Skrevet av Emne: Den forbannede fettprosenten  (Lest 2997 ganger)

Utlogget evjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 27

Den forbannede fettprosenten
« : 16. august 2010, 21:19 »
ARG! Jeg klarer ikke å gå ned i fettprosent. Hvorfor ikke? Trener 2 splitt 4 ganger i uka, samt 3-5 cardioøkter (én intervalløkt og noen timesturer med bikkja.) Jeg vet jeg trener tungt nok på styrken. Det må være noe galt med kostholdet mitt men fatter ikke hva. Spiser ca dette: frokost: proteinshake/ samt fettkilde og selolje) lunsj: et par rugsprø m makrell i tomat/ måltidserstatter (halv pose mealtech fra TN) middag:ca 150g fisk, kyllingfilet eller karbonadedeig m salat. kvelds:egg, salat eller shake.
Hva gjør jeg feil? Noen tips anyone?
Forresten: kvinne, 166 høy, 62 kilo.

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Den forbannede fettprosenten
« #1 : 16. august 2010, 21:45 »


Hei.


Ser med en gang att du spiser alt for lite.....regner med en 1500-1800 kcal er rundt der du bør ligge,
litt avhengig av aktivitetsnivå,(ser ut som du er meget aktiv).
Spiser du for lite så går kroppen i sparebluss og holder på fettet.
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #2 : 16. august 2010, 22:58 »
Om du legger deg i et moderat underskudd (500 kalorier under opprettholding for eksempel), trener tungt og har en spisedag i ny og ne for å gi forbrenningen et spark i ballene, så kommer du til å gå ned i fett. Det er helt sikkert.

Bare vær tålmodig og nøyaktig, så blir det bra.  Grin

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #3 : 17. august 2010, 08:23 »
ARG! Jeg klarer ikke å gå ned i fettprosent. Hvorfor ikke? Trener 2 splitt 4 ganger i uka, samt 3-5 cardioøkter (én intervalløkt og noen timesturer med bikkja.) Jeg vet jeg trener tungt nok på styrken. Det må være noe galt med kostholdet mitt men fatter ikke hva. Spiser ca dette: frokost: proteinshake/ samt fettkilde og selolje) lunsj: et par rugsprø m makrell i tomat/ måltidserstatter (halv pose mealtech fra TN) middag:ca 150g fisk, kyllingfilet eller karbonadedeig m salat. kvelds:egg, salat eller shake.
Hva gjør jeg feil? Noen tips anyone?
Forresten: kvinne, 166 høy, 62 kilo.

Aller først..: Hvordan går det med treninga? Har du noen progresjon? Kan du løfte tyngre vekter nå enn for 3 måneder siden? Trener du intervall med høyere fart enn for 3 måneder siden? Føler du deg generelt opplagt og i god form? (Rent bortsett fra at du vil ha en lavere fettprosent.)

Hvis noen av svarene på disse spørsmålene er nei, er det nærmest garantert at lavt næringsinntak stopper utviklingen din. Hvis du derimot føler deg i god form, lett i kroppen og har en positiv utvikling kan du fortsette som tidligere og resultatene vil komme.

Utlogget evjo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 27

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #4 : 17. august 2010, 11:54 »
Takk for svar! Jeg føler at jeg spiser nok. Enkelte dager spiser jeg også mer enn det som jeg har skrevet opp. (en shake ekstra, eller cottage cheese ect) Da jeg lå i kaloriunderskudd på 500 gikk jeg ned 4 kilo på en måned, men føler at fettprosenten ikke endret seg, dvs, jeg ble ikke mer definert. Ang. styrke har jeg bra framgang og føler meg i god form, ikke sliten og slapp.

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #5 : 17. august 2010, 13:30 »
Takk for svar! Jeg føler at jeg spiser nok. Enkelte dager spiser jeg også mer enn det som jeg har skrevet opp. (en shake ekstra, eller cottage cheese ect) Da jeg lå i kaloriunderskudd på 500 gikk jeg ned 4 kilo på en måned, men føler at fettprosenten ikke endret seg, dvs, jeg ble ikke mer definert. Ang. styrke har jeg bra framgang og føler meg i god form, ikke sliten og slapp.

Hvis du gikk ned 4 kilo, og styrken forble den samme, så kan man gå utifra at mesteparten var fett, og da gikk fettprosenten nedover. Noen prosent "ser" veldig like ut, så selvom man går ned noen kilo kan man se ganske lik ut. Det er her tålmodigheten kommer inn i bildet, resultatene kommer, men en måned er ikke så lenge. Smiley


Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #6 : 17. august 2010, 14:57 »
Det er her tålmodigheten kommer inn i bildet, resultatene kommer, men en måned er ikke så lenge. Smiley

Verdt en quote.

Det er normalt å stagnere ved vektnedgang.
Samme med vekt oppgang.
Kroppen må tilpasse seg dem nye forholdene.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #7 : 17. august 2010, 15:47 »
Hvis du gikk ned 4 kilo, og styrken forble den samme, så kan man gå utifra at mesteparten var fett, og da gikk fettprosenten nedover. Noen prosent "ser" veldig like ut, så selvom man går ned noen kilo kan man se ganske lik ut. Det er her tålmodigheten kommer inn i bildet, resultatene kommer, men en måned er ikke så lenge. Smiley

Dette er helt riktig. Det er også verdt å nevne at under trening vil kroppen forandre seg sakte, men sikkert. Når man ser seg selv i speilet daglig klarer man derfor ikke å se endringer for hver gang.

Derfor kan det faktisk være lurt å ta et bilde av seg selv før man starter treningsopplegget.

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Den forbannede fettprosenten
« #8 : 18. august 2010, 13:26 »
Ja, om du deffer er det absolutt å anbefale å ta ett bilde av deg selv en gang i uka. Dag til dag ser du ikke forskjeller, men når du får samlet noen ukers fremgang på bilder så kommer forskjellene frem.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!