Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365944 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Razzia i Trondheim
« #150 : 19. februar 2012, 11:29 »
Syns at dette her tyda på politie i Norge gjør som de skal Smiley
Blir veldig spennanes å følg denne saken videre. Flere persona som har "mystisk" forsvunne fra offentlige plassa som f.eks facebook. Så det tyda på at dette e en kjempestor og godt planagt aksjon fra politie si sie.
Måtte nu flir litt for mæ sjøl, fordi æ trur politie må ha hatt det skøy rundt borde når de kom fram til at aksjon sku hete "Operasjon GILDE", hahahaha

Utlogget thomasht86

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • Athletic Fitness Kaliber FKK
Sv: Razzia i Trondheim
« #151 : 19. februar 2012, 11:49 »
Jeg synes du gjør en god jobb, Thomas. Jeg kjenner deg som en flott fyr og synes litt synd på deg at du som såpass fersk daglig leder skal oppleve å måtte forsvare så mye. Du har ikke fortjent å komme i en slik situasjon.

Samtidig så synes jeg det er naturlig hvis folk ikke skiller på enkeltpersoners eventuelle handlinger og deres livsverk. Hvis eier blir dømt for organisert kriminalitet så vil desverre alle som tilfører penger til denne plassen donere penger til denne organiserte kriminalitetens overhode. Det er selvsagt veldig synd for de involverte som ikke har noe med dette å gjøre, for stedet er selvsagt så mye mer enn øverste hold. Samtidig så vet vi denne personens rolle innenfor plassen, og hvis tiltalen stemmer, så er det ironisk at daglig leder jobber for antidoping mens eieren faktisk livnærer seg av det motsatte.

Videre synes jeg det er veldig dumt at du skriver "det finnes selvsagt enkeltpersoner der som bruker AAS" (at du skriver dette er ikke dumt, det er bra) samtidig som du på NRK Dagsrevyen svarer, på spørsmålet "kjenner du til salg eller bruk av anabole steroider her på Kaliber?", "det har jeg ingen kjennskap til". Hvis du vet det selvsagt er enkeltpersoner som bruker AAS på Kaliber så har du kjennskap til det. Og selvsagt har du kjennskap til det. Både som en som har trent der og en som konkurrerer for teamet og nå en som jobber der som daglig leder ; da har du kjennskap til det. Alle andre har jo kjennskap til det. Så jeg synes det er veldig dumt at du direkte lyver på NRK Dagsrevyen. Jeg skjønner godt at det er et veldig vanskelig spørsmål å bli stilt med kamera og mikrofon opp i ansiktet, at du må veie dine ord og at det er mange og mye du føler for å beskytte, men jeg skulle ønske du aldri gikk så langt som å lyve når det kommer til doping. Jeg tror på at du selv er en ren og dopingfri utøver. Jeg liker deg veldig godt, ikke bare som person, men også grunnet det at du har trent så bra og har bevist og overbevist meg at det er mulig å vinne noe i f.eks. fitness rent. Derfor reagerer jeg også på at du på NRK Dagsrevyen løy for å skåne andre da det går utover din egen kredibilitet. En som er flink til å tolke ansiktsuttrykk og utstråling kan rett og slett se det, også, på TV'en.

Jeg har drøyd lenge med å skrive et litt mer omfattende innlegg her inne fordi jeg føler det kan bli feil ettersom jeg selv driver treningssenter i samme by. Mine ord kan da tolkes på mange måter, men som sterk antidopingtilhenger og enda sterkere moralist når det kommer til løgn, så klarer jeg ikke å bare sitte på sidelinjen. Jeg må forsøke så godt jeg kan å ikke gjøre unntak og være prinsippiell overfor alle. Håper du forstår. Ellers har jeg all respekt for deg, Thomas, og synes ellers du gjør en formidabel jobb. Kondolerer.

Mvh,
Einar
Det var ikke meningen å prøve å legge skjul på at det finnes personer der som bruker. Det jeg ikke har noen kjennskap til er salg. Dette har jeg ingen indikasjoner på at skjer på gymmet. Når det er sagt, har jeg heller ikke sett noen bruke, men kun hørt rykter, noe jeg ikke ønsker å basere ofisielle uttalelser på.
Når det gjelder innslaget på NRK så ga de meg liste med spørsmålene på forhånd, men det de gjorde var at de slo sammen spørsmålene om salg og bruk, noe som da kom overraskende på meg i den settingen.
Det var iallfall ikke intensjonen å legge skjul på at det finnes folk der som bruker, noe det gjør på de fleste treningssentre (Nidarø er kanskje et av få unntak Smiley )

Thomas

24 år, 173cm,
Vekt: Konk: 73 kg
        Off: ca. 80kg
Treningsperser: (Uten utstyr)
Knebøy: 185 kg
Benk:  160 kg
Mark: 235 kg
Chins: 34 stk
Dips: 63 stk
Roing (1min): 367m

2. plass AF IGP Classic 2009
1. plass AF -180cm Oslo GP 2011

 Loggbok/profil
 Sponsor: Gymgrossisten.com

Utlogget HarryHole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Razzia i Trondheim
« #152 : 19. februar 2012, 11:58 »
Og nå blir dette enda mer profitabelt, så man vil se enda mer av nettopp "vaskemiddel og olje"-bol istedenfor renere stoffer(sett at det var dette man solgte på anabolicforums, noe jeg ikke vet). Kjempebra altså.

Som noen andre sa her, man kommer ingen vei med dette. Om et par uker(og politiet har brukt flere måneder på dette?) er det noen andre som tilfredsstiller etterspørselen etter steroider.


Du minner mye om en figur spilt av Bjørn Sand på 70 tallet.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #153 : 19. februar 2012, 12:28 »
Noen som vet hvem som ble varetektsfengslet...?

Har mine mistanker, men slenger dem ikke ut her inne for det...

Alt dette står i Dagens Næringsliv lørdag.

Kanskje vi legger diskusjonen om Nidarø VS Kaliber død her? Tror ikke vi kommer noen vei, dessuten er det vel en ganske uinterresant problemstilling da Nidarø og Kaliber antageligvis retter seg mot to helt forskjellige kundegrupper.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Razzia i Trondheim
« #154 : 19. februar 2012, 12:30 »
Jeg ser vel saken noe annerledes enn folk flest?

Det er ett problem i denne saken: å selge AAS til en myndig person burde ikke være ulovlig.
Det er en lov med helt feil utgangspunkt. Man fratar personer frihet til å gjøre egne valg, som påviker en selv.



Hvis du trenger reseptbelagte legemiddel(stereoider) så går man til legen som tar en avgjørelse. Dvs. du må være syk. Derretter går du på apotektet og kjøper legemiddelet lovlig og bruke det etter legens ordre. Værre er det ikke å få kjøpt lovlig.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #155 : 19. februar 2012, 12:35 »
Alt dette står i Dagens Næringsliv lørdag.
Så langt der i fra!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Razzia i Trondheim
« #156 : 19. februar 2012, 12:49 »
Doping finnes nok på de fleste treningssenter, også på Nidarø.  Men noen senter får ord på seg for å være et "bolegym", det har ikke Nidarø iallefall...
Uansett på tide at dopingsalg ble en prioritert sak også i Norge.  Håper eier av Kaliber er uskyldig, noe annet vil være skandaløst.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget kgrenne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Razzia i Trondheim
« #157 : 19. februar 2012, 12:52 »
hahaha, du sa det direkte, Gilberg sa det indirekte! "Kom til nidarø så blir alt bedre".
Jeg har faktisk sittet å ventet på denne i hele dag. Helt siden Terje opprettet denne tråden Wink

Rent gym-messig samt treningsmiljømessig vil jeg si at kaliber er et bedre sted å trene enn nidarø/selsbakk.
Selsbakk er et forlatt industribygh der det er nitrist å trene klokken 20-24 på kvelden (den tiden jeg som oftest trener), ja det er kult å være der mutters alene et par tre ganger men etter det har du bare lyst til å bli færdig å komme deg hjem, jeg mistet litt gnisten av å trene dær....
Nidarø er et svett og trangt treningssenter med dårlig luft...
Beklager gille men det er min mening

Kaliber sitt lokale er det både stor kostilskuddbutikk og rimelig åpent lokale. det er nesten alltid folk der også selv midt på natten. er en fryd å trene dær og jeg gleder meg til hvær jævla økt! Smiley

Bli hos kaliber Thomas, så får du også være vitne til at jeg slår deg i marken også etterhvert Wink

Hver sin smak! Har selv trent mange år på Kaliber før jeg meldte meg inn i Nidarø/Selsbakk, men for meg er ikke noe tvil om at Selsbakk er det beste alternativet. :-)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #158 : 19. februar 2012, 12:57 »
Så langt der i fra!
Er det noe du har konkret, eller er det bare meninger du har laget for deg selv?

Det er skummelt om vi skal drive gjettelek om hvem som eventuelt skulle være satt i varetekt.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Razzia i Trondheim
« #159 : 19. februar 2012, 12:59 »
Noen som har en link liggende på saken på DN??

Utlogget kgrenne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Razzia i Trondheim
« #160 : 19. februar 2012, 13:04 »
Noen som har en link liggende på saken på DN??

Det står omtalt i papirutgaven.
http://www.dn.no/avis/bestilling/dagens/eavis?execution=e1s1

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #161 : 19. februar 2012, 13:13 »
Så langt der i fra!

Er ihvertfall tre personer som er nevnt i DN som er satt i varetekt som var sentrale, ellers viser avisen hvor de resterende 7 (?) ble tatt, uten å nevne navn.

Anbefaler igjen avisen, belyser mye mer hva dette handler om.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #162 : 19. februar 2012, 13:18 »
Som sagt har jeg selvsagt lest avisen i går! Må da være lov å spørre hvem som er bura inne? Alt kommer for en dag uansett. Som sagt vet jeg ingenting utover det som står i dn, men andre har hintet mye om andre som er varetektsfengsla...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Razzia i Trondheim
« #163 : 19. februar 2012, 13:20 »
Gunnar Strand Jacobsen om doping til iform.no i 2008:

Helt på tampen, kan du si litt om doping, og hva dere på Kaliber gjør for å bekjempe dopingbruk på studioet?
- Siden en av våre aller viktigste målgrupper er unge mennesker i 16-20 års alderen, nettopp i den alderen da man er mest påvirkelig og samtidig også vil ta mest skade av å bruke dopingmidler, er det uhyre viktig for oss å få frem at alle former for doping er en skadelig og potensielt farlig snarvei, som dessuten er unødvendig å ta om man trener og spiser riktig. Det viktigste et hvilket som helst treningsstudio kan gjøre for å forebygge dopingbruk, er simpelthen å lære medlemmene å trene og spise riktig. Da vil de oppnå gode resultater av treningen, og se at det ikke er nødvendig med potensielt farlige snarveier for å nå målene sine.

Enkelte som jobber mot samme mål som oss, legger det frem som om at alle over en viss størrelse automatisk må mistenkes for doping - jeg har for eksempel hørt antidoping-forkjempere mistenkeliggjøre alle strongman-utøvere. Dette er en strategi jeg mener er uheldig, for disse strongmanutøverne er ofte forbilder for mange unge, og om man sier at det ikke går an å bli slik uten doping, så er det i mange unges øyne nesten det samme som en OPPFORDRING om å begynne med doping. Det triste med denne strategien, er jo at det de sier er feil; det går FINT an å hevde seg i både strongman, kroppsbygging og fitness uten doping, og dette har vi mange eksempler på her på Kaliber. Så det vi har tro på, er altså holdningsendring gjennom KUNNSKAP.


Her er det tydelig å se hvordan Jacobsen påtar seg en liksom-antidoping-holdning. Han sier aldri med tydelighet at han er imot doping, men sier at kunnskap om kost og trening kan kompensere for dopingbruk. Dette vet vi alle er ønsketenking, og når Jacobsen sier at det er flere eksempler på rene kroppsbyggere hos Kaliber så vil jeg gjerne vite hvem noen av disse er. Rene kroppsbyggere med brukbare meritter vil være så sensasjonelt at oppskriften bak er vi nødt til å vite om. Hva er hemmeligheten, Jacobsen?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Razzia i Trondheim
« #164 : 19. februar 2012, 13:32 »
Denne tråden tok et par høyst forutsigbare vendinger du gitt.  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!