Skrevet av Emne: Sliten og trøtt dagen etter hard trening  (Lest 9144 ganger)

Utlogget raziel014

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sliten og trøtt dagen etter hard trening
« : 13. mars 2012, 18:10 »
Nå har jeg ikke holdt på så lenge, og jeg går ut fra at kroppen tilpasser seg. Men jeg er 180cm ca og veier nå 64,5 kg. Var 60kg for en liten måned siden da jeg begynte å trene igjen etter et lite opphold.

Problemet er i utgangspunktet spisinga. Først trente jeg 5x5 med store compound-øvelser. Apetitten var da stor, men etter at jeg begynte med 12, 10 og 8 reps på tre sett har jeg merka at jeg blir så sykt trøtt! Jeg trener til failure med andre ord. Men kan dette bety at jeg trener for hardt? Det er fordelt på tre dager i uka. Og det er ikke flere enn et par-tre øvelser per dag.

Så jeg har lest litt rundt blodsukker og hvordan dette påvirker slapphet. Jeg har i flere år slitt med at jeg blir helsikes trøtt etter å ha spist. Mengden påvirker selvfølgelig graden. Men spesielt etter at jeg begynte å trene så er jeg mye trøttere enn til vanlig. I går trente jeg veldig hardt, med den høyeste vekta jeg har trent med. Følte ikke problemer sånn sett. Kroppen har est ut bra og jeg har helt klart mer muskler enn for en mnd siden. Men denne trøttheten og slappheten gjør det vanskelig å fungere i det daglige.

Dietten min består hovedsakelig av banan til frokost, kanske en shake med melk og havremel. Ellers spiser jeg mye kylling og hvit ris. I tillegg til poteter, og noe junk. Kort sagt ligger jeg på 3500 kalorier per dag. Bruker også Big Mass shake. I forholdsvis store porsjoner. Mye olivenolje, peanøttsmør, avocado, hmelk. Det som har høyt med kalorier. Og sovner som en jævla stein etterpå. Er det sånn for dere også? Blir man trøtt av å bulke?

Utlogget aerobic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Sliten og trøtt dagen etter hard trening
« #1 : 14. mars 2012, 22:02 »
Har du jernmangel? Kan føre til slapp/tretthet, spiser du veldig ensidig bidrar det også

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Sliten og trøtt dagen etter hard trening
« #2 : 31. mars 2012, 22:11 »
Høres ut som du spiser ganske dårlig. Banan til frokost... ? virkelig?det blir som å ta en teskje med sukker og en liten vitaminpille til frokost det.. Spiser jeg ikke en god frokost er dagen min ødelagt, å jeg blir ett vrak..

Frokosten min på treningsdag er :
200g havregryn med melk
rosiner, bananer i biter, syltetøy
ett stort glass sjokomelk med litt kreatinpulver
2 egg
1 kopp kaffe
vann.

Jeg bulker som bare det, har gått fra 85 kilo til 105+ med 5x5 på 3 måneder. Spiser store mengder havregryn, grove brødskiver, basmatiris, fullkornspagetti, søtpoteter, yoghurt frukt, grønt(hver dag),pasta, rugbrød...ost, kesam, melk, nøtter, cottage cheese, koteletter, FISK, EGG, skinke, drikker litt olivenolje og tran. sjeldnere spiser jeg is, kylling, findus-retter, pizza, grillpølser, hjemmelagde hamburgere, kinamat

Drikker kun gainer etter trening blandet med litt kreatinpulver - drakk det hver dag en stund men det får meg til å føle meg helt jævlig både psykisk og fysisk + at det ødelegger magen min helt.

det høres litt ut som du tror gainer shakes skal gjøre jobben for deg.. mens sannheten er at du egentlig ikke trenger det i det hele tatt, det er bare veldig praktisk for noen. junkfood er også den perfekte oppskriften på å føle seg som en dass. hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å spise masse rød paprika, brokkoli, appelsiner, grapefrukt, jordbær, leverpostei, sardiner etc. SUNN mat som gjør deg mer våken.

EVT bare gå til legen å sjekk deg hvis du innbiller deg at kostholdet ditt er optimalt

Utlogget fggfg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Sliten og trøtt dagen etter hard trening
« #3 : 24. april 2012, 00:36 »
Forstår ikke helt hvorfor du er på diett når du er 180 høy og veier 64,5 kg. Det er definitivt kostholdet ditt som er problemet. Du må rett og slett spise mer. Legg på deg 10-15 kg. Trener du nok vil vekten være i muskelmasse.

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for ett år siden. Hadde samme høyde og nogen lunde samme vekt. Da var jeg veldig aktiv, men sov store deler av dagen. Etter et friår fra all trening har appetitten økt og jeg har lagt på meg over 10 kg. Nå har jeg et altfor stort overskudd av energi. Sliter med å sovne om kvelden.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!