kjørte jeg lette vekter)

Torsdag:
Samme som mandagen, pleide å droppe benk noen ganger.

FIkk bra økningner, spiste dog bra og den tiden. Men fikk skikkelig fyll i midtre del for første gang i mitt liv.



Du går utifra en faktor som ikke finnes, du fikk bra økninger, og utviklet bryst, DERFOR fikk du skikkelig fyll. Brystmuskelen er en STOR muskel, etter hvert som den utvikler seg kommer den til å utvikle seg "anderledes". Altså, når du starter å trene vil all massen legge seg ytterst (det er sikkert også forskjellig fra person til person men det skjedde med meg), etter hvert som du øker vil muskelmassen fylles ut overalt, det er derfor man gir dette tipset når folk som deg kommer og sier de vil ha mer "indre bryst" osv; TREN BRYSTET, ikke med fancy ditten datten, bare TREN BRYSTET, og det vil komme (eventuelt ikke; alt er genetisk, men for de fleste vil hele muskelen fylle seg ut etterhvert).

Og til programmet du kjørte; alle de øvelsene du tok er bare samme bevegelse i forskjellig variant;

Skrå benk og vanlig benk er nesten det samme bare at det øvre hodet aktiveres mer ved skråbenk. Pec-dec, flies osv er akkurat det samme som benkpress hva muskelen angår, du holder underarmene og hantlene på anderledes måte mens overarmen (som brystet aktiveres av) beveger seg på akkurat samme måte, noe som gjør det til akkurat samme øvelse hva muskelen angår.

Vanlig dips vil aktivere brystet som synergist, dvs at den hjelper til i bevegelsen men trenes ikke via sin optimale bevegelse og "aktiveres" ikke like bra som i benk f. eks. Bevegelsen er dog samme poeng som i benk, overarmene beveger seg fram foran kroppen, bare at albuene er nærmere siden, dette aktiverer brystet på akkurat samme måte, bare at det gir mindre optimal trening ettersom triceps tar over mer av vekten.

Bryst dips vil bli enda mer som i benk fordi man streber etter å ha albuene ut til siden, og det aktiverer fortsatt brystet på akkurat samme måte, og er mer optimalt en vanlig dips, og hakket mindre optimalt en benk men er absolutt en verdig brystøvelse.

Kjører du pec-dec i maskin med lavt grep vil bevegelsen bli mer som i dips, da albuene er nærmere siden i bunnposisjon, men igjen; brystet aktiveres på samme måte.

Du tar feil, men gjør det faktisk riktig ettersom du jo trener og spiser, som gjør at du vokser overalt, inkludert indre bryst...
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!