Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 366063 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #255 : 20. februar 2012, 15:38 »
..beklager at jeg forpester tråden med OT, men jeg har litt problemer mht det som på fint kalles impulskontroll...

Til tema...
Synes forøvrig det er godt at politiet omsider fikk ut finger'n, men kjøper ikke helt at årsaken skal være at den innledende etterforskningen av dette har vært så alt for avansert. Jeg tror egentlig det handler mer om at de for en sjelden gangs skyld har prioritert det noe høyere.
Så får vi nå se om det blir med denne ene aksjonen, og alt glir tilbake til det gamle, eller om de viser at de faktisk mener noe med det og følger det opp i årene som kommer.

Det gjenstår også å se hva resultatet av dette blir, men siden de lekker navn i hytt og gevær, så kan det om ikke annet tyde på at det vil ende med en del anmeldelser og rettsaker. Smiley




Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #256 : 20. februar 2012, 16:26 »
Flyttet sistnevnte til en egen tråd jeg Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Razzia i Trondheim
« #257 : 20. februar 2012, 16:37 »
Selv om den gjennomsnittlige stoffbrukers kriminalitet skulle gå ned som følge av legalisering, vil den totale kriminaliteten øke, ettersom stoffbrukere og stoffavhengige er mer tilbøyelige til å begå kriminelle handlinger enn andre, og det ville bli langt flere stoffbrukere.

Vold og kriminell atferd utøvd av folk under påvirkning av stoffer ville ikke minske i tilfelle legalisering. Få stoffomsettere ville bli lovlydige om stoff ble legalisert. 

I tillegg er storparten av nye brukere ikke rekruttert via pushere men via venner. Eliminering av pusherne ville ikke redusere nyrekrutteringsprosessen. Uten innsatsen fra politiet og rettsapparatet ville nedgangen i pris, og dermed økningen i forbruket vært enda sterkere. Ettersom narkotika vil være farlig også om det blir legalisert, vil det appellere til mange tenåringer, og mange flere vil trolig prøve.  Med økningen i forbruket, som ville bli et resultat av legalisering, ville behandlingskostnadene eksplodere.

Selv om salg via anerkjente farmasøytiske selskaper ville føre til "renere" produkter, så er og vil narkotika som sådan forbli en alvorlig helserisiko.

Selv om andelen narkotikabrukere som får problemer med stoffbruk vil gå ned i forhold til alle brukere, gjennom uformell kontroll og læring av hvordan de skal bruke stoffet, vil det totale antall problembrukere øke, fordi det totale antall brukere vil gå opp.

Forskjellen mellom lovlig og ulovlige stoffer er ikke vilkårlig. Når det gjelder ulovlig narkotika, grunner den behagelige opplevelsen seg på en alvorlig nedsettelse av hjernefunksjonen. Det skal ikke mye heroin- eller kokainbruk til for å etablere avhengighet.

Glemte å henvise til:
http://www.fmr.no/index.php?cat=7702

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2011/07/05/ten-years-after-decriminalization-drug-abuse-down-by-half-in-portugal/

se på Sveits, se på Holland, begge land har same trend..

hold deg til å prate om noe du har kunnskap på..

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #258 : 20. februar 2012, 16:53 »
Det er ikke bare snever distribusjon til et lite miljø, men omsetting og hvitvasking i millionklassen iflg Dagens Næringsliv, så det ikke langt unna Cosa Nostra-skala. Som sagt tidligere av andre så ska man ikke unngå å etteforske en type kriminalitet selv om det finns værre kriminelle ute blandt folk.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #259 : 20. februar 2012, 16:54 »
Jeg syntes av prinsipiellt grunnlag at folk her kan la være å skrive så mye rart om de navngitte.

Personene som er involvert er like fullt som alle andre uskyldige til det motsatte er bevisst, og jeg stiller store spørsmålstegn omkring medias navnebruk når ingenting er sikkert utenom at den og den er siktet i saken.

Jeg stiller også store spørsmålstegn med dem som mener at fitnessbloggens artikler bør fjernes, fordi; de har brakt oss god og vitenskapsbasert informasjon i flere år, og resultatene til utøverene som er tilhørere er udiskutable.

Hva en person gjør og ikke utenfor sin jobb er to forskjellige ting. Jeg syntes det bør skilles mellom fitnessbloggeren, gymeieren, og deres stillinger, i mot hva de anklages for.

En annen ting er fra mitt syn; media ruller dette opp som om det var 3 tonn kokain eller noe, mens de er ute å løper etter steroidegutta, løper nettverkene fritt rundt med speed, hasj etc i trondheims gater. Her ser en ingen så storstillt aksjon.

Vær ærlige med dere selv, det er IKKE Cosa Nostra som er tatt her, det er misstanker om et nettverk som angivelig har hatt med dopingdistrubusjon i et snevert brukermiljø det er snakk om.

Synes dette er greit upassende skrevet av deg som faktisk er tatt i det samme selv, dog gjerne i litt mindre skala.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #260 : 20. februar 2012, 17:00 »
Det kan en godt si, jeg har tatt oppgjøret mitt med fortideen, og gjorde min straff.

Det som endog er udiskutabelt er at media har fremstillt de det gjelder åpenlyst og for full flamme for alle, uten at de er dømt i noen ting. En av de det gjelder ble i første instans frifunnet fra varetekt. Om vedkommende kommer ut, vil han finne seg uthengt og anklaget av en hel nasjon, kanskje uten å ha noe med det å gjøre.. Det er galt.

Min kommentar var i hovedsak pekt mot at du prøver å bagatellisere saken.

Det er klart at det er kontroversielt slik DN har gjort det. Man får bare gå ut i fra at DN er såpass sikker i sin sak om at de er skyldige. Dersom de er det så mener jeg de har fortjent dette og mer. Retten til å ikke få omdømmet sitt ødelagt gir man fra seg i det øyeblikket man starter med en såpass omfattende kriminell operasjon.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Razzia i Trondheim
« #261 : 20. februar 2012, 17:05 »
Min kommentar var i hovedsak pekt mot at du prøver å bagatellisere saken.

Det er klart at det er kontroversielt slik DN har gjort det. Man får bare gå ut i fra at DN er såpass sikker i sin sak om at de er skyldige. Dersom de er det så mener jeg de har fortjent dette og mer. Retten til å ikke få omdømmet sitt ødelagt gir man fra seg i det øyeblikket man starter med en såpass omfattende kriminell operasjon.

Jeg ser den, men vi vet faktisk ikke per i dag om disse personene er skyldige i anklagene, og frem til den tid har de samme rettigheter som alle andre.

Ogås med tanke på familie og pårørende, fortjener de anonymitet intil evt beviser presenteres, og DN er absolutt ingen rettsinstans som skal være i stand til å vite hva som er rett og galt om saken er så kompleks som de skal ha det til.

Jeg har vondt i meg for de involverte og deres nære i denne saken, for jeg selv har faktisk sittet i varetekt, misstenkt, og siktet i en sak jeg ikke hadde NOE som helst med å gjøre.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Razzia i Trondheim
« #262 : 20. februar 2012, 17:12 »


Vær ærlige med dere selv, det er IKKE Cosa Nostra som er tatt her, det er misstanker om et nettverk som angivelig har hatt med dopingdistrubusjon i et snevert brukermiljø det er snakk om.

Du skriver at du har tatt oppgjer med di eiga fortid, men det er tydeleg at sjølvinnsikten ikkje har blitt noko betre.... Det du skriver der er på grensen til parodisk.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #263 : 20. februar 2012, 17:21 »
Igjen, dette e ikkje i liten skala. Dette gjelder ikkje bole-Tore som selger litt testo til bole-Svein på gymmet, men hvitvasking og omsetning i millionklassen! Det er forskjell.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Razzia i Trondheim
« #264 : 20. februar 2012, 17:25 »
Igjen, dette e ikkje i liten skala. Dette gjelder ikkje bole-Tore som selger litt testo til bole-Svein på gymmet, men hvitvasking og omsetning i millionklassen! Det er forskjell.

Eller Bole-Ole!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: Razzia i Trondheim
« #265 : 20. februar 2012, 17:28 »
Blir sikkert rekordmange som stiller i NM i år :Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Razzia i Trondheim
« #266 : 20. februar 2012, 17:41 »
Vil nu bare påpek at vi bor i et land med Ytringsfrihet, som faktisk står nedskreve i grunnloven vårres. Om man e en "vanlig ola normann" som hold sæ helt og holdent borte ifra mindre lovlie persona, miljøa, og holdninga, så blir man aldri mistenkt i en sak som f.eks dette her e. Om man så e det; så må man nestn vær rak i ryggen, og tål å ta imot beskyldninga som kanskje ikke e sant, det e endel av live når man e i nærhetn av sånne konteksta.
Velg du å delta på en fest f.eks kor folk rundt dæ snorka i sæ kokain eller andre ulovlie midla, så sett du dæ sjøl i fare for å bli svartmala selv om du sjøl kun drekk brus om politie sku ha storma plassn...

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Razzia i Trondheim
« #267 : 20. februar 2012, 17:45 »
Vil nu bare påpek at vi bor i et land med Ytringsfrihet, som faktisk står nedskreve i grunnloven vårres. Om man e en "vanlig ola normann" som hold sæ helt og holdent borte ifra mindre lovlie persona, miljøa, og holdninga, så blir man aldri mistenkt i en sak som f.eks dette her e. Om man så e det; så må man nestn vær rak i ryggen, og tål å ta imot beskyldninga som kanskje ikke e sant, det e endel av live når man e i nærhetn av sånne konteksta.
Velg du å delta på en fest f.eks kor folk rundt dæ snorka i sæ kokain eller andre ulovlie midla, så sett du dæ sjøl i fare for å bli svartmala selv om du sjøl kun drekk brus om politie sku ha storma plassn...

En moderator skriver vel ikke dialekt på forumet vel? Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #268 : 20. februar 2012, 17:49 »


Vær ærlige med dere selv, det er IKKE Cosa Nostra som er tatt her, det er misstanker om et nettverk som angivelig har hatt med dopingdistrubusjon i et snevert brukermiljø det er snakk om.


Bare for å gjøre det klart for folk som ikke fikk lest lørdagsutgaven til DN, det blir antatt at omsetningen i landet var på milliardnivå med forsiktige antagelser, denne aksjonen var ute etter å ta to av hoveddistributørene hvor det var antydet at det var en millionbutikk. Tiltalepunktene gikk på hvitvasking av penger og organisert kriminalitet, også kalt mafiaparagrafen.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #269 : 20. februar 2012, 17:50 »
Når det gjelder kredibiliteten til Robert Eilertsen som skribent er den fullstendig knust hvis dopinganklagene stemmer. Faktisk ble den knust sist han ble dømt for doping, men likevel har han kunne fortsette.

En dopet personlig trener kan egentlig ikke relatere seg til probleme til klientene sine så lenge de ikke er dopet pga. han har ikke sjøl erfart hva slike problemer egentlig går ut på. Manglende framgang, treg vektnedgang osv. er problemer han ikke har førstehånds kjenskap til da han selv ikke har vært i den situasjon. Det å trene en dopingfri klient er totalt annerledes enn en eventuelt dopet klient.
Dette er så sant som det kan bli!!!

Det skrives utrolig mye vås om trening rundtomkring på internett! Det er så å si utrolig hvor ukritiske aviser, treningssider og andre media er til alt som publiseres.

Jeg er på ingen måte interessert i å lese artikler skrevet av "treningseksperter" som går god for en eller annen treningsmetode som er prøvd ut på bolekur! Når treningsprogrammer satt opp av "treningseksperter" på bol ikke fungerer på en ren utøver så kan den som prøver ut programmet tro at det er han/hun selv det er noe feil med... Dette kan igjen gjøre veien til å prøve doping kortere i håp om den fremgangen som er lovet av "treningseksperten"...

Men denne saken kommer virkelig til å føre til en opprydning blant aviser og andre som publiserer treningsrelatert stoff. Og det er på tide. Enten så får "treningsekspertene" komme med en anbefalt dopingkur som kan kjøres med treningsprogrammet eller så må man hyre inn folk med kompetanse på å trene rene utøvere!

Jeg har lenge etterlyst verdifull kunnskap fra folk som virkelig har peiling! Med virkelig peiling mener jeg for eksempel intervjuer av trenere fra landslaget i styrkeløft. Dette er folk som vet hvordan man som ren utøver kan bli stor og sterk. Men jeg forstår godt at for eksempel Dietmar Wulf ikke ønsker å stille opp på intervju her inne, eller for eksempel på fitnessbloggen. De vil nok ikke ha trynet sitt klistra utover en side der jeg kan telle minst 10 dopa utøvere (antall dopa utøver varierer ettersom flere av reklamene skifter bilde hvert 3. sekund).
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!