Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365097 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #195 : 19. februar 2012, 21:58 »
Det er ingen vits å pakke det inn. Espen Aune er sponset av Kaliber. På hvilken måte vil vise seg.





PS: Ellers har facebook deaktivert min facebook profil. Dette fordi den har blitt hacket opp til flere ganger. Og oppe i alt styr for å få den tilbake igjen nå sist, så tror jeg at jeg klikket på noe om at konto skulle bli deaktivert om jeg ikke fikk kontroll på den igjen. Jeg fikk kontroll på den igjen, men ser ut som facebook da likevel slettet min profil! Sad
Så må da lage meg en ny en.. Alt er da mest sansynlig borte.. Eneste greie med det er at jeg få¨r ryddet opp litt Smiley Og kommer ikke til å si ja til alle rare navn, folk fra utlandet osv osv.. Men holde meg til de jeg vet om og norske/nordiske fans...

Espen skrev på Torsdag at hans facebook hadde blitt hacket på sin egen facebook, som jeg skrev tidligere så er det skummelt om vi skal drive en gjettelek her inne på forumet om hvem som er innblandet i saken før fakta kommer på bordet.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Razzia i Trondheim
« #196 : 19. februar 2012, 22:00 »
Jeg har fulgt denne debatten fra sidelinjen en stund nå, og merker at jeg føler for å melde meg på.
Det som forundrer meg mest er voksne mennesker som i 2012 fortsatt mener verden er sort/hvit.

Jeg har selv trent på Kaliber i snart 7 år, og var blant de første som meldte meg inn. Jeg har konkurrert i athletic fitness, og jeg er dopingfri til det ekstreme. Med det mener jeg at jeg aldri har tatt noen stoffer som står på dopinglisten. Etter samtaler med mange moralister som hevder de er dopfrie, har jeg erfart at de fleste av disse egentlig ikke er det. Koffein står for eksempel på dopinglisten. Da jeg stilte i AF var det eneste kosttilskuddet jeg brukte proteinpulver. Kan alle dere som nå kaster stein si det samme? Er dere virkelig dopingfrie selv? Hvor setter dere grensen?

Jeg leser og får stadig høre at personer som konkurrerer i kroppsbygging og fitness er nødt til å bruke doping. Da jeg stilte i Athletic fitness tok jeg kontakt med antidoping Norge for å bli dopingtestet og stilte opp i media for å få frem budskapet at mange konkurrerer i denne idretten uten doping. Jeg utfordrer alltid de som hevder jeg bruker doping til å ordne en dopingtest. Jeg stiller opp når som helst. Jeg forteller om meg selv og mine holdninger i denne forbindelsen fordi jeg opplever at jeg passer fint inn på Kaliber treningssenter.

Doping er dessverre lovlig å bruke i Norge (Uten at jeg kan forstå hvorfor). Det betyr at alle må få lov til å bestemme selv om de vil bruke eller ikke. Det jeg har størst problem med er 16 åringer som ikke vet hva de gjør og som tror de må bruke doping for å bli over gjennomsnittet godt trent. De som er skyld i denne misforståelsen er ironisk nok mange av de som er dårlig trent og sutrer over at alle som er godt trent bruker doping. Dette blir etterhvert en etablert sannhet. Dette vet jeg fordi jeg snakker med ungdommer hver dag og promoterer dopingfri trening.

Det blir sagt her at de som ikke bruker doping bør finne seg et annet gym enn Kaliber å trene på. At Thomas som daglig leder bør flykte og redde sitt navn og rykte. Dette er for meg det mest passive og tafatte jeg kan tenke meg. Hvis alle i verden hadde slike holdninger ville vi aldri klare å forbedre noe som helst. Hvis det er riktig at Kaliber har et mye større antall medlemmer som bruker doping enn på andre gym, så er det ingen annen plass jeg heller ville ha vært. Da er jeg i så fall nøyaktig der jeg vil være for å kunne snakke med ungdommer om sunn og dopingfri trening og forhåpentligvis stå frem som et godt eksempel.

Når det er sagt er jeg ikke sikker på at det er riktig at Kaliber er verstingen. Det er en vanlig misforståelse at den vanlige doperen er en stor og sterk mann som har trent i mange år. Den vanligste doperen er en tynn 18 åring som gjerne vil bli stor og sterk, og disse finner du over alt - de er bare ikke like synlige. Jeg trener også på et annet treningsstudio, og har tilsammen vært medlem på 6. Jeg har fått tilbud om doping på alle andre enn på Kaliber. At det er størst samling med store og sterke menn på Kaliber er det ingen tvil om, men de fleste av disse har trent styrke i 20 år. At det er flere i antall på de andre gymmene jeg har trent på som bruker doping er det også liten tvil om (fordi de er langt større treningssentre). Doping er et utbredt problem, og i denne saken nevnes det at 6000 personer er tilknyttet dopingnettverket. (Det trener totalt 600 på Kaliber) Kan være greit å ha i bakhodet når en her og gjennom media får inntrykk av at alle som bruker doping er samlet på Kaliber, og ingen utenfor.

Så tilbake til det med sort/hvitt. Kaliber er et sammensatt miljø. Pensjonister trener der, unge jenter som spiller håndball, kona mi trener der og min mor har også vært medlem der. Det er nesten komisk når jeg leser hvordan alle blir puttet i samme bås i slike diskusjoner, og forsåvidt også i media. De fleste av de som trener på Kaliber er dopingfrie på lik linje som at de fleste som er på Oslo S ikke er narkomane. Mange trener på Kaliber fordi det er i nærheten av der de bor, at det er døgnåpent og fordi det er bra utstyr. Alle jeg snakker med synes det er et hyggelig miljø og trives godt. Bildet som blir tegnet av et tøft miljø der kriminelle dopere dominerer er veldig feil. Mange eldre som trener der opplever det som bedre enn på de store sentrene fordi det oppleves som det er rom for alle. At Kaliber har et problem med image og rykter er det ikke noen tvil om, men det er en annen diskusjon.

Så til enkeltpersonene. Jeg ville selvsagt ikke nevnt navn her hvis dette ikke allerede hadde vært gjort i media og her fra før. Jeg er ekstremt kritisk til at Dagens Næringsliv har lagt ut bilde og navn på de som er tiltalt i saken. Ingen er dømt i denne saken enda. Det er sjelden at media avslører navn og publiserer bilder i en slik sak så tidlig. Adressa har foreløbig ikke gått ut med navn. Hvis noen av de tiltalte skulle vise seg å være uskyldige, vil dette gi unødvendig stor belastning. En skal ikke se bort i fra at dette får konsekvenser for DN hvis de blir innklaget til PFU. Jeg har ingen kjennskap til noen av de tiltalte sin innblanding i dette, og derfor skal jeg gjøre som mange andre burde gjøre: La være og trekke forhastede konklusjoner eller gjette.

Det jeg derimot skal, er å si det jeg vet og har erfart. Gunnar har som innehaver bidratt enormt i promotering av sunn trening og godt kosthold. Hans budskap til alle er at hard trening og bra mat er veien til en godt trent kropp. Jeg har hørt han si utallige ganger til nye medlemmer at det ikke finnes noen snarveier. Han har brukt mye tid på å følge opp medlemmer, satt opp treningsprogrammer og veiledet nybegynnere. Og ja, de fleste av disse også er dopingfrie. Han har vært en stor inspirator for de i fitness og kroppsbyggermiljøet, men det som har gjort mest inntrykk på meg er hvordan han har hjulpet for eksempel overvektige middelaldrende damer å komme i form. Igjen -garantert uten doping.

Jeg er overrasket over at han er innblandet i denne saken, og avventer som sagt å høre hva som skjer videre før jeg uttaler meg om hva jeg synes om det. Uansett er det jeg har sagt om han over uforandret, så fortsatt er ikke ting sort/hvitt.
Angående Thomas som daglig leder; selvsagt kan han jobbe som daglig leder på Kaliber gym og promotere dopingfri trening uansett utfall av det som skjer. Faktisk så er det Thomas gjør på Kaliber gym nå det viktigste antidopingarbeidet man kan gjøre. Det letteste ville vært og sluttet, som så mange sier at han bør gjøre. Kanskje kan det som skjer nå føre til en skikkelig opprydding i dopingbruken og en enda tydeligere antidopingprofil på Kaliber. Men dette forutsetter riktig mann til denne oppgaven, og det tror jeg Thomas kan være med sine holdninger. Hvor er logikken i å be en som man er enig om har gode holdninger i forhold til doping om å rømme fra der man mener problemet er størst?

Til de som trener på, eller er innehavere av gym som sier at de ikke har medlemmer som doper seg er dette i beste fall naivt. For det første, hva legger dere i dopingfri? Koffein? Effedrin? Steroider? Alt dette står på dopinglisten. Videre, hvordan kan dere være så bastante? Konene og samboerne til mange av de som bruker er uvitende, men dere vet? 3,6 % av menn på et representativt utvalg treningssentre oppgir at de bruker doping. Gjør regnestykket og slutt å moralisere, dere kan møte dere selv i døra.

Kort oppsummert: Ikke forhåndsdøm, ikke kast stein i glasshus og sist men ikke minst, verden er ikke sort/hvitt.

Jørgen


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #197 : 19. februar 2012, 22:01 »
Koffein står ikke på dopinglisten lengre.

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Razzia i Trondheim
« #198 : 19. februar 2012, 22:06 »
Nå er jo politiet ute etter de som selger og omsetter steroider, ikke de som bruker det Wink
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Razzia i Trondheim
« #199 : 19. februar 2012, 22:09 »
Koffein står ikke på dopinglisten lengre.

Vurderes å oppføres igjen på grunn av flere uheldige hendelser, men ja du har rett Smiley
Poenget er bare at mange tenker kun på steroider når de snakker doping, og glemmer at listen er lang.

Jørgen

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Razzia i Trondheim
« #200 : 19. februar 2012, 22:09 »
Det er ingen vits å pakke det inn. Espen Aune er sponset av Kaliber. På hvilken måte vil vise seg.

Takk for tilitten Wink Selv om jeg trener på Kaliber gym vil ikke det si at jeg er innblandet i noe av dette som skjer her oppe..


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #201 : 19. februar 2012, 22:11 »
Takk for tilitten Wink Selv om jeg trener på Kaliber gym vil ikke det si at jeg er innblandet i noe av dette som skjer her oppe..


hva har skjedd med facen din, bøs?Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #202 : 19. februar 2012, 22:15 »
Vurderes å oppføres igjen på grunn av flere uheldige hendelser, men ja du har rett Smiley
Poenget er bare at mange tenker kun på steroider når de snakker doping, og glemmer at listen er lang.

Jørgen

Jeg er litt usikker på hva du vil frem til her.

Det er relativt enkelt å holde styr på om man er dopingfri mener jeg. Det er vel i all hovedsak anabole steroider og ulovlige stimulanter som det dreier seg om i denne saken, tipper jeg.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #203 : 19. februar 2012, 22:17 »
Jeg er litt usikker på hva du vil frem til her.

Det er relativt enkelt å holde styr på om man er dopingfri mener jeg. Det er vel i all hovedsak anabole steroider og ulovlige stimulanter som det dreier seg om i denne saken, tipper jeg.

om man ikke heter alberto contador da:) hehe

ikke spis dyr som går på astmamedisiner Cheesy

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #204 : 19. februar 2012, 22:32 »
Til de som trener på, eller er innehavere av gym som sier at de ikke har medlemmer som doper seg er dette i beste fall naivt. For det første, hva legger dere i dopingfri? Koffein? Effedrin? Steroider? Alt dette står på dopinglisten. Videre, hvordan kan dere være så bastante? Konene og samboerne til mange av de som bruker er uvitende, men dere vet? 3,6 % av menn på et representativt utvalg treningssentre oppgir at de bruker doping. Gjør regnestykket og slutt å moralisere, dere kan møte dere selv i døra.
Kort oppsummert: Ikke forhåndsdøm, ikke kast stein i glasshus og sist men ikke minst, verden er ikke sort/hvitt.

Hva ? Bare 1 av 30 menn på treningssentre er dopere ? 3-4 av 100 mann ? Det er ikke mye. Jeg hadde et rent subjektivt inntrykk av at det var fler enn det, men kanskje jeg er for mistenksom.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Razzia i Trondheim
« #205 : 19. februar 2012, 22:32 »
Jeg er litt usikker på hva du vil frem til her.

Det er relativt enkelt å holde styr på om man er dopingfri mener jeg. Det er vel i all hovedsak anabole steroider og ulovlige stimulanter som det dreier seg om i denne saken, tipper jeg.

Som jeg skriver snakker jeg ofte med folk som sier de er dopingfrie, men etter videre samtale viser det seg at de bruker eller har brukt noe på dopinglisten likevel. Mange forbinder doping med kun steroider. Jeg har hørt uttalelser som "Jeg bruker ikke doping, bare litt effedrin" Du som konkurrerer i en idrett som dopingtestes har selvfølgelig kontroll på dette. Lett for deg, vanskelig for mange. Her snakker jeg jo ikke om denne saken, men om de som moraliserer om bruk av doping på treningsstudio. Ok?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #206 : 19. februar 2012, 22:36 »
Som jeg skriver snakker jeg ofte med folk som sier de er dopingfrie, men etter videre samtale viser det seg at de bruker eller har brukt noe på dopinglisten likevel. Mange forbinder doping med kun steroider. Jeg har hørt uttalelser som "Jeg bruker ikke doping, bare litt effedrin" Du som konkurrerer i en idrett som dopingtestes har selvfølgelig kontroll på dette. Lett for deg, vanskelig for mange. Her snakker jeg jo ikke om denne saken, men om de som moraliserer om bruk av doping på treningsstudio. Ok?

Da forstår jeg bedre hva du mener. Efedrin er sikkert det vanligste ikke-steroide dopet, samt gjerne Cannabis - dersom man skal definere doping etter dopinglisten.

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Razzia i Trondheim
« #207 : 19. februar 2012, 22:38 »
Hva ? Bare 1 av 30 menn på treningssentre er dopere ? 3-4 av 100 mann ? Det er ikke mye. Jeg hadde et rent subjektivt inntrykk av at det var fler enn det, men kanskje jeg er for mistenksom.



http://www.dopingtelefonen.no/filestore/OmfangsunderskelseBarland.pdf
Side 66.
Er høye mørketall, så det er sikkert flere. At det er flere bare underbygger poenget mitt - det brukes doping på alle gym.

Jørgen

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #208 : 19. februar 2012, 22:43 »
Og så ? Alle store gym har sikkert også noen som bruker harde narkotiske stoffer, noen som er alkoholikere eller i ferd med å bli det, noen som slår dama osv. Men de pleier nok å være i et solid mindretall.



Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Razzia i Trondheim
« #209 : 19. februar 2012, 22:47 »
Dette dreier seg jo egentlig ikke om hvem som er dopet på senteret, men at eier av senteret kan bli dømt for salg av doping/hvitvasking av penger osv, handler om store mengder DOP og millioner av kroner.  Så jeg skjønner ikke hvorfor folk snakker om hvem som doper seg her, og hvem som doper seg der.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!