Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365145 ganger)

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #360 : 21. februar 2012, 17:29 »
Noen som vet noe om de har behandlet ankesaken til personen som egentlig ble satt fri på Fredag?

Smil med det smilet du har.

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #361 : 21. februar 2012, 17:29 »
Personangrep var det ikke. Det jeg kom med var en sterk oppfordring til dere som har hatt en fot innenfor. Angi langerne én gang for alle. Vi er altså vitne til norgeshistoriens største dopingaksjon, og dem som kan bidra til å knuse syndikatet må ta ansvar. Hvis vi er imot doping kan vi ikke sitte apatiske på sidelinjen og tro at politiet løser dette alene. Flere hundre mennesker leser denne tråden kontinuerlig nå. NRK og andre medier overvåker tråden. Den som vet noe må gå ut med informasjonen.
Vi er vel enige om at blekkspruten har flere enn ett bein? Greier en å få fatt på alle åtte er det ikke lenge igjen før hele dyret sitter i saksa.
Forøvrig høster du stor respekt i å innrømme tidligere dopingbruk, spesielt når "alle" vet hvem du er.

øhh, det er vel flere enn en eneste blekksprut... vil man ha doping, så får man tak i det også.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #362 : 21. februar 2012, 17:32 »
Hei. Nå har du kommet inn på Treningsforum.no. Norges største nettside om kraftsport; kroppsbygging, strongman og styrkeløft. Vi skriver om kraftsportens tre sjangere. Det er ikke vårt bord å avdekke om utøveren er dopet eller ikke. Dersom utøveren er dopet synes vi det er synd, men vi presenterer sporten slik den er. Aksepter det eller ikke. Når du bryter Norges lover med kjøp og salg av doping så tar vi avstand fra det. Slik vi har gjort i dette tilfellet som rulles over flere medier i dag.

Det er heller ikke så lenge siden vi hadde brukt flere tusen kroner på en fotoshoot, så ble vedkommende tatt og vi valgte selvfølgelig å ikke publisere bildene eller det intervjuet.
Dette her stemmer ikke! TF presenterer IKKE bygging og strongman slik disse "idrettene" egentlig er. Dere unnlater gang på gang å fortelle om den omfattende dopingmisbruken i disse grenene. Jeg setter selv pris på å lese artikler om bygging og strongman, men kom ikke her og si at dere presenterer dette "som det er".

Jeg har selv kamerater som driver med bygging og som har fortalt meg akkurat hvordan det er! Og det er gjennomsyra av doping hele greia! Å publisere artikler fra disse "idrettene", intervjuer med utøverne der de forteller hva de spiser og hvordan de trener UTEN å fortelle at de aldri ville vært der de er i dag uten omfattende bruk av medikamenter vil jeg kalle å bare fortelle halve siden av historien. TF holder tilbake informasjon.

Jeg forstår selvsagt at TF ikke kan spørre utøverne rett ut om dopingbruk (alle vil svare nei), men dere kan i det minste skrive artikler om byggere som blir tatt når de en sjelden gang testes. Gjør dere dette vil TF nærme seg å "presentere" strongman og bygging som de er!  
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Razzia i Trondheim
« #363 : 21. februar 2012, 17:45 »
Fant noe i artikkelen som har blitt publisert på forsiden som jeg synes er veldig interessant. Har tidligere sett "antidopingholdningen" på forumet her. Det er ikke bare jeg som har bitt meg merke i det. Med denne setningen i avslutningen blir det spennende å se hva som skjer videre med antidopingholdingen, og da særlig hvordan denne setningen eller utsagnet vil bli håndtert sammen med situasjonen som har oppstått den siste uken. Med en slik kommentar bør man også stå for det man skriver, og det håper jeg på å få se eksempler på framover!

"Treningsforum har hatt og vil fortsette å ha en klar antidopingholdning i vårt diskusjonsforum og diskusjoner om kjøp, salg eller bruk av doping vil ikke bli tolerert."

Antidopingholdning. Antidopingprofilering. Det er lett å ha en holdning, men hvordan profilerer man holdningen sin? Holde tett til en blir spurt eller vise det på eget initiativ?

Lurer på hvordan forsiden til neste nummer av Treningsforum Magasinet vil se ut? Vil Treningsforum sikre seg at utøverne de intervjuer, tar bilder av til reportasjer og ikke minst forsiden, faktisk er dopingfrie? Hva med bilder fra iStockphoto? Vil bli veldig feil å publisere et nytt Magasin med "feil" budskap på forsiden med dagens situasjon nå. Vil TF-Magasinet klare seg greit? Vil det komme artikler med folk som har vært på kjøret - kroppsbyggeren som ødela kroppen og husmora som ble psykisk efedrinavhengig - og hvordan de vente seg av med det, og hvordan de fremmer et sunt kroppsideal uten bruk av "hjelpemidler"? Blir det flere artikler om sykling og "Hvordan prestere som Northug i påskefjellet" enn om kroppsbygging og strongman? Blir de få sidene med styrkeløft helt bakerst i kroken til bladet utvidet på grunn av deres svært klare antidopingholdning? Antidopingprofilering? En vanskelig situasjon som krever en del betenkningstid og vurdering. Hvis det ikke er noen forandringer er vel det neste som skjer at media peker på artikkelen til TF og deres antidopingholdning, og sammenligner det med hva som er synlig i hyllene på Narvesen når neste nummer blir publisert.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Lidal

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: Razzia i Trondheim
« #364 : 21. februar 2012, 17:58 »
110 kg 10 reps er ny pers. Hvis du har litt peil klarer du å regne et ca maks ut fra det. Maksen er jo langt over 105. Jeg har aldri sagt at jeg løfter mye, men at mange personer på steroider løfter langt mindre ifht størrelsen.

De har fokus på noe annet enn styrken...
pain is weakness leaving the body

If it were easy then everyone would look like this

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Razzia i Trondheim
« #365 : 21. februar 2012, 18:07 »
Noe sannhet i at de trener litt annerledes. Men tverrsnittet på myofibrillene har direkte sammenheng med styrke. Det er ikke til å komme unna. Anabole steroider fremmer sarkoplasmisk hypertrofi, som rett og slett betyr mer energisubstrater og mer vann i muskelen uten en faktisk tilsvarende økning av myofibrillene.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget Vrimmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Razzia i Trondheim
« #366 : 21. februar 2012, 18:09 »
Vanlig praksis er å late som alle er dopfrie med mindre de blir tatt i fersk gjerning. Kroppsbygging og strongman er idretter der doping er normen. Grunnen til at det ikke er streng dopingkontroll er at fjerning av doping vil ødelegge disse idrettene i Norge.

Dopingfritt vil det fremdeles kunne konkurreres på nasjonalt nivå dersom det blir standarden, men det ville ikke vært håp for norske utøvere i internasjonal sammenheng.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Razzia i Trondheim
« #367 : 21. februar 2012, 18:17 »
Interessant å følge med på. Hva tror dere, vil flere kjente navn komme frem i lyset?

Edit: Vil også legge til at jeg fikk enda mer respekt for SilverFox (tricepsmann,øyvind osv). Viser enorme baller å stå frem slik.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Razzia i Trondheim
« #368 : 21. februar 2012, 18:24 »
Interessant å følge med på. Hva tror dere, vil flere kjente navn komme frem i lyset?

Hvordan da? Flere bakmenn eller de som er med på å finansiere kriminalitet ved kjøp?

Jeg tror noen blir nervøse. Tyster. Noen underdogs blir tatt inn på grunnlag av anonym info. Deretter får ikke kjøpere varene de trenger og raserer treningstudioet sitt i rent sinne. Som en bivirkning av dette kan nok kanskje kjente navn komme frem, men hvor kjent er "kjent"?

Enten trekker folk seg inn i hulene sine og gjemmer seg mer bort med det de driver med, eller så vil en del av det mørke rommet bli opplyst og noen kommer frem, enten de vil det eller ikke. Sannsynligvis en krysning av de to.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #369 : 21. februar 2012, 18:37 »

Noen som vet noe om de har behandlet ankesaken til personen som egentlig ble satt fri på Fredag?



http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1778082.ece
Smil med det smilet du har.

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Razzia i Trondheim
« #370 : 21. februar 2012, 18:39 »
Mye rart i denne tråden. Og mange tenåringer?

Det er ikke treningsforum.no sitt ansvar å fortelle de yngste medlemmene at julenissen ikke eksisterer, at bibelen bare er oppspinn eller at for å delta i mr.o så må man dope seg til det ugjenkjennelige.

Dette er en plass hvor vi alle skal trives. Også vi som skjønner det opplagte.


Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Razzia i Trondheim
« #371 : 21. februar 2012, 18:49 »
Sstians: I alle ledd. Selvfølgelig viktig å få tatt de største aktørene. Smiley

Mye rart i denne tråden. Og mange tenåringer?

19 på Torsdag..
 >Cheesy

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Razzia i Trondheim
« #372 : 21. februar 2012, 19:02 »
Mye rart i denne tråden. Og mange tenåringer?

Det er ikke treningsforum.no sitt ansvar å fortelle de yngste medlemmene at julenissen ikke eksisterer, at bibelen bare er oppspinn eller at for å delta i mr.o så må man dope seg til det ugjenkjennelige.

Dette er en plass hvor vi alle skal trives. Også vi som skjønner det opplagte.



Uenig.

Trives egentlig alle når noen klager?

Treningsforum pådrar seg et visst ansvar ved å legge ut en påstand om at de har en antidopingholdning, en holdning som kommer sjeldent frem. Ved å fremme en holdning skal man også gå foran med et godt eksempel, iallfall slik jeg ser det. Er ikke nok å si, "jeg er imot doping", man må legge noe i ordene sine også. OT-eksempel blir å trekke inn det første jeg kommer på: ABBs holdning imot mennesker. I alle tilfeller blir det dermed ikke riktig å gjøre ord til handling, men i dette tilfellet må da TF klare å gjøre noe. Det du tenker er noe annet når du sier det. Det du sier er noe annet når du gjør det.

Sier ikke at de skal finkjemme alt for alt, men tenke litt mer over hva de formidler. Er veldig lett for mange å tolke signaler feil, spesielt når man er ny, og da må Treningsforum se sitt ansvar der. Hvis de er ute etter å rekruttere nye og flere medlemmer, og det første de medlemmene ser er en stor kroppsbygger som åpenbart (for oss som ser det) har kjøpt litt ekstra kosttilskudd, så er ikke veien lang til frustrasjon når de ikke klarer å oppnå det, og da kommer jo gjerne trangen til å oppsøke det mer ekstreme.

Dersom Treningsforum opptrer som en rekrutteringsportal til kosthold og helse må eller bør de også opplyse om hvilke farer en kan støte på der ute. Selv om foreldre burde ha dette ansvaret er det ikke alle foreldre som har kunnskapen til å forklare barnet hva som er rett og galt. Selv om de fleste foreldre sannsynligvis har hørt ordet "doping", er det ikke sikkert de klarer å sette hele greia i perspektiv.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #373 : 21. februar 2012, 19:03 »
Personangrep var det ikke. Det jeg kom med var en sterk oppfordring til dere som har hatt en fot innenfor. Angi langerne én gang for alle. Vi er altså vitne til norgeshistoriens største dopingaksjon, og dem som kan bidra til å knuse syndikatet må ta ansvar. Hvis vi er imot doping kan vi ikke sitte apatiske på sidelinjen og tro at politiet løser dette alene. Flere hundre mennesker leser denne tråden kontinuerlig nå. NRK og andre medier overvåker tråden. Den som vet noe må gå ut med informasjonen.
Vi er vel enige om at blekkspruten har flere enn ett bein? Greier en å få fatt på alle åtte er det ikke lenge igjen før hele dyret sitter i saksa.
Forøvrig høster du stor respekt i å innrømme tidligere dopingbruk, spesielt når "alle" vet hvem du er.

Det er glemt!

Det er ikke å forvente at alle skal forstå slikt, men saken er vel den at slikt ofte går via bekjente som igjen kjenner en osv. For manges del er det slik at de ikke en gang ønsker å vite hvem disse sakene kommer fra - desto mindre en vet jo mindre involverende føles det på et vis. Det er en hodeløs tilnærming, og en måte å distansere seg fra det potensielt tyngre kriminelle i det. Såpass kan jeg erkjenne, men det er likefullt slik det gjerne foregår blandt mange.

Blekkspruten har mange armer ja, enkelte har til og med mer enn 8, men det er som det ble sagt over her flere blekkspruter og dertil enda flere selvstendige "armer". De fleste som driver med salget til brukerne er derfor i ordets rette forstand småfisk som i høyden ville fått en saftig bot om de ble tatt. Om de blir tatt, så tyster de neppe på dem de eventuelt har kjøpt varene av selv heller. Ikke dermed sagt at de av den grunn nødvendigvis skal overses, men det forklarer nok delvis manglende prioritering fra politiets side mht akkurat det leddet i kjeden.

Når det gjelder den mye nevnte bolebørsen, så er den slik jeg har blitt forklart det bygd opp på en måte som gjør at kjøperen ikke aner det minste om hvem avsenderen av varen er heller. De opererer under "nick's, navn på de ulike selgerne avsløres ikke, mailer går via ordinære krypterte mailservere, pengene sendes til en postkasseadresse eller noe slikt, og varene kommer deretter i ens egen postkasse med et obskurt avsendernavn.
Hvem skal en da anmelde? Norsk Modellflyklubb e.l.?

Personlig tror jeg mediefokusen på akkurat den børsen er en overfokusering. Jeg kan bare ikke få meg til å tro at det har vært noen vesentlig salgskanal - og "medlemmstallet", som sikkert i tillegg besto av en høy andel passive, tilsier jo forsåvidt også det. Hovedaktørene kan selvfølgelig uansett være betydelige totalt sett.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Razzia i Trondheim
« #374 : 21. februar 2012, 19:18 »
Et spørsmål jeg har stilt meg angående denne saken er at etter aksjonen så har det vært stille på Anabolic Forums. Spørsmålet jeg har stilt meg er: betyr dette at de rette er tatt? Eller er de som sitter bak "bolebørsen" så redde nå at de har tatt en pause selv om det fortsatt er millioner å tjene på dette? PÅ den andre side ; hvis de hadde vært så trygge som de kanskje opprinnelig har trodd så ville de vel fortsatt med salget hvis de vet at politiet har jobbet knallhardt for å få tak i de men endt opp med å ta feil personer?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!