Skrevet av Emne: Jeg har høyt fettforbrenning i kroppen bør jeg unngå cardio trening da?  (Lest 17998 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Vell jeg har trent i nesten 5 måneder nå.

Jeg veier nå 64,4 kilo. Og de i familien min sier nå at jeg ikke lenger er spinkel.

Jeg har lagt på meg noe fett. (når jeg strammer magemusklene så er det ikke like hardt som før litt mykere) Og jeg bare lurer på om jeg bør begynne å ta cardio trening for å forbrenne fettet eller skal jeg vente til at jeg veier litt mer?

Spørs om styrkeøkningene dine står i stil til vektøkningen.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Jeg har høyt fettforbrenning i kroppen fra før.

Spørsmålet mitt er : Hvis jeg tar med cardio trening og siden jeg allerede har høyt fettforbrenning i kroppen vil ikke det bli forbrent for mye fett og calorier da?  Vil f.eks musklene bli lite synlig?


Eller bør jeg ta med cardio trening selv om jeg har høyt fettforbrenning i kroppen min og hvis jeg bør hvorfor?

Takk, for alle svar.

PS : Jeg har bare trent i 3 måneder og det er derfor jeg vet så lite om slike ting.
Hei,

Det vil ikke ha noe å si så lenge du spiser "inn igjen" det du forbrenner. Dvs., trener du kardio fire ganger i uken, og forbrenner ca 350 kcal per gang, må du bare sørge for å spise 350 kcal mer disse dagene. Da har det ikke lenger noe å si at du trente kardio, fordi du har fått inn kaloriene du forbrant ekstra disse dagene.

Kardio kan ødelegge for muskelbygging KUN ved at det spiser opp kalorier som du trenger til muskelbygging. Siden de fleste allerede sliter med å få i seg nok kalorier som det er, rådes det generelt ikke til å gjøre mye kardio ved siden om man har lyst til å bli større, siden det gjør jobben bare ENDA vanskeligere. Men du kan fint trene kardio og bygge muskler samtidig, om du bare kompenserer ved å spise mer mat.

Når alt kommer til alt: Det er et spørsmål om hvor mye du gidder å spise. Thor Hushovd klarer å holde vekten gjennom et helt Tour De France fordi han spiser noe sånt som 10.000 kalorier per dag. Han veier 82 kg, men legger ikke på seg av så mange kalorier fordi alt forbrennes av syklingen (faktisk går han ned et par kg hvert Tour De France - så han går faktisk i underskudd!). Til sammenligning spiste Ronnie Coleman 12.000 kalorier per dag når han konkurrerte, og veide 150 kg. Men han gjorde i praksis ingen form for kardio (kanskje noe lavintensitets kardio for helsens skyld, jeg vet ikke).

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Takk for hjelpen folkens.  Cheesy
Men jeg har et spørsmål til :


Hvis jeg gjør denne cardio treningen : http://www.youtube.com/watch?v=3lSn8K6-z2E#noexternalembed
Ikke repitisjonene som står, men bare de 2 minuttene vil jeg forbrenne for lite eller for mye? (sånn spørsmål for sikkerhetskyld)
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Takk for hjelpen folkens.  Cheesy
Men jeg har et spørsmål til :


Hvis jeg gjør denne cardio treningen : http://www.youtube.com/watch?v=3lSn8K6-z2E#noexternalembed
Ikke repitisjonene som står, men bare de 2 minuttene vil jeg forbrenne for lite eller for mye? (sånn spørsmål for sikkerhetskyld)

Du vil ikke forbrenne for mye..

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Hallo, jeg veier 69 kilo nå. Jeg er omtrent 180 cm høy.
 Jeg trener styrke tre ganger i uken og jogger på lørdager.

Det eneste stedet jeg har for mye fett i kroppen er i magen.
Jeg spiser mye mat i uken + at jeg tar gainer.

Nå som jeg har gått opp i vekt bør jeg droppe gainer og bare ta vanlig proteinshake isteden?

Men jeg tørr ikke å velge cardio workout selv for jeg er redd for å forbenne for mye fett sånn at jeg blir spinkel.


Kan noen av dere gi meg en bra cardio-belly workout, som fjernet magefettet, men som ikke forbrenner for mye fett?

Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Hallo, jeg veier 69 kilo nå. Jeg er omtrent 180 cm høy.
 Jeg trener styrke tre ganger i uken og jogger på lørdager.

Det eneste stedet jeg har for mye fett i kroppen er i magen.
Jeg spiser mye mat i uken + at jeg tar gainer.

Nå som jeg har gått opp i vekt bør jeg droppe gainer og bare ta vanlig proteinshake isteden?

Men jeg tørr ikke å velge cardio workout selv for jeg er redd for å forbenne for mye fett sånn at jeg blir spinkel.


Kan noen av dere gi meg en bra cardio-belly workout, som fjernet magefettet, men som ikke forbrenner for mye fett?



noen som fremdeles lever i punktforbrenningens år?
Mandal Treningssenter.

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

noen som fremdeles lever i punktforbrenningens år?

punkforbrennings år?

Vell jeg har fått beskjed av andre at jeg har lagt på meg fett i magen og begynner å få ølmage. Selv om jeg bare spiser naturel yoghurt, egg,baguett, tomatsuppe, poteter og ris og kylling.
(når det gjelder middag så varierer det med dagene med tomatsuppe, poteter, ris og kylling).

Jeg trenger bare en workout som forbrenner magefett ikke mer.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

punkforbrennings år?

Vell jeg har fått beskjed av andre at jeg har lagt på meg fett i magen og begynner å få ølmage. Selv om jeg bare spiser naturel yoghurt, egg,baguett, tomatsuppe, poteter og ris og kylling.
(når det gjelder middag så varierer det med dagene med tomatsuppe, poteter, ris og kylling).

Jeg trenger bare en workout som forbrenner magefett ikke mer.

hvis du vil gjøre noe som KUN fjerner fettet på magen og ikke andre steder. så er det eneste alternativet jeg kan komme på fettsuging..
hvis ikke du vil gi AB TRONIC en sjanse Grin

punktforbrenning funker ikke..
Mandal Treningssenter.

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Ok jeg google punkforbrenning og fant ut at det ikke er mulig å redusere fett på et bestemt sted.

Da har jeg et spørsmål : Er det noen som kan gi meg link til en cardio workout som passer for meg, basert på min høyde og kg?

Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Jeg har nå bestemt meg for å isteden for å jogge en dag i uka, så skal jeg jogge tre dager i uken for å forbenne det små magefettet mitt Smiley
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Jeg har nå bestemt meg for å isteden for å jogge en dag i uka, så skal jeg jogge tre dager i uken for å forbenne det små magefettet mitt Smiley

Kjempe bra... Lykke til

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Angående høyt fettforbrenning.

JA, kropper min forbrenner mer mat raskere enn de fleste folk.

Men det har noe med mine gener å gjøre ikke sykdom.

Det kommer fra mor siden. Moren min spiser jævlig mye mat og har alltid vært veldig tyn selv om hun har gjort det er det akuratt nå når hun er i 60 åra at hun hun begynner å legge på seg fett.

Samme med han ene storebroren min han var alltid veldig tynn spiste mye mat, men lagte seg ikke på mat før han ble i 30 åra.

Familien min er fulle av sånne.

Jeg er 68 kg og 180 cm +. Jeg har ikke mye fett i kroppen, mer enn da jeg var superskinny. Er mage muskler som kommer ut i magen.

I det siste har jeg vært opptatt av kalorier osv hvor mye jeg spiser fordi en i klassen sa jeg hadde begynt å få meg øl mage. Jeg har akuratt funnet ut at jeg aldri hadde øl mage, bare at det var en skinny gutt med lav selvtillit som sa det for å såre meg. Jeg hadde lagt på meg fett, men bare på en sunn måte. Jeg var ikke skinny lenger.

Så jeg har bestemt meg for å slutte å kontrollere kalorier, siden jeg allerede har gener som gjør at jeg får mindre fett.

Altså at kroppen min forbrenner mer er aldri en unnskyldning for at jeg var skinny før, men det er grunnen til at jeg legger på meg mindre fett enn andre selv om jeg spiser større doser enn det de gjør.

Jeg er ikke sikker om det er høyt forbrenning, men det er ihvertfall et eller annet i kroppen min som gjør at det er sånn.

Så alt jeg trenger å gjøre er å passe på at jeg spiser nok mat og trener så vil jeg mest sannsynelig få bra muskler om 3-4 år.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget eauke2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Angående høyt fettforbrenning.

JA, kropper min forbrenner mer mat raskere enn de fleste folk.

Men det har noe med mine gener å gjøre ikke sykdom.

Det kommer fra mor siden. Moren min spiser jævlig mye mat og har alltid vært veldig tyn selv om hun har gjort det er det akuratt nå når hun er i 60 åra at hun hun begynner å legge på seg fett.

Alle som kommer med slike påstander må redegjøre for hvor energien i maten blir av. Energi i maten kan bare forlate kroppen ved

1) forlate kroppen ufordøyd
2) produsere varme
3) gjøre et fysisk arbeid

Det er en fysisk umulighet å spise veldig mye mat, trene så lite at man umulig kan forbruke all energien man tar inn, og samtidig ikke gå opp i vekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!