Skrevet av Emne: Erstatte pull-ups med chins  (Lest 1358 ganger)

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Erstatte pull-ups med chins
« : 01. februar 2012, 23:42 »
Yo!

Har blitt for feit for pull-ups (altså med håndflaten fra MEG!) trenger å bygge rygg...Kan jeg bruke Chins (altså med håndflaten mot meg) ? Eller er det da bedre å kjøre noe annet?

Kan jo også få av litt spekk for så å trene pull-ups, men det står ikke på planen^^

Takk for hjelp, fint vist noen sitter med kunnskap og erfaring!

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: Erstatte pull-ups med chins
« #1 : 01. februar 2012, 23:54 »
De forskningsrapportene jeg har lest har gitt et testresultat som gjør at du kan erstatte Pull-ups med Chins, da begge øvelser så og si aktiviserer rygg like mye. Jeg føler for min egen del at biceps blir brukt ineffektivt i Pull-ups da håndflatene er pronerte og bicepsen strukket. Ved utførelse av Chins er håndflatene supinerte og bicepsen er mer kontrahert i snitt ved utførelse.

Jeg er ikke store karen, men kjører 3x8 90kg i nedtrekk og ca 3x8 BW+20 kg i beltet, undertak som overtak. Har trent øvelsen lenge. Er møkksvak i biceps, så noe styrke har jeg i ryggen  Smiley

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Erstatte pull-ups med chins
« #2 : 01. februar 2012, 23:58 »
vet det har vært mye forsking, og frem og tilbake om de forskjellige variantene! Men jeg har aldri fått skikkelig kontakt med pull-ups! For det første klarer jeg ikke å komme helt opp, ikke fordi det er for tungt..men det stopper^^

Syns Chins tar bedre på ryggen da jeg kan kontrollere bevegelsen mye mer!

Så tusen takk for svar, da har jeg fått bekreftet..det jeg ville høre^^

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: Erstatte pull-ups med chins
« #3 : 02. februar 2012, 00:02 »
Bare hyggelig Smiley
Hvis jeg fokuserer på det, kjenner jeg at ryggen jobber mye bedre. Jeg tenker at overarmene skal bak, og lar bicepsen jobbe uten å bry seg om den  Smiley. Digg følelse når en kjenner det langs hele kanten i muskelfestet til latissimus  Smiley

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Erstatte pull-ups med chins
« #4 : 02. februar 2012, 00:23 »
Bare hyggelig Smiley
Hvis jeg fokuserer på det, kjenner jeg at ryggen jobber mye bedre. Jeg tenker at overarmene skal bak, og lar bicepsen jobbe uten å bry seg om den  Smiley. Digg følelse når en kjenner det langs hele kanten i muskelfestet til latissimus  Smiley

Enig!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!