Skrevet av Emne: Billig kjøtt....trenger tips  (Lest 10190 ganger)

Utlogget JFT96

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #30 : 23. januar 2012, 21:29 »
ordla meg feil:) Mente om seifilet var sunt?Smiley Men ser jo sånn ut

Sundt og godt!:)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #31 : 08. februar 2012, 20:27 »
prøv også tunfisk, koster 10 kroner ellerno for en boks!
Om du ikke liker smaken så kast det i stekepanna, og hell oppi alt krydre du har i skapet :-) Da smaker den bedre, jeg bruker masse kanel, chilli og pizza krydder !
Kanel?

Fatter btw ikke at folk gidder å spise tunfisk. Kylling er jo faktisk like billig.

Hvordan er seifilet finner du noe kvalitet i det?Smiley har ikke sett på det..
Overraskende god kvalitet. Går en del av den her for tiden. En pakke seifilet i blokk og en pose grønnsaker, hell over litt i overkant mye sunt fett etter at det er ferdig stekt - voila, et kjapt "lite" måltid. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #32 : 08. februar 2012, 20:38 »
Hos coop får du karbonadekjøttdeig til ca 20kr per 400gr Smiley NB! Den som er merket med coop. 5% fett
Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #33 : 08. februar 2012, 20:39 »
Hos coop får du karbonadekjøttdeig til ca 20kr per 400gr Smiley NB! Den som er merket med coop. 5% fett
...og 20% vann.. Tongue Generelt irriterente med alt vannet som er i kyllingfilet og kjøttdeig. Der står man og skal STEKE en filet, også ender det med at man koker den.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Jobbe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 213

Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #34 : 08. februar 2012, 20:51 »
Da har d gjort noe feil :p

Laga en pastarett idag,kom ikke 20%vann ut av den ihvertfall,men har vært borti det samme selv ja. Litt kjedelig når man må tømme panna for væske 3 ganger før kjøttet er ferdig.
Min bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80315.0

Benk : 12x100, mark 10x145, bøy 10x100

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #35 : 08. februar 2012, 21:53 »
Kanel?

Fatter btw ikke at folk gidder å spise tunfisk. Kylling er jo faktisk like billig.
Overraskende god kvalitet. Går en del av den her for tiden. En pakke seifilet i blokk og en pose grønnsaker, hell over litt i overkant mye sunt fett etter at det er ferdig stekt - voila, et kjapt "lite" måltid. Smiley
Hvor finner du kyllingfilet som kan matche tunfisks utrolig 7g protein pr. krone!?
Jeg håper virkelig jeg tar feil når jeg sier at det ikke skjer Tongue
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #36 : 08. februar 2012, 23:00 »
Da har d gjort noe feil :p

Laga en pastarett idag,kom ikke 20%vann ut av den ihvertfall,men har vært borti det samme selv ja. Litt kjedelig når man må tømme panna for væske 3 ganger før kjøttet er ferdig.
I ren vekt er det vel ikke langt unna 20%, i allefall om kjøttet er fryst.

Hvor finner du kyllingfilet som kan matche tunfisks utrolig 7g protein pr. krone!?
Jeg håper virkelig jeg tar feil når jeg sier at det ikke skjer Tongue
SÅ utrolig stor forskjell er det nå ikke. Tongue I følge veven inneholder kyllingfilet 24 gram proteiner per 100 gram vare, mens tunfisk har så vidt jeg finner ut 26 gram protein per 100 gram. Men hey, hvis de 2 grammene betyr så mye for deg at du heller vil spise kattemat i stedet for godt kjøtt, be my guest.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #37 : 09. februar 2012, 00:49 »
SÅ utrolig stor forskjell er det nå ikke. Tongue I følge veven inneholder kyllingfilet 24 gram proteiner per 100 gram vare, mens tunfisk har så vidt jeg finner ut 26 gram protein per 100 gram. Men hey, hvis de 2 grammene betyr så mye for deg at du heller vil spise kattemat i stedet for godt kjøtt, be my guest.
I fare for å måtte gjento meg selv: Hvor finner du kyllingfilet som kan matche tunfisks utrolig 7g protein pr. krone!?
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #38 : 09. februar 2012, 00:52 »
Nok en gang, spis kattemat så mye du orker. Jeg spiser heller litt ekstra kylling.. Kiss 4 gram per krone blir det med kylling da, men jeg spiser mye mer kylling enn tunfisk, spesielt om det er tunfisk i boks, så det går opp i opp. Om du er fattig student og har 23 kroner å leve på om dagen, klart tunfisk er fint. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ulrik91

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 842
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 842

  • Where there’s a will, there’s a way.
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #39 : 09. februar 2012, 01:20 »
For 3. gang!!!! HVOR I SVARTE FÅR JEG KJØPT SÅ BILLIG KYLLING!!!!!

JEG VIL OGSÅ KJØPE SÅ BILLIG KYLLING SÅ VÆR SÅ SNILL OG FORTELL MEG HVOR JEG FÅR KJØPT DEN SÅ JEG OGSÅ KAN SPISE DEN ISTEDET FOR TUNFISK. Sorry, caps... men poenget mitt er ikke at jeg har rett eller no sånn bullo, men jeg lurer bare på HVOR jeg også får kjøpt den, okay? For jeg har ikke sett kylling så billig noen sted, så pliz opplys meg med hva butikken heter og merket på kyllingen Smiley
Født i 1991, 190cm høy og veier 90kg(+-5). 115kg benk.

Største prestasjon til nå:
- 11. plass Drammens påskemaraton: 3.36

Trener mot å bli den beste jeg kan bli i alt.

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114104.msg1805251;topicseen#new

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #40 : 09. februar 2012, 03:25 »
Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #41 : 09. februar 2012, 03:26 »
Først prais
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mårten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #42 : 13. februar 2012, 21:23 »
For 3. gang!!!! HVOR I SVARTE FÅR JEG KJØPT SÅ BILLIG KYLLING!!!!!

JEG VIL OGSÅ KJØPE SÅ BILLIG KYLLING SÅ VÆR SÅ SNILL OG FORTELL MEG HVOR JEG FÅR KJØPT DEN SÅ JEG OGSÅ KAN SPISE DEN ISTEDET FOR TUNFISK. Sorry, caps... men poenget mitt er ikke at jeg har rett eller no sånn bullo, men jeg lurer bare på HVOR jeg også får kjøpt den, okay? For jeg har ikke sett kylling så billig noen sted, så pliz opplys meg med hva butikken heter og merket på kyllingen Smiley

Vet ikke helt hva du klasifiserer som "billig" kylling, men det er mulig å få tak i fillet til 130-140kr for 2Kg. Dette kan du få tak i på de fleste Coop butikker, samt enkelte Rema og Kiwi såvidt jeg vet om.
Om ikke fett er noen hindring har både Rema og Coop Kyllingklubber til 40-60kr for 2Kg i tillegg!
The pain you feel today, will be strength you feel tomorrow


Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121997.msg1812072;topicseen#new

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #43 : 13. februar 2012, 22:41 »
For 3. gang!!!! HVOR I SVARTE FÅR JEG KJØPT SÅ BILLIG KYLLING!!!!!

JEG VIL OGSÅ KJØPE SÅ BILLIG KYLLING SÅ VÆR SÅ SNILL OG FORTELL MEG HVOR JEG FÅR KJØPT DEN SÅ JEG OGSÅ KAN SPISE DEN ISTEDET FOR TUNFISK. Sorry, caps... men poenget mitt er ikke at jeg har rett eller no sånn bullo, men jeg lurer bare på HVOR jeg også får kjøpt den, okay? For jeg har ikke sett kylling så billig noen sted, så pliz opplys meg med hva butikken heter og merket på kyllingen Smiley
Hahahahaha!!!

HVA MED COOP PRIX, COOP OBS, ICA MAXI, RIMI, REMA 1000 OG SÅ VIDERE? SE HVA SOM ER I NÆRHETEN AV DER DU BOR, OG LET ETTER STORE KYLLINGPOSER PÅ 1-2 KG SOM LIGGER I KJØTTDISKENE!!! HER FÅR DU OFTE KJØPT 1,2 KG (10 FILÉTER Á 120 G) TIL RUNDT 80 KRONER, DET ER GANSKE BILLIG!!!

HER FÅR DU OGSÅ KJØPT BILLIG SVIN OG LAKS!!!!

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Billig kjøtt....trenger tips
« #44 : 14. februar 2012, 10:07 »
Fattig student og tips til kosthold!
Kjøtt og fisk er relativt dyrt å handle inn, men enkelte av matvarekjedene som KIWI, REMA1000 og COOP obs har noe lavere priser enn f.eks MENY. Dessuten kan en målrettet tur til Sverige(målrettet i den forstand at det er en ”nyttetur” for et sunt kosthold) for en storhandel lønne seg når både kylling, kalkun, fisk og kjøtt skal handles inn. Reis sammen et par-tre studenter og del reisekostnader.
Suppler med andre matvarer som inneholder proteiner som f.eks erter, byggris og kidneybønner. Dette er matvareforslag som dessuten er rike på fiber. Kidneybønner har en konsistens som passer fint til karbonadedeig. Dette drøyer ut bruken av karbonadedeig som proteinkilde. Erstatt noe av karbonaden ved å tilsette kidneybønner.
Fisk er som nevnt dyrt, men en fryst fisketype som fås kjøpte flere steder er ”Pangas” – vietnamesisk hvitfisk. Dersom du liker fisk, men synes det for dyrt er dette et helt ok alternativ. Den er benfri og lett og rask å tilberede i stekeovn eller mikrobølgeovn. En tint fiskefilet trenger ca 3-4 minutter i mikroovnen. Det smaker godt med litt grønnsaker og erter som tilbehør.
Melkeprodukter er viktige proteinkilder og både Cottage Cheese og Kesam(1 % fett) er enkelt å benytte som dressing eller smakstilsetting til de animalske kildene du velger å spise. Tilsett olje og krydder til melkeproduktene så er kjøttet eller fisken beriket med litt ekstra proteinkilder!
Tunfisk i vann er ofte betraktet som en ”student”-proteinkilde, men ikke alle liker smaken og konsistensen på den. Blander du tunfisk med litt rødløk, ananas, et par spiseskjeer Cottage Cheese og et kokt egg(super protein- og energikilde) er dette et godt og passe stort mellommåltid.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!