Skrevet av Emne: Pepsi Max.  (Lest 5252 ganger)

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Pepsi Max.
« #15 : 17. januar 2012, 01:25 »
Var en morro gave fra en kamerat.. 3 flasks+ 4 egg xD

Epic win Tongue hahah

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Pepsi Max.
« #16 : 17. januar 2012, 08:57 »
Cola inneholder såpass mye sukker at du risikerer at det går rett til lagring og det bidrar til et akutt høyt blodsukker - noe som tapper deg for energifølelse når blodsukker går rett i bånn igjen etter en halvtimes tid.

Det kan være flere årsaker til at utøvere drikker Pepsi Max/Cola Light når de går på diett:
- Det smaker godt i en periode hvor man unner seg svært lite belønning
- De fleste velger dette som et helt klart alternativ til sukkerholdig brus
- Brus tilsatt kunstige søtningsstoffer kan "lure" kroppen til at den tror den får noe og så er det ikke en eneste kalori som tilføres kroppen, men så lenge man spiser flere måltider om dagen(noe man ofte har høy frekvens på under diett) så vil ikke dette gå ut over fettforbrenning.
- Jeg anbefaler imidlertid generelt at sukkerfri brus som er tilsatt søtningsstoffer bør inntas i sammenheng med et måltid(evt rett etter måltidet) På den måten unngår vi at kroppen går på sparebluss og forbrenner mindre fordi den ble "lurt" til å tro at den fikk energi.
- Generelt er min anbefaling at sukkerfri er bedre enn sukkerholdig så lenge vi passer på forøvrig å holde et jevnt blodsukker.
- Imidlertid så kan ikke Pesi Max eller Cola Light erstatte vann - så drikk nok av dette i tillegg!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Pepsi Max.
« #17 : 17. januar 2012, 09:32 »
- Jeg anbefaler imidlertid generelt at sukkerfri brus som er tilsatt søtningsstoffer bør inntas i sammenheng med et måltid(evt rett etter måltidet) På den måten unngår vi at kroppen går på sparebluss og forbrenner mindre fordi den ble "lurt" til å tro at den fikk energi.
Gjerne utdyp. Hvordan blir kroppen lurt?
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Pepsi Max.
« #18 : 17. januar 2012, 09:55 »
Når du drikker light-brus så kjenner du at du får i deg væske. I motsetning til f.eks sukkerholdig brus eller proteinshake så får i prinsippet kroppen ikke i seg noe energi. Allikevel vil den tro at den får det i det vi drikker brusen. Da gjør kroppen seg klar ved å sette i gang spyttproduksjon, blodsukkerregulering m.m. "for her kommer det noe som jeg må bearbeide og være i stand til å ta i mot og håndtere". Når jeg skriver at den blir "lurt" så er det fordi den setter i gang flere prosesser fordi den tror at det får energi - hvilket ikke er tilfelle. Vi lurer kroppen og den går på sparebluss og dersom kroppen vår kunne snakke ville den sagt: "Her er det jo ikke noe å få, dermed er jeg ikke villig til å forbrenne heller". Håper dette var mer oppklarende?

Det er ikke slik at det å drikke light-brus gir noen merkbar virkning umiddelbart. Dersom man generelt spiser lite, sjeldent og uregelmessig kan light-brus bidra til denne uønskede effekten.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Pepsi Max.
« #19 : 17. januar 2012, 10:10 »
Det er jo dokumentert at kroppen ikke får noen insulin respons (blodsukkerregulering) av søtstoff. Jeg har iallefall ikke sett noen studier som konkluderer annerledes.

Hvor mener du kroppen registrerer denne energi som fører til at den blir lurt? Hvis vår subjektive oppfatning av søtsmak skulle styre insulinet, så ville ikke det å svelge sukkerkapsler ført til opptak fra blodet, noe som ville vært dødelig.

Hvis insulin ble utskilt som resultat av søtstoff så ville blodsukkeret falt til farlige nivåer. Da ville vi gått rundt med føling hele gjengen.

Fjerner man vannet fra 1.5l sukkerfri brus så står man igjen med stort sett ingenting.

Gjerne oppklar hvis jeg har tolket deg feil, eller motbevis meg med en studie/rapport.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Pepsi Max.
« #20 : 17. januar 2012, 11:40 »
http://www.forskning.no/artikler/2009/april/216950.

Det diskuteres fremdeles rundt effektene. Her er en link. Lommelegen har også en kommentar på dette området. Kroppen responderer, men ikke så mye som om den fikk en annen type drikke i seg. Der ligger det helt klart en modifisering av mitt innlegg. Imidlertid mener jeg samtidig at lett-variant av brus er bedre enn sukkerholdig brus med mindre det dreier seg om små barn som genereltog uansett bør drikke mins mulig brus.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Pepsi Max.
« #21 : 17. januar 2012, 13:50 »
Studien forskning.no viser til ovenfor, er en observasjonsstudie. Observasjonsstudier kan bare påvise korrelasjoner, ikke årsakssammenhenger.

Leger har en tendens til å bare å si det alle rundt seg sier. Leger holder seg stort sett mindre oppdatert på den nyere forskningsfronten, så jeg tar lommelegens påstander uten referanser med en like stor klype salt som jeg tar alle andres påstander uten referanser med en klype salt.

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Pepsi Max.
« #22 : 17. januar 2012, 14:03 »
Noen som så det idiotiske forsøket på et Tv program for en stund siden.

Der dei skulle bevise at dei som drakk sukkerfri drikke økte kaloriintaket etterpå.

2 grupper fekk henholdsvis sukkerholdig drikke og drikke med kunstig søtningsmiddel under en lengre treningsøkt.
Etterpå fikk alle spise så mye di ville og totalmengdene målt for hver gruppe.

Att den gruppa med størst kaloriunderskudd etter treningen spiste mest, brukte som bevis for at kunstig søtningsmiddel øker sulten.

Da er det ikke rart at folk trur på mytene. Sad




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!