Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365121 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #540 : 26. februar 2012, 18:52 »
hva menete han me den uttallelsen?

Sånn som jeg husker det så var poenget hans at han uansett er best, gitt de forutsetningene som finnes. Og kanskje at han ikke jukser noe mer enn alle de andre gjør så da er det kanskje fortjent. En som prøver seg på pro bodybuilding og er rein synes selvfølgelig ikke det, men det er en annen sak.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Razzia i Trondheim
« #541 : 26. februar 2012, 18:54 »
loppa: så det du sier er at ALLE samen doper seg? hvrodan vet du de? har de blitt testet.

Akkurat.  Og når Borgan Paulsen på det der TV intervjuet fra 1995 sa at han ikke brukte doping lengre, så kommer slike utsagn pga at slike som deg støtter opp under slike utsagn ved å dra fram "Han er jo ikke testa" kortet.

Er mange situasjoner hvor man man lure på om noen har brukt.  Mr Olympia, eller i og for seg IFBB pro kortet er IKKE en av disse situasjonene.

Jeg fatter ikke at vi i det heletatt har denne diskusjonen, slenger meg derfor på Mummelmann ved å si at jeg håper du sier det du sier kun for å skape debatt.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Razzia i Trondheim
« #542 : 26. februar 2012, 18:54 »
Viser også til et mye omtalt intervju som først ble publisert i Ironman Magazine i 2007.

http://www.trulyhuge.com/pro_bodybuilding.htm

Svært sjokkerende ting som kommer frem. Anbefales til alle som er interessert i å få et bedre innblikk i kroppsbyggerverden.

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: Razzia i Trondheim
« #543 : 26. februar 2012, 18:56 »
desse gutta har trent i 20 +++ år. klart det kan være mulig,men at enkelte av de har jukset ser ikke jeg bort i fra.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Razzia i Trondheim
« #544 : 26. februar 2012, 18:58 »
desse gutta har trent i 20 +++ år. klart det kan være mulig,men at enkelte av de har jukset ser ikke jeg bort i fra.
Nei. Feil. Det er ikke mulig å bli så stor som Jay Cutler eller Ronnie Coleman uten å dope seg.

Du tar feil.

Diskusjon slutt. Dette er latterlig.

Edit: Og les mer.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Razzia i Trondheim
« #545 : 26. februar 2012, 19:08 »
http://www.youtube.com/watch?v=b_0jiIfKJNo#noexternalembed

Dette burde gi de fleste noe å tenke over. Jeff Willet er MEST sannsynlig ikke dopa. Det er det svært liten sjanse for, mtp. hva han må gjennom for å få lov til å kunne kalle seg en naturlig kroppsbygger. Hør på hva han sier. Merk også hva han sier om hvordan han selv har utviklet seg i forhold til mange andre, som sannsynligvis er dopa (han nevner ikke disse personene ved navn i filmen, men oppfordrer folk til å Google det om de er nyskjerrige - noe jeg var, og dermed fant jeg ut at de han snakker om bl.a. er Branch Warren og Jay Cutler).

Det er MASSE informasjon om dette på nettet. Du har åpenbart ikke studert dette det minste. Å diskutere med deg blir derfor ganske håpløst, siden man blir mer eller mindre anklaget for å være en "slemming som bare mistenker alle".

Kan også legge til at en tidligere president i Norges kroppsbyggerforbund (kommer ikke på navn) også skal ha sagt at 90% (eller var det 95%?) av alle kroppsbyggerne som konkurrerer i Norge er dopa. Men her kjenner jeg ikke kildematerialet helt, så det er litt skummelt av meg å skrive. Greit å vite iallfall.

Når det er sagt, Jeff Willet ser sånn ut i konkurranseform (og er IFBB Pro - en av en håndfull naturlige kroppsbyggere som er blitt dette):



Så hvor langt man kan komme uten dop er ikke enkelt å si, men dette er sannsynligvis omtrent så langt det er mulig å ta kroppen. Jeff er blant de aller største naturlige byggerne som noen gang har vandret på denne kloden, og han har trent og spist strict i 20 år (eller noe sånt). Sammenligner man ham med andre naturlige kroppsbyggere, så ser man at det er en påfallende likhet i størrelse på alle sammen.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #546 : 26. februar 2012, 19:13 »
Viser også til et mye omtalt intervju som først ble publisert i Ironman Magazine i 2007.

http://www.trulyhuge.com/pro_bodybuilding.htm

Svært sjokkerende ting som kommer frem. Anbefales til alle som er interessert i å få et bedre innblikk i kroppsbyggerverden.

Fra intervjuet :

(IM = intervjuer, BB = bodybuilder i verdenstoppen)

IM: I know the old-timers say there's no camaraderie in the sport anymore.
BB: Oh, there's some. But the only thing we talk about is-

IM: Drugs and training.
BB: We don't talk about training, because most of the guys-

IM: All train alike?
BB: Well, yeah. We don't train that hard. [Most of the guys] are half asleep when they [work out].
(editor): Real champions like Haney, Yates, Swarzeneger, Oliva and all the others, trained brutally hard!

IM: So it's mostly just the drugs. The top guys really don't have an inkling how to train without them. Do you think most of the top 10 guys are taking pretty much the same thing then?
BB: Yeah, they're all jabbing themselves just as much, but I think [winning] has to do with your estrogen levels and your normal testosterone levels, your receptor abilities and things like that. You know, it's a genetic thing. Some people are more susceptible to steroids. Five milligrams might hit me differently than it might hit you.

-----

Det var det jeg trodde.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Razzia i Trondheim
« #547 : 26. februar 2012, 19:13 »
Herre...

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Sv: Razzia i Trondheim
« #548 : 26. februar 2012, 19:44 »
desse gutta har trent i 20 +++ år. klart det kan være mulig,men at enkelte av de har jukset ser ikke jeg bort i fra.

Artig at du som kaller deg "PlayWhitNature" forsvarer de som stiller i mr.olympia / universe. Tror du virkelig at en ren bygger kan vinne noe sånt i 2012?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: Razzia i Trondheim
« #549 : 26. februar 2012, 19:49 »
går ann å ha egne meninger uten at man skal begynne med personangrep

Utlogget Gangsyn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Razzia i Trondheim
« #550 : 26. februar 2012, 19:56 »
http://www.youtube.com/watch?v=b_0jiIfKJNo#noexternalembed

Dette burde gi de fleste noe å tenke over. Jeff Willet er MEST sannsynlig ikke dopa. Det er det svært liten sjanse for, mtp. hva han må gjennom for å få lov til å kunne kalle seg en naturlig kroppsbygger. Hør på hva han sier. Merk også hva han sier om hvordan han selv har utviklet seg i forhold til mange andre, som sannsynligvis er dopa (han nevner ikke disse personene ved navn i filmen, men oppfordrer folk til å Google det om de er nyskjerrige - noe jeg var, og dermed fant jeg ut at de han snakker om bl.a. er Branch Warren og Jay Cutler).

Det er MASSE informasjon om dette på nettet. Du har åpenbart ikke studert dette det minste. Å diskutere med deg blir derfor ganske håpløst, siden man blir mer eller mindre anklaget for å være en "slemming som bare mistenker alle".

Kan også legge til at en tidligere president i Norges kroppsbyggerforbund (kommer ikke på navn) også skal ha sagt at 90% (eller var det 95%?) av alle kroppsbyggerne som konkurrerer i Norge er dopa. Men her kjenner jeg ikke kildematerialet helt, så det er litt skummelt av meg å skrive. Greit å vite iallfall.

Når det er sagt, Jeff Willet ser sånn ut i konkurranseform (og er IFBB Pro - en av en håndfull naturlige kroppsbyggere som er blitt dette):



Så hvor langt man kan komme uten dop er ikke enkelt å si, men dette er sannsynligvis omtrent så langt det er mulig å ta kroppen. Jeff er blant de aller største naturlige byggerne som noen gang har vandret på denne kloden, og han har trent og spist strict i 20 år (eller noe sånt). Sammenligner man ham med andre naturlige kroppsbyggere, så ser man at det er en påfallende likhet i størrelse på alle sammen.

Så naive folk er. Slik ser Willet ut når han virkelig er ren.


Utlogget utpåtur

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Razzia i Trondheim
« #551 : 26. februar 2012, 20:07 »
Viser også til et mye omtalt intervju som først ble publisert i Ironman Magazine i 2007.

http://www.trulyhuge.com/pro_bodybuilding.htm

Svært sjokkerende ting som kommer frem. Anbefales til alle som er interessert i å få et bedre innblikk i kroppsbyggerverden.
Det der var heftig lesning. Hadde en anelse om at det var drøye tilstander, men det der sjokkerte meg.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #552 : 26. februar 2012, 20:10 »
I det intervjuet som paramora linket så snakkes det om modifisering av steroider på atom-nivå slik at de fungerer som før men blir umulig å oppdage i en test (før noen finner ut av akkurat den kombinasjonen). Det var det sprinterne som var involvert i BALCO saken brukte og de brukte nok en god del. De hadde nok råd til det også. Så det går an å komme seg unna med mye uansett hvor mye man blir testet, inkludert i "natural bodybuilding", men det går sikkert ikke an å bruke så mye som en IFBB pro typisk bruker. Så det går ikke an å si at sånn og sånn er rein bare fordi han driver med "natural bodybuilding" og er med på et utstrakt test program.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Razzia i Trondheim
« #553 : 26. februar 2012, 20:46 »
Så naive folk er. Slik ser Willet ut når han virkelig er ren.


lol

Jeg tipper bildet du viser til er fra etter at han har lagt opp. Og forskjellen er sannsynligvis ikke SÅ stor heller.

Den ser stor ut fordi:

1) I bilde 1 er han i sceneform (brun og rippa) - i bilde 2 står han i klær, er bleik og har høyere fettprosent (dette utgjør en ENORM forskjell). Hadde han flexa bicepsen i bilde 2, hadde han sett STOR ut. Se når han flexer i denne filmen (omtrent samme form som i bilde 2, antar jeg): http://www.youtube.com/watch?v=StlVwpmG-G0#noexternalembed - hopp til 1:30
2) Tipper han er litt mindre i bilde 2 fordi han tar det mer med ro med treningen om dagen, siden han ikke lenger trener for å konkurrere.

Jeff Willet ER ren. Iallfall er det ingen grunn til å tro noe annet. Det er SVÆRT sannsynlig. Se på andre naturlige kroppsbyggere som Skip LaCour, Layne Norton, Dave Goodin, Ulisses Williams Jr. m.m. Størrelsen er omtrent den samme på alle sammen. Jeg tror ikke det er fordi "de bruker mindre, men alle bruker det samme stoffet som ingen oppdager". Det TROR jeg iallfall ikke, men hva vet jeg? Jeg er ingen dopingjeger med inngående kunnskap i bol. Det forbauser meg likevel at folk absoluttt nekter å tro at naturlige kroppsbyggere faktisk kan være rene, når de dedikerer større deler av dagen sin til mat og trening HVER DAG enn hva 95% av alle som uttaler seg om det har gjort ÉN DAG I SITT LIV.

I tillegg kjenner de kroppen sin, trener hardt og brutalt (ikke RYP... ) og bruker som regel en del tilskudd som over tid sannsynligvis gir de en liten edge i forhold til hva man klarer å oppnå på brødskiver og en shake. Men poenget er at det går an å klare det uten bol. Hvem vet virkelig hvor grensen går?

Les litt mer om de som sier de er naturlige. Se hvor mye de gjør for sporten. Se hvor mye de er opptatt av å være naturlige. Les, les, les. Dann deg inntrykk.

Det virker alltid som det er så ekstremt mye folk ikke kan om dette.

For å bruke et annet eksempel: Hva med styrkeløft da? Mange aksepterer at det går an å bli sånn (Asbjørn Randen, en av Norges beste styrkeløftere):



Men ikke sånn?



Dette synes jeg er ironisk. Asbjørn Randen ser faktisk sånn ut, uten å trene for å bli en kroppsbygger:



Da er det ikke, spør du meg, faktisk så utenkelig at det går an å se ut som Willet, Norton etc. viss man optimaliserer alle faktorer for det, reduserer fettprosenten og smører personen inn med olje før man sender personen opp på en scene i riktig lys og tar bilde mens han flexer. Asbjørn hadde sannsynligvis kunne sett sykt rå ut som bygger viss han hadde gått inn for det. Det er flere styrkeløftere som har gått over til bygging, og dermed endt opp med å vise verden at de faktisk har en helt syk fysikk under alt fettet. Grunnen til at de har så mye muskler under fettet, er så klart:

Årevis med supertunge vekter = muskler.

For å si det sånn: Tar du 405 kg i knebøy, slik som Randen gjør, har du 100% sikkert lårmuskelmasse som en ganske god kroppsbygger.

Se f. eks på Dave Gulledge, som fant ut at han ville se hva som skjulte seg under den høye fettprosenten (før/etter):




Helt klart at folk tenker for lite når de prater i vei om dette, spør du meg.

Anbefaler også folk å lese mer om dopingkontroller innen styrkeløft, for å forstå at de så til de grader ikke er dopa (snakker nå om styrkeløftere som deltar i testa konkurranser. Ikke alle gjør det. I Norge gjør dem de, iallfall de som er med i NSF. Hva Dave Gulledge gjør, aner jeg derimot ikke). Det er EKSTREMT usannsynlig. Jeg kan ikke like mye om dopingkontrollene i naturlig bygging, men regner med at de ikke er noe annerledes/dårligere.

Anbefaler også folk å sjekke ut en dokumentar kalt "I Want To Look Like That Guy". Denne vil endre litt på synene til mange av skeptikerne, tror jeg. Jeff Willet spiller en sentral rolle i denne filmen, da han skal hjelpe en mann med 25 i fettprosent til å bli muskuløs, rippa - og sceneklar.

Og det går. Mannen som får hjelp er forøvrig han som prater med Jeff i klippet jeg lenket til over.

Trailer til "I Want to Look Like That Guy":

http://www.youtube.com/watch?v=kuygZX3HKSQ#noexternalembed

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Razzia i Trondheim
« #554 : 26. februar 2012, 21:14 »
Paramora:
Haha, Willet er SELVSAGT dopet.
Morsomt hvordan du først latterliggjør folk for å tro at Cutler & Co kan være rene, for så å fremstå nesten like naiv selv. Beklager å måtte skuffe deg, men de aller fleste profilerte "naturlige" byggere er faktisk dopet de også:)

Grensen for hvor stor det går an å bli naturlig, med meget lav fettprosent, er mye lavere enn det folk flest tror. Uten dop forsvinner muskler utrolig fort når man skal ha bort det siste fettet.

At du i det hele tatt trekker inn Randen vitner om at du ikke helt vet hva du snakker om.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!