Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365139 ganger)

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #120 : 18. februar 2012, 23:51 »
Nei. Når det ikke er lønnsomt å tilby heroin på gaten vil ikke folk tilby dette. Så dersom en person er nedfor og er åpen for å prøve noe ekstremt, så er ikke herointilbudet der. Så enkelt er det. Ergo blir det færre heroinavhengige, da nyrekruteringen nesten faller bort.


Selv om den gjennomsnittlige stoffbrukers kriminalitet skulle gå ned som følge av legalisering, vil den totale kriminaliteten øke, ettersom stoffbrukere og stoffavhengige er mer tilbøyelige til å begå kriminelle handlinger enn andre, og det ville bli langt flere stoffbrukere.

Vold og kriminell atferd utøvd av folk under påvirkning av stoffer ville ikke minske i tilfelle legalisering. Få stoffomsettere ville bli lovlydige om stoff ble legalisert. 

I tillegg er storparten av nye brukere ikke rekruttert via pushere men via venner. Eliminering av pusherne ville ikke redusere nyrekrutteringsprosessen. Uten innsatsen fra politiet og rettsapparatet ville nedgangen i pris, og dermed økningen i forbruket vært enda sterkere. Ettersom narkotika vil være farlig også om det blir legalisert, vil det appellere til mange tenåringer, og mange flere vil trolig prøve.  Med økningen i forbruket, som ville bli et resultat av legalisering, ville behandlingskostnadene eksplodere.

Selv om salg via anerkjente farmasøytiske selskaper ville føre til "renere" produkter, så er og vil narkotika som sådan forbli en alvorlig helserisiko.

Selv om andelen narkotikabrukere som får problemer med stoffbruk vil gå ned i forhold til alle brukere, gjennom uformell kontroll og læring av hvordan de skal bruke stoffet, vil det totale antall problembrukere øke, fordi det totale antall brukere vil gå opp.

Forskjellen mellom lovlig og ulovlige stoffer er ikke vilkårlig. Når det gjelder ulovlig narkotika, grunner den behagelige opplevelsen seg på en alvorlig nedsettelse av hjernefunksjonen. Det skal ikke mye heroin- eller kokainbruk til for å etablere avhengighet.

Glemte å henvise til:
http://www.fmr.no/index.php?cat=7702
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Razzia i Trondheim
« #121 : 19. februar 2012, 00:04 »
I tillegg er storparten av nye brukere ikke rekruttert via pushere men via venner. Eliminering av pusherne ville ikke redusere nyrekrutteringsprosessen.

Det er mye bra i innlegget ditt. Men velger å svare på det essensielle, for deretter å gå mer on topic, eller i seng.

Ja, mye av rekruteringen skjer nok i vennekretser hvor det brukes heroin. Men dette krever at det er heroin tilgjengelig.
Poenget med å la avhengige få ta sin sprøyte under oppsyn er nettopp at de ikke har det tilgjengelig ellers. Og at pusherene ikke ser det lønnsomt å importere og prøve å selge heroin (da faste kunder velger gratis stoff).


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Razzia i Trondheim
« #122 : 19. februar 2012, 00:29 »
Selv om den gjennomsnittlige stoffbrukers kriminalitet skulle gå ned som følge av legalisering, vil den totale kriminaliteten øke, ettersom stoffbrukere og stoffavhengige er mer tilbøyelige til å begå kriminelle handlinger enn andre

Muligens mer tilbøyelige når de er påvirket, men dette er et dårlig argument mot legalisering av noe som helst. At det kan føre til mer kriminalitet er ikke ensbetydende med at det burde være ulovlig. Mennesker gjør kriminalitet, ikke narkotika eller bol. Når det kommer til grunnlaget for at narkotikamisbrukere er mer tilbøyelige til å gjøre kriminelle handlinger kan dette likeså være noe de er disponert for _før_ de begynner med narkotika, som det kan være selve narkotikaen som gjør dem kriminelle. Misbrukere er oftest avhengig av å finansiere forbruket sitt, og da gjerne ved hjelp av kriminalitet. Om narkotika blir billigere kan det likesågodt føre til mindre kriminalitet da det vil koste mindre å finansiere forbruket, og derfor føre til mindre kriminalitet.

Få stoffomsettere ville bli lovlydige om stoff ble legalisert. 

Så langerne som langer fordi det er en ekstravagant måte å tjene kjappe penger på, vil nå heller begynne å rane folk? Kort sagt: Når forbrytelser lønner seg vil man få mange forbrytere. Det må lønne seg å være lovlydig, og da vil en legalisering være en rask måte å gjøre det på. Da vil selgerne seg imellom heller støtte seg til loven, enn å skyte hverandre for å få flest mulig kunder(dette skjer ikke så mye i Norge). Hvis man ser på de kriminelle organisasjonene rundt om i verden tilbyr disse hovedsaklig tjenester som er forbudt i det lovlige markedet: Dop, våpen, prostitusjon. Om disse blir legalisert vil de lyssky markedene bli utkonkurrert, og de tidligere kriminelle må gjøre noe annet. Begynner disse da med annen kriminalitet? Muligens, det kan man ikke vite. Men om de gjør det er det enklere å ta dem da de har mindre kapital til å bestikke etc. De vil kanskje bli bankranere, men dette er småplukk i forhold til de summene man kan tjene på de nevnte illegale markedene. Det vil bli en mindre lønnsomhetsforskjell mellom lovlig og, og nå ulovlig arbeid.

Med økningen i forbruket

Du burde se over fakta. Det er ikke et faktum at det i det hele tatt vil være en økning. Det er en link på forrige side angående nettopp dette.

Forskjellen mellom lovlig og ulovlige stoffer er ikke vilkårlig.

Den er ganske så vilkårlig. Siden du linker til og paster dette regner jeg med at du vet historien bak hvorfor f.eks. cannabis er ulovlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #123 : 19. februar 2012, 00:48 »
Den er ganske så vilkårlig. Siden du linker til og paster dette regner jeg med at du vet historien bak hvorfor f.eks. cannabis er ulovlig.

Ja, og?
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Razzia i Trondheim
« #124 : 19. februar 2012, 00:54 »
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget jente1990

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 332
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 332

Sv: Razzia i Trondheim
« #125 : 19. februar 2012, 00:54 »
BP: 47,5kg
KB: 60kg
ML: 70kg

Dips: 17
Pull-ups: 2
Roing 1 minutt: 245 m

Link til min logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=116097.msg1756628;topicseen#new

(Bilde og video, s. 1, 4, 7, 8, 12, 14, 16, 17, 19, 20 og 24)

Utlogget petter87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 239
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 239

Sv: Razzia i Trondheim
« #126 : 19. februar 2012, 01:14 »
Står i DN at det er pågrepet personer i blan annet Oslo, Bergen, HAugesund og Arendal. Noen som vet eller har lest noe mer om dette?
"yo moms buy heroin, with no hands I'm smackin' her"

24 år
185 cm
85 kg

BP: 95kg
KB: 110kg
ML: 150kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111633.msg1700834;topicseen#new

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #127 : 19. februar 2012, 01:20 »
For de som faktisk har lest DN skjønner de at dette handler om brudd på skatteregler, ulovlig import, hvitvasking av penger, ikke bare ulovlig salg av dopmidler. Vil dere diskutere om norges lover bør gjelde? Om liberalisme VS konservatisme? Greit - opprett en egen tråd for det, okay? Kjempeinterresant tema det, men ikke ta det i akkurat denne tråden.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #128 : 19. februar 2012, 01:39 »
Med tanke på hvordan saken fremstilles, så er det jo litt leit for andre medlemmer av senteret som fra tidligere stigmatiseres av mannen i gata. De fleste innen treningsmiljøet har sikkert sine erfaringer rundt det å måtte forsvare sin lidenskap pga at andre velger å tråkke over streken.
Vi vet jo ikke hva som er sakens grunn, men et stort bilde av lokalet med en overskrift som inkluderer ord som doping og kriminalitet er jo ikke optimalt i en slik kamp.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Razzia i Trondheim
« #129 : 19. februar 2012, 01:40 »
Her ser jeg det er skrevet mye.

Håper folk her også greier å skille mellom Kaliber Gym og enkeltpersoners eventuelle handlinger(vil understreke at ingen er dømt enda).

Det finnes selvfølgelig enkeltpersoner der som bruker AAS, som det gjør på de aller fleste treningssentere. Dette påvirker ikke det faktum at vi har et veldig godt miljø.

Jeg selv har aldri sett bruk eller salg av AAS på treningssenteret, og slik skal det fortsette å være.

Kaliber er uansett et flott sted å trene, hvor lidenskapen for trening er stor.

Kritikerne oppfordres gjerne til å komme innom på prøvetime for å se hvordan vi har det.

Henviser også til vår facebookside for offisiell uttalelse.

Thomas H. Thoresen
Daglig Leder
Kaliber Gym
Jeg synes du gjør en god jobb, Thomas. Jeg kjenner deg som en flott fyr og synes litt synd på deg at du som såpass fersk daglig leder skal oppleve å måtte forsvare så mye. Du har ikke fortjent å komme i en slik situasjon.

Samtidig så synes jeg det er naturlig hvis folk ikke skiller på enkeltpersoners eventuelle handlinger og deres livsverk. Hvis eier blir dømt for organisert kriminalitet så vil desverre alle som tilfører penger til denne plassen donere penger til denne organiserte kriminalitetens overhode. Det er selvsagt veldig synd for de involverte som ikke har noe med dette å gjøre, for stedet er selvsagt så mye mer enn øverste hold. Samtidig så vet vi denne personens rolle innenfor plassen, og hvis tiltalen stemmer, så er det ironisk at daglig leder jobber for antidoping mens eieren faktisk livnærer seg av det motsatte.

Videre synes jeg det er veldig dumt at du skriver "det finnes selvsagt enkeltpersoner der som bruker AAS" (at du skriver dette er ikke dumt, det er bra) samtidig som du på NRK Dagsrevyen svarer, på spørsmålet "kjenner du til salg eller bruk av anabole steroider her på Kaliber?", "det har jeg ingen kjennskap til". Hvis du vet det selvsagt er enkeltpersoner som bruker AAS på Kaliber så har du kjennskap til det. Og selvsagt har du kjennskap til det. Både som en som har trent der og en som konkurrerer for teamet og nå en som jobber der som daglig leder ; da har du kjennskap til det. Alle andre har jo kjennskap til det. Så jeg synes det er veldig dumt at du direkte lyver på NRK Dagsrevyen. Jeg skjønner godt at det er et veldig vanskelig spørsmål å bli stilt med kamera og mikrofon opp i ansiktet, at du må veie dine ord og at det er mange og mye du føler for å beskytte, men jeg skulle ønske du aldri gikk så langt som å lyve når det kommer til doping. Jeg tror på at du selv er en ren og dopingfri utøver. Jeg liker deg veldig godt, ikke bare som person, men også grunnet det at du har trent så bra og har bevist og overbevist meg at det er mulig å vinne noe i f.eks. fitness rent. Derfor reagerer jeg også på at du på NRK Dagsrevyen løy for å skåne andre da det går utover din egen kredibilitet. En som er flink til å tolke ansiktsuttrykk og utstråling kan rett og slett se det, også, på TV'en.

Jeg har drøyd lenge med å skrive et litt mer omfattende innlegg her inne fordi jeg føler det kan bli feil ettersom jeg selv driver treningssenter i samme by. Mine ord kan da tolkes på mange måter, men som sterk antidopingtilhenger og enda sterkere moralist når det kommer til løgn, så klarer jeg ikke å bare sitte på sidelinjen. Jeg må forsøke så godt jeg kan å ikke gjøre unntak og være prinsippiell overfor alle. Håper du forstår. Ellers har jeg all respekt for deg, Thomas, og synes ellers du gjør en formidabel jobb. Kondolerer.

Mvh,
Einar
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #130 : 19. februar 2012, 01:49 »
Med tanke på hvordan saken fremstilles, så er det jo litt leit for andre medlemmer av senteret som fra tidligere stigmatiseres av mannen i gata. De fleste innen treningsmiljøet har sikkert sine erfaringer rundt det å måtte forsvare sin lidenskap pga at andre velger å tråkke over streken.
Vi vet jo ikke hva som er sakens grunn, men et stort bilde av lokalet med en overskrift som inkluderer ord som doping og kriminalitet er jo ikke optimalt i en slik kamp.

I hvilken kamp? Det er vel ikke akkurat som at Kaliber tar avstand fra doping... da hadde det jo ikke vært kjent som en av de tre største dopergymmene i landet.

Jeg har aldri vært på Kaliber, men dette er det inntrykket jeg har fått. Svært få sentre i dette land har flere medlemmer som mest sannsynlig hadde testet positivt enn på dette senteret. Det er gjerne en påstand noen vil krangle på, men det betyr ikke noe for meg - det er slik folk opplever det.

De som faktisk er rene, bekymret for et dopingrykte OG samtidig blir medlem på Kaliber... selv før denne saken så kan de jo ikke akkurat klage.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #131 : 19. februar 2012, 01:52 »
Ja det var vel de siste der jeg siktet mest til. Noen gjelder det sikkert, og kanskje sliter de en kamp. Ikke vet jeg, jeg bare tror. Beklager om det ikke stemmer.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #132 : 19. februar 2012, 01:52 »
Det er ikke bare eier av kaliber som er arrestert, men også den andre personen som er oppført på styresiden i selskapet

http://informa.no/Bedrift/115535/Kaliber+Gym+Trondheim+AS
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Razzia i Trondheim
« #133 : 19. februar 2012, 01:56 »
Gilberg pekte nøyaktig på det jeg selv skulle til å formulere. Thomas H. Thoresen motsier seg selv i det som blir sagt på NRK, kontra her. Det er naivt å tro at eier/grunnlegger og daglig leder er på to forskjellige planeter. Dette får du oss ikke til å tro, Thoresen. I beste fall lukker du øynene for det som skjer rundt deg, i værste fall synes du AAS er helt greit, men føler deg nødt til å late som ingenting. Ut fra klippet til NRK er det nærliggende å tro sistnevnte. Du vet mye, men spiller dum for å redde eget skinn.

Jeg har et forslag til deg. Gjør alvor av antidoping-snakket ditt og ta med kundene dine til Nidarø. For hvis du faktisk ønsker å drive antidoping nytter det ikke å være Kalibers ansikt utad etter dette.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #134 : 19. februar 2012, 02:32 »
Gilberg pekte nøyaktig på det jeg selv skulle til å formulere. Thomas H. Thoresen motsier seg selv i det som blir sagt på NRK, kontra her. Det er naivt å tro at eier/grunnlegger og daglig leder er på to forskjellige planeter. Dette får du oss ikke til å tro, Thoresen. I beste fall lukker du øynene for det som skjer rundt deg, i værste fall synes du AAS er helt greit, men føler deg nødt til å late som ingenting. Ut fra klippet til NRK er det nærliggende å tro sistnevnte. Du vet mye, men spiller dum for å redde eget skinn.

Jeg har et forslag til deg. Gjør alvor av antidoping-snakket ditt og ta med kundene dine til Nidarø. For hvis du faktisk ønsker å drive antidoping nytter det ikke å være Kalibers ansikt utad etter dette.

hahaha, du sa det direkte, Gilberg sa det indirekte! "Kom til nidarø så blir alt bedre".
Jeg har faktisk sittet å ventet på denne i hele dag. Helt siden Terje opprettet denne tråden Wink

Rent gym-messig samt treningsmiljømessig vil jeg si at kaliber er et bedre sted å trene enn nidarø/selsbakk.
Selsbakk er et forlatt industribygh der det er nitrist å trene klokken 20-24 på kvelden (den tiden jeg som oftest trener), ja det er kult å være der mutters alene et par tre ganger men etter det har du bare lyst til å bli færdig å komme deg hjem, jeg mistet litt gnisten av å trene dær....
Nidarø er et svett og trangt treningssenter med dårlig luft...
Beklager gille men det er min mening

Kaliber sitt lokale er det både stor kostilskuddbutikk og rimelig åpent lokale. det er nesten alltid folk der også selv midt på natten. er en fryd å trene dær og jeg gleder meg til hvær jævla økt! Smiley

Bli hos kaliber Thomas, så får du også være vitne til at jeg slår deg i marken også etterhvert Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!