Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365203 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #316 : 21. februar 2012, 10:46 »
Carnivore : "Flertallet er imot doping"

Ryu : "Kilde or it did'nt happen."

Fra undersøkelse blant 18 åringer i forbindelse med sesjon :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

Figur 3.6.2

Prosent som svarte helt eller delvis enig :

Å bruke doping gjør meg trygg når jeg er ute og fester : 6
Ved å bruke doping når du målet ditt raskere : 31
Doping er for tapere : 72
Doping er juks : 82
Lovforbud ville ikke redusere bruken av doping : 32
Doping burde være lov fordi alle må ta ansvar for egen kropp og helse : 17
Doping burde forbys ved lov : 74

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Razzia i Trondheim
« #317 : 21. februar 2012, 10:57 »
Fra undersøkelse blant 18 åringer i forbindelse med sesjon :

http://www.antidoping.no/sitefiles/1/dokumenter/pdf/omfangsundersokelsen.pdf

Figur 3.6.2

Prosent som svarte helt eller delvis enig :

Å bruke doping gjør meg trygg når jeg er ute og fester : 6
Ved å bruke doping når du målet ditt raskere : 31
Doping er for tapere : 72
Doping er juks : 82
Lovforbud ville ikke redusere bruken av doping : 32
Doping brude være lov fordi alle må ta ansvar for egen kropp og helse : 17
Doping burde forbys ved lov : 74



I denne undersøkelsen kan de ikke konkludere med noe i dte hele tatt, for det gjelder bare 18`åringer. Erfaringer og syn utvikler seg ved alder. Det å føre en slik undersøkelse under sesjon er en diskusjon i seg selv...
Det man ikke kan gjøre her er å si at" på grunn av denne undersøkelsen, så gjelder det alle"
Derimot så gjelder svarene bare en liten del av befolkningen.

Det som derimot er litt selvmotsigende er at så mange har prøvd AAS, men det fremkommer i undersøkelsen at man er svært fornøyd med kroppen på det motsatte kjønn, i tillegg så er man også tilfreds med sin egen kropp. S 41.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #318 : 21. februar 2012, 11:03 »
Det høres lite sannsynlig ut for meg at bestemor på 70 synes bedre om steroidbruk enn en 18-åring, men okay. Kanskje bare 65 prosent av befolkningen forøvrig synes at doping er for tapere. Eller kanskje 95, hvem vet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget HarryHole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Razzia i Trondheim
« #319 : 21. februar 2012, 11:23 »
Er nok flere som kjøper for mer enn én der. Det er jo anslått at over 100k nordmenn bruker doping, og den desidert største nettportalen for dette står garantert for over 5% av omsetningen. Tror du kan øke de estimatene betraktelig. Var det ikke snakk om en enkelt PT som kunne omsette for hundretusner på en uke? Da skjønner man litt av omfanget...



100.000 personer......
Har det rablet for deg?

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Razzia i Trondheim
« #320 : 21. februar 2012, 11:45 »
Jeg syntes det er helt på sin plass å fjerne Robert Eilertsen sine artikler fra treningsforum. Lurer bare på en liten ting i forbindelse med det.

Hvorfor fjerner dere de nå? Han er tross alt bare siktet (eller mistenkt?), ikke dømt. Selv om jeg tror han er skyldig, er han jo i prinsippet uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Jeg mener derimot at artikklene hans burde vært fjernet mye tidligere, samt at han ikke burde ha fått publisert noen verdens ting på treningsforum etter en tidligere hendelse. Grunnen er at han allerede har erkjent å ha vært i besittelse av bortimot 1 kilo dop. Visste ledelsen av treningsforum om dette? Hvis så er tilfelle, er det jo en indikasjon på at treningsforum.no egentlig ikke har den antidoping-innstilingen som frontes. Forskjellen er bare at nå har han blitt navngitt i DN og da må dere fjerne det. Fordi noe annet vil gi dårlig PR.

Jeg hadde satt pris på et ærlig svar fra numberone om dette var kjent for dere eller ikke?

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Razzia i Trondheim
« #321 : 21. februar 2012, 12:03 »
Jeg syntes det er helt på sin plass å fjerne Robert Eilertsen sine artikler fra treningsforum. Lurer bare på en liten ting i forbindelse med det.

Hvorfor fjerner dere de nå? Han er tross alt bare siktet (eller mistenkt?), ikke dømt. Selv om jeg tror han er skyldig, er han jo i prinsippet uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Jeg mener derimot at artikklene hans burde vært fjernet mye tidligere, samt at han ikke burde ha fått publisert noen verdens ting på treningsforum etter en tidligere hendelse. Grunnen er at han allerede har erkjent å ha vært i besittelse av bortimot 1 kilo dop. Visste ledelsen av treningsforum om dette? Hvis så er tilfelle, er det jo en indikasjon på at treningsforum.no egentlig ikke har den antidoping-innstilingen som frontes. Forskjellen er bare at nå har han blitt navngitt i DN og da må dere fjerne det. Fordi noe annet vil gi dårlig PR.

Jeg hadde satt pris på et ærlig svar fra numberone om dette var kjent for dere eller ikke?

Vi fjernet artiklene når vi fant ut at han var blitt dømt tidligere noe vi ikke hadde en anelse om. Dette kom frem når vi leste artikkelen til DN i denne store saken pågår nå.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Razzia i Trondheim
« #322 : 21. februar 2012, 12:34 »
Vi fjernet artiklene når vi fant ut at han var blitt dømt tidligere noe vi ikke hadde en anelse om. Dette kom frem når vi leste artikkelen til DN i denne store saken pågår nå.
I artikkelen fremgår det tydelig at artiklene er fjernet pga. denne saken. Kanskje ikke utelukkende, men det står ingenting om at det er pga. en gammel dom?

"[...]Vi har valgt å fjerne Eilertsens artikler fra nettsidene våre. Selv om ingen har blitt dømt i saken enda, så gjør alvorlighetsgraden i anklagene det nødvendig å markere at vi tar sterk avstand fra den type handlinger Eilertsen er mistenkt for og at vi ikke ønsker å ha en tilknytning eller støtte slike handlinger.[...]"

Dette er jo helt på trynet. Dere lar gamle artikler fra tunge brukere stå (som forøvrig stort sett er fulle av udokumenterte erfaringer), men Robert Eilertsens artikler må vekk?

Hvorfor? Saving face? Cheesy

Greit nok at noe av empirien hans kan være tvilsom ifht. til ikke-brukere hvis flere av klientene hans har vært brukere, men det bør isåfall være lett å sile ut. Robert har vært flink med kilder.

Mer skuffet enn noensinne over Treningsforum.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #323 : 21. februar 2012, 12:57 »
Nå vet jeg ikke hvilke artikler eilertsen har skrevet, men jeg vet han har skrevet flere gode.
Skjønner egentlig ikke poenget med å fjerne de i det hele tatt. ja dere sier dere ikke vil bli assosiert med ham lengre, men ærlig talt tror dere at treningsforum kommer til å miste brukere/lesere hvis dere hadde latt vært å fjernet de?

Skal dere først være så jævla regelryttere og politisk korrerkte så må dere begynne å fjerne omtrent SAMTLIGE intervjuer av byggere og strongmen både her inne å i bladet deres. da er det faen ikke mye gjen her inne annet enn er forum!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Razzia i Trondheim
« #324 : 21. februar 2012, 13:00 »
Nå vet jeg ikke hvilke artikler eilertsen har skrevet, men jeg vet han har skrevet flere gode.
Skjønner egentlig ikke poenget med å fjerne de i det hele tatt. ja dere sier dere ikke vil bli assosiert med ham lengre, men ærlig talt tror dere at treningsforum kommer til å miste brukere/lesere hvis dere hadde latt vært å fjernet de?

Skal dere først være så jævla regelryttere og politisk korrerkte så må dere begynne å fjerne omtrent SAMTLIGE intervjuer av byggere og strongmen både her inne å i bladet deres. da er det faen ikke mye gjen her inne annet enn er forum!

Fælt å være enig med Storkmann -Sagnomsust forumstroll og agitør- men han har et poeng.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #325 : 21. februar 2012, 13:05 »
Nå vet jeg ikke hvilke artikler eilertsen har skrevet, men jeg vet han har skrevet flere gode.
Skjønner egentlig ikke poenget med å fjerne de i det hele tatt. ja dere sier dere ikke vil bli assosiert med ham lengre, men ærlig talt tror dere at treningsforum kommer til å miste brukere/lesere hvis dere hadde latt vært å fjernet de?

Skal dere først være så jævla regelryttere og politisk korrerkte så må dere begynne å fjerne omtrent SAMTLIGE intervjuer av byggere og strongmen både her inne å i bladet deres. da er det faen ikke mye gjen her inne annet enn er forum!

Det kan tenkes at samtlige som skriver noe som helst er dopet, så da kan man kanskje slette alt som er ?

Vi har et generelt rettsprinsipp som går på at man er uskyldig til det motsatte er bevist (eventuelt innrømmet). Utover det så er det jo opp til Treningsforum selv å velge hvem som skal få skrive artikler og hvem som ikke skal det.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #326 : 21. februar 2012, 13:10 »
Det kan tenkes at samtlige som skriver noe som helst er dopet, så da kan man kanskje slette alt som er ?

Vi har et generelt rettsprinsipp som går på at man er uskyldig til det motsatte er bevist (eventuelt innrømmet). Utover det så er det jo opp til Treningsforum selv å velge hvem som skal få skrive artikler og hvem som ikke skal det.

jeg snakker ikke bare om hvem som skriver, men også HVEM det bli skrevet om i diverse artikler og intervjuer!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Razzia i Trondheim
« #327 : 21. februar 2012, 13:10 »
Joda, det er flere grunner selvfølgelig men utelukkende at han har blitt dømt tidligere. En annen grunn er jo også at det ikke tar seg godt ut for Treningsforum å ha artikler som er påtrykt Av Robert Eilertsen. Dette er også et annet kriterie for fjerning av artiklene.

Skal dere først være så jævla regelryttere og politisk korrerkte så må dere begynne å fjerne omtrent SAMTLIGE intervjuer av byggere og strongmen både her inne å i bladet deres. da er det faen ikke mye gjen her inne annet enn er forum!

Har de blitt tatt eller mistenkt for multimillionomsetning av roids skal jeg jaggu fjerne de også! Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #328 : 21. februar 2012, 13:20 »
jeg snakker ikke bare om hvem som skriver, men også HVEM det bli skrevet om i diverse artikler og intervjuer!

Om noen intervjuer Markus Ruhl så behøver vel ikke det bety at man er pro-doping. Han er jo en del av landskapet. Utstrakt profilering av mer eller mindre åpenbare tilfeller er kanskje unødvendig, derimot.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #329 : 21. februar 2012, 13:21 »
Ja men dere snakker om deres holdning til antidoping osv her... når man intervjuer er bygger som er 100kg+++ å samtidig er skrapa til beinet, da vet du at det ikke flyter bare reint blod i årene på personen.
Dobbeltmoralister hele gjengen... Dere kan snakke så mye dere vil om antidoping etc, men uten dopere ville dette forumet aldri vært så stort, eller eksistert i det hele tatt den dag idag.
Nei jeg doper fortsatt ikke og har aldri gjort det, kommer heller ikke til å gjøre det. jeg er ikke pro eller antidoping. Jeg gir bare uttrykk for hva jeg synes om deres holdninger og handlinger.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!