Skrevet av Emne: Sliter med fettprosent, tips??  (Lest 4704 ganger)

Utlogget Raki92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sliter med fettprosent, tips??
« : 23. januar 2012, 23:38 »
Hei, som sagt så sliter jeg med fettprosenten. Jeg mener selv jeg har et bra kosthold og trener 4 ganger i uka.
Har nettopp bestilt meg fettforbrenning, hjelper det?

Hva mer må til ?? Trenger tips! :-)
If u wanna be the best, u gotta take out the best!

Never Back Down!

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #1 : 24. januar 2012, 11:00 »
Hei, som sagt så sliter jeg med fettprosenten. Jeg mener selv jeg har et bra kosthold og trener 4 ganger i uka.
Har nettopp bestilt meg fettforbrenning, hjelper det?

Hva mer må til ?? Trenger tips! :-)

Mer kardioøkt = mer forbrenning


c",)

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #2 : 24. januar 2012, 11:11 »
Spis mer proteiner. f.eks: spiser du ris og kyllingfilet så spis ekstra kyllingfilet til fordel for mindre ris.
tren tung markløft og eller knebøy. Intensiv cardio. Intensiver treningen din.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #3 : 28. januar 2012, 11:40 »
dette er egentlig veldig lett, noter og vei alt du spiser før opp protein karb, fett og kalorier så ser du hva du spiser.

får og gå ned i fett % må man ligge i ett kalori underskudd Smiley
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #4 : 28. januar 2012, 12:18 »
" noter og vei opp alt" - Det synes jeg er et veldig dårlig tips. Veldig få har en tålmodighet, motivasjon og seriøsitet til å gjøre det.
Jeg vil våge å anta at rundt 70% av alle som gjør dette slutter etter maks en uke.
Gruppen mosjonister utgjør den største gruppen av treningsinteresserte. Ikke veldig mange av disse ville holdt på med sånt i det lange løp.

Dessuten vet man aldri om vedkommende bor hjemme hos foreldre, dette kan sette store begrensninger.

Stikkordet er; letthet og enkelhet, det er ofte veientil suksess, i flere sammenhenger.

Det er ikke nødvendig å veie opp altg notere alt for å gå ned i fettprosent. Så hvorfor gjøre det vanskeligere enn det det er Smiley

Men; Det kan være lurt å prøve dette uansett. Fordi; hvis du ikke prøver, vil man aldri undre på hvordan det ville være å telle alle kcal og veie opp maten. Har man prøvd så vet man hvordan man likte det, da trenger en ikke gå rundt å gruble om det er en bedre måte. Noen vil kanskje til og med like da, da er det den beste måten Smiley

Lykke til!
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #5 : 28. januar 2012, 12:27 »
" noter og vei opp alt" - Det synes jeg er et veldig dårlig tips. Veldig få har en tålmodighet, motivasjon og seriøsitet til å gjøre det.
Jeg vil våge å anta at rundt 70% av alle som gjør dette slutter etter maks en uke.
Gruppen mosjonister utgjør den største gruppen av treningsinteresserte. Ikke veldig mange av disse ville holdt på med sånt i det lange løp.

Dessuten vet man aldri om vedkommende bor hjemme hos foreldre, dette kan sette store begrensninger.

Stikkordet er; letthet og enkelhet, det er ofte veientil suksess, i flere sammenhenger.

Det er ikke nødvendig å veie opp altg notere alt for å gå ned i fettprosent. Så hvorfor gjøre det vanskeligere enn det det er Smiley

Men; Det kan være lurt å prøve dette uansett. Fordi; hvis du ikke prøver, vil man aldri undre på hvordan det ville være å telle alle kcal og veie opp maten. Har man prøvd så vet man hvordan man likte det, da trenger en ikke gå rundt å gruble om det er en bedre måte. Noen vil kanskje til og med like da, da er det den beste måten Smiley

Lykke til!

Bruker alltid å anbefale å telle kalorier, er nærmest umulig å klare seg uten om du virkelig vil ha suksess. Etter en uke kan du det meste i hodet. Jeg anbefaler alltid å telle kalorier, og de som gjør det er som oftest de som når målene sine etter min erfaring.

Og IKKE mer kardio.. tilfeller av tabata eller annen intervalltrening i såfall. Og hvorfor gi tips om å spise mindre og trene mer kardio? Det er selvdestruktivt og vil som oftest, når man ikke har nok kunnskap, føre til ultimaaat nederlag.

Fortell oss mer om deg selv, ikke bare du skal ned i fettprosent. Hva spiser du (kcal prot, karb, fett) hva trener du, veier du, osvosvsov hvordan skal vi hjelpe deg uten info? Smiley

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #6 : 28. januar 2012, 13:58 »
" noter og vei opp alt" - Det synes jeg er et veldig dårlig tips. Veldig få har en tålmodighet, motivasjon og seriøsitet til å gjøre det.
Jeg vil våge å anta at rundt 70% av alle som gjør dette slutter etter maks en uke.
Gruppen mosjonister utgjør den største gruppen av treningsinteresserte. Ikke veldig mange av disse ville holdt på med sånt i det lange løp.

Dessuten vet man aldri om vedkommende bor hjemme hos foreldre, dette kan sette store begrensninger.

Stikkordet er; letthet og enkelhet, det er ofte veientil suksess, i flere sammenhenger.

Det er ikke nødvendig å veie opp altg notere alt for å gå ned i fettprosent. Så hvorfor gjøre det vanskeligere enn det det er Smiley

Men; Det kan være lurt å prøve dette uansett. Fordi; hvis du ikke prøver, vil man aldri undre på hvordan det ville være å telle alle kcal og veie opp maten. Har man prøvd så vet man hvordan man likte det, da trenger en ikke gå rundt å gruble om det er en bedre måte. Noen vil kanskje til og med like da, da er det den beste måten Smiley

Lykke til!

Dårlig tips? har fungert i alle år, så tviler på det, og utrolig morsomt når du avslutter med samme tipset fordi det er vært og prøve.

dessuten er dette innlegge ditt uten noen nyttig hjelp for trådstarter. letthet og enkelthet er ikke lett uten og vite hva du faktisk får i deg.

Bruker alltid å anbefale å telle kalorier, er nærmest umulig å klare seg uten om du virkelig vil ha suksess. Etter en uke kan du det meste i hodet. Jeg anbefaler alltid å telle kalorier, og de som gjør det er som oftest de som når målene sine etter min erfaring.

Og IKKE mer kardio.. tilfeller av tabata eller annen intervalltrening i såfall. Og hvorfor gi tips om å spise mindre og trene mer kardio? Det er selvdestruktivt og vil som oftest, når man ikke har nok kunnskap, føre til ultimaaat nederlag.

Fortell oss mer om deg selv, ikke bare du skal ned i fettprosent. Hva spiser du (kcal prot, karb, fett) hva trener du, veier du, osvosvsov hvordan skal vi hjelpe deg uten info? Smiley

Honnør
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #7 : 28. januar 2012, 14:55 »
Dårlig tips? har fungert i alle år, så tviler på det, og utrolig morsomt når du avslutter med samme tipset fordi det er vært og prøve.

dessuten er dette innlegge ditt uten noen nyttig hjelp for trådstarter. letthet og enkelthet er ikke lett uten og vite hva du faktisk får i deg.

Ja, rett og slett et veldig dårlig tips av deg. Begrunnelsen ser du videre i svaret mitt. Å anbefale og veie og notere all mat uten å nevne andre alternativer når du ikke vet mere informasjon om vedkommende er dårlig.
Fordi: Hvis trådstarter tillhører gruppen "mosjonister" og er en som bor under foreldre, kan det tenkes at det er uaktuelt å bruke den måten å forbrenne fett. Det kan være fordi, det innebærer å bryte mat rutinene foreldrene har, hvor man selv må begynne å handle mat osv. Eller rett og slett fordi det er en tungvind måte å forbrenne fett på, spesielt når det finnes andre enklere måter hvor du går ned i vekt.
Når det er sagt, har du kommet med èt forslag, sannsynligheten er stor for at vedkommende ikke er av de som er seriøs nok i treningen sin, til å notere og veie all mat. Da tyngden av de som trener i verden ikke er så seriøse at det går på makrotall. Forhåpentligvis ser du poenget mitt Wink
Hvis det skulle være uaktuelt for personen, er han tilbake i sitt utgangspunkt og null hjelp.
Hadde du derimot kommet med andre tips/alternativer ville det vært bedre. Enda bedre ville det vært om du hadde informasjon om vedkommende som tillsier at kapabel og villig til å teste foslaget ditt.

" når du avslutter med samme tipset fordi det er vært og prøve."
Les det jeg skriver en gang til, så burde du forstå.
- Det kan være greit å prøve det, fordi passer det ens livsstil så er det den beste og mest optimaliserte metoden å gjøre det på. Det passer dog best for de som er veldig seriøse i forhold til trening, de som ikke blir demotivert eller føler psykisk stress.
- Det kan være bra å prøve, for da har man prøvd det. Er det ikke noe for deg så ahr du prøvd, og da trenger man ikke gå rundt og tenke på om det muligens er en bedre måte. Da kan man avskrive den muligheten.

"dessuten er dette innlegge ditt uten noen nyttig hjelp for trådstarter. letthet og enkelthet er ikke lett uten og vite hva du faktisk får i deg."

Letthet og enkelhet er fordi det beste. Ikke nødvendig å gjøre ting vanskeligere enn det det er.
Altså, din påstand er at om du ikke noterer og måler alt du får i deg, så vet du ikke hva du faktisk får i deg? Haha.
HVordan forklarer du nærmest den revolusjonerende lavkarbo bølgen? Mange hundre(tusener) uvitne mennesker har gått ned i vekt ved å gå på lavkarbo, tror du alle de noterte alt de spiste, og veide alt de puttet i seg? Niks. De følgte råd.


Jan Erik, når du nå har lest hva jeg skriver. så skjønner du at BlueBear gjør det riktige;

 "er nærmest umulig å klare seg uten om du virkelig vil ha suksess". - Seriøse utøvere blant annet, med andre ord(dine ord); de som virkelig vil ha suksess

" og de som gjør det er som oftest de som når målene sine etter min erfaring". - Jepp de som håndterer denne metoden fint, når som regel målene sine.


"Fortell oss mer om deg selv, ikke bare du skal ned i fettprosent. Hva spiser du (kcal prot, karb, fett) hva trener du, veier du, osvosvsov hvordan skal vi hjelpe deg uten info?" - Etterspør mere informasjon, definitivt veldig nødvendig, bra. Gjerne også livsstil evt hverdag. Bor alene?

Missforstå meg rett: jeg er enig i at metoden å notere/veie/telle kcal er effektivt - men for de som faktisk kan/liker/seriøse til å gjøre det. Å foreslå det blindt uten å vite mere om personen, når flertallet av befolkningen er de som er av/på trening, er kanskje ikke det aller aller beste. Smiley
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #8 : 28. januar 2012, 15:08 »
Ja, rett og slett et veldig dårlig tips av deg. Begrunnelsen ser du videre i svaret mitt. Å anbefale og veie og notere all mat uten å nevne andre alternativer når du ikke vet mere informasjon om vedkommende er dårlig.
Fordi: Hvis trådstarter tillhører gruppen "mosjonister" og er en som bor under foreldre, kan det tenkes at det er uaktuelt å bruke den måten å forbrenne fett. Det kan være fordi, det innebærer å bryte mat rutinene foreldrene har, hvor man selv må begynne å handle mat osv. Eller rett og slett fordi det er en tungvind måte å forbrenne fett på, spesielt når det finnes andre enklere måter hvor du går ned i vekt.
Når det er sagt, har du kommet med èt forslag, sannsynligheten er stor for at vedkommende ikke er av de som er seriøs nok i treningen sin, til å notere og veie all mat. Da tyngden av de som trener i verden ikke er så seriøse at det går på makrotall. Forhåpentligvis ser du poenget mitt Wink
Hvis det skulle være uaktuelt for personen, er han tilbake i sitt utgangspunkt og null hjelp.
Hadde du derimot kommet med andre tips/alternativer ville det vært bedre. Enda bedre ville det vært om du hadde informasjon om vedkommende som tillsier at kapabel og villig til å teste foslaget ditt.

" når du avslutter med samme tipset fordi det er vært og prøve."
Les det jeg skriver en gang til, så burde du forstå.
- Det kan være greit å prøve det, fordi passer det ens livsstil så er det den beste og mest optimaliserte metoden å gjøre det på. Det passer dog best for de som er veldig seriøse i forhold til trening, de som ikke blir demotivert eller føler psykisk stress.
- Det kan være bra å prøve, for da har man prøvd det. Er det ikke noe for deg så ahr du prøvd, og da trenger man ikke gå rundt og tenke på om det muligens er en bedre måte. Da kan man avskrive den muligheten.

"dessuten er dette innlegge ditt uten noen nyttig hjelp for trådstarter. letthet og enkelthet er ikke lett uten og vite hva du faktisk får i deg."

Letthet og enkelhet er fordi det beste. Ikke nødvendig å gjøre ting vanskeligere enn det det er.
Altså, din påstand er at om du ikke noterer og måler alt du får i deg, så vet du ikke hva du faktisk får i deg? Haha.
HVordan forklarer du nærmest den revolusjonerende lavkarbo bølgen? Mange hundre(tusener) uvitne mennesker har gått ned i vekt ved å gå på lavkarbo, tror du alle de noterte alt de spiste, og veide alt de puttet i seg? Niks. De følgte råd.


Jan Erik, når du nå har lest hva jeg skriver. så skjønner du at BlueBear gjør det riktige;

 "er nærmest umulig å klare seg uten om du virkelig vil ha suksess". - Seriøse utøvere blant annet, med andre ord(dine ord); de som virkelig vil ha suksess

" og de som gjør det er som oftest de som når målene sine etter min erfaring". - Jepp de som håndterer denne metoden fint, når som regel målene sine.


"Fortell oss mer om deg selv, ikke bare du skal ned i fettprosent. Hva spiser du (kcal prot, karb, fett) hva trener du, veier du, osvosvsov hvordan skal vi hjelpe deg uten info?" - Etterspør mere informasjon, definitivt veldig nødvendig, bra. Gjerne også livsstil evt hverdag. Bor alene?

da skal jeg være mer enig med deg, men vis han bor hjemme hos mor og far vil en lavkarbo eller ketolyse kur også bli vanskelig?
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #9 : 29. januar 2012, 04:11 »
Selv driver jeg ikke å skriver ned alt jeg spiser i løpet av en dag. Jeg holder meg til å spise sunnmat, men jeg pleier å ha en estimate hvor mange kcal jeg får i meg i løpet av en dag, når jeg går ned. Jeg vil tro jeg ligger en +- 500kcal når jeg driver med denne tellingen, nøyaktigheten er egentlig urrelevant, fordi jeg har for stor usikkerhet når det gjelder antall kcal jeg forbrenner i løpet av en dag. Basicly, grov telling av kcal, veier meg 1 gang i uken og ser om jeg får i meg for mye/lite mat Smiley

Utlogget Raki92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #10 : 02. februar 2012, 22:33 »
først vil jeg takke alle for super respons på spm mitt!

Så kan jeg si litt om livet mitt:

Jeg er 20 år, veier rundt 80 +, bor sammen med kjæreste.

Her er programmet jeg kjører akkurat nå, skal ha det i ca 8 uker til. http://kalibergym.no/4-splitt-basic-kroppsbygging/


Akkurat nå er jeg permitert, lærling som rørlegger. jobber hos min far som bilmekaniker.
Prøver å spise så sunt som bare mulig!

Frokost:melk,frukt og en skål med bjørns havregryn!

Lunsj: par brødskiver med det pålegget jeg har :p

Middag: Alt fra fisk,kylling,taco, altså "vanlig" kosthold?

Etter trening: protein shake, i dag spiste jeg eggomelett med purreløk. Noen ganger brødskive med makrell i tomat.

Noe mer dere må vite :p?
If u wanna be the best, u gotta take out the best!

Never Back Down!

Utlogget iknutis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #11 : 03. februar 2012, 15:09 »
Mengden betyr like mye som hva du spiser. Smiley
Jeg fikk meg en overraskelse selv en dag, når jeg bestemte meg for å finne ut hvor mye kcal jeg inntok iløpet av en arbeidsdag på kontoret.
Noen baguetter, par iskaffe, en brus og litt frukt så var jeg oppe i 2500kcal med en gang. Og da hadde jeg ikke spist et eneste skikkelig måltid den dagen.

Siden den dagen har jeg brukt www.næringsinnhold.no for å finne ut hva jeg spiser hver dag.
Enkelte matvarer inneholder noe villt med energi, og selv om du da spiser lite av hver matvare, kan summen bli ganske høy.
Jeg har enda ikke kommet igang med trening (vært syk og opptatt med flytting), men bare ved å endre på energi-inntaket har jeg fått en helt annen hverdag: mer opplagt, bedre fordøyelse og går jevnt ned i vekt.

Spiser du "rett mat" kan du spise deg god og mett uten at energi-inntaket blir for høyt. Gode matvarer er kjøtt (storfe, svin, kylling, fisk), kokte grønnsaker og forskjellige bønnesorter.
Jeg prøver å unngå matvarer som gir mer enn 150kcal pr 100 gram fordi jeg da kan spise lite av det før jeg når mitt maxinntak for dagen.
En sikker vinner hos meg er kyllingfilet (First Price 2kg pose fra Kiwi til 113kr), stekt i ovn med godt krydder sammen med en halv boks Ica kidneybeans. 2-300kcal og et passende måltid for en som sitter endel i ro på jobb. Steker opp kylling for 2-3 dager om gangen, så har jeg både lunsj og middag. Varierer innimellom med wokgrønnsaker eller rå grønnsaker til kjøttmaten.

Ettersom du later til å være mer aktiv enn meg, må du trolig spise mer for å ha energi nok, men trikset er altså å ha et underskudd. Da vil fettprosenten (og vekten) normalt gå ned.

Disclaimer:
Håper jeg nå ikke blir slaktet for å komme med en matpost på forumet, jeg er på ingen måte noen guru eller har lang erfaring. Dette er bare min erfaring fra de siste 2 månedene der jeg har lagt om kostholdet, så kanskje det står noe du kan bruke også?

Utlogget jan_erik

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 960
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 960

  • Styrkeløfter
Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #12 : 03. februar 2012, 16:02 »
syns det var et godt svar jeg honnør
stevne pers

benk 135  bøy 192,5  mark 190 (mark uten utstyr)

trenings pers 

benk 140 bøy 185   mark 190  MP 70

Uten utstyr
benk 120 bøy 145  mark 190

Trenings logg

Utlogget Raki92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #13 : 03. februar 2012, 20:56 »
Tusen takk, godt tips.

Men hva sånn ca bør jeg ligge på da? for hver dag? Normalt for en som trener 4 gang i uka.
If u wanna be the best, u gotta take out the best!

Never Back Down!

Utlogget iknutis

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sliter med fettprosent, tips??
« #14 : 03. februar 2012, 21:33 »
Det er ihvertfall sagt at en relativt inaktiv kontorrotte som meg selv bruker 2500kcal i døgnet.
Ved hjelp av pulsklokken ser jeg at en skikkelig treningsøkt på en drøy time (effektiv), bruker ca 1000.
Det er ikke helt nøyaktig, men en god indikasjon.
Legger du deg på mindre enn 2500kcal de dagene du ikke trener, og mindre enn 3500kcal de dagene du trener, går du i minus og skal egentlig gå ned.
Husk også at det er omtrent dobbel mengde energi i hvert gram fett enn det er i protein og karbohydrater
Mat med høyt proteininnhold gjør deg også mettere over lengre tid.

I tillegg er et stalltips å spise proteinrik mat og kutte ned på karbohydrater om du vil ha litt mer effekt ut av det. Jeg har feks kuttet helt ut brødmat, pasta og potet. Havregryn er noe mange trives godt med, men jeg reagerer litt uheldig på grove kornprodukter med urolig og oppblåst mage.

Her er en liste med konkrete matvarer jeg syns det er enkelt å regne porsjoner i, og som smaker godt:
Kyllingfilet
Torskefilet
Biff(strimler)
Svin(strimler)
Kokt skinke, feks bogskinke
Classic Wok-grønnsaker
Bønne-mix (Ica har et godt utvalg)
Egg
Skyr
Mager kesam (gjerne vanilje som en avveksling)
Rå salat (tomat, agurk, isberg salat, litt mais, rå løk, mix gjerne inn skinke eller kylling)

Bruk gjerne www.næringsinnhold.no aktivt i starten, slik at du vet ca-innhold i matvarene du spiser, og så kan du dele innholdet i to eller tre deler på øyemål. Etter en ukes tid kan du utenat innholdet i det du spiser oftest.
Mange trives godt med å veie maten, jeg tar det gjerne på øyemål sålenge jeg vet at totalen pr døgn er under grensen jeg har satt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!