Skrevet av Emne: 40 til 100 kg i benpress på to måneder, er jeg normal? Jente, 22 :-)  (Lest 7643 ganger)

Utlogget 1989jente22

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Hei! Jeg er en jente på 22 år som trente opp til seks ganger i uken fra mars-juni forrige sommer. Treningen besto av vanlige styrkeøvelser i apparater og manuelt med 4x10 repetisjoner, og intervaller med løpingi oppoverbakke. Allerede i mai kunne jeg se tydelig definerte muskler i lårene, og en mer spretten rumpe, og hadde økt fra 40 til 100 kg i benpress. Det jeg lurer på er om jeg kanskje har en kropp som har lett for å legge på seg muskler i forhold til andre jenter da det tok så kort tid å se fremgang? Hvis hvordan jeg er bygget kan ha noe å si: Er slank med ganske brede skuldre og store pupper med en 0,7 radio mellom midje og hofter. Altså jeg har en feminin fasong,  men ser likevel atletisk ut. Var veldig tynn da jeg var yngre, trente aldri noe særlig før. Vil jeg nå, når jeg begynner igjen, oppleve samme fremgang som i fjor? Tar fortsatt 100 kg i benpress så jeg startet der jeg sluttet i styrke, men er ikke like definert nå som før, og har lagt på meg 2-3 fett
Kg i julen.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

40 til 100 kg på 2 måneder. Umulig Wink. Dont feed the troll...

Utlogget 1989jente22

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Ja, tok nok ikke ordentlig i da jeg først begynte så den er litt vanskelig.
Men vær så snill å svar på det med at jeg så tydeligere muskler i lårene allerede etter to måneder :-) må legge til at jeg hadde et vanlig kosthold, drev ikke med proteinpulver. Det gjør jeg nå

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

Synligere muskler er ikke unormalt etter 2 måneder med trening hvis du ikke har trent før. Stå på videre!

Utlogget Vrimmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Den store økningen på to måneder er et resultat av nevronale tilpasninger som gjør at du bedrer koordinasjonen og er mer effektiv til å utføre bevegelsen. Det kan sammenlignes med å lære å sykle. Man vil være helt håpløs i starten, men når man først har lært det så kan man ta pause på mange år og bare trenge noen få minutter på å komme i gang igjen. Økning av muskelmasse tar mye lengre tid å opparbeide seg.

Om du har potensiale for det eller ikke er vanskelig å vite før man har kommet over begynnerkneika.

Utlogget Luxer

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 432
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 432

BENpress, ikke benKpress. Wink

Fullt mulig.

x)....

Utlogget oleper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321


Utlogget 1989jente22

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Tusen takk for svar! Det hørtes logisk ut, Vrimmel. Jeg skjønner at det tar lang tid å bygge muskler, men da er
det altså forskjell på å definere muskler, og å bygge muskelmasse? Siden det er vanlig at musklene blir synligere etter 2 måneder? Hva er det som skjer når musklene blir mer definerte? For jeg kunne jo se at det så ut som om jeg hadde større muskler, men dette er ikke fordi jeg bygget muskler, men fordi de ble mer definert?

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Muskelens definisjon er resultat av hvor mye underhudsfett du har. Dersom du går ned i fett vil du bli mer definert uansett om dette skjer gjennom kondisjonstrening eller styrketrening.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget 1989jente22

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Ok! Leste at Lene Alexandra gikk opp 4 kg i rene muskler fra september 2010 til mai 2011. Det er jo ganske bra til å være jente, så hun er vel genetisk anlagt for det?

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
det var drøyt mye på så kort tid?Tongue

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Ok! Leste at Lene Alexandra gikk opp 4 kg i rene muskler fra september 2010 til mai 2011. Det er jo ganske bra til å være jente, så hun er vel genetisk anlagt for det?

4kg på 8mnd er ikke hinsides om man trener og spiser rett.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Fettfri masse vil også innebære vann osv. Vanskelig å utvikle muskelfibre i seg selv så fort med mindre man har medisinske hjelpemidler. Å gå opp 10 kilo på et år uten å legge på seg fett er nok mulig, men ikke alt vil være nye/større muskelfibre.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Hei! Jeg er en jente på 22 år som trente opp til seks ganger i uken fra mars-juni forrige sommer. Treningen besto av vanlige styrkeøvelser i apparater og manuelt med 4x10 repetisjoner, og intervaller med løpingi oppoverbakke. Allerede i mai kunne jeg se tydelig definerte muskler i lårene, og en mer spretten rumpe, og hadde økt fra 40 til 100 kg i benpress. Det jeg lurer på er om jeg kanskje har en kropp som har lett for å legge på seg muskler i forhold til andre jenter da det tok så kort tid å se fremgang? Hvis hvordan jeg er bygget kan ha noe å si: Er slank med ganske brede skuldre og store pupper med en 0,7 radio mellom midje og hofter. Altså jeg har en feminin fasong,  men ser likevel atletisk ut. Var veldig tynn da jeg var yngre, trente aldri noe særlig før. Vil jeg nå, når jeg begynner igjen, oppleve samme fremgang som i fjor? Tar fortsatt 100 kg i benpress så jeg startet der jeg sluttet i styrke, men er ikke like definert nå som før, og har lagt på meg 2-3 fett
Kg i julen.
Hei.

Jeg heter Ulrik. Jeg har maskuline former. Altså V formen.

Skal vi dra til Hawaii og gifte oss?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Hei.

Jeg heter Ulrik. Jeg har maskuline former. Altså V formen.

Skal vi dra til Hawaii og gifte oss?

Janteloven...
hun er fornøyd med seg selv, det kan hun da også få lov til å være!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!