Skrevet av Emne: Maks økning for motivasjon  (Lest 1018 ganger)

Utlogget Kåre-bro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Maks økning for motivasjon
« : 15. januar 2012, 14:00 »
Heisann! Jeg er en 18 år gammel gutt og jeg sliter med depresjoner. Jeg vil veldig gjerne klare å trene og bli litt større, men det er vanskelig for meg pga. depresjonene. Det gjør at jeg har 0 motivasjon. Jeg ser for meg at om jeg hadde opplevd en betydelig økning, ville motivasjonen og økt betraktelig.

Jeg vet det finnes mange "bli stor fort" tråder her fra før (jeg har en annen bruker her og), men jeg håper noe gidder å svare meg for det om.

Så, er det noen som har tips til treningsprogram som gir maksimal økning? Prøvde iform sitt 5x5 i 2-3 uker, men da holdt ikke motivasjonen lenger. Tok en del proteinpulver og cell max sammen med treningen, merket litt forskjell på de ukene. Finnes det noe kosttilskudd som kan gi meg den boosten de første ukene, så motivasjonen øker? Noe som hjelper mye på resultatet (ikke steroider da så klart). Blir bare over en mindre periode, sånn at jeg har motivasjon til å komme inn i rutinen.
Setter også pris på om noen har tips til hvordan forbedre motivasjonen og! Smiley

Har relativ lav fett %, så jeg har ganske markerte og fine muskler ønsker bare å få de litt større...

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Maks økning for motivasjon
« #1 : 15. januar 2012, 14:10 »
Heisann! Jeg er en 18 år gammel gutt og jeg sliter med depresjoner. Jeg vil veldig gjerne klare å trene og bli litt større, men det er vanskelig for meg pga. depresjonene. Det gjør at jeg har 0 motivasjon. Jeg ser for meg at om jeg hadde opplevd en betydelig økning, ville motivasjonen og økt betraktelig.

Jeg vet det finnes mange "bli stor fort" tråder her fra før (jeg har en annen bruker her og), men jeg håper noe gidder å svare meg for det om.

Så, er det noen som har tips til treningsprogram som gir maksimal økning? Prøvde iform sitt 5x5 i 2-3 uker, men da holdt ikke motivasjonen lenger. Tok en del proteinpulver og cell max sammen med treningen, merket litt forskjell på de ukene. Finnes det noe kosttilskudd som kan gi meg den boosten de første ukene, så motivasjonen øker? Noe som hjelper mye på resultatet (ikke steroider da så klart). Blir bare over en mindre periode, sånn at jeg har motivasjon til å komme inn i rutinen.
Setter også pris på om noen har tips til hvordan forbedre motivasjonen og! Smiley

Har relativ lav fett %, så jeg har ganske markerte og fine muskler ønsker bare å få de litt større...

Du må jobbe med deg selv og din egen innstilling. Du finner ikke motivasjon på en boks for å si det enkelt..

Som du sier så har du opplevd fremgang med tidligere fremgang! Hvorfor ikke fortsette med det?
Du sier at du opplever depresjoner? Hvordan påvirker dette livet ditt ellers?

Som nybegynner innen trening så er det ofte lett å øke den første tiden. Problemene kommer først etter noe tid, og det er da man må begynne med litt mere planlagt trening samt fokusere enda mere på kosthold!

Skriv litt mere om deg selv, og dine målsetninger for fremtiden så får du sikkert mere og bedre svar!
Jeg går nesten ut fra at det er ikke bare treningen som påvirkes av dette?

Utlogget Kåre-bro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Maks økning for motivasjon
« #2 : 15. januar 2012, 14:29 »
Du må jobbe med deg selv og din egen innstilling. Du finner ikke motivasjon på en boks for å si det enkelt..

Som du sier så har du opplevd fremgang med tidligere fremgang! Hvorfor ikke fortsette med det?
Du sier at du opplever depresjoner? Hvordan påvirker dette livet ditt ellers?

Som nybegynner innen trening så er det ofte lett å øke den første tiden. Problemene kommer først etter noe tid, og det er da man må begynne med litt mere planlagt trening samt fokusere enda mere på kosthold!

Skriv litt mere om deg selv, og dine målsetninger for fremtiden så får du sikkert mere og bedre svar!
Jeg går nesten ut fra at det er ikke bare treningen som påvirkes av dette?

Ja, vet motivasjon ikke kommer på boks hehe. Men jeg vet selv at hver gang jeg får den "oi, dette går jo veldig bra" følelsen, mestring følelse. Så øker motivasjonen min til å fortsette.

Problemet var at jeg følte det ble for lite fremgang i forhold til hvor mye jeg la inn i det. Depresjonene påvirker meg på masse måter. Jeg føler meg for så vidt konstant sliten og det er tungt for meg å bare gå 5m til doen pga. mangelen på motivasjon. Men både treningen og resultatet av treningen hjelper på depresjonen da.

Jeg er ikke nybegynner, kan bare litt om forskjellig treningsmetoder og kosthold. Trente ca. 3/4 av året når jeg var 16 med 3-4 økter i uka. Men jeg er ingen ekspert eller en som er stor. Sist jeg veide meg lå jeg rett rundt 70kg, jeg er 174cm høy. Fettprosenten min er såpass at mye blodårer og muskler er synlige på armene. Lår og legg muskler er godt markerte når jeg flexer. Kan og se omrisset til abs uten å flexe og ser en litt flat six pack når jeg flexer. Bare for å gi et lite innblikk.
Målet mitt er rett og slett og gå opp noen kg muskler og kunne løfte mere. Ligger ca. på 55kg benk, 14kg skråbenk med manualer og 10 kg bicepscurl. Vil spesielt øke bryst, få litt mere "pupper" og biceps.

Ja, det påvirker meg en hel del på andre måter. Men ser egentlig ikke det relevant i trening sammenheng. Er det dog noe du vil spør meg om får du sende en PM Smiley

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Maks økning for motivasjon
« #3 : 15. januar 2012, 14:34 »
At du vil gjøre noe med problemet ditt er veldig bra! Det eneste jeg tenker på er at du kanskje begynner i litt feil ende, evt. at du "angriper" problemet ditt på en lit feil måte.

Hvis det er treningen din som er avgjørende for din psykiske helse, hvilke buffere har du å støtte deg på hvis treningen f.eks. skulle gå dårlig som følge av skade?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!