Skrevet av Emne: Stagnert i knebøy... :(  (Lest 811 ganger)

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Stagnert i knebøy... :(
« : 12. februar 2012, 20:00 »
Har trent dyp knebøy siden i sommer og har da kjørt 4x4, med tanke på styrke og ikke masse. Har nå en maks på 125x3 og der har jeg vært de siste 2-3 ukene. Har som mål og minst greie 140kg+ før sesongstart i fotballen.

Så det jeg lurer på er om jeg skal fortsette å kjøre 4x4 og se om det løsner etterhvert? eller burde jeg endre treningsprogrammet?

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Stagnert i knebøy... :(
« #1 : 12. februar 2012, 20:11 »
må nok gi litt mer info for å få noe hjelp Smiley

hvor mange ganger i uka trener du bøy? hvor bra er kostholdet? generell treningsmendge vs hvile. osv..

Hvis jeg stopper på en vekt i f.eks bøy. la oss si at jeg kjører 3x3 på 170 og stopper der, så ville jeg gått ned til f.eks 150 og endre sett/reps til 5x5 og lagt på 2,5kg i uka derfra. Helt til du ikke kommer lenger med 5x5, så bytter du til f.eks 5sett x 3 reps og fortsetter vektøkningen.

Men er mye lettere å øke styrken dersom man ligger i et kcaloverskudd.
Vil og personlig anbefale å trene bøy eller varianter av bøy 3 ganger i uka. 1 lett, 1 middels og 1 tung.
Mandal Treningssenter.

Utlogget Firstprice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

Sv: Stagnert i knebøy... :(
« #2 : 12. februar 2012, 20:23 »
må nok gi litt mer info for å få noe hjelp Smiley

hvor mange ganger i uka trener du bøy? hvor bra er kostholdet? generell treningsmendge vs hvile. osv..


Har trent knebøy 2 ganger i uka og en dag med markløft og jeg kjører fullkroppsprogram alle de dagene. Har også fotballtrening 3/4 ganger i uka. søndag er hviledag. Søvn som regel 8-9timer, men hender det blir mindre. kosthold frokost: havregrøt, lunsj: Middagsrester, Mellommåltid: yoghurt + vann/juice. Mat før trening 3-4 kyllinglår + proteinshake, etter trening banan+proteinshake, middag: som regel kylling, nakkekoteletter, kjøttdeig+ salat, kvelds: egg og 1 boks makrell i tomat Smiley

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Stagnert i knebøy... :(
« #3 : 12. februar 2012, 20:27 »
som tollefsen sier, + ta en hvileuke før du starter på nytt program... for å resette kroppen og klar for en ny omgang.

så kjører du høy mendge på bein treninga, som nevnt 1 lett dag, 2 meduim dag og 1 tungt dag.

kan kjøre litt forskjellige varianter f.eks på tung dag: Tung knebøy + utfall. - 2 dager hviler => så lett explosiv knebøy+ medium/tung strakmark, - 1 dag hvile => medium tung frontbøy  => 1 dag hvile og starte på nytt.

kan kjøre den tunge dagen som tollefsen sier 5x5, legge på 2,5kg og heller gå ned på reps om det blir for tungt etterhvert. på lette dagen kan du f.eks kjøre 3 set, 8 reps (lett og explosivt).
for litt variasjon.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!