Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365163 ganger)

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Razzia i Trondheim
« #240 : 20. februar 2012, 12:56 »
Helt enig. Har egentlig opplevd Eilertsen som kredibel, men denne saken endrer dette. Kalibers 5 x 5 program som Jacobsen har skrevet om havner også i et nytt lys. Selv om dette har lett for å bli en ad hominem argumentasjon så er poenget med at bruk av dop endrer veldig mye i måten man tilnærmer seg både trening og kosthold. Jeg håper virkelig at denne saken kan få opp øynene for den dobbeltmoralen som enkelte miljø er preget av.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #241 : 20. februar 2012, 13:03 »
Det tok meg maaaange år før jeg innså at alt jeg leste på amerikanske nettsteder ikke gjaldt for meg.
Der står det oftes at så lenge du gir alt i gymmet og prøve å øke litt fra trening til trening så vil æ bli svinsterk. Æ bøyde og svetta til æ så mann med ljåen, men skjønet ikkje æ var nødt å ha ei anna tilnærming. Æ trudde æ rett og slett ikkje ga nok på trening og derfor ikkje fikk den framgangen jeg ville ha.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #242 : 20. februar 2012, 13:03 »
Hvor mange av bikkjene hadde på seg Gasp jakke med skrift over hele ryggen ? Grin

Smile
Norsken min står seg faktisk, men du skal ikke se bort fra at "Staffe-dekken" hadde vært en salgsvare som kunne gått greit unna Smiley

Til min undring er det to raser som utmerker seg med sin frekvens blandt byggere, og det er merkverdig nok to så ulike raser som Staffordshire bull terrier og.........Chiuaua.  woot
Beats me!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Razzia i Trondheim
« #243 : 20. februar 2012, 13:12 »
Til min undring er det to raser som utmerker seg med sin frekvens blandt byggere, og det er merkverdig nok to så ulike raser som Staffordshire bull terrier og.........Chiuaua.  woot
Beats me!

Trodde en såpass rutinert kar som deg skjønte bedre. Chiuauaen gjenspeiler hvordan de så ut før de begynte "å trene seriøst" som de ynder å kalle det...Staffen hvordan de er pr dags dato. De to rasene gjenspeiler dermed personen på to forskjellige måter. Ved valg av hund velger noen å huske sitt tidligere jeg, mens andre lever i nuet og speiler den de er i dag.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #244 : 20. februar 2012, 13:29 »
Trodde en såpass rutinert kar som deg skjønte bedre. Chiuauaen gjenspeiler hvordan de så ut før de begynte "å trene seriøst" som de ynder å kalle det...Staffen hvordan de er pr dags dato. De to rasene gjenspeiler dermed personen på to forskjellige måter. Ved valg av hund velger noen å huske sitt tidligere jeg, mens andre lever i nuet og speiler den de er i dag.

Utrolig god analyse, og jeg tror faktisk jeg stiller meg fullt og helt bak denne.
Jeg har også lagt merke til at en del staffeeiere er ganske så tidlige i sin trenings"karriære", og det i seg selv sier meg at denne eiergruppen har valgt sin hund som et slags dyrisk forbilde.

Har selv en kompis som kjøpte seg staff i forkant av sin oppkjøring mot OGP i Classic bodybuilding...til hans store sorg og konas glede responderte han dårlig på kosttilskuddene, så hans byggerkarriære blei med det ene forsøket. Bikkja lever fortsatt, og er en daglig påminnelse om hans egen utilstrekkelighet. Slik kan faktisk valg av hunderase får svært så uheldige konsekvenser, selv om eierens psykolog nesten daglig gnir seg varm i hendene over å ha fått en så trofast kunde! Smile






*jeg håper virkelig ikke denne posten leses av kameraten min*


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #245 : 20. februar 2012, 13:31 »
Trodde en såpass rutinert kar som deg skjønte bedre. Chihuahuaen gjenspeiler hvordan de så ut før de begynte "å trene seriøst" som de ynder å kalle det...

Eller kanskje den representerer en kontrast slik at personen føler seg mindre ensidig ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Razzia i Trondheim
« #246 : 20. februar 2012, 13:40 »
 Cool

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #247 : 20. februar 2012, 14:02 »
Helt enig. Har egentlig opplevd Eilertsen som kredibel, men denne saken endrer dette. Kalibers 5 x 5 program som Jacobsen har skrevet om havner også i et nytt lys. Selv om dette har lett for å bli en ad hominem argumentasjon så er poenget med at bruk av dop endrer veldig mye i måten man tilnærmer seg både trening og kosthold. Jeg håper virkelig at denne saken kan få opp øynene for den dobbeltmoralen som enkelte miljø er preget av.

Nå handler vel ikke denne tråden om akkurat dette, men jeg er jo veldig OT av meg, så det får stå seg! Smiley

Jeg er dels enig og dels uenig med deg i dette.

Jeg har i løpet av mine etterhvert 29 år med vekttrening erfart litt på dette feltet og selv om et utvalg på 1 er lite, så tror jeg ikke min kropp og fysiologi er spesielt ulik gjennomsnittet av norske menn.

Min erfaring er at det ikke er vesentlige forskjeller mellom dopede og ikke dopede trimmere mht hvilken type trening som fungerer. For min del kan jeg si at jeg har trent eksakt likt både før, under og etter mitt dopingmissbruk. Fremgange var, sett opp mot andre, sånn ca eksakt like god enten jeg var rein eller ikke - jeg økte bare mer som missbruker.

Den største forskjellen slik jeg erfarte det er at en som dopet kan slippe unna med mindre innsats, men fortsatt ha langt bedre fremgang enn de som trener reint. I tillegg må det jo sies at en dopet utøver pga "bedret" restitusjon kan gi kroppen mer juling, men med dagens "less is more" filosofi mht BB, så vil jeg tro restitusjonsmomentet blir mindre gyldig enn for ett tiår eller to siden når folket lasset på hinsidige mengder trening...og fortsatt grodde...

Der jeg er veldig enig, er kostholdsbiten. Det er virkelig to ganske så forskjellige verdener - og da særlig mht både mengde mat og også mer spesifikt mht anbefalinger om proteininntak.
Jeg kan i hvertfall stå sånn noenlunde rakrygget mht hva jeg selv har anbefalt mht kosthold og slikt, for jeg har i de siste 20 årene vært svært skeptisk særlig mht anbfalinger om hvor mye proteiner en har behov for for å kunne ha optimalt utbytte - det er langt mindre mengder enn en kan få inntrykk av når enkelte uttaler seg.
Nå tror jeg forsåvidt ikke de høye proteinanbefalingene er et resultat av boleres kosthold, men mer en vellykket kampanje fra et utall kostholdsprodusenter som maler på mht hvor viktig det er å spise mengder med proteiner for å i det hele tatt å forsvare en tur på gymmet. Nok om det!

Videre er det slik at å forholde seg til en del diett-tips fra åpenbare brukere av AAS mm ikke gir rare meningen, med mindre de samme veilederen sier klart at han gir sitt råd basert på at mottageren ikke bruker slike "diettfremmende" substanser. Selv som missbruker var jeg utrolig skeptisk til en del av de diettoppleggene jeg så medkonkurrenter forholdt seg til. Det var f.eks. karer på type 90kg som inntok rundt 4000kcal...på deff, og det til tross for at de mente kardio var meningsløse greier. Det er en mengde kalorier som f.eks lå 1000-1500kcal over det jeg som veide 25kg mer inntok....og selv jeg inntok mer enn jeg måtte ha ligget på som rein utøver. Forstå det den som kan...
Når så slike karer går ut og setter opp diettforslag til reine utøvere, så bare må det bli galt i mine øyne...at de i tillegg var unge og mest sannsynelig hadde brukt varer det meste av sin "karriære" gjør at de knappest vet hvordan en vanlig kropp fungerer. Ikke akkurat noe godt utgangspunkt..  dry

Ø

PS! Om noen synes jeg går for langt i å "forherlige" doping, så er ikke det intensjonen.....det er også svært så OT. Gi i såfall beskjed så fjerner jeg innlegget.
 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #248 : 20. februar 2012, 14:28 »
Veldig bra innlegg og interessant å lese betraktninger fra noen som vet hva det dreier seg om. honnør!
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #249 : 20. februar 2012, 14:37 »
...

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #250 : 20. februar 2012, 14:47 »
...

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Razzia i Trondheim
« #251 : 20. februar 2012, 14:53 »
Nå handler vel ikke denne tråden om akkurat dette, men jeg er jo veldig OT av meg, så det får stå seg! Smiley

Jeg er dels enig og uenig med deg i dette.

Jeg har i løpet av mine etterhvert 29 år med vekttrening erfart litt på dette feltet, og selv om et utvalg på 1 er lite så tror jeg ikke min kropp og fysiologi er spesielt ulik gjennomsnittet av norske menn.

Min erfaring er at det ikke er vesentlige forskjeller mellom dopede og ikke dopede trimmere mht hvilken type trening som fungerer. For min del kan jeg si at jeg har trent eksakt likt både før, under og etter mitt dopingmissbruk. Fremgange var, sett opp mot andre, sånn ca eksakt like god enten jeg var rein eller ikke - jeg økte bare mer som missbruker.

Den største forskjellen slik jeg erfarte det er at en som dopet kan slippe unna med mindre innsats, men fortsatt ha langt bedre fremgang enn de som trener reint. I tillegg må det jo sies at en dopet utøver pga "bedret" restitusjon kan gi kroppen mer juling, men med dagens "less is more" filosofi mht BB, så vil jeg tro restitusjonsmomentet blir mindre gyldig enn for ett tiår eller to siden når folket lasset på hinsidige mengder trening...og fortsatt grodde...

Der jeg er veldig enig, er kostholdsbiten. Det er virkelig to ganske så forskjellige verdener - og da særlig mht både mengde mat og også mer spesifikt mht anbefalinger om proteininntak.
Jeg kan i hvertfall stå sånn noenlunde rakrygget mht hva jeg selv har anbefalt mht kosthold og slikt, for jeg har i de siste 20 årene vært svært skeptisk særlig mht anabfalinger om hvor mye proteiner en har behov for for å kunne ha optimalt utbytte - det er langt mindre mengder enn en kan få inntrykk av når enkelte uttaler seg.
Nå tror jeg forsåvidt ikke de høye proteinanbefalingene er et resultat av boleres kosthold, men mer en vellykket kampanje fra et utall kostholdsprodusenter som maler på mht hvor viktig det er å spise mengder med proteiner for å i det hele tatt å forsvare en tur på gymmet. Nok om det!

Videre er det slik at å forholde seg til en del diett-tips fra åpenbare brukere av AAS mm ikke gir rare meningen, med mindre de samme veilederen sier klart at han gir sitt råd basert på at mottageren ikke bruker slike "diettfremmende" substanser. Selv som missbruker var jeg utrolig skeptisk til en del av de diettoppleggene jeg så medkonkurrenter forholdt seg til. Det var f.eks. karer på type 90kg som inntok rundt 4000kcal...på deff, og det til tross for at de mente kardio var meningsløse greier. Det er en mengde kalorier som f.eks lå 1000-1500kcal over det jeg som veide 25kg mer inntok....og selv jeg inntok mer enn jeg måtte ha ligget på som rein utøver. Forstå det den som kan...
Når så slike karer går ut og setter opp diettforslag til reine utøvere, så bare må det bli galt i mine øyne...at de i tillegg var unge og mest sannsynelig hadde brukt varer det meste av sin "karriære" gjør at de knappest vet hvordan en vanlig kropp fungerer. Ikke akkurat noe godt utgangspunkt..  dry

Ø

PS! Om noen synes jeg går for langt i å "forherlige" doping, så er ikke det intensjonen.....det er også svært så OT. Gi i såfall beskjed så fjerner jeg innlegget.
 


Hei!

Jeg er ingen ekspert på området. For det første er det gjennomført alt for få gode studier på dette så uttalelsene mine er også basert på annen informasjon. Problemet mitt med dopere som rådgivere når det kommer til trening og kosthold dreier seg i grunn om forholdet mellom treningsintensitet - restitusjon,  fremgang og skaderisiko. At dop fører til at du får hjelp til restitusjon er vel relativt etablert. I mitt hode fører dette til at treningsintensiteten (og påfølgende katabol og anabol effekt) kan økes og fremgangen blir deretter. Derfor har jeg et intrykk av at folk som bruker dop kan komme unna med mer og tyngre trening enn det meningmann med normale testosteronnivå kan. Rådene fra doperne blir deretter. Med dop kan du også raskere nærme deg det genetiske potensialet ditt og letter manipulere formen når du har kommet hit.

Ett annet aspekt som jeg mener er desto viktigere, og som jeg har kommet frem til gjennom min noe begrensete tid som trener for styrkeløftere, er den vanvittig dobbeltmoralistiske holdningen som eksisterer innefor styrketreningsmiljøet. Ungdom blir møtt med urealistiske forbilder fulle av dop med kropper hugd ut av stein og tror dette er oppnåelig ved å trene uten dop. Disse samme "forbildene" poseser fulldopa i "treningsblad" hvor de ikke snakker eksplisitt om hvor mye ulovlig de må ha gjort for å få den formen de har, samtidig som de promoterer virkningsløse kosttilskudd og meningsløse treningsprogram. Blir de konfrontert med hvorvidt de bruker sterodier blir dette benektet/avfeiet eller snakket bort. Arnold har tidligere vært postergutten for dette konseptet. Jeg vet ikke hvor mange "arnolds treningsprogram" jeg har kommet over i løpet av årene som a) har et uoppnåelig mengde/intensitets-konsept, b) ikke tar med at Arnold brukte steroider og c) hadde 300 kg i mark, 220 i rå benkpress 2 år før han ble Mr. Olympia første gang, gjennomført på et Reg Park 5 x 5 program med omtrent bare baseløft. Igjen sitter forvirrede ungdommer med 9 ulike typer kosttilskudd, minimal fremgang og trener "Ronnie Colemans program", med tro på at de kommer til å se ut som ham om ca 3 år bare de fortsetter.

Dette ble en lang rant, men det må bare ut.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Razzia i Trondheim
« #252 : 20. februar 2012, 14:53 »
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1777150.ece

Ny mann i 30årene fremstilt. Erkjenner delvis straffeskyld.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #253 : 20. februar 2012, 15:24 »
Hei!

Jeg er ingen ekspert på området. For det første er det gjennomført alt for få gode studier på dette så uttalelsene mine er også basert på annen informasjon. Problemet mitt med dopere som rådgivere når det kommer til trening og kosthold dreier seg i grunn om forholdet mellom treningsintensitet - restitusjon,  fremgang og skaderisiko. At dop fører til at du får hjelp til restitusjon er vel relativt etablert. I mitt hode fører dette til at treningsintensiteten (og påfølgende katabol og anabol effekt) kan økes og fremgangen blir deretter. Derfor har jeg et intrykk av at folk som bruker dop kan komme unna med mer og tyngre trening enn det meningmann med normale testosteronnivå kan. Rådene fra doperne blir deretter. Med dop kan du også raskere nærme deg det genetiske potensialet ditt og letter manipulere formen når du har kommet hit.

Ett annet aspekt som jeg mener er desto viktigere, og som jeg har kommet frem til gjennom min noe begrensete tid som trener for styrkeløftere, er den vanvittig dobbeltmoralistiske holdningen som eksisterer innefor styrketreningsmiljøet. Ungdom blir møtt med urealistiske forbilder fulle av dop med kropper hugd ut av stein og tror dette er oppnåelig ved å trene uten dop. Disse samme "forbildene" poseser fulldopa i "treningsblad" hvor de ikke snakker eksplisitt om hvor mye ulovlig de må ha gjort for å få den formen de har, samtidig som de promoterer virkningsløse kosttilskudd og meningsløse treningsprogram. Blir de konfrontert med hvorvidt de bruker sterodier blir dette benektet/avfeiet eller snakket bort. Arnold har tidligere vært postergutten for dette konseptet. Jeg vet ikke hvor mange "arnolds treningsprogram" jeg har kommet over i løpet av årene som a) har et uoppnåelig mengde/intensitets-konsept, b) ikke tar med at Arnold brukte steroider og c) hadde 300 kg i mark, 220 i rå benkpress 2 år før han ble Mr. Olympia første gang, gjennomført på et Reg Park 5 x 5 program med omtrent bare baseløft. Igjen sitter forvirrede ungdommer med 9 ulike typer kosttilskudd, minimal fremgang og trener "Ronnie Colemans program", med tro på at de kommer til å se ut som ham om ca 3 år bare de fortsetter.

Dette ble en lang rant, men det må bare ut.

Bra skrevet!

Håper ikke du missforsto meg i en retning som antyder at jeg er uenig med deg i dette, for det er jeg ikke. Smile

Det er imidlertid ganske stor forskjell på et "Ronnie Coleman-program" og det de fleste som trener utsetter seg for. Det var nettopp den type mengdeprogrammer som florerte for en del år tilbake, og som jeg mente å sikte til i det jeg skreiv..
"FLEX-programmer" skjønte jeg at ikke var noe for meg allerede mot slutten av 80-tallet, og selv som 15-16-åring skjønte jeg jo at det måtte være noe muffens som fikk Beckles og Fox til å se ut som de gjorde


Nå skal det alikevel sies at mange nok hadde tålt mer trening enn de utsetter seg for, men det må selvfølgelig gjøres med en viss fornuftig tilnærming.
I såmåte så synes jeg faktisk styrkeløftere er et godt eksempel på dette - vel, de styrkeløfterene jeg har kjent i hvertfall Smiley De trener litt anderledes, men mengdemessig trener de med mengder som jeg selv benyttet meg av i de første 8-10 årene av min vekttrening. Jeg vokste "som grass", og var rein. Jeg var imidlertid ung, så kroppen tålte nok større reningsmengder da enn den gjorde etterhvert.
De treningsmengdene jeg den gangen utsatte kroppen for, og de splittene jeg brukte, er nesten å anse som umulig å ha noen fremgang på dersom en leser hva enkelte skriver i dag.....men jeg nekter å tro at menneskearten har evolvert særlig mye på et par tiår Smile
...det skal sies at jeg etter de første 8-10 årene med relativt rask muskelvekst gikk inn i ca 10-12 nye år hvor ting gikk veldig sakte, men det er vel det som kalles å ligge å vippe rundt en naturlig begrensning. Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Razzia i Trondheim
« #254 : 20. februar 2012, 15:33 »
Neida, jeg antok ingen ting. Godt å være enig med en såpass rutinert mann Cheesy.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!