Skrevet av Emne: Professor Knut Alfsvåg ved Misjonshøgskolen svarte leserne om what ever  (Lest 2415 ganger)

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Professor Knut Alfsvåg ved Misjonshøgskolen svarte leserne om tilgivelse og himmelen i Stavanger Aftenbladet idag. Dette var makan til underholdning, ser det er mange Ateister som stiller han spørsmål, han er akkurat som en politiker der han slenger seg unna samtlige av dem. Av de religiøse jeg har diskutert med (elsker det) tolker samtlige bibelen på sin egen måte, som om det står "Denne boka kan tolkes akkurat slik som du føler for" på fremsiden.. Mr.Alfsvåg er tydlig en av disse.


Sitat
Jeg baserer mine svar på det kirken alltid har basert sine svar på, nemlig Bibelen, først og fremst Det nye testamente

Sitat
i følge johannes åpenbaring er d kun 144000 skå så komme til himmelen. ? the rest is f***ed ifølge bibelen så dreper gud folk for dei minste ting. har han slutta med det? - ob82
    Tallangivelsene i Johannes Åpenbaring er nok ment billedlig, så det tror jeg vi kan ta med ro
 

Jeg spør igjen, hvor i bibelen står det at "denne boka kan tolkes slik DU føler for" Enten følger du testamentet, eller så gjør du det ikke, ser ikke hvordan "fasiten" på vår oppstandelse kan forandres slik at det blir enklere å svare skeptikerene på spørsmål. Og når en professor i emnet ikke klarer det så vil jeg bare si Ateister - Religiøse 1 - 0.

http://www.aftenbladet.no/meninger/nettmote/Alfsvag-svarte-om-himmelen--2923138.html#.TyKnIflSjoM



- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Nå skal det vel litt til for mennesket å forstå Gud. Videre er det som står i bibelen sant og noe en skal forholde seg til, men selvfølgelig må en legge inn tolkning til enkelte av bildene og tekstene som blir beskrevet i bibelen. Dessverre er det en del som tolker dette feil.

Her kommer det foreksempel godt frem hvorfor den Kristne gud ikke bare er noe svada i motsetning til så mye annet.

http://askanatheist.tv/2011/07/12/god-vs-unicorns/

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Jeg synes Alfsvåg svarte godt for seg. Hva ønsker du at han skal gjøre? Ta inn over seg kritikken fra ateistene og gå bort fra sin tro..?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sitat
er nok, tror jeg

Han virker da ikke så skråsikker.

Hvis man tar seksjonen om de 144000 bokstavlig er det bare israelittiske menn som er jomfruer som kommer til himmelen. Selvom det riktignok aldri står skrevet at bare disse kommer til himmelen så vidt jeg kan forstå uansett

Sitat
Det er de som følger Lammet hvor det så går. Det er de blant menneskene som er frikjøpt for å være en første frukt for Gud og Lammet. Det ble ikke funnet løgn i deres munn, de er uten feil og lyte.

Hvis man derimot tror at bare 144000 isralittiske menn kommer til himmelen får man muligens et lite teologisk problem når man setter det opp mot ordinær kristen tro.

Fks;
Sitat
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.

Sitat
For God did not send his Son into the world to condemn the world, but to save the world through him.

osv..


Men selfølgelig tolker alle kristne bibelen på sin egen, eller andres måte. Og bibelen blir jo tolket på et hav av forskjellige måter, som har gitt opphavet til ørten forskjellige retninger innen kristendommen. Og av alle forskjellige måter bibelen blir tolket på er det selvsagt min som er rett  Cool

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Videre er det som står i bibelen sant og noe en skal forholde seg til, men selvfølgelig må en legge inn tolkning til enkelte av bildene og tekstene som blir beskrevet i bibelen

Dette er poenget mitt.
Hvor står dette, at at du bare skal tolke noe av bibelen, og evt hva skal tolkes? Det som høres usannsynlig ut? Hadde vært en ting at det står svart på hvitt i bibelen at noe av dette kan tolkes på din egen måte, men igjen, bibelen er vel fasiten på vår oppstandelse, og er alt så enkelt at hver enkelt person kan tolke dette slik de føler for?

- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
- For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.

- For God did not send his Son into the world to condemn the world, but to save the world through him.


Om dette stemmer så motsier bibelen seg selv, noe som også virker betryggende på ei bok som er "svaret på alt"
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

hva med å legge all religion død?Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!