Skrevet av Emne: hvor mange g. protein er nokk etter trening?  (Lest 3554 ganger)

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« : 22. januar 2012, 19:24 »
Hey !
Noen som vet hvor mange gram protein man trenger etter en trening økt?
Jeg veier 82 kilo, om det har noe å si.

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #1 : 22. januar 2012, 19:29 »
Bør prøve å ha i deg 30-40 g vil jeg si... Ta en proteinshake eller en  liter sjokolademelk. perfekt etter trening.

EDIT:

Husk at karbo er veldig viktig etter trening for optimale resultater. F.eks. carbo fuel (maltodextrin) ville vært en god løsning. Ellers har vi jo bananer og annen frukt også da...
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #2 : 22. januar 2012, 19:46 »
Du trenger ikke ingenting, det eneste som vil ha noe å si for resultatene dine er hvor mye protein du får i deg iløpet av hele dagen. I ditt tilfelle er behovet ca 160-180
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #3 : 22. januar 2012, 19:49 »
du over her: er du seriøs? selfølgelig trenger han protein etter trening.. er mange studier som konkluderer med at det å få i seg protein innen 45 min etter trening vil gi opp til 35% bedre fremgang.

trådstarter: 0.5 gram x kroppsvekt er en grei tommelregel. i ditt tilfelle, altså: 41 gram.

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #4 : 22. januar 2012, 19:50 »
Hallo? 0,5 gr protein og 1 gr  raske karbohydrater rett etter trening, muskulaturen er brutt ned etter trening og er som en svamp som trenger næringstoffer, kjør gainer pga den taest raskt opp. Få i deg minimum 250 gr protein pr dag.....

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #5 : 22. januar 2012, 19:52 »
enig med believe. 0.5gram x kroppsvekt i protein 1xkroppsvekt i karbohydrat. greie tommelfinger. regler.

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #6 : 22. januar 2012, 19:56 »
okey !
Tusen takk for svar Cheesy

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #7 : 22. januar 2012, 19:57 »
Søte jesus det er så mye broscience på dette forumet Tongue

Gutta, dere må bare akseptere at mye av det dere tror dere vet er myter som for lengst har blitt avslørt som uriktige. Jeg burde vel egentlig bedt deg om kilder for den påstanden om at det gir deg 35% bedre resultater, vet jo at du ikke har noen kilder på det, men jeg skal ikke være så gay. Jeg er fullt klar over at spesiellt dette med "proteinshake etter trening" er noe som "alle vet" og slik har det vært i en del år, men det er på tide å ta litt mer utgangspunkt i fakta nå og la disse mytene dø ut en gang for alle, det stemmer rett og slett ikke.

Om du drar rett hjem etter trening og lager deg middag og spiser et måltid uten shake 1-2 timer etter trening vil du ikke få noen dårligere resultater en hvis du tar en shake 5 min etter trening, dette er fakta, og da kan du jo like så godt droppe shaken. Du kan godt bruke tilskudd hvis du vil, ingen som nekter deg det, men gidd å si at "herregud man du må jo ta proteiner og karbo og ditten og datten etter trening hello", som sagt, please la disse mytene dø nå, let it go.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #8 : 22. januar 2012, 19:59 »
Søte jesus det er så mye broscience på dette forumet Tongue

Gutta, dere må bare akseptere at mye av det dere tror dere vet er myter som for lengst har blitt avslørt som uriktige. Jeg burde vel egentlig bedt deg om kilder for den påstanden om at det gir deg 35% bedre resultater, vet jo at du ikke har noen kilder på det, men jeg skal ikke være så gay. Jeg er fullt klar over at spesiellt dette med "proteinshake etter trening" er noe som "alle vet" og slik har det vært i en del år, men det er på tide å ta litt mer utgangspunkt i fakta nå og la disse mytene dø ut en gang for alle, det stemmer rett og slett ikke.

Om du drar rett hjem etter trening og lager deg middag og spiser et måltid uten shake 1-2 timer etter trening vil du ikke få noen dårligere resultater en hvis du tar en shake 5 min etter trening, dette er fakta, og da kan du jo like så godt droppe shaken. Du kan godt bruke tilskudd hvis du vil, ingen som nekter deg det, men gidd å si at "herregud man du må jo ta proteiner og karbo og ditten og datten etter trening hello", som sagt, please la disse mytene dø nå, let it go.

Bra sagt! Enig.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #9 : 22. januar 2012, 20:02 »
skal finne den studien jeg.. tåpelig å si at du ikke trenger protein rett etter trening, det er IKKE en myte.

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #10 : 22. januar 2012, 20:03 »
btw, noen av dere som vet om en side jeg kjapt og enkelt kan regne ut hvor mange kcal, protein, karb osv det er i maten jeg spiser?

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #11 : 22. januar 2012, 20:05 »
btw, noen av dere som vet om en side jeg kjapt og enkelt kan regne ut hvor mange kcal, protein, karb osv det er i maten jeg spiser?


Enkleste er vel å se bakpå maten...

Del det du skal måle (kcal, prot, fett, karbo) på 100 gram (om det står hvor mye det er pr. 100.) og gang med de grammene du har målt opp... Enkelt og greit.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #12 : 22. januar 2012, 20:07 »
skal finne den studien jeg.. tåpelig å si at du ikke trenger protein rett etter trening, det er IKKE en myte.

Selvsagt trenger du proteiner etter trening. Men om dette kommer i form av kyllingfilet, og 2 timer eller mer etter endt økt, så spiller selvsagt ikke det noen rolle. Tvert imot vil du nok få bedre resultater av å dra hjem og lage deg et ordentlig måltid, da det har mye mer variert med næringsstoffer etc, selvom forskjellen selvsagt er minimal, shake er jo sikkert greit det, men overhodet ikke nødvendig.

Også er det jo også slik at med mindre du trener på tom mage, så har du fortsatt aminosyrer (protein) i blodet fra forrige måltid, som suges inn i musklene både under og etter økten din.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Mr:ANNOYING

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 232
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 232

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #13 : 22. januar 2012, 20:07 »
orker jo ikke å veie maten min da ._____.

Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: hvor mange g. protein er nokk etter trening?
« #14 : 22. januar 2012, 20:11 »
orker jo ikke å veie maten min da ._____.

Tror du virkelig at du finner "synske" formler som ser hvor mye det er i akkurat det du spiser? Med mindre du ser hva det er i hele og spiser hele/halve så vet du ikke hvor mye du får i deg om du ikke veier det... Eller måler opp på en eller annen måte..
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!