Skrevet av Emne: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!  (Lest 31161 ganger)

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #45 : 10. februar 2012, 15:43 »
Når det gjelder stenger og vekter, så er det bare harde fakta, så ingenting å syte over Smiley

Dette er en tråd om raw verdensrekorder, vi ser jo at raw er på vei inn, la oss la draktene ligge
Edit: Omtrent ingen som kjører med stor fart og dabb med utstyr, noen får det selvfølgelig til Smiley

Dette vet du garantert bedre enn mg:)

sant sant

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #46 : 10. februar 2012, 16:59 »
Hva er egentlig forskjellen på styrkeløfter stang og vektløfter stang? Og hva er forskjellen på styrkeløfter vekter og vektløfter vekter? Noen som har tid til å forklara? Tongue Har alltid sett på styrkeløft og vektløft som to navn for samme sport.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #47 : 10. februar 2012, 17:12 »
Hva er egentlig forskjellen på styrkeløfter stang og vektløfter stang? Og hva er forskjellen på styrkeløfter vekter og vektløfter vekter? Noen som har tid til å forklara? Tongue Har alltid sett på styrkeløft og vektløft som to navn for samme sport.

Vektløfting = rykk og støt
Styrkeløft = knebøy, benkpress, markløft
Og er to forskjellige idretter, akkurat som fotball og håndball.

Stanga i vektløfting er det mye mer svikt i, og minimalt med styrkeløft stang. Skivene i vektløfting er mye større og da gummi, mens styrkeløft har jernskiver og er mye tynnere. Man kan tjene noen kg på svikt i stanga og det blir naturligvis mer svikt jo større skivene er. Kommer sikkert noen med en mer utdypende forklaring, men det er kort fortalt forskjellene
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #48 : 10. februar 2012, 17:27 »
Hva er egentlig forskjellen på styrkeløfter stang og vektløfter stang? Og hva er forskjellen på styrkeløfter vekter og vektløfter vekter? Noen som har tid til å forklara? Tongue Har alltid sett på styrkeløft og vektløft som to navn for samme sport.

Styrkeløftstenger er 29 mm i diameter mot vektløftingstengenes diameter på 28 mm. Styrkeløftstenger er også en del stivere enn vektløfterstenger.
Styrkeløftstenger har kortere avstnad mellom merkingene på stanga.
Styrkeløftstenger har gjerne en litt skarpere serratering (grep) enn vektløfterstenger. Styrkeløftstenger er stort sett ikke forkrommet, så de er litt mørkere enn blanke og pene vektløfterstenger.

Ikke alle stenger er enten styrkeløftstang eller vektløfterstang, men de store produsentene som produserer stenger for bruk i konkurranser (Eleiko, Leoko, York, Pallini) skiller mellom dem.

Styrkeløftvekter er støpte jernvekter som tar mye mindre plass enn vektløftingvekter. Vektløftervekter har en annen, litt mer komplisert konstruksjon som kombinerer bruk av metaller og plastlignende stoffer (jeg kjenner ikke detaljene). Vektløftingskiver er lagd for at stanga skal kunne slippes ned på gulvet med vekter på uten at skivene, gulvet og stanga går til helvete. På grunn av konstruksjonen er bredden på vektløftingskiver gjerne det dobbelte av bredden på styrkeløftskiver. Imidlertid er ikke alle alle skiver som har plast rundt seg, lagd for å kunne slippes ned på gulvet.

Se hvor mye plass på stanga rundt 210 kg tar her:

http://www.youtube.com/watch?v=EC1HTCpduus#noexternalembed#externalembed&feature=related

mot 410 kg her:

http://www.youtube.com/watch?v=HH03-gCvnO4#noexternalembed#externalembed

Ettersom jernskiver er så mye smalere enn vektløftingskiver, så får du vekten lenger inn mot midten av stanga hvis du bruker jernskiver, og dette bidrar også til at stanga ikke bøyer seg så mye under løftet som hvis du hadde brukt vektløftingskiver.

Se f.eks. her:

http://www.youtube.com/watch?v=IZxlmi6QE6k#noexternalembed#externalembed

Her bruker de ei stang som ikke er like stiv som styrkeløftstenger, og de har vekter som er enda bredere enn vektløftingvekter. Det betyr at de kan dra stanga 5-10 cm oppover leggene før all vekta har forlatt bakken. Det er grunnen til at de klarer å løfte 500 kg i hummer tyre deadlift, mens man trolig måtte ha trekt fra 50-100 kg hvis de skulle løftet med jernskiver og styrkeløftstang. I dette tilfellet så tror jeg at de løfter fra noen cm lenger opp fra bakken enn vanlig markløft også.

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #49 : 10. februar 2012, 17:50 »
Takk for veldig gode svar! Honnør! Smiley

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #50 : 10. februar 2012, 18:09 »
Tro meg, det er jævlig til forskjell når det blir 200+ på jernskiver og styrkeløftstang/Vektløfterstang og gummi. Spesielt når man vet å utnytte svikten i stanga som vektløfterne gjør. Men, jeg tviler ikke akkuratt mye på at han på videoen gjør 270 for å si det slik Smiley Han kjører også godkjent styrkeløftdybde på videoen, men ikke så voldsomt dybde som du vil ha det til, se på hvor langt frem knærne går(Da går de også lavere og lavere), leddutslaget blir veldig stort, men toppen av hofta vil aldri komme noe særlig lenger under enn toppen knærne.

ja men igjen, så er så kan han jo lett forandre stilen til en enda mer effektiv til kun for å løfte mest mulig. Vektløfterne trener bøy på den måten som passer best til sitt-vendinger, og dette er ikke den måten man nødvendigvis får opp mest i ett godkjent styrkeløft knebøy.

Og reagerte bare pga gilberg er snakker ned om vektløfterne sine sinnsvake løft i knebøy, og skylder på stanga. Og sier at maks løftet ville vært kun 270kg i en styrkeløft konkurranse er ganske lite sannsynelig, da han tok 270kg *3 på den måten uten spesialisering på å å løfte etter styrkeløft regler.

hvis man snakker ned om at stangen svikter og han kan tjene noen kilo på det, må man komme med det positive også;) som er at han har mye å tjene på teknikk og opptrening mot stevne.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #51 : 10. februar 2012, 19:57 »
Og reagerte bare pga gilberg er snakker ned om vektløfterne sine sinnsvake løft i knebøy, og skylder på stanga. Og sier at maks løftet ville vært kun 270kg i en styrkeløft konkurranse er ganske lite sannsynelig, da han tok 270kg *3 på den måten uten spesialisering på å å løfte etter styrkeløft regler.
Ja, sånn er det bare. Jeg kjøper ikke noen vektløfterbøy for noe annet enn vektløfterbøy. Jeg mener det ikke kan sammenlignes med styrkeløftknebøy. Overhodet. Det blir nesten som å sammenligne med lårpress eller knebøy med strikk. Selvsagt ikke like ekstremt som med lårpress, men knebøy med strikk er veldig sammenlignbart. Jeg skjønner at det kan provosere at jeg sier det slik, men jeg har lurt meg selv så mange ganger ved å trene med vanlige vektskiver og en mindre stiv styrkeløftstang og fått sjokk når utstyret har blitt ordentlig at jeg vet hva jeg snakker om. Det er enormt mange sinnsyke vektløfterbøy-løft som har blitt gjort og som blir gjort, men å direkte sammenligne dette med styrkeløfteres bøy blir som å tro på julenissen. Vektløftere ER gode i bøy, men så gode som de framstår på mange av youtube-vidoene som postes på TF er misvisende. Gi de samme en styrkeløftstang og ditto jernvekter så slipper vi å beregne noe overhodet. Da får vi svaret Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #52 : 10. februar 2012, 20:01 »
Ja, sånn er det bare. Jeg kjøper ikke noen vektløfterbøy for noe annet enn vektløfterbøy. Jeg mener det ikke kan sammenlignes med styrkeløftknebøy. Overhodet. Det blir nesten som å sammenligne med lårpress eller knebøy med strikk. Selvsagt ikke like ekstremt som med lårpress, men knebøy med strikk er veldig sammenlignbart. Jeg skjønner at det kan provosere at jeg sier det slik, men jeg har lurt meg selv så mange ganger ved å trene med vanlige vektskiver og en mindre stiv styrkeløftstang og fått sjokk når utstyret har blitt ordentlig at jeg vet hva jeg snakker om. Det er enormt mange sinnsyke vektløfterbøy-løft som har blitt gjort og som blir gjort, men å direkte sammenligne dette med styrkeløfteres bøy blir som å tro på julenissen. Vektløftere ER gode i bøy, men så gode som de framstår på mange av youtube-vidoene som postes på TF er misvisende. Gi de samme en styrkeløftstang og ditto jernvekter så slipper vi å beregne noe overhodet. Da får vi svaret Smiley


hahahha.. ja jøss.. nei da gir jeg deg en utfordring da Wink

hva er persen din i styrkeløftbøy raw??

så tar du den persen din å kjører 3 reps med vektløfterstang og skiver. SAMTIDIG så har du smal beinstilling og kjører ræva i golvet, som han karen tidligere her Wink 

LYKKE TIL Smiley

hekk.. kjør kun 1 rep : ) så får vi se.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #53 : 10. februar 2012, 20:54 »
Her er en som angivelig tar 363 i raw knebøy. Riktignok med noe som må være skumgummi vekstskiver.

http://www.youtube.com/watch?v=WK7m6I5m6gY&feature=related

Uansett, hvem er denne fyren? Finner lite om han på nettet, og dette er en person som har 200kg i rykk. Den eneste logiske forklaringen er at han setter flere sprøyter enn han løfter vektskiver.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #54 : 10. februar 2012, 20:59 »
Hmm, CYC har 440 kg i bøy på stevne, det nevnes i artikkelen at han "muligens er opp i sånne vekter allerede" (altså 330 RAW). Folk insinuerer vel ikke at CYC tjener 120-ish kilo på utstyret i bøy?  Shocked

Gilberg; du vil nok fort finne at med dybden på vektløfterbøy går vinninga opp i spinninga. Desto lengre ned du går, desto tyngre blir det. Vektløfterstanga er hovedsaklig laget som den er for å tåle å bli beiset i bakken fra overhead posisjon, ikke for å skryte på seg grom knebøy på youtube. Har selv en god venn som nylig deltok i Kaliber squat challenge men som vanligvis trener på Atletklubben på Lademoen, han kjører dyyyp vektløfterbøy og bruker stort sett samme vekt på Atletklubben sine stenger og Kaliber sine IPF stenger. Du har for så vidt rett i en ting; vekløfterbøy og styrkeløftbøy er veldig forskjellig. Styrkeløftbøy oppleves av de fleste langt lettere og stiller mye mindre krav til mobilitet og fleksibilitet.

Ser selvfølgelig fram til at du skal krangle på dette...  Tongue

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #55 : 10. februar 2012, 21:12 »
Nå går dere grasalt off topic her.

Mummel, Carl har aldri gjort mer enn 425 i knebøy med full utstyr.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #56 : 10. februar 2012, 21:13 »
Gilberg; du vil nok fort finne at med dybden på vektløfterbøy går vinninga opp i spinninga. Desto lengre ned du går, desto tyngre blir det.
Feil. Det er for veldig mange, når man først skal kjøre dén stilen i bøy, lettere å gå helt ned enn å prøve å stoppe bevegelsen kunstig på vei nedover. Med vektløfterstang er dette mulig, jeg har selv gjort det, men med styrkeløftstang - haha, goodbye knees and good luck to the lumbar spine.

Sitat
Vektløfterstanga er hovedsaklig laget som den er for å tåle å bli beiset i bakken fra overhead posisjon, ikke for å skryte på seg grom knebøy på youtube.
Utstyret i styrkeløft ble laget for å støtte og forhindre skade i styrkeløft også, men hjelper ofte 120 kg i bøy.

Sitat
Har selv en god venn som nylig deltok i Kaliber squat challenge men som vanligvis trener på Atletklubben på Lademoen, han kjører dyyyp vektløfterbøy og bruker stort sett samme vekt på Atletklubben sine stenger og Kaliber sine IPF stenger.
Han er hverken flink nok eller sterk nok. Han har heller ikke brukt jernskiver på IPF-stanga. Skivene på Kaliber, GymTec, veier samtlige mindre enn det som står på dem - men det betyr veldig lite i forhold til de andre parametrene.

Jeg har ingen intensjon av å krangle, men jeg vet hva jeg snakker om. Jeg sitter ikke og dikter og fantaserer.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #57 : 10. februar 2012, 21:18 »
Styrkeløftbøy oppleves av de fleste langt lettere og stiller mye mindre krav til mobilitet og fleksibilitet.



Dette vitner forøvrig om at du ikke vet hva du snakker om. Det eneste stedet som krever mer mobilitet i en typisk vektløfterbøy er anklene.

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #58 : 10. februar 2012, 21:21 »
Hjelper utstyret så mye som 120 kg? Da hadde jeg hatt norgesrekorden i min klasse (93 kg ungdom) hvis jeg hadde vært styrkeløfter og brukt utstyr.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Raw verdensrekorder (standardkrav) i styrkeløft ute!
« #59 : 10. februar 2012, 21:22 »

hahahha.. ja jøss.. nei da gir jeg deg en utfordring da Wink

hva er persen din i styrkeløftbøy raw??
Den dagen du lærer deg å lese kan jeg begynne å ta deg seriøst.

Sitat
så tar du den persen din å kjører 3 reps med vektløfterstang og skiver. SAMTIDIG så har du smal beinstilling og kjører ræva i golvet, som han karen tidligere her Wink 
Jeg diskuterer forskjellen på stang og vekter. Ja, jeg tror jeg skulle klart 3x300 - 3x310 med fullt vektløfterutstyr ja med en liten tilvenningsperiode. Jeg er veldig sterk på toppen og kan også være rask ned. Med vektløfterutstyr blir første del da ganske så gratis. Husker da jeg gjorde 3x250 for første gang på KK-67. I oktober 2005! Da var det mindre vekter enn dette tilsammen, i realiteten (ukalibrerte vekter), men det var også "gratis" å komme opp fra bunnen. Jobben var halvveis og opp.

Sitat
LYKKE TIL Smiley

hekk.. kjør kun 1 rep : ) så får vi se.
Takk. Jeg kommer imidlertid ikke til å ta i mot utfordringen. Det står ikke på treningsprogrammet mitt. Jeg satser heller på VERDENSREKORD i knebøy med styrkeløftstang og jernvekter.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!