Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365202 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Razzia i Trondheim
« #615 : 29. februar 2012, 16:25 »
Hvis vi skal ta utgangspunkt i logikken din da, så er det helt alright at Norske byer oversvømmes av heroinpushere som selger til 12-13 åringer i skolegården. Det er tross alt salg og ikke tjuveri ... og det dreier seg heller ikke om tvang?

For å svare helt konkret på spørsmålet ditt: Ja.

For å klargjøre mitt standpunkt må jeg dessverre gå i dybden, og det blir litt mer omfattende en et ja/nei/kanskje-svar.

Jeg er ikke for at 12-13-åringer skal kunne kjøpe heroin, og jeg er heller ikke for at noen skal selge heroin til disse. F.eks. ville jeg ikke tillatt noen som er på besøk i min leilighet å «insert action here» i min sofa, det betyr ikke at jeg mener alle som oppholder seg i Norge skal forholde seg til den samme regelen i sine egne sofaer. Jeg mener at å kollektivt påtvinge personer en regel som forteller dem hva de kan gjøre med egen kropp/eiendom er feil.

Moralsk sett er det tvilsomt at noen selger heroin til en 12-åring, men det betyr ikke dermed at man skal svare på tvilsom moral med tvang. Så det jeg snakker om er ikke den riktige moral, men den riktige/feilaktige bruk av tvang.

Først og fremst, hva er det som gjør det mindre greit å selge til en 12-13-åring fremfor en 22-23-åring? Er det intelligens? I så fall vet vi at det er eksempler på store variasjoner i intelligens. En 12-åring kan være mer, eller mindre intelligent enn en 22-åring. En 22-åring kan ha større refleksjonsevne enn en 42-åring også videre. Det blir en høyst kollektiv vurdering å si at en 12-åring ikke skal bli utsatt for salg av narkotika eller annet(f.eks. godteri) fordi han eller hun bare er 12 år, da det finnes eksempler på godt voksne mennesker som har elendig refleksjonsevne og bedømmelse. Et mer ekstremt tilfelle er personer med Downs syndrom. For å klargjøre mitt standpunkt kan jeg da begynne med at vurdering av om en person er kapabel til å ta egne reflekterte valg er basert på individuelle vurderinger, og med det forkaste myndighetsgrensen til fordel for individuell kartlegging. Dette høres kanskje rart ut, men det blir praktisert allerede i dag. Rettsaken til Breivik er et eksempel på det, et annet eksempel er oppkjøring for å få kjøresertifikat. Forskjellen er at vi har satt en kollektiv grense på 18 år, og dermed er vurdering bare aktuelt over den grensen. Med unntak av eksempelvis diverse bestialske drapssaker i USA, der siktede er under myndighetsalder og blir vurdert for å siktes «som voksen».

For det andre er mitt syn på det slik at det er foreldrene som har ansvaret for sine barns helse. Man kan se forskjellige eksempler på dårlig ansvarstagning med den økende fedmen blant unge. Etter min mening skal det i slike tilfeller bli gjort en vurdering av lovmakten om det er forsvarlig for barnet å bo sammen med sine foreldre. Igjen, dette må være en individuell tilnærming i form av kartlegging om barnet faktisk er i stand til å forstå konsekvensene av sine handlinger, enten det er fedme, narkotikabruk, eller annet. Om barnet er i stand til dette, har ingen rett til å ta fra barnet sin rett til å gjøre det barnet ønsker*. Om barnet derimot ikke er i stand til å forstå konsekvensene av sine handlinger, må lovmakten sette fokus på foreldrene, og om disse mishandler barnet ved å la barnet spise for mye, dope seg, eller hva det skulle være, må foreldrene bære konsekvensene av dette.

*I og med at barnet nå er å betrakte som et reflekterende og vurderende individ kan foreldrene kreve at barnet følger visse regler om det vil bo hos foreldrene. Dette kan være regler som at barnet ikke kan bruke dop, ikke spise usunn mat, eller at barnet må gjøre husarbeid.

Det bringer meg til hvordan jeg ser på det å få barn. Når man får barn inngår man på en måte en «kontrakt» hvor man godtar at man skal passe på barnet og behandle det bra** til barnet selv kan ta vare på seg selv(legg merke til at det å kunne ta vare på seg selv, og det å være myndig kan være to individuelle ting), ikke ulikt slik det er i dag. Med unntak av at etter min mening er ikke det at man blir 18 år noe som fraskriver foreldrene ansvar. Det som fraskriver foreldrene ansvar er at barnet/personen kan ta vare på seg selv.


**Ikke mishandle


Når det gjelder salg til mindreårige kan det argumenteres for at det kan være utøving av tvang mot foreldrene i form av at barn som ikke er myndige er foreldrenes «eiendom» og at salg uansett hva, om det ikke har foreldrenes samtykke, er lovstridig. Men her beveger man seg ut på et ganske vanskelig område å kontrollere, om det i det hele tatt burde kontrolleres. Det enkleste er at kort og godt å la eiere av privat eiendom bestemme hva som skal kunne selges på eiendommen. F.eks. kan det gjøres ulovlig å selge narkotika på alle skoler(regner med at dette allerede er på plass:P), og at de foresatte er ansvarlig for barnets velferd som nevnt over.

For å svare på ditt innlegg med et tilsvarende innlegg:
Hvis vi skal ta utgangspunkt i logikken din da, så er det helt allright at norske fengsler oversvømmes av heroinpushere som selger til 12-13 åringer som ønsker heroin. Det er tross alt en måte for disse personene å tjene til livets opphold, som igjen gjør at de ikke sulter og dør... og hvilken rett har vi som samfunn å bestemme at samtlige som ønsker å bruke eller selge heroin er kriminelle og fortjener straff?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #616 : 29. februar 2012, 16:32 »
Relevant: http://www.dagbladet.no/2012/02/29/nyheter/smugling/doping/20463679/

"Fikk det av en kompis i Egypt" LMAO

Tror jeg på. Jeg var på ferie i Sharm-el-Sheikh i Egypt i fjor og der var det et legekontor som reklamerte for "anabolic blabla". Det sto ikke direkte steroider, men det var et greit butikkskilt.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Razzia i Trondheim
« #617 : 29. februar 2012, 17:31 »
er vel heller for å få nok muskelmasse folk tyr til dopingmidler??

Playwithnature,

Doping brukes også for å beholde så mye muskelmasse som mulig mens byggere er på deff før konkurranse.
Gjør de ikke dette vil de fort miste for mye muskelmasse mens de prøver å oppnå sin konkurranseform.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #618 : 29. februar 2012, 17:37 »
Det er vel egentlig det Arnold Schwarzenegger har innrømmet at han holdt på med, hvis han ikke har utvidet innrømmelsen senere. Han ville ikke ha det til at han generelt har bygget seg opp med steroider.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Razzia i Trondheim
« #619 : 01. mars 2012, 00:40 »
Det er vel egentlig det Arnold Schwarzenegger har innrømmet at han holdt på med, hvis han ikke har utvidet innrømmelsen senere. Han ville ikke ha det til at han generelt har bygget seg opp med steroider.

SFV,

Se her f.eks:
http://www.youtube.com/watch?v=ebRglq-CPsY#noexternalembed

Eller les denne:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2003/10/01/MN191094.DTL&ao=all

Det er bare å google litt så vil du finne all info. Ligger også info ute om akkurat hva han brukte som jeg ikke vil skrive her.

Arnold var proppfull, akkurat som majoriteten av alle profesjonelle byggere. Dog brukte de langt mindre doser enn dagens hormonbomber. Wake up and smell the coffee!

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #620 : 01. mars 2012, 00:46 »
SFV,

Se her f.eks:
http://www.youtube.com/watch?v=ebRglq-CPsY#noexternalembed

Eller les denne:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2003/10/01/MN191094.DTL&ao=all

Det er bare å google litt så vil du finne all info. Ligger også info ute om akkurat hva han brukte som jeg ikke vil skrive her.

Arnold var proppfull, akkurat som majoriteten av alle profesjonelle byggere. Dog brukte de langt mindre doser enn dagens hormonbomber. Wake up and smell the coffee!

99,9% av de som har bruker på TF vet dette fra før... Så hvem er det du prøver å imponere?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #621 : 01. mars 2012, 00:52 »
SFV,

Se her f.eks:
http://www.youtube.com/watch?v=ebRglq-CPsY#noexternalembed

Eller les denne:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2003/10/01/MN191094.DTL&ao=all

Det er bare å google litt så vil du finne all info. Ligger også info ute om akkurat hva han brukte som jeg ikke vil skrive her.

Arnold var proppfull, akkurat som majoriteten av alle profesjonelle byggere. Dog brukte de langt mindre doser enn dagens hormonbomber. Wake up and smell the coffee!

Jeg har aldri sagt at Arnold ikke brukte steroider siden 3-årsalderen. Eller noe. Tvert i mot så prøvde vi å vurdere ut i fra bilder når han begynte å bruke (mye ??) steroider, i en tråd under denne. Poenget mitt er at Arnold har kun innrømmet bruk i forbindelse med deff og det betyr nok at det er et veldig vanlig bruksområde for utøvere.

Jeg drikker forøvrig kun kaffe på jobben. Og da er jeg allerede våken.  Drikke

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Razzia i Trondheim
« #622 : 01. mars 2012, 01:23 »

Jeg drikker forøvrig kun kaffe på jobben. Og da er jeg allerede våken.  Drikke

Husk at du bare skulle lukte på den, ikke drikke den Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Razzia i Trondheim
« #623 : 01. mars 2012, 01:30 »
SFV,

Se her f.eks:
http://www.youtube.com/watch?v=ebRglq-CPsY#noexternalembed

Eller les denne:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2003/10/01/MN191094.DTL&ao=all

Det er bare å google litt så vil du finne all info. Ligger også info ute om akkurat hva han brukte som jeg ikke vil skrive her.

Arnold var proppfull, akkurat som majoriteten av alle profesjonelle byggere. Dog brukte de langt mindre doser enn dagens hormonbomber. Wake up and smell the coffee!

uansett jg syntes arnold og denne gjengen er  noe unnskyldt. som sagt de var prøvekaniner og gjøre ingenting ulovlig

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Razzia i Trondheim
« #624 : 01. mars 2012, 10:27 »
Jeg har aldri sagt at Arnold ikke brukte steroider siden 3-årsalderen. Eller noe. Tvert i mot så prøvde vi å vurdere ut i fra bilder når han begynte å bruke (mye ??) steroider, i en tråd under denne. Poenget mitt er at Arnold har kun innrømmet bruk i forbindelse med deff og det betyr nok at det er et veldig vanlig bruksområde for utøvere.

Jeg drikker forøvrig kun kaffe på jobben. Og da er jeg allerede våken.  Drikke



SFV,

Bra du er våken:-)
Kaffe komentaren var ment mot de som forsøker å bagatellisere effekten av bol.
I følge kilder på nett har Arnold muligens dopet seg helt fra han var 15 - 16 år gammel. Det var i denne perioden frem til han stilte første gangen i Mr Universe han la på seg mest muskelmasse.

Godt mulig han brukte mindre senere når han stort sett drev med finpussing og småjusteringer. Ala en av innrømmelsene hans der han sier at han kun brukte det i perioder frem mot konkurranse for å opprettholde muskelmassen under deff.

Og som en annen debattant sier, den gangen var dette lov. I tillegg var det lite kjenskap om bivirkninger og konsevenser ved langvarig bruk

Utlogget PlayWithNature

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 240

Sv: Razzia i Trondheim
« #625 : 01. mars 2012, 11:55 »
Hold dere til topic ellers tilkaller jeg moderator.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Razzia i Trondheim
« #626 : 01. mars 2012, 11:59 »
Vel, jeg har ikke fulgt med i tråden i det siste, for topic har rodd laaaangt vekk fra Trondheim.

Men; Steroider var "lov" da og da. Steroider er enda per i dag lov å bruke i norge. Lovlig grense er satt til noe som de fleste ville ansett som ganske lite, men rettspraksisen er noe mer i normallaget der.

Og; Å faktisk ønske tilstander som i sverige??? Der folk rives ut av gymmet, ut av kaffer, ut av butikker forran barna sine, og blir hanka inn for blodprøve bare for at de har markerte armer?Huh Om du ønsker dette klarer jeg VIRKELIG ikke å forstå hvor du står politisk..

Quadriceps snakker alltid god for seg, og jeg er enig med han. Et forbud vil ikke (les ALDRI) stoppe trafikken av slike middler, og så det bli foreslått med tilnærming i yngre alder med informasjon om emnet? Med dagens internett, og barn/unge som kan bruke det, tror jeg heller vi ikke skal snakke så mye om doping, for kroppsbygging osv er faktisk (blant de helt unge i dag) virkelig IKKE interessant.. Det er nevnt, vi er en "sær liten bås" med mennesker som samles over en rar felles interesse som går på å torturere seg selv i flere år, så stille i stevne for å konkurrere først og fremst... Mot oss selv. Det var meg i strongman. Jeg lurte bare hvor mye jeg kunne løfte, hva det ble mot de andre var helt sekundert.

Jeg er en liberal person, men jeg støtter (faktisk) ideen om at de som befinner seg i idretter under NIF skal være rene. Alt annet er uetisk, og juks. Etter mitt vitende blir nettopp det ivaretatt av styrkeløftforbundet, som tester sine utøvere fint og ofte.

Men hva mannen i gata, gymmet, eller i den skittne garasjen med vektstengene gjør med sin kropp bør være opp til han. Det vi ser i Sverige er sovjetstatens oppreisning, og folk med barn, familier og ingen andre laster en litt større armer en andre blir dradd ut, plaget og arrestert av politiet...

Driv informativt arbeid, utesteng de som faktisk jukser i NIF idretter, men se på at de fleste som bruker AAS der ute gjør det av kosmetiske årsaker, og vil aldri hverken stille i et stevne eller noen ting.. La de være, for de plager ingen andre en de som evt blir skjalu på dem når dem går fobi dem på gymmet den timen.

Greit å ha gode holdninger, ekstremisme er ikke veien å gå..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Razzia i Trondheim
« #627 : 01. mars 2012, 12:08 »
Hold dere til topic ellers tilkaller jeg moderator.


"Hvis du ikke slutter, så sier jeg det til mamma" Sladderhank skal selv ha bank!

Beklager, ble bare så begeistret for alle smilefjesen. Skal ikke gjenta seg.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Razzia i Trondheim
« #628 : 01. mars 2012, 12:08 »
@@@Jeg antar at steroider er mindre avhengighetsskapende enn heroin. Hvis du først er hekta på heroin (og det kan klare seg med ett forsøk) så bryr du deg gjerne lite om loven og sosial aksept forøvrig, kong Heroin tar over.

Det jeg stillte spørsmål ved var i hvilken grad en beskyttet noen mot steroider ved å forby bruk av det. Lovverket forbyr i dag innførsel, distribusjon og salg av hormonelle preparater i den konteksten det diskuteres her. Likevel vet de fleste at det ikke er noen problem med tilgjengeligheten til disse preparatene og at razziaen i Trondheim ikke har større effekt enn at du må bytte mobilnummer på den du ringer til. Vi har også et lovforbud mot salg av narkotika her i landet. Poenget mitt var nå mer at det er naivt å tro at en skal rydde av veien et problem ved å forby det, eller ved å huke tak i et par langere her og der. Vakumet blir straks fyllt av andre tilbydere. Så lenge det er etterspørsel, så er det tilbud.

@@@Presteskapet i Iran er nok opptatt av ting som det er vanskeligere å argumentere for at har en negativ effekt på individet eller samfunnet, sånn som at kvinner ikke går med hijab offentlig o.l.

Spissformulering, men dog. Hvis vi snakker om hva som har en negativ effekt på folk, så kan en bare begynne å lage en lang liste med ting som skal forbyes. Vi kan forby mange næringsmidler. Vi kan forby tobakk. Vi kan forby alkohol og ta utgangspunkt i å tørrlegge hele kongeriket. Vi kan forby all petroleumsbasert transport av helsemessige årsaker (drit i den sydenturen din til sommeren) ... ja, og vi kan forby steroider. Ingen av disse tingene tar livet av deg i det korte løp. Like fullt vet vi at langvarig og overdrevent bruk kan føre til senskader. Hvilke senskader og i hvilket omfang de oppstår avgjøres av ganske komplekse årsaksforhold. Du har f.eks mennesker som røyker som en svamp hele livet og som hverken får KOLS eller lungekreft. Risikoen øker utvilsomt, ja ... men det er ingen garanti for at en får slike problemer. Det er slettens ingen garanti for at moderat bruk av steroider fører til noen voldsomme utslag av helseplager heller. Men hvis utgangspunktet er at vi skal beskytte samfunnet mot alt som er skadelig vha lovforbud, så har vi en formidabel oppgave foran oss. Mange som kritiserer steroidebrukere er også hykleriske så det holder, der de nipper til spritflasken med en sigg i munnviken fredagskvelden mens diskusjonen foregår i hissige former. En er seg selv nærmest antar jeg ...

@@@Du nevnte ikke harde narkotiske stoffer her, så det betyr vel at du også har en grense for hva samfunnet skal godta, bare at den inkluderer steroider.

Ingen vil ha en hverdag hvor den vanlige borger skal testes for alle tenkelige ulovlige substanser. Men kanskje noen synes det er alright? Du pisser på et glass hver dag du stiller på skole/jobb, slik at storebror kan forsikre seg om at du ikke drakk for mye kvelden i forveien, eller at du har brukt hormonelle preparater, eller at du tok 2 sovepiller fordi du har slitt litt med søvnen den siste uken. Alle biler kan få innebygget alkolås. Når du så dukker opp på helsestudioet, så er det å pisse på glasset igjen. Det er egentlig bare kostnader som setter begrensninger for hvor overvåkningskåte vi kan bli. I kombinasjon med hva folk flest finner forenlig med privatlivets sfærer da. Pick your choice ...

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Razzia i Trondheim
« #629 : 01. mars 2012, 12:38 »
Hvorfor er det dumt å trekke inn vitenskapens ABC? Dersom vitenskapen påviser at man har en livslang fordel av bol er den logiske konklusjonen at man må utestenges fra all idrett på livstid. Les hva de norske forskerene fant ut en gang til: http://www.pnas.org/content/107/34/15111.full

Det er dumt fordi en bør kunne anta at "vitenskapens ABC" sitter sånn noenlunde blant dem som deltar i slike meningsutvekslinger og at en derav kanskje har et litt edruelig syn på tidlige studier utført på mus og rotter og slikt. Forskningen er forsåvidt interessant den, men nå er det nå engang slik da at det ikke er et 1:1 forhold mellom mus og mennesker og at en må gå litt lenger ned den veien før en kan konkludere med noe som helst.

Nei dette er ikke kunskapsløst, Haugen har en muskulær fordel som er helt vill. Han kan trene seg ned til ideel kroppsvekt i tungvekt med masse kondisjon om han ønsker. Det er 100 ganger lettere enn å legge på seg muskulatur ved ren trening samtidig som man skal opprettholde blodkondis.

Dersom du ikke klarer å se fordelen han har her kan du heller tenke deg at han plutselig bestemte seg for å begynne med f.eks styrkeløft. Som 22 åring var han allerede milevis foran rent trenende løftere som har trent rent hele livet og på ett nivå de aldri kan komme til uten å jukse som han..."

Kunnskapsløst fordi det er helt andre kvaliteter som avgjør om du blir en god kampsportutøver, enn hva omkretsen på biceps er. Haugen ville nok gruset de fleste han gikk i ringen med i benkpress og knebøy eller traktortrekk og alt det der, men det betyr ingenting i denne sammenhengen. Det er en grunn til at profesjonelle kroppsbyggere ikke ser på det som en naturlig utvikling av sin "karriere" å begynne med kampsport. Vitterligen er det nå en og annen muskelbunt som har prøvd seg, men kan ikke huske noen som har hatt suksess. Siste eksporten var vel Brock Lesnar i UFC, men det viste seg fort at gutten fort ble avkledt når han møtte noen som kunne sakene sine.

Som kampsportutøver må en være smidig, rask og ha en kondisjon som gjør at en holder en drøy halvtime eller så med relativt høyt tempo. Ingenting av dette er forenlig med stor muskelmasse. Eller for å si det på en måte som gjør at du kanskje forstår det: Selv om jeg ikke er tankeleser, så tviler jeg på at det var mangel på muskulatur som gjorde  at Arild Haugen ga seg med boksingen. Ta forresten den 22-årige fantasifiguren du omtaler av dopingkurene sine et par års tid og se hva som er igjen av han da. Jeg betviler sterkt at han er milevis foran alle andre. Seen it too many times ...

Så det at andre også doper seg i proffboksing gjør det helt greit at Hulke Haugen doper seg?"

Det som er "greit" er det de respektive forbund tillater. Proffboksingen har et liberalt syn på doping, så de er et dårlig eksempel å ta utgangspunkt i. Penger er hovedincentivet her.

Vi snakker om bol her fordi du får en livslang fordel av anabole. Får du en livslang fordel av rus, utroskap eller bankran i idrett? Ikke det nei. Dette faller ¨på sin egen urimelighet."


Nå tar du på deg den bombastiske hatten. Var det her jeg skulle referere til vitenskapens ABC igjen? Hvor mange har du sett i "på" og "av" tilstand? Det er som natt og dag ...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!