Skrevet av Emne: For mye proteinpulver?  (Lest 4114 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: For mye proteinpulver?
« #15 : 06. februar 2012, 19:38 »
Selvsagt er 150gr proteinpulver alt for mye! Pulveret skal tas opp i kroppen og skilles ut etterpå, noe som sliter unødvendig på nyrer.

Hvis du veier 85kg trenger du ikke mer enn 150gr protein om dagen.

Fremgang kommer av trening over lang tid og et tilstrekkelig kosthold, ikke ved å doble proteininntaket gjennom proteinpulver. Å stappe i seg vanvittige mengder protein har ingenting for seg, sats heller på å få i deg nok karbohydrater før trening så du klarer å trene hardt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: For mye proteinpulver?
« #16 : 06. februar 2012, 21:33 »
Hvor høyt proteininntak ligger de fleste andre her på forumet pr dag på, og hvor mye av dette får dere gjennom pulver?

Jag ligger på mellan 200-250g protein pr dygn beroende på om det är träningsdag eller inte. 60-75g av dessa kommer från pulver. Resten från "vanlig" mat. Fungerar för mig Smiley
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: For mye proteinpulver?
« #17 : 06. februar 2012, 21:45 »
blandes protein pulveret med f.eks linfrøolje og noe grønnsaker/frukt så burde det blitt tatt opp av kroppen på lik linje med annen mat?

grunnen til at annen protein fra f.eks kjøtt, melk osv er vell fordi der får man med seg vitaminer,mineraler og sporstoffer som hjelper til på denne prosessen?

og tar man en shake ved siden av maten får man jo det også.

eller?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Cecker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: For mye proteinpulver?
« #18 : 06. februar 2012, 22:12 »
Selvsagt er 150gr proteinpulver alt for mye! Pulveret skal tas opp i kroppen og skilles ut etterpå, noe som sliter unødvendig på nyrer.

Hvis du veier 85kg trenger du ikke mer enn 150gr protein om dagen.

Fremgang kommer av trening over lang tid og et tilstrekkelig kosthold, ikke ved å doble proteininntaket gjennom proteinpulver. Å stappe i seg vanvittige mengder protein har ingenting for seg, sats heller på å få i deg nok karbohydrater før trening så du klarer å trene hardt.

Så du mener at om jeg får i meg 150g protein om dagen, så vil jeg ikke merke noen forskjell på fremgangen iforhold til 300g? Hvorfor er det mange som anbefaler 3,5g*kroppsvekt da egentlig?

Jeg spør fordi jeg selv ikke vet, og tenkte å gi det et forsøk over 10 uker for å se om det var noe merkbar forskjell.

Hardt trener jeg selvfølgelig Wink
Treningslogg : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116278.0
Opptrening etter korsbåndoperasjon fra s.8

Utlogget Cecker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

Sv: For mye proteinpulver?
« #19 : 06. februar 2012, 22:13 »
blandes protein pulveret med f.eks linfrøolje og noe grønnsaker/frukt så burde det blitt tatt opp av kroppen på lik linje med annen mat?

Prøver å få i meg 2-3 frukt om dagen, samt 2-3 spiseskjeer linfrøolje.
Treningslogg : http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116278.0
Opptrening etter korsbåndoperasjon fra s.8

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: For mye proteinpulver?
« #20 : 07. februar 2012, 16:40 »
Å innta 3,5 gram protein pr kg kroppsvekt er mye og langt mer enn du trenger i hverdagen og også mer enn du trenger for å bygge muskler. Jeg vet at høyt proteininntak anbefales av diverse dietteksperter, men tviler på om det har noe for seg.

Med tanke på muskelbygging kan det lønne seg å ligge opp mot 2gram om dagen. Dette er også olympiatoppens råd som faktisk er bygget på seriøs forskning på ikke-dopa utøvere. At du skal helle i deg 2x dagens behov for protein i form av pulver er ubegripelig... Som sagt, proteinet skal ut igjen og det belaster unektelig kroppens indre organer unødvendig. Om kroppen tåler det eller ikke får legene svare på, men inntrykket jeg har er at legene inntar en føre var holdning og råder folk til å holde seg innenfor forsvarlige grenser for proteininntak.

Jeg har selv prøvd low-carb/high protein, og vet at det funker. Men jeg klarte meg fint med ca 150gr protein om dagen. Det viktigste er å spise nok mat og trene hardt. Skal du kvitte deg med fett på kroppen må du kutte ut sukker, hvitt mel og annen drittmat, verre er det ikke. Det finnes ikke noe magisk forhold mellom protein, fett og karbo.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
Sv: For mye proteinpulver?
« #21 : 07. februar 2012, 18:15 »


Med tanke på muskelbygging kan det lønne seg å ligge opp mot 2gram om dagen. Dette er også olympiatoppens råd som faktisk er bygget på seriøs forskning på ikke-dopa utøvere. At du skal helle i deg 2x dagens behov for protein i form av pulver er ubegripelig... Som sagt, proteinet skal ut igjen og det belaster unektelig kroppens indre organer unødvendig. Om kroppen tåler det eller ikke får legene svare på, men inntrykket jeg har er at legene inntar en føre var holdning og råder folk til å holde seg innenfor forsvarlige grenser for proteininntak.


På hvilken måte skal proteinet "ut igjen"? Dersom du spiser 60 gram protein bruker kroppen rett og slett lengre tid på å fordøye dette proteinet, og du har aminosyrer i blodstrømmen over dobbelt så lang tid, i forhold til å spise 30 gram. Myten om at "kroppen kun klarer å ta opp 30 gram protein om gangen", trodde jeg alle hadde forkastet for lenge siden, for den er helt idiotisk. Hvordan har menneskene overlevd tidligere tider når man kanskje ikke spiste mer enn annehver dag? Proteinet skal ikke ut før det har blitt fordøyd, verken gjennom urin eller bæsj. Dersom man inntar en større mengde næringsstoffer enn hva kroppen trenger for å overleve, lagres energien som er til overs vanligvis som fett, men ved riktig næringsinntak og signaler til kroppen(hormoner, nedbrutte muskelfibre som må repareres osv), vil man forhåpentligvis legge på seg muskler.
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!