Skrevet av Emne: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin  (Lest 2337 ganger)

Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Hei!

Nå har det seg slik at jeg nettopp har startet på mitt lokale SATS senter for å drive med seriøs styrketrening. Ja, jeg vet at SATS ikke er optimalt for styrketrening, men hadde rett og slett ikke noe valg pga av alder og beliggenhet. Det har seg slik at jeg vil øke i muskelmasse og samtidig etterhvert "deffe" litt, da jeg ligger på rundt 15-16 % kroppsfett. Hvilket treningsprogram skal jeg gå for? Har vurdert RYP sitt grunnprogram for å starte med og deretter gå over til ekstrem muskelvekst, også under RYP. Har også skummet igjennom de fleste trådene her, og sett mange treningsprogrammer for nybegynnere som virker veldig positive. Derfor lurer jeg på om dere kunne ha anbefalt noe til meg? I tilegg vurderer jeg kreatin, men har hørt at det har hatt forskjellig effekt på mange, isåfall noen tips til kreatin som jeg kan kjøpe på nett? Må jo selvfølgelig ikke glemme å si at jeg veier omtrent 70kg og er rundt 180cm høy og 15år, snart 16. Må bare beklage for et lang og rotete innlegg..

På forhånd, takk!


Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Kreatin er utrolig billig, og i mine øyne taper du absolutt ingenting på å prøve det ut.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/2-x-creatine-mono-500-g-3

Når det kommer til programmet startet jeg personlig på SL 5x5
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Vet ikke om dette er et optimalt program for nybegynnere ettersom at man kjører såpass tungt (5x5)
Så lenge du klarer å utføre øvelsene med bra teknikk vil jeg si at dette er et bra program. Økte mest i styrke enn masse, men dette programmet ga meg virkelig stor motivasjon til å holde på videre.

Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Kan vel si at teknikken ikke sitter noe særlig her, så da går jeg mest sansynlig for grunnprogramet i RYP. Trenger også proteinpulver for å få inn noen proteiner samt litt karbohydrater etter trening. Har fått i tips å bruke whey 80?

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Ville brukt et annet protein pulver om du har råd. Anbefaler isåfall Elite gold. Både bedre smak og innhold
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Ville brukt et annet protein pulver om du har råd. Anbefaler isåfall Elite gold. Både bedre smak og innhold

Er vel ingen grunn til at en 15-åring skal kjøpe en såpass dyr protein?
http://gymgrossisten.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=6&funk=visa_artikel&artnr=SET0001&extra=kampanj
Koster nesten like mye som Elite Gold, men er 8 kg istedenor 3.

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Er vel ikke noen mindre god grunn til å kjøpe dyrt proteinpulver selvom du er 15?
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Jeg vet ikke hvordan du var som 15-åring, men som jeg vet har man ikke den beste økonomien. Og han kommer nok ikke til å kun holde seg til protein. Er masse annet kosttilskudd han kan kjøpe istedenfor den bøtten der. ZMA, kreatin, gainer, pre workout osv.

Han skal få velge det han vil, men ser ikke grunnen til at en 15 åring skal kjøpe kosttilskudd for flere tusen kroner, for så å ikke ha råd til en kino tur.

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Noen jobber, andre er heldige å har foreldre som sponser deg :p
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Noen er fornuftige allerede i en alder av 15, og vet at foreldrenes penger er ens egne penger, andre sløser dem.

Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Har sett litt på 100% whey protein fra proteinfabrikken.no og elite gold, er det noen andre alternativer dere kunne linket meg? Isåfall er finnes det noe midt i mellom, og hvor stor er forskjellen på andre billigere alternativer kontra billigere alternativer?

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Whey 100 fra PF:
http://oi39.tinypic.com/ajt1c2.jpg

Whey 80 fra GG:
http://i40.tinypic.com/2610kye.png

(Lastet opp på tinypic slik at vi slipper at unødvendige bilder som dette kommer oppe til høyre)

Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Finner ikke den whey 100 du linket meg, finner en med 43g protein og 9g karbohydrat per servering istedenfor 72g protein og 15g karbohydrat som du linket. Sorry for mye styr.


Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Tusen takk! Kommer til å starte med RYP sitt grunnprogram, for så å kanskje prøve 5x5. Får se hvordan ting utvikler seg, har mye skole nå som jeg går siste semester på ungdomsskolen..

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Hehe, går bra Smiley Bare å spørre om du lurer på noe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!