Skrevet av Emne: brystmuskler  (Lest 8225 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: brystmuskler
« #15 : 01. februar 2012, 21:52 »
Hehe sant, og litt mage ^^

Du tok ikke sarkasmen min. Gutten lurte på øvelser som bygger brystmuskler... du trenger ikke remse opp et fullkroppsprogram.

Tren benkpress, skråbenk med manualer, flyes og flyes i skråbenk.

K.I.S.S. - keep it simple, stupid.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: brystmuskler
« #16 : 01. februar 2012, 22:24 »
Du tok ikke sarkasmen min. Gutten lurte på øvelser som bygger brystmuskler... du trenger ikke remse opp et fullkroppsprogram.

Tren benkpress, skråbenk med manualer, flyes og flyes i skråbenk.

K.I.S.S. - keep it simple, stupid.

å herrigud, noen er så hjerne døde på det forumet her..
Forstår dere ikke at gutten bare kommer til å trene bryst. Fortsett å anbefal han bryst øvelser og ikke en gang nevn at han må trene rygg og bakside av skuldre for å ikke se ut som en retard.

Jeg forstår ikke hvordan dere kan svare seriøst på disse spørsmålene som blir stilt 100 ganger vær eneste dag. Vær så snill å få gjort noe med det. Har ikke lært en dritt nytt her siden 2009.

Jeg trodde du var oppegående, men så var det fader meg sarkasme.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: brystmuskler
« #17 : 01. februar 2012, 22:52 »
Jeg vil kunne påstå at han har lært mere enn å bare trene bryst 4 ganger i uka når han skriver en post her istedenfor å spørre kameratgjengen om tips, da mange nybegynnere starter slik.

Du kan såklart råde han til å trene andre øvelser enn bryst øvelser, men da er det vell bedre å råde han til at han burde det ? Istedenfor å skrive flere øvelser som ikke inneholder noen aktivisering av brystmuskelen, kan du vell også si at han burde trene flere av kroppens muskler, evt hele kroppen ?

Om du ville råde han til å trene annet enn bryst, skriv det nøyaktig, istedenfor å råde folk til å trene ting de ikke ber om hjelp til, hva fører det til ? Forvirrelse ? er det det du vil oppnå ?
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: brystmuskler
« #18 : 01. februar 2012, 22:54 »
Jeg vil kunne påstå at han har lært mere enn å bare trene bryst 4 ganger i uka når han skriver en post her istedenfor å spørre kameratgjengen om tips, da mange nybegynnere starter slik.

Du kan såklart råde han til å trene andre øvelser enn bryst øvelser, men da er det vell bedre å råde han til at han burde det ? Istedenfor å skrive flere øvelser som ikke inneholder noen aktivisering av brystmuskelen, kan du vell også si at han burde trene flere av kroppens muskler, evt hele kroppen ?

Om du ville råde han til å trene annet enn bryst, skriv det nøyaktig, istedenfor å råde folk til å trene ting de ikke ber om hjelp til, hva fører det til ? Forvirrelse ? er det det du vil oppnå ?
Kan du være så snill å bare slutte å skrive til meg, du er 16 år.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: brystmuskler
« #19 : 01. februar 2012, 23:01 »
Kan du være så snill å bare slutte å skrive til meg, du er 16 år.

Skal slutte i den tid jeg føler for det jeg.

Angående min alder i forhold til din bryr jeg meg fint lite om, de som er over 16 år har jo vært der en tid de og, så jeg ser ikke problemet.

Jeg svarer deg fordi jeg mener dine handlinger er feile, om du vil ha noe gjort, bør det være riktig. Om du mener at han er en nybegynner, bør du også forklare det for han som om han var en nybegynner, ikke ramse opp dine tanker du kjører hver dag på gymmet som du ikke klarer å slutte å tenke på.


21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: brystmuskler
« #20 : 01. februar 2012, 23:57 »
Skal slutte i den tid jeg føler for det jeg.

Angående min alder i forhold til din bryr jeg meg fint lite om, de som er over 16 år har jo vært der en tid de og, så jeg ser ikke problemet.

Jeg svarer deg fordi jeg mener dine handlinger er feile, om du vil ha noe gjort, bør det være riktig. Om du mener at han er en nybegynner, bør du også forklare det for han som om han var en nybegynner, ikke ramse opp dine tanker du kjører hver dag på gymmet som du ikke klarer å slutte å tenke på.




Du kommer til å forstå det når du blir litt eldre. Blir for dumt å ta imot "råd" eller få kjennepreken av en som er mye yngre enn en selv.

Mine tanker som jeg kjører hver dag på gymmet? Hva er det du babler om?..
Uansett hva dere kommer frem til, så var mitt forslag det smarteste, enten du vil det eller ikke.

*tmw disclaimer*

Utlogget sviske62

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 476
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 476

Sv: brystmuskler
« #21 : 01. februar 2012, 23:59 »
jesus fucking christ! typisk TF skal alltid rote seg vekk i fra det opprinnelige emnet og bare klage på det en annen person skreiv.
Jeg synes det er feil at du lister opp ett helt program når han spørr kun etter bryst treningen, du gir han feil informasjon ved at han trener bryst med biceps curl. Jeg er enig i at det er smart å få nybegynnere mer fokusert på å trene helekroppen og ikke bare speil musklene (bryst, triceps, skulder, biceps) Men å lure dem til å gjøre det blir helt feil. Det du burde gjøre er å representere fakta og gi informasjon, + komme med argumenter for hvorfor en bør trene hele kroppen og du kan fint komme med eksempler på øvelser og lignende.

Til trådstarter:
Gode øvelser for bryst er ( benkpress og variasjoner, flies (variasjoner) og brede dips ) Men du bør ikke bare trene bryst, fokuser treningen på hele kroppen og fokuser treningsøktene rundt baseøvelser (benkpress, knebøy, markløft osv (øvelser hvor du aktiverer flere muskelgrupper) .

Hvordan ser programmet ditt ut nå? er det du som har laget det? eller er det pt? Smiley

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: brystmuskler
« #22 : 02. februar 2012, 00:11 »
jesus fucking christ! typisk TF skal alltid rote seg vekk i fra det opprinnelige emnet og bare klage på det en annen person skreiv.
Jeg synes det er feil at du lister opp ett helt program når han spørr kun etter bryst treningen, du gir han feil informasjon ved at han trener bryst med biceps curl. Jeg er enig i at det er smart å få nybegynnere mer fokusert på å trene helekroppen og ikke bare speil musklene (bryst, triceps, skulder, biceps) Men å lure dem til å gjøre det blir helt feil. Det du burde gjøre er å representere fakta og gi informasjon, + komme med argumenter for hvorfor en bør trene hele kroppen og du kan fint komme med eksempler på øvelser og lignende.

Til trådstarter:
Gode øvelser for bryst er ( benkpress og variasjoner, flies (variasjoner) og brede dips ) Men du bør ikke bare trene bryst, fokuser treningen på hele kroppen og fokuser treningsøktene rundt baseøvelser (benkpress, knebøy, markløft osv (øvelser hvor du aktiverer flere muskelgrupper) .

Hvordan ser programmet ditt ut nå? er det du som har laget det? eller er det pt? Smiley
Det startet som en liten spøk, men Adrian.k og helgekriger måtte hause det opp. Spørsmålet blir spurt hele fuckings tia, og folk svarer like hyggelig og informerende vær gang. Vær eneste dag sitter jeg å irriterer meg over alle de spørsmålene som blir stilt om og om igjen... og igjen. Misforstå meg rett, TF er et kjempe bra forum men spørsmålene som det trådstarter har skrevet gjør det til en barnehage. (Ikke noe personlig mot ts). Kan dere ikke slenge opp noen artikler som ligger fast på forsiden, med de typiske nybegynner spørsmålene. De bra trådene blir jo slukt av sånne som dem her.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: brystmuskler
« #23 : 02. februar 2012, 00:25 »
Kan dere ikke slenge opp noen artikler som ligger fast på forsiden, med de typiske nybegynner spørsmålene. De bra trådene blir jo slukt av sånne som dem her.

Det er akkurat det, de trådene er her, men alle (nye iallefall) overser dette. Egentlig så er alt av basis og masse mer allerede her på treningsforum, hvis man leter bittelitt bare. Veldig lav terskel for å lage en ny trd her, på div. andre forum ville man blitt slaktet for slikt.

Med det sagt, så vil jeg si at trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt, og enda mer, om han vil følge dette gjenstår å se, det er opp til han.

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: brystmuskler
« #24 : 02. februar 2012, 00:29 »
Det er akkurat det, de trådene er her, men alle (nye iallefall) overser dette. Egentlig så er alt av basis og masse mer allerede her på treningsforum, hvis man leter bittelitt bare. Veldig lav terskel for å lage en ny trd her, på div. andre forum ville man blitt slaktet for slikt.

Med det sagt, så vil jeg si at trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt, og enda mer, om han vil følge dette gjenstår å se, det er opp til han.

Faith in Humanity Restored ^^

Utlogget hoffen91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: brystmuskler
« #25 : 02. februar 2012, 02:13 »
Nå prøvde jeg en ny måte å lure nybegynnere til å trene hele kroppen, å ikke bare bryst.
Men du måtte ødelegge..
e ikkje nybegynner.. trent i 2 år.. spør om tips te å bygga volum på brystmuskler.. har fått tips om 5x5 rep 3-4 sett me skråbenk hantel, nerøve liggande skråbenk osv for å trena nedre del av bryst.
 men har fortsatt veldi lite volum på brystmusklene
If you don`t live for something, you`ll die for nothing.

I love my weights they never tell me im not good enough or keep me down, they never tell lies what you see is what you get, you put your time in and you get the results you want. I love my weights cause a barbell never screams at me or calls me worthless they always spit the truth right in my face. When i lift my emotions are blank all i feel is the focus and drive the anger. And when im done for the day everything is alot better i relax i am calm & happy.

Utlogget hoffen91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: brystmuskler
« #26 : 02. februar 2012, 02:21 »
e ikkje nybegynner, å nei eg komme ikkje te å kun trena bryst, ei apa e smart nok te å tenka seg om 1 sekund att da ikkje e bra, har prøvd alt for å få volum på brystmusklene men da komme liksom aldri, maxe 90 i benk å di e hare som f... men får ikkje volum.

beklaga att eg ikkje skreiv litt meir detaljert i starten, men trudde liksom for forsto d.
If you don`t live for something, you`ll die for nothing.

I love my weights they never tell me im not good enough or keep me down, they never tell lies what you see is what you get, you put your time in and you get the results you want. I love my weights cause a barbell never screams at me or calls me worthless they always spit the truth right in my face. When i lift my emotions are blank all i feel is the focus and drive the anger. And when im done for the day everything is alot better i relax i am calm & happy.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: brystmuskler
« #27 : 02. februar 2012, 12:20 »
Og skriv bokmål/nynorsk, ikke dialekt.. Smiley Men flott at du trener hele kroppen.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: brystmuskler
« #28 : 02. februar 2012, 18:05 »
å herrigud, noen er så hjerne døde på det forumet her..

Hjernedød, ja... hvem var det som anbefalte knebøy og franskpress til en som ønsket større brystmuskler?

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: brystmuskler
« #29 : 02. februar 2012, 20:23 »
e ikkje nybegynner, å nei eg komme ikkje te å kun trena bryst, ei apa e smart nok te å tenka seg om 1 sekund att da ikkje e bra, har prøvd alt for å få volum på brystmusklene men da komme liksom aldri, maxe 90 i benk å di e hare som f... men får ikkje volum.

beklaga att eg ikkje skreiv litt meir detaljert i starten, men trudde liksom for forsto d.

Ville jobbet med styrken. Det er begrenset hvor mye masse du kan bygge med 90 kg.

Begynn på et benkpressprogram. Start med f. eks dette: http://www.iform.no/pub/art.php?id=40

Funker veldig bra for å både bli større og sterkere. Kjenner en som økte 20 kg i benk med dette programmet (gikk fra å løfte 100 kg til å løfte 120 kg). Samme person økte betraktelig i masse (skal sies at denne personen også var veldig flink med kostholdet og mistet aldri en treningsøkt. Dedikert til tusen).

Det andre du bør se på er teknikken din. Mange har dårlig teknikk når de trener bryst, og ender opp med å bruke altfor mye triceps og/eller skuldre når de egentlig prøver å trene brystet. Da ender de også opp med å trene brystet dårlig, og resultatene blir deretter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!