Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365086 ganger)

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Razzia i Trondheim
« #75 : 18. februar 2012, 18:50 »
Og nå blir dette enda mer profitabelt, så man vil se enda mer av nettopp "vaskemiddel og olje"-bol istedenfor renere stoffer(sett at det var dette man solgte på anabolicforums, noe jeg ikke vet). Kjempebra altså.

Som noen andre sa her, man kommer ingen vei med dette. Om et par uker(og politiet har brukt flere måneder på dette?) er det noen andre som tilfredsstiller etterspørselen etter steroider.


Med andre ord måker du aldri snø fordi det kommer mer imorgen?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Razzia i Trondheim
« #76 : 18. februar 2012, 18:57 »
Skummel tankegang Ryu.
Kan like gjerne tenke slik om alt da?

-Ikke vits med promillekontroll i dag, da noen sikkert har promille i morgen også.

-Håpløst å løse voldtektsaken fra i går i Oslo, da noen andre blir voldtatt akkurat i dag..

-Ikke vits i å sette fartsgrensen til 80-sone her, da mange helt sikkert kommer til å kjøre i 110..

Lite relevante eksempler. Steroidebruk er håpløst å kontrollere så lenge folk vil bruke det. I mitt eksempel blir bruken verre(med e) når man fjerner de mer profesjonelle aktørene til fordel for kjellerkokerne.

I promilleeksemplet ditt er det ikke noe sterkt profittmotiv bak det å kjøre full. Man kan argumentere med at det å slippe å ta trikken er en profitt, men uansett ikke noe man blir rik av. Promillekontroll virker avskrekkende mot å kjøre påvirket. Jeg kan se at denne razziaen muligens kan virke avskrekkende på bruk og salg av steroider, men man har uansett stor profitt av å selge steroider(som all annen narkotika), og denne blir enda større av å fjerne konkurranse. Derfor vil det dukke opp ny selgere i morgen.

Når det gjelder voldtektseksempelet ditt: Dette er bare relevant i forhold til hva jeg skrev om etterforskning av voldtekten vil føre til mer voldelige voldtekter. Da dette ikke er tilfelle er eksemplet irrelevant. Det blir heller ikke mer profitabelt for en voldtektsmann å voldta om politiet slår ned på voldtekt, heller omvendt. Dessuten innebærer det at en person er blitt skadet, så jeg er veldig for å ta gjerningspersonen.

Det siste eksempelet ditt er faktisk litt relevant. Du har rett, det er ikke noe poeng i å ha lavere fartsgrenser enn det folk kjører. Så vidt jeg husker er det vist at folk flest konsekvent kjører litt fortere enn det fartsgrensen tilsier. Hva skjer da om man fjerner fartsgrensen? Kanskje folk kjører i sitt eget tempo? Time will tell. Det er uansett for mye fokus på fart og for lite på trygg kjøring. Men også i dette eksemplet gjelder det at fartsgrensen som blir satt fører til farligere kjøring. Lav fartsgrense er ikke motiverende, men hyppige kontroller er motiverende til å kjøre saktere. Her har man som over profittmotivet. Det lønner seg å kjøre sakte om det er mange kontroller. Ellers lønner det seg å kjøre som man vil.

Du må også ta med i betraktning antall kroner etterforskningen har kostet samfunnet.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #77 : 18. februar 2012, 19:17 »
http://informa.no/Bedrift/916753/Rga+AS

RGA AS er foretaksnavnet på Clubfitness.no som er et nøkkelkort basert gym. Du kan kjøpe medlemskap enten via paypal på nettet eller på Extremefitness.no som er den kostholdsbutikken som ble raida av politiet. Hvis man ser og trykker litt rundt på firmaene og styremedlemmene i firmaene på den sida der så er det mange navn som går igjen. Bl.a Robert Eilertsen, Gunnar Strand Jacobsen og Pål Anders Gjervan (Er varamedlem i Kaliber AS) som alle ble nevnt i artikkelen til dn.no

Ren synsing fra min side, men er det mulig at penger er blitt vasket gjennom medlemstallfiksing på den gymmen mon tro?
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #78 : 18. februar 2012, 19:27 »
 For de som ikke har fått det med seg så er siktelsen følgende (sitat DN):"Robert Eilertsen er sammen med Gunnar Strand Jacobsen siktet for overtredelse av straffelovens paragraf 162B "for i regi av en organisert kriminell gruppe ha solgt dopingmidler, og forholdet regnes som grovt idet det særlig legges vekt på kvantum som er omsatt."

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #79 : 18. februar 2012, 19:30 »
Lite relevante eksempler. Steroidebruk er håpl¸st å kontrollere så lenge folk vil bruke det. I mitt eksempel blir bruken verre(med e) når man fjerner de mer profesjonelle akt¸rene til fordel for kjellerkokerne.

I promilleeksemplet ditt er det ikke noe sterkt profittmotiv bak det å kj¸re full. Man kan argumentere med at det å slippe å ta trikken er en profitt, men uansett ikke noe man blir rik av. Promillekontroll virker avskrekkende mot å kj¸re påvirket. Jeg kan se at denne razziaen muligens kan virke avskrekkende på bruk og salg av steroider, men man har uansett stor profitt av å selge steroider(som all annen narkotika), og denne blir enda st¸rre av å fjerne konkurranse. Derfor vil det dukke opp ny selgere i morgen.

Når det gjelder voldtektseksempelet ditt: Dette er bare relevant i forhold til hva jeg skrev om etterforskning av voldtekten vil f¸re til mer voldelige voldtekter. Da dette ikke er tilfelle er eksemplet irrelevant. Det blir heller ikke mer profitabelt for en voldtektsmann å voldta om politiet slår ned på voldtekt, heller omvendt. Dessuten inneb¿rer det at en person er blitt skadet, så jeg er veldig for å ta gjerningspersonen.

Det siste eksempelet ditt er faktisk litt relevant. Du har rett, det er ikke noe poeng i å ha lavere fartsgrenser enn det folk kj¸rer. Så vidt jeg husker er det vist at folk flest konsekvent kj¸rer litt fortere enn det fartsgrensen tilsier. Hva skjer da om man fjerner fartsgrensen? Kanskje folk kj¸rer i sitt eget tempo? Time will tell. Det er uansett for mye fokus på fart og for lite på trygg kj¸ring. Men også i dette eksemplet gjelder det at fartsgrensen som blir satt f¸rer til farligere kj¸ring. Lav fartsgrense er ikke motiverende, men hyppige kontroller er motiverende til å kj¸re saktere. Her har man som over profittmotivet. Det l¸nner seg å kj¸re sakte om det er mange kontroller. Ellers l¸nner det seg å kj¸re som man vil.

Du må også ta med i betraktning antall kroner etterforskningen har kostet samfunnet.


Beklager å måtte fortelle deg dette, men du er helt på tur! Kanskje du burde tenke bedre gjennom hva du faktisk skriver.. Tenk på alle ungdommene som er dumme nok til å begynne med sånt og kanskje angre på det senere. Jeg er ganske sikker på at mange som begynner å trene (som er ganske tynne og svake) blir fort fristet av å kj¸pe noe som gj¸r deg sterke og muskel¸se. De tenker gjerne ikke på hva konsekvensen av dette vil v¿re.  Det blir helt tullete av deg å si at politiet burde la v¿r å gj¸re jobben sin, for at sånne folk som deg skal få lov gj¸r var de vil av disse farlige stoffene. Du nevner at du for at politiet skal ta folk som gj¸r skade for andre, FAKTISK hvis ikke du visste det så GJ¨R det faktisk skade på andre!!  

Fantastisk bra jobbet av politiet!
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #80 : 18. februar 2012, 19:34 »
Det var nettopp innslag om saken på NRK! Thomas Hjelde Thoresen ble også intervjuet. Morsomt! Smiley
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Razzia i Trondheim
« #81 : 18. februar 2012, 19:36 »
Det var nettopp innslag om saken på NRK! Thomas Hjelde Thoresen ble også intervjuet. Morsomt! Smiley

Morsomt? Tenk på alle de fortvilte kundene på nettsiden de snakket om, de sitter å biter negler for at oppkjøringen går i vasken.
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #82 : 18. februar 2012, 19:39 »
Morsomt? Tenk på alle de fortvilte kundene på nettsiden de snakket om, de sitter å biter negler for at oppkjøringen går i vasken.

Haha! Smiley Ikke sant Tongue
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Razzia i Trondheim
« #83 : 18. februar 2012, 19:39 »
http://informa.no/Bedrift/916753/Rga+AS

RGA AS er foretaksnavnet på Clubfitness.no som er et nøkkelkort basert gym. Du kan kjøpe medlemskap enten via paypal på nettet eller på Extremefitness.no som er den kostholdsbutikken som ble raida av politiet. Hvis man ser og trykker litt rundt på firmaene og styremedlemmene i firmaene på den sida der så er det mange navn som går igjen. Bl.a Robert Eilertsen, Gunnar Strand Jacobsen og Pål Anders Gjervan (Er varamedlem i Kaliber AS) som alle ble nevnt i artikkelen til dn.no

Ren synsing fra min side, men er det mulig at penger er blitt vasket gjennom medlemstallfiksing på den gymmen mon tro?

Hmm, Club Fitness er svært billig (tror det er 200 kroner måneden eller noe sån) så de hadde måttet trikse med voldsomt mange ekstra medlemmer for å skjule profitten fra bare en brøkdel av salget her. Med så tett konkurranse mellom gym i Trondheim tror jeg det ville framstått som svært mistenkelig hvis et lite gym som Club Fitness med sine beskjedne lokaler og beliggenhet og nærmest null promotering hadde oppnådd enorme medlemstall.

Er nok mer sannsynlig at eventuell hvitvasking har foregått gjennom andre kanaler. Bilhandel, børs o.l.

Edit; til deg over? Morsomt? Thomas er blitt satt i en forferdelig vanskelig situasjon hvor han mest sannsynlig vil bli uglesett og dømt av andre til tross for at han gjør en knakende god jobb som daglig leder. Det er ikke mye morsomt spør du meg. Hva om andre hadde sittet på nett og godtet seg og ledd av at du strevde på jobben du brenner for? Tenk deg litt om.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #84 : 18. februar 2012, 19:42 »
Jeg synes det er veldig kjiipt at fitness og bodybuilding får enda dårligere rykte Undecided
Må kanskje heller satse på styrkeløft i stedet Wink
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #85 : 18. februar 2012, 19:45 »
Til Ryu:
Eksemplene mine er 100% relevante. Poenget mitt er at man må ta lovbrudd for lovbrudd, dag for dag. Ingen lovbrudd bør dyttes unna av den grunn at nye slike lovbrudd helt sikkert kommer senere.

Hvis man måtte dytte unna, så er det med hensyn til økonomi, bemanning og ressurser som skal være grunnen, og ikke dette med å "se mellom fingrene".

Man skal uansett ikke i lovteksten ta hensyn til at det kan begås lovbrudd, da alle skal følge loven!
Et menneske skal ikke trenge motivasjon for å holde fartsgrensen! Den SKAL holdes, uansett hvem man er.

Det at du sitter og prioriterer hvilke gjerningsmenn som skal taes, ut ifra om noen er blitt skadet, vitner bare om lite innsikt. Hvor mange tror du ble fysisk og psykisk skadet som følger av det "50kg" tunge partiet AAS som ble spredd? Hvor mange familier er gått i oppløsning som følger av dette? Hvor mye koster det statskassa å gi økonomisk støtte til de som er ille berørt av at noen nær dem ble ødelagt av AAS?
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Razzia i Trondheim
« #86 : 18. februar 2012, 19:48 »
Med andre ord måker du aldri snø fordi det kommer mer imorgen?

For det første snakker jeg om regn.

For det andre så hadde jeg ikke måket om snøen som kommer i morgen bare kommer om jeg måker, og i tillegg er gul.

For det tredje måker jeg ikke om det innebærer å tvinge andre til å måke for meg.

For det fjerde hadde jeg ikke måket om det hadde betydd at alle de som vil leke i snøen ikke kunnet gjort nettopp det.

For det femte så er det ikke noen snø. Dette handler om noe mye viktigere.

Det du i praksis gjør når du måker vekk snøen, er at du gjør den snøen som blir igjen mye farligere og mer attraktiv. Dette fører til at noen sklir og brekker lårhalsen.

( Kiss)
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: Razzia i Trondheim
« #87 : 18. februar 2012, 19:53 »
Ryu er vel den største forkjemperen for AS her på forumet, så det er i grunn ikke så rart at han syns politiet prioriterer feil Wink

Men nå kommer det nok en youtubevideo for å bevise at jeg tar feil Grin

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #88 : 18. februar 2012, 19:57 »
Du argumenterer som "Oslo-losen" Smiley

Snøen blir farligere og mer attraktiv...
..falle og brekke lårhalsen, og så blir det verk, og da får vi post-verket. Der dytta man anabol inn i postluka, som ble til vepse-bol, derav navnet MØKKAMANN!!
..og da har man Josef og Chave, som ...
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Razzia i Trondheim
« #89 : 18. februar 2012, 19:58 »
Beklager å måtte fortelle deg dette, men du er helt på tur!

Jeg er tilbake igjen nå. Var bare en kjapp tur på butikken.

Kanskje du burde tenke bedre gjennom hva du faktisk skriver.. Tenk på alle ungdommene som er dumme nok til å begynne med sånt og kanskje angre på det senere. Jeg er ganske sikker på at mange som begynner å trene (som er ganske tynne og svake) blir fort fristet av å kj¸pe noe som gj¸r deg sterke og muskel¸se. De tenker gjerne ikke på hva konsekvensen av dette vil v¿re.  

Heard it all before.

Det blir helt tullete av deg å si at politiet burde la v¿r å gj¸re jobben sin,

Jeg sier ikke at politiet skal la være å gjøre jobben sin. Jeg sier at politiets jobb ikke burde gå ut på å ta selgere av steroider.

for at sånne folk som deg skal få lov gj¸r var de vil av disse farlige stoffene.

Sånne som meg!? Sånne som deg tenker jeg vi sier. Det lyser bol og vekst av avataren din jente som er født i 1990.

Du nevner at du for at politiet skal ta folk som gj¸r skade for andre, FAKTISK hvis ikke du visste det så GJ¨R det faktisk skade på andre!!  

Hørt dette før også. Go arrest Mcdonald's. De selger farlig mat til unger. Utallige mennesker lever  med fedme og diabetes, og enda flere er døde.

Fantastisk bra jobbet av politiet!

Det syns jeg og! Bare synd de må bruke ressursene sine på slike saker. Selve arbeidet er nok top notch.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!