Skrevet av Emne: sannheten om sterioder?  (Lest 14411 ganger)

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

sannheten om sterioder?
« : 29. januar 2012, 13:51 »
Jeg har sett dokumentarer som en national geographic dokumentar om sterioder hvor de mener sterioder er farlig.

Så holde jeg å se på Bigger. Stronger, Faster hvor duden spør andre vitenskapsmenn som sier det ikke er farlig.

Jeg er bare veldig usikker når det gjelder sterioder. Hva er sannheten om sterioder? Og hvilke dokumentarer er det som forteller sannheten om dem?
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget Mcgrath

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • Time to be bigger, stronger, harder!
Sv: sannheten om sterioder?
« #1 : 29. januar 2012, 13:53 »
Se Doping forever. Da får du en grei innsikt hva steroider kan gjøre med kroppen din!
Tror du finner den på piratebay, hvis ikke kan du se den her:
http://rutube.ru/tracks/1434648.html

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: sannheten om sterioder?
« #2 : 29. januar 2012, 14:21 »
Du kommer aldri til å få et JA/NEI, enkelt og greit. 10 personer sier en ting, 10 andre sier en annen ting.
Det er i tillegg et så stort "felt", med XX antall variabler som stiller inn (Doser, lengder, typer steroider, om det er noe som er laga i en lab, eller i garasjen til en 25åring, hva slags person som bruker, alder på person, hva slags forebyggende tiltak som blir iverksatt ++++++++ )

En hamburger, en gang i uka, trenger ikke å være ille. Men tjue om dagen, hver dag, året rundt er/kan være skadeligt.

Det er et stort grått felt mellom det svarte og det hvite Wink
Men det beste er jo å la være uansett.

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Sv: sannheten om sterioder?
« #3 : 04. februar 2012, 21:20 »
Pistol er i utgangspunktet ikke farlig, men havner det i fengra på feil fyr kan det gå galt. Steroider er egentli det samme. Steroider som brukes som medikament er i utgangsunktet ikke farlig, men dosene osv som brukes av "treningsglade" er ofte noe høyere å vil være farligere.
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: sannheten om sterioder?
« #4 : 04. februar 2012, 21:26 »
bra er det hvertfall ikke! Det finnes vel lite vitenskaplige tester om dette. Fordi dette må utføres på mennesker, har jg forsått at ikke er så lett å få til.. lover og regler?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: sannheten om sterioder?
« #5 : 04. februar 2012, 21:26 »
..

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: sannheten om sterioder?
« #6 : 04. februar 2012, 21:38 »
Som sagt det finnes inget ja/nei svar på det spørsmålet. Se på Arnold f. eks, da han holdt på var jo steroider lovlig, og han brukte det åpenlyst, det gikk jo bra med han. Så har du andre eksempler på folk som er 1/3 av alderen til Arnold og som er helt ødelagte, både fysisk og psykisk.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: sannheten om sterioder?
« #7 : 04. februar 2012, 23:25 »
Som sagt det finnes inget ja/nei svar på det spørsmålet. Se på Arnold f. eks, da han holdt på var jo steroider lovlig, og han brukte det åpenlyst, det gikk jo bra med han. Så har du andre eksempler på folk som er 1/3 av alderen til Arnold og som er helt ødelagte, både fysisk og psykisk.
Nå er vel Kjære Arnold hjerteoperert, så hvor knirkefint det gikk er litt vanskelig å si..

Utlogget Hege N

Sv: sannheten om sterioder?
« #8 : 04. februar 2012, 23:32 »
Nå er vel Kjære Arnold hjerteoperert, så hvor knirkefint det gikk er litt vanskelig å si..

Nå er det vel ingen av OSS som med sikkerhet kan si at det er pga steroider?

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: sannheten om sterioder?
« #9 : 04. februar 2012, 23:50 »
Nå er det vel ingen av OSS som med sikkerhet kan si at det er pga steroider?

Var derfor jeg skrev at det var litt vanskelig å si hvor knirkefritt det gikk.. Kan vel si at det slettes ikke er usannsynlig at det har noe med saken å gjøre.. Han var jo ikke veldig gammel da han hadde operasjonen og ikke har han levd på burger, kebab og brus hele livet heller. Nå var det vel en hjerteklaff som ble byttet om jeg ikke tar helt feil og det vel en av de tingene steroidebruk kan påvirke.. Men for all del, kan godt hende det ikke hadde noe med saken å gjøre heller, men å bruke han som en solskinnshistorie blir litt tvilsomt det også..

Utlogget Hege N

Sv: sannheten om sterioder?
« #10 : 05. februar 2012, 04:11 »
Var derfor jeg skrev at det var litt vanskelig å si hvor knirkefritt det gikk.. Kan vel si at det slettes ikke er usannsynlig at det har noe med saken å gjøre.. Han var jo ikke veldig gammel da han hadde operasjonen og ikke har han levd på burger, kebab og brus hele livet heller. Nå var det vel en hjerteklaff som ble byttet om jeg ikke tar helt feil og det vel en av de tingene steroidebruk kan påvirke.. Men for all del, kan godt hende det ikke hadde noe med saken å gjøre heller, men å bruke han som en solskinnshistorie blir litt tvilsomt det også..

Jobber som sykepleier i USA og spurte vår hjertespesialist om steroider og hjerteklaffproblemer var en vanlig ting. Han svarte at det faktisk ikke var slik, men at "IV drug use" alså stoffmisbrukere som setter nålen med diverse narkotiske stoffer intravinøst, hadde en mye større risk med å få hjerteklaffproblemer. Mener selvfølgelig ikke at steroider er bare fint og flott uten noen former for problemer, men synes noen ganger at hvis noen som trener får noen som helst helseproblemer, så er det alltid fordi de "boler", og det er jo egentlig ikke noe vi vet noe om.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: sannheten om sterioder?
« #11 : 05. februar 2012, 04:50 »
Så vidt jeg vet ble det forsket litt på dette på Aker, hvor de sjekket hjertet til flere som har brukt steroider over tid. Var ikke alle som kom helt heldig ut av den undersøkelsen.
Her er en link som omtaler saken..
http://www.sportsanalyse.no/wip4/norsk_prosjekt_steroider_farlig_hjertet/d.epl?id=175165


Utlogget Hege N

Sv: sannheten om sterioder?
« #12 : 05. februar 2012, 05:15 »
Tydeligvis så strides de lœrdes om dette. Men slik er det jo med alt. Vet ikke om du misforstår det jeg mener her, men jeg er fullstending obs på at det forekommer nok av helseproblemer med steroidemissbruk, men det kan ikke folk flest bare avgjøre på deres veiene bare fordi vedkommende trener med vekter.

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: sannheten om sterioder?
« #13 : 05. februar 2012, 05:56 »
Tydeligvis så strides de lœrdes om dette. Men slik er det jo med alt. Vet ikke om du misforstår det jeg mener her, men jeg er fullstending obs på at det forekommer nok av helseproblemer med steroidemissbruk, men det kan ikke folk flest bare avgjøre på deres veiene bare fordi vedkommende trener med vekter.
Det er vi helt enige i! Smiley
Var bare eksemplet som ble brukt jeg mente ikke var det helt beste om man ønsket å dra frem ett eksempel som ikke hadde fått noen helseproblemer. Finnes sikkert nok av folk som ikke har blitt hjerteoperert man kunne brukt, som det ikke kan såes tvil om.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!