Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365119 ganger)

Utlogget The Shadow

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Razzia i Trondheim
« #450 : 23. februar 2012, 10:08 »
Må si meg noe helt utrolig uenig.  Om doping blir lovlig så kommer jo terskelen for å bruke til å bli meget lav.  Resultatet av det blir at gud og envhermann på 18 år som trener på 3t kommer til å benke, bøye og marke mer enn sånne som meg som må bruke en evighet på å øke 5 kg i benk pga rein trening.

Rein trening kommer jo faen meg til å bli helt urstusselig om doping blir legalisert!  Er dette noe å sikte etter?

Du argumenterer vel ikke mot legalisering fordi alle da blir sterkere enn deg? Skulle det bli legalisert (men det blir det ikke) så kan man selv velge om man vil bruke eller ei og ønsker man å ikke bruke kan man ikke klage.

Legalisering vil i det minste føre til at man får ekte vare istedenfor ting uten innhold eller skadelig innhold. Videre vil det vel være en minstealder og den bør være høyere enn tenårinsgalderen. Men legalisering ville føre til at det ble mange ganger dyrere enn nå så de fleste unge uten penger ikke hadde råd. Byggere på høyt nivå hadde slitt med å betale for de høye doseringene de trengte og legene hadde aldri gitt dem så mye likevel så legalisering er helt uaktuelt.  Det er nok ikke lenge til det blir kriminalisert å bruke.

Utlogget HarryHole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: Razzia i Trondheim
« #451 : 23. februar 2012, 10:26 »
TF har en rekke artikler som viser at de ikke tar avstand fra bol.
Her er et utdrag fra noe som stod for litt siden. Det handler om en som la på seg 27 kg med muskler på 3 mnd.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du har gjort det utrolig bra i disse konkurransene, men ble diagnostisert med diabetes i våres. Kan du fortelle litt om hvordan dette har vært en utfordring for deg?
Jeg fikk diabetes i mai. De prestasjonene jeg har gjort med denne diagnosen har overbevist meg om at jeg forblir Mr. Universe. Jeg vant veteran-klassen i år, tross sykdommen. Diabetesen gjorde at jeg raste fra 105 kg i konkurransevekt ned til 82 kg. Jeg var så svak at jeg ikke klarte å løfte mine egne fingre. I slutten av juli trente jeg meg opp igjen ved å begynne i det små. Etter tre måneder var jeg oppe i 109 kg. Jeg veide altså mer enn før jeg raste ned. I August begynte jeg å trene skikkelig. Jeg kom i god konkurranseform. I slutten av september ble jeg forkjølet og det varte i nesten en måned. Det gjorde at jeg nesten ikke kunne trene. Da raste jeg ned igjen og veide 6, 5 kg mindre. Etter forkjølelsen klarte jeg å komme opp i 106 kg. De tre siste dagene før konkurransen var en stor utfordring. Da kroppen begynte å bli tørr, så påvirket dette diabetesen min. Jeg fikk svært lavt blodukker og ble svimmel. Jeg tok treningsfri torsdag og fredag og på lørdag og søndag var det konkurranse. Jeg har alltid vært perfeksjonist og jeg har god erfarng. Jeg vet nøyaktig hvordan jeg må spise og trene for å komme i form. Natt til fredag før konkurransen gikk jeg kardio sent. Jeg var ferdig klokka ett denne natten. Så pakket jeg og laget mat for turen. Når man er diabetiker må man være svært nøye på maten. Jeg bruker en spesiell type brun ris og det er mye jeg må ta hensyn til i matveien. Klokken 05:00 var jeg ferdig og flyet gikk 09:45. Det vil si at jeg ikke sov. Jeg gikk tre dager uten søvn og det hadde konsekvenser for formen og vekten.

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: Razzia i Trondheim
« #452 : 23. februar 2012, 10:44 »

Har fulgt med denne tråden lenge,og det utvikler seg til den samme greia hver gang.
På den ene siden de som kanskje har prøvd doping og tilhengerene,
dette er da ikke farlig!!!!.....

Og de som er mot......fysj & fy dette tar jo livet av deg.


Min mening er att samfunnet bør absolutt ha kontroll med dopingen innen idrett,
hva kunne ha skjedd ellers,i mye større grad enn i dag.
Unge folk som overdoserer,kjøper urene preparater osv
Mange får også en pysisk nedtur når man er ferdig med en kur pga av att man går fort ned en del igjen.
En snev av dette merket jeg godt for noen år siden når jeg ble syk,nå veier jeg 74kg med lav fett prosent,da veide jeg under 60 kg.
Hva førte det til? jeg ble lettere deprimert,pga av att jeg mistet mye av det jeg hadde trent så hardt for.

Ikke alle preparatene er like farlige heller,men er det ikke lettere og også ta flere trinn på stigen når man først har beveget seg litt oppover.
 
Ang det som har skjedd i Trondheim så synes jeg det er utrolig trist,og har tenkt mye på saken.
Da jeg selv trener på Kaliber og har merket hva det har ført til der.
Men jeg tror kanskje dette er en oppvekker for veldig mange som vurderer å prøve doping.
Er den ekstra muskelmassen og styrke økningen verdt det,
når man kanskje må skjule doping bruk for sin eventuelle samboer familie,jobb og venner.
Jeg veit også av og kjenner en del som har fått hjertetrøbbel i ung alder,
sjansen for att dette ikke hadde skjedd uten doping er mye mindre.
Kjører man på med praparater,så er du langt på veg inn i ukjent territorium....
kanskje går alt bra,men man går på ett tveegget sverd hvor man kan skjære seg,
den rissikoen er faktisk ikke jeg villig til å ta.
Mitt store mål her i livet er å klare 300kg markløft før jeg dør,hadde jeg kjørt på med preparater
så hadde jeg kanskje vært veldig nært eller kanskje klart det.
Men nå står jeg der og repper på 190kg.Men fyy fff!!!  jeg har god pysisk og fysisk helse,fin samboer greit forhold til familien,grei jobb,og alright økonomi.
Jeg gambler ikke med dette.
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #453 : 23. februar 2012, 11:03 »
Må si meg noe helt utrolig uenig.  Om doping blir lovlig så kommer jo terskelen for å bruke til å bli meget lav.  Resultatet av det blir at gud og envhermann på 18 år som trener på 3t kommer til å benke, bøye og marke mer enn sånne som meg som må bruke en evighet på å øke 5 kg i benk pga rein trening.

Rein trening kommer jo faen meg til å bli helt urstusselig om doping blir legalisert!  Er dette noe å sikte etter?



Utfordringen her er vel at selve dopingen er lovlig da!
En av de få terskelene som reellt sett eksisterer i dag er vel at du kan rissikere å bli misstenkt for dopinbruk av folk du stort sett ikke bryr seg om at misstenker deg for det... I tillegg har en de som bedriver organisert idrett, men selv der er jo oppdagelsesrissikoen stort sett veldig lav med mindre en bedriver en idrett som krever stor fysisk styrke.

For min egen del kan jeg garantere at jeg ikke hadde begynt med slikt om jeg, som i Sverige, kunne opplevd å bli hanka inn av politiet for en dopingtest pga misstanke om at jeg hadde noe ulovlig i blodet. Ikke pga eventuelle bøter, men fordi det i seg selv hadde vært så utolig kjipt å komme i situasjonen i utgangspunktet.
En annen side av saken er selvfølgelig at det hadde vært ganske så kjipt å blitt dratt inn til en slik test selv om en har god samvittighet også, men det er som sagt en annen side av saken.

Jeg tror en av de store utfordringene med doping (her; muskelbyggende saker) og diverse personers bruk av disse, er at det tilsynelatende er få virkelig alvorlige bivirkninger blandt det store flertall brukere:

...et lite utvalg...

* Agressjon: Joa på enkelte medikamenter merker mange at en får kortere lunte, og om lunta er kort i utgangspunktet, så kan det jo fort merkes av andre også. På ordinære testosteronpreparater er jeg faktisk enig med han som tidligere her nevnte; "hva kom først av høna og egget" - er en hissig i utgangspunktet, så blir det ikke bedre med økte testosteronverdier men hissig hadde figuren vært uansett....meeen fyren er kanskje blitt sterkere og i snitt mer potent til å gjøre større skade.

* Nyrer og lever: Joa, det finnes eksempler blandt relativt harde missbrukere

* Bitch-tits: Knappest en alvorlig bivirkning, men kan koste den enkelte noen tusenlapper å fjerne dersom han ønsker å fortsette missbruket.

* Kvinner og aas: Vel, her skjer det dels artige ting (klitorsiforstørrelse) og dels ikke fullt så artige ting (stooor klitorisforstørrelse, økt hårvekst, mer mannlige trekk etc)

* Kortvarig eller langvarig tap av egenproduksjon ved opphør, eller ødelagte lystsentre i hjernen: kjedelig, men ikke nødvendigvis noe som skremmer vannet av så alt for mange. For de fleste så går ting seg til i løpet av noen måneder eller et par år - men, det kan være livsvarig slik at en blir nødt til å bruke hormonplaster og annet livet ut. Selv om dette ikke nødvendigvis blir oppfattet som alvorlig for alle, så er nok dette noe som gjør at mange tidligere brukere angrer bittert på at de var så stupide at de rissikerte den effekten.

* Økt tykkelse på bindevev i hjertevegger: I følge hjertespesialist P. Vanberg, kanskje den potensielt verste bivirkningen av dem alle - og også den en gjerne ikke merker noe til før det er for seint (RIP osv).

Om leveren er litt presset, så merkes det relativt fort, og det er i all hovedsak reversibelt, men om hjertet stopper så er det ikke nødvendigvis like reversibelt....


Utfordringen slik jeg ser det er å få unge og voksne menn/kvinner til å forstå at det ikke nødvendigvis er de følbare og ofte moderat negative bivirkningene og bekymringene av bruken som er de verste, men at den alvorligste bivirkningen kanskje er noe en ikke aner noen verdens ting om før det definitivt er for seint...og den kan slå inn lenge etter avsluttet bruk. De fleste får ikke dødelige eller invalidiserende bivirkninger av dopingbruk, men som med røyking og annen uklok bruk av diverse, så øker faren betraktelig. Vanskelig greie å selge til folk som tror de lever evig...
I utfordringen ligger også at svært mange selvfølgelig er langt mer opptatt av de positive/ønskede bivirkningene ved bruken - økt styrke, større muskler, slankere kropp og ofte en større velværefølelse når de er under påvirkning av dopingen. Slett ingen lett kamp for de som kjemper den.


I idretten synes jeg det er langt enklere. Der handler det først og fremst om "fair play" og egne "lover", så en kan henge det på langt mer salgbare argumenter ovenfor de som måtte være fristet til å bruke og til allmennheten forøvrig. I tillegg er utøvere samlet og følges med både av andre og mht fare for kontroll - så oppdagelsesfaren er såpass at det avskrekker. Bra!

Det er mulig politiet også i enkelte sammenhenger bruker argumentet om at en ønsker å få bort unge agressive menn fra gata ved å ta knekken på selgerne. Dette er selvfølgelig vikarierende (mediemat) all den tid de også må forholde seg til den faglige ekspertisen som finnes på feltet (om enn mangelfull) og der er ikke det argumentet videre godt fundert sammenlignet med andre helsemessige sider ved dopingen.
Først og fremst er vel det bakenforliggende argumentet at en ønsker å ryste kriminelle miljøer som samlet sett omsetter for betydelige beløp, og der varen i aller høyeste grad kan sies å være suspekt (følger ikke rare attesten med det som måtte dumpe ned i postkassa lissom).


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Razzia i Trondheim
« #455 : 23. februar 2012, 23:04 »
Hva jeg tror er vell ikke så interessant , men hva forskere/leger sier er litt mere interessant

Det ligger nok mere bak enn bare steroidene , jeg mener folk som ikke er utdannet er mere aggressive enn de som har høyere utdanning.. Men er det da utdanningen som gjør gruppen mindre aggressiv ?

Jeg kjenner mange som er hissige, og da jeg kjenner flere som ikke bruker steroider kontra som bruker , så kjenner jeg faktisk flere som er hissige uten steroider enn på steroider...(sjokkerende?)

Men i motsetting til deg FOG(kanskje?), så har jeg prøve steroider selv, og mitt liv forandret seg minimalt på steroider i forhold til uten , eneste forskjell var progresjon og matlyst , muligens oftere gretten av sult enn uten steroidene da men Smiley

Hvordan føles det å være non-responder? Kanskje derfor du ikke merket noen økning i aggresjon?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #456 : 23. februar 2012, 23:13 »
ifølge filmen bigger, stronger, faster så var del vel rundt 5% som fikk mer aggresjon. Disse 5% var fra før av mer grinete enn gjennomsnittet så det ble forsterket av bol

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #457 : 24. februar 2012, 00:01 »
Har fulgt med denne tråden lenge,og det utvikler seg til den samme greia hver gang.
På den ene siden de som kanskje har prøvd doping og tilhengerene,
dette er da ikke farlig!!!!.....

Og de som er mot......fysj & fy dette tar jo livet av deg.

Det er ikke derfor jeg ser ned på doping. Om det er livsfarlig får være deres sak. Det som gjør at jeg ser negativt på det, er den lettvinte måten det gjøres på. Rett og slett "misunnelse". Jeg hater at enkelte slipper unna ved å bruke dop. Jeg vil at alle skal jobbe like hardt, ha like vondt og bruke like mye energi som meg hvis de skal ha resultater. Gidder de ikke det så fortjener de ikke resultater.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Razzia i Trondheim
« #458 : 24. februar 2012, 00:17 »
Jeg hater at enkelte slipper unna ved å bruke dop. Jeg vil at alle skal jobbe like hardt, ha like vondt og bruke like mye energi som meg hvis de skal ha resultater. Gidder de ikke det så fortjener de ikke resultater.

Jeg har aldri brukt ulovlige stoffer, og kjenner heller ingen som åpent bruker det. Likevel må jeg si at det er ikke mer etisk å ha gode muskelbyggingsgener enn det er å bruke hjelpemidler, så lenge man ikke bruker hjelpemidler i organisert idrett. Egentlig er steroider et ganske sosialdemokratisk virkemiddel som kan gi underprivilegerte det de privilegerte er født med.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #459 : 24. februar 2012, 00:26 »
Tull og tøys. Er ikke gener det står på. Alle er mennesker med forskjellig utseende, men først og fremst er det mental innstilling, motivasjon, lidenskap, tålmodighet og et mål som er avgjørende.
Naturen er fasiten. Naturen = sant.
Hvis tynn-kroppen vil bygge, så må han som alle andre legge på seg kjøtt og jobbe hardt. Like etisk som historien til en ren og stolt okse.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #460 : 24. februar 2012, 00:39 »
Tull og tøys. Er ikke gener det står på. Alle er mennesker med forskjellig utseende, men først og fremst er det mental innstilling, motivasjon, lidenskap, tålmodighet og et mål som er avgjørende.
Naturen er fasiten. Naturen = sant.
Hvis tynn-kroppen vil bygge, så må han som alle andre legge på seg kjøtt og jobbe hardt. Like etisk som historien til en ren og stolt okse.
Åååh, finnes det andre enn meg der ute som er lei å høre om "gener"?! Fantastisk Smiley

Stiller meg bak dette fullt ut! De fleste pingler kan bli store og sterke med rett innstilling, tålmodighet og treningsvilje.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Razzia i Trondheim
« #461 : 24. februar 2012, 01:01 »
Åååh, finnes det andre enn meg der ute som er lei å høre om "gener"?! Fantastisk Smiley

Stiller meg bak dette fullt ut! De fleste pingler kan bli store og sterke med rett innstilling, tålmodighet og treningsvilje.

Har ingenting å si om du er lei av å høre om det. Det er like fullt en veldig betydelig faktor. Mange kan ALDRI bli 100 kg med 10% kroppsfett uansett hvordan de trener. Jeg oppfordrer ikke til bruk, men det er ikke noe etisk overlegent ved å vært født med talent fremfor å bruke hjelpemidler.

Utlogget EckoRomeo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: Razzia i Trondheim
« #462 : 24. februar 2012, 01:19 »
Har ingenting å si om du er lei av å høre om det. Det er like fullt en veldig betydelig faktor. Mange kan ALDRI bli 100 kg med 10% kroppsfett uansett hvordan de trener.

Du kan ikke si aldri! Alle kan bli det, men det er ulik mengde jobb avhengig av utseende til den enkelte.

Sitat
Jeg oppfordrer ikke til bruk, men det er ikke noe etisk overlegent ved å vært født med talent fremfor å bruke hjelpemidler.

Skal hjelpemidler rettferdiggjøre bruk for en person som føler seg tynn da sier du?
Hvor mye steroider skal den personen ha for å "komme likt" med den velbygde da?
Skal det måles i gram?

Hva er talent da? Talent er ikke en konkret ting, men noe abstrakt! Talent er et produkt av flere faktorer. Talent er en fellesnevner. Talent kan være tålmodighet f.eks.
"We are better than you, and we know it!"
-Globo Gym

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #463 : 24. februar 2012, 01:30 »
Du kan ikke si aldri! Alle kan bli det, men det er ulik mengde jobb avhengig av utseende til den enkelte.

Skal hjelpemidler rettferdiggjøre bruk for en person som føler seg tynn da sier du?
Hvor mye steroider skal den personen ha for å "komme likt" med den velbygde da?
Skal det måles i gram?

Hva er talent da? Talent er ikke en konkret ting, men noe abstrakt! Talent er et produkt av flere faktorer. Talent er en fellesnevner. Talent kan være tålmodighet f.eks.

Det var TALENTLØST (haha tog du an?) av deg å si at missunnelse er grunnen til at du er imot doping!

For all you haters thats tripping, i just keep on baconflippin!  Cool
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Razzia i Trondheim
« #464 : 24. februar 2012, 01:55 »
Du kan ikke si aldri! Alle kan bli det, men det er ulik mengde jobb avhengig av utseende til den enkelte.

Det er flott å være optimistisk. Noen ganger kan det være den ståpå-viljen som trengs, men andre ganger kan det også føre til en stor nedtur, når man finner ut at det ikke går likevel.


Skal hjelpemidler rettferdiggjøre bruk for en person som føler seg tynn da sier du?
Hvor mye steroider skal den personen ha for å "komme likt" med den velbygde da?
Skal det måles i gram?

Hva er talent da? Talent er ikke en konkret ting, men noe abstrakt! Talent er et produkt av flere faktorer. Talent er en fellesnevner. Talent kan være tålmodighet f.eks.

Jeg har ingen ambisjoner om å prøve å kvantifisere mengden som kan "godtas".

Talent testes empirisk ved å la forskjellige mennesker gjøre det samme, og se hvordan resultatene skiller seg fra hverandre. Talent er kanskje litt mer omfattende enn gener. De fleste bruker "gener" i betydningen "lett for å legge på seg muskler og lett for å ta av seg fett", men tålmodighet og stå på-vilje er trolig også ganske mye genetisk, ikke bare et resultat av interaksjon med miljøet tidligere i livet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!