Skrevet av Emne: Mye dårlige artikler i det siste?  (Lest 28663 ganger)

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Mye dårlige artikler i det siste?
« : 03. februar 2012, 10:57 »
Har merka at det flyter utover nye artikler på førstesida nærmest hver dag, og virker som de fleste er av ganske dårlig kvalitet. Er det ingen form for kvalitetssikring før ting legges ut på forsida? I dag kom denne:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1997

Om idrettspesifikk trening for sprinting. Teksten er reklame for å ordne seg personlig trener, blandet med en leksjon i hvor viktig rett teknikk er i markløft, på en måte man ville brukt for å forklare gamle damer eller unge gutter.

Jeg ser verdien av artikler for nybegynnere, men når man skal skrive en artikkel om spesifikk trening for sprinting, bør man ikke da gå litt grundigere til verks enn dette? Er det bare jeg som er lei av dårlige, overfladiske artikler som kunne vært skrevet av hvem som helst på forumet her?
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #1 : 03. februar 2012, 11:10 »
Hundre prosent enig, legg heller ut proteinartikkelen min  Grin Grin

Rita Immerson tar iallefall kaken. Martin Norum er flink en gang i blant.

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #2 : 03. februar 2012, 16:17 »
Fullstendig enig!

Om man skal legge ut en artikkel som er IDRETTSSPESIFIKK bør man ta med andre øvelser enn kun markløft, spessielt siden mark faktisk IKKE er den viktigste styrkeøvelsen for sprintere.

Det er patetisk å komme med én øvelse som skal være spesifikk, da det uansett er hele pakken med øvelser og løft som gjelder om man skal snakke om SPRINTTRENING.

For sprintere og andre friidrettsutøvere er markløft ofte kun en støtteøvelse for å bedre løftene som f.eks frivending og starkmark. (Som er mye mer spesifikke enn vanlig klassisk markløft)


Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #3 : 03. februar 2012, 16:23 »
Kvaliteten på artiklene er en ting, lengden er en annen..
Hvor mye informativt kan komme frem av en halvside med med mer eller mindre kvalitetsikret informasjon?

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #4 : 06. februar 2012, 11:59 »
Nå har det seg faktisk slik at jeg kan få lagt ut en artikkel på forsiden, så om det er noe spesielt dere vil jeg skal skrive og utdype om så er det bare å dance out loud.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #5 : 06. februar 2012, 12:06 »
Er helt enig.. Er så mye av det samme som bare blir gjentatt om og om igjen.
Virker på meg som om altfor mange av disse artiklene er skrivt og lagt ut kun for å fylle et tomrom.
Mandal Treningssenter.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #6 : 06. februar 2012, 12:21 »
Nå har det seg faktisk slik at jeg kan få lagt ut en artikkel på forsiden, så om det er noe spesielt dere vil jeg skal skrive og utdype om så er det bare å dance out loud.

Er vel ikke temaene på artiklene som skrives som er problemet. Er heller kvaliteten. Dersom man skal skrive en artikkel på en treningsside på nettet, hvor de fleste av leserne har et minimum av kunnskap, bør artiklene også være noe mer dyptgående enn de vi har sett i det siste. Velg å skrive om noe du vet mer enn de fleste andre om og som du brenner for, da blir det som oftest bra, og pass på å backe opp eventuelle påstander med forskning/kilder.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #7 : 06. februar 2012, 15:30 »
Nå har det seg faktisk slik at jeg kan få lagt ut en artikkel på forsiden, så om det er noe spesielt dere vil jeg skal skrive og utdype om så er det bare å dance out loud.

Alle kan vel strengt tatt få lagt ut en artikkel på forsiden dersom de har et snev av skriveferdigheter og noe relevant å komme med. Har du lyst, har du lov, så kjør på!!


Jeg vil tro utfordringen ligger i at redaktørene(e) antagelig ikke svømmer i godt materiale, og da blir det jo fort til at en stort sett må ta det som kommer, såfremt det ikke er helt vilt utpå viddene...

Nå vil jeg tro det ikke er spess inntekstbringende å skrive web-artikler, og jeg vil vel også tro at den lønnede web-staben har begrenset med tid og muligens kunnskap og/eller formuleringsevne mht å skrive sterke og gode trenings- og kostholdsorienterte artikler. Det som er kommet fra den kanten har ikke alltid vært like innholdsrelevant heller....reff.: "Rumpebølgen på TF".
 ...så da blir det jo opp til andre som måtte orke det på fritiden, å skrive gode artikler for TF da Smiley Brukerne kan jo fort heve nivået bra mye om de tar i et tak for fellesskapet......det er ofte langt lettere å kritisere de som bidrar, enn å bidra selv Smiley
 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #8 : 06. februar 2012, 15:37 »
Det er mer enn nok av medlemmer på dette forumet som kunne skrevet gode artikler. Det gjelder å få disse på gli.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #9 : 06. februar 2012, 15:56 »
Gjør det vel mest for min egen del, du lærer utrolig mye og friske opp kunnskap ved å skrive artikler. Er stort sett slik jeg har fått meste av min kunnskap, formulere ting med egne tanker og knytte det til ting du allerede kan er beste måten å lære på for min del.  Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #10 : 06. februar 2012, 15:57 »
Alle kan vel strengt tatt få lagt ut en artikkel på forsiden dersom de har et snev av skriveferdigheter og noe relevant å komme med. Har du lyst, har du lov, så kjør på!!


Jeg vil tro utfordringen ligger i at redaktørene(e) antagelig ikke svømmer i godt materiale, og da blir det jo fort til at en stort sett må ta det som kommer, såfremt det ikke er helt vilt utpå viddene...

Nå vil jeg tro det ikke er spess inntekstbringende å skrive web-artikler, og jeg vil vel også tro at den lønnede web-staben har begrenset med tid og muligens kunnskap og/eller formuleringsevne mht å skrive sterke og gode trenings- og kostholdsorienterte artikler. Det som er kommet fra den kanten har ikke alltid vært like innholdsrelevant heller....reff.: "Rumpebølgen på TF".
 ...så da blir det jo opp til andre som måtte orke det på fritiden, å skrive gode artikler for TF da Smiley Brukerne kan jo fort heve nivået bra mye om de tar i et tak for fellesskapet......det er ofte langt lettere å kritisere de som bidrar, enn å bidra selv Smiley
 


er du skribent noen plass?Smiley jeg vil tro du har mye bra å komme med! Cheesy

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #11 : 07. februar 2012, 08:43 »
er du skribent noen plass?Smiley jeg vil tro du har mye bra å komme med! Cheesy

Nei, jeg er definitivt ikke noe skribentemne, men jeg har laget en del småartikler til nett og diverse trykksaker opp gjennom årene, så jeg kjenner forsåvidt til hvor pes det kan være å skrive noe når en føler seg forpliktet til det. Det mer lystbetonte og frivillige går selvfølgelig mye greiere å lage.

Jeg er imidlertid ansvarlig redaktør for et lite fagtidsskrift hvor kravet til innhold oftest skal være på et høyt faglig nivå....men omskrevet til forståelig norsk...så jeg kjenner litt til hvor vanskelig det kan være å få inn materiale og hvor mye jobb en gjerne bør legge i å redigere det før det legges ut eller trykkes.
Jeg registrerer da også at de reelle redaktørene og journalistene der jeg jobber (vi har 5-6) i tillegg til å produsere egne saker, bruker mye tid på å klippe og redigere i innsendt materiale fra frilansere og andre før det benyttes.

Særlig synes jeg det har vært en del artikler i TF-magasinet som det åpenbart burde vært jobbet mye med før de ble trykket. De har ikke alltid vært så verst på innhold, men når språket er dårlig...og forfatteren i tillegg flotter seg med dårlig oversatte engelske og latinske navn på "muskler" han/hun har lært på et naprapatkurs eller noe sånt......vel, da får en som leser mest lyst til å bli voldelig.
....det skal egentlig ikke så fælt mange slike artikler til før en mister lysten på å lese mer....



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #12 : 07. februar 2012, 11:38 »
Det som er utfordringen med artikler når man har vært på banen i 10 år: Hva skal man skrive om som man ikke har skrivd om tidligere? Og for den mer viderekommende leser så er det også en utfordring og skrive en avansert treningsartikkel med høy publiseringsfrekvens fordi det er ikke så ofte det kommer noe nytt og innovativt som det er verdt å skrive om.

Vi jobber med å få inn dyktige skribenter. Børge A. Fagerli vil fra tid til annen komme inn med noe avansert innhold fremover. Jeg oppfordrer også andre som sitter inne kompetanse og kunnskap - del det med oss. Send artikkelen din inn til oss så øker man nivået og bidrar for fellesskapet. Skriver du bra kan vi bruke artikkelen i magasinet, få noen slanter for jobben og selv om du ikke blir rik av det så vil du øke din faglig tyngde når man kvalitetsikrer påstandene med forskning og kilder. Samtidig vil du få anerkjennelse og kredibilitet, du vil bli lagt merke til i bransjen og ikke bli overrasket om du blir kontaktet fra andre kunder, partnere og utenfor bransjen for øvrig.

Til slutt er jeg enig at Idrettspesifikk trening for sprintere ikke var den beste ... og burde vært LANGT mer dyptgående.

Som sagt; sammen kan vi bli bedre. Det er bra med saklig kritikk, men uten å ta grep vil det ikke bli noe endring. Bidra!

Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #13 : 07. februar 2012, 12:03 »
Det som er utfordringen med artikler når man har vært på banen i 10 år: Hva skal man skrive om som man ikke har skrivd om tidligere? Og for den mer viderekommende leser så er det også en utfordring og skrive en avansert treningsartikkel med høy publiseringsfrekvens fordi det er ikke så ofte det kommer noe nytt og innovativt som det er verdt å skrive om.

Vi jobber med å få inn dyktige skribenter. Børge A. Fagerli vil fra tid til annen komme inn med noe avansert innhold fremover. Jeg oppfordrer også andre som sitter inne kompetanse og kunnskap - del det med oss. Send artikkelen din inn til oss så øker man nivået og bidrar for fellesskapet. Skriver du bra kan vi bruke artikkelen i magasinet, få noen slanter for jobben og selv om du ikke blir rik av det så vil du øke din faglig tyngde når man kvalitetsikrer påstandene med forskning og kilder. Samtidig vil du få anerkjennelse og kredibilitet, du vil bli lagt merke til i bransjen og ikke bli overrasket om du blir kontaktet fra andre kunder, partnere og utenfor bransjen for øvrig.

Til slutt er jeg enig at Idrettspesifikk trening for sprintere ikke var den beste ... og burde vært LANGT mer dyptgående.

Som sagt; sammen kan vi bli bedre. Det er bra med saklig kritikk, men uten å ta grep vil det ikke bli noe endring. Bidra!

Smiley

Godt innlegg!

Når det gjelder å komme på "nye" saker å skrive om, så så får en heller se det som en fordel at en faktisk har vært på banen i 10 år.
Alle som driver i denne type bransje må finne seg i å snu bunken litt, ellers hadde en innen nær sagt alle hobbyrelaterte interessefelt skrevet seg ferdig med det grøvste på svært kort tid.

For min del er f.eks. primærhobbyen friluftsliv med fokus på fluefiske mm. Selv om jeg har lest bokstavelig talt hundrevis av artikler om f.eks. noe så sært som tørrfluefiske med døgnflueimitasjoner, så dukker det stadig opp litt nyttig småtteri her og der - enten fordi det er gjort nye "oppdagelser" eller fordi forfatteren rett og slett vinkler sitt bidrag litt anderledes enn det andre har gjort før ham.

Mange av Børges artikler er forøvrig et eksempel på det jeg vil kalle gode artikler her inne. Det er selvfølgelig flere med ham, ingen nevnt ingen glemt! Smiley
...av mindre heldige forside"artikler" kan igjen "Rumpebølge på TF" nevnes - fy fy!

Alle lesere forstår at det ikke kan komme revolusjonerende nyheter i enhver artikkel, men for å holde på leserne, må en i hvertfall søke å i all hovedsak gi de besøkende godt skrevne og relevante artikler. Jeg vil nesten si at begge deler er så godt som like viktig.
En variasjon i hvilke "målgruppe" en søker å nå, er jo selvfølgelig bare bra, siden det er stor variasjon både mht erfaring og basiskunnskap blandt leserne.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Mye dårlige artikler i det siste?
« #14 : 07. februar 2012, 12:09 »
...jeg er litt møteplager nå...men ved å "pre-publisere" det slik, så dreper du på en måte litt av spenningen før den omsider skal publiseres Wink

..ehemmm - ja, også er jeg ikke riktig sikker på om jeg på denne type forum hadde følt behov for å legge ved en drøss kildehenvisninger som ca ingen av leserne hverken får tak i eller vet hvorfor de muligens bør sjekke nærmere. Etter å ha jobbet litt med nettsideinnhold, så er er i hvertfall min mening at eventuelle kilder i all hovedsak bør være klikkbare linker, men det er mulig jeg tar helt feil mht akkurat det.

Sendte del 1 av 4 av BBEC til Joachim nå. Kan legge den ut her også imens, feedback så kan jeg rette på ting. Håper den ikke er for kort eller for lang, litt lettere å lese om den ikke blir altfor altfor lang heller.

....SLETTET RESTEN HER JEG..... Øyvind


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!