Skrevet av Emne: Frokost alternativ  (Lest 1906 ganger)

Utlogget aerobic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Frokost alternativ
« : 06. februar 2012, 18:36 »
Hei

Jeg klarer ikke å spise brød på morgenen, det går rett å slett ikke er lei av brød etter å ha spist det i alle år.
Liker heller ikke melk  Grin , er rett å slett en særing!

Så jeg leter etter tips til frokost, jeg er veldig glad i smoothie, hvordan er det med næringsinnhold å slik?

Jeg driver med triathlon, og jeg må ha jerntabletter, og vurderer nå kalsiumtilskudd også, pga den eneste melken jeg får i meg er en sjokomelk etter trening.

Så ja, kom gjerne med noen frokost tips, og gjerne når det gjelder en næringsrik smoothie.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Frokost alternativ
« #1 : 06. februar 2012, 18:54 »
Smoothie til frokost høres ikke optimalt ut. Prøv heller havregrøt, for eksempel denne: http://www.norskhavre.no/nor/Produkter/Moellerens-Havregroet-Energirik

Enkel å tilberede, sunt og smaker helt greit. Kan sikkert piffes opp med bær, nøtter, honning o.l. om man synes smaken er for kjedelig.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Frokost alternativ
« #2 : 06. februar 2012, 18:58 »
Hei

Jeg klarer ikke å spise brød på morgenen, det går rett å slett ikke er lei av brød etter å ha spist det i alle år.
Liker heller ikke melk  Grin , er rett å slett en særing!

Så jeg leter etter tips til frokost, jeg er veldig glad i smoothie, hvordan er det med næringsinnhold å slik?

Jeg driver med triathlon, og jeg må ha jerntabletter, og vurderer nå kalsiumtilskudd også, pga den eneste melken jeg får i meg er en sjokomelk etter trening.

Så ja, kom gjerne med noen frokost tips, og gjerne når det gjelder en næringsrik smoothie.
Jeg kan foreslå en omelett. Tilsett biter av kjøtt, grønnsaker eller hva du måtte like. Hvis du har egg som basis får du omtrent alt av næringsstoffer dekt der. Hvis du lider av mangel på jern spsier du sannsynligvis for lite animalsk mat.

Utlogget aerobic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Frokost alternativ
« #3 : 06. februar 2012, 19:07 »
Har prøvd havregrøt en gang, smakte helt forjævelig rett å slett, mulig jeg tilberedte den på feil måte? er det slik at man helst skal lage en skål, å så la den stå over natten i kjøleskapet? det jeg gjorde var å putte oppi en skål, helle vann, blandte rundt å sette i mikroen.

Angående det med egg, er det ikke fint mulig å bare putte det oppi smoothien også? En lærer av meg hadde rå egg og korn oppi smoothien, du merker ingenting

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Frokost alternativ
« #4 : 06. februar 2012, 23:59 »
Har prøvd havregrøt en gang, smakte helt forjævelig rett å slett, mulig jeg tilberedte den på feil måte? er det slik at man helst skal lage en skål, å så la den stå over natten i kjøleskapet? det jeg gjorde var å putte oppi en skål, helle vann, blandte rundt å sette i mikroen.
Du trenger ikke bløtlegge havregryn. De vanlige havregryna du kjøper i butikken er gjerne lettkokte fra før, og det skal ikke mer enn et par minutters koking i en kjele på plata før grøten er ferdig.
Havregrøt i microen er jo ikke akkurat ideelt når du tar høyde for at oppvarming i micro fordamper vannet og dermed tørker ut maten.
Sitat
Angående det med egg, er det ikke fint mulig å bare putte det oppi smoothien også? En lærer av meg hadde rå egg og korn oppi smoothien, du merker ingenting
Ja, egg er jo rimelig smaksnøytralt, men du bør ikke bruke mye av rå eggehviter. Her finnes et protein som hemmer opptaket av enkelt næringsstoffer, i tillegg til at rå eggehvite er tyngre fordøyelig enn den koagulerte. Rå eggeplommer kan du imidlertid bruke mer av. Det er jo også her mesteparten av næringa ligger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!