Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365247 ganger)

MrPascal

  • Gjest
Sv: Razzia i Trondheim
« #660 : 08. mars 2012, 18:10 »
HVordan er det på bolebørsen om dagen egentlig? er det fortsatt like stille. Kunne vært interessant å sendt mld til en grønnselger, se om de fortsatt er på g.
Er det fortsatt helt tyst der kan det tenkes at det er en ny side under oppbygging.
Er ikke helt stille: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1786798.ece

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Razzia i Trondheim
« #661 : 08. mars 2012, 19:42 »
Mulig jeg er grønn når det kommer til data.

Men er det virkelig en umulighet for politiet å gå inn på børsen, late som om de er kunder, for deretter å ta selgerne på fersk gjerning i salg av anabole steroider? 

Evt, er det også umulig for dem å spore opp IP adresser, for å finne ut hvem som holder på på denne børsen?  Ja, jeg skjønner at kommunikasjonen er kryptert, men selv Pentagon kan jo hackes av amatører, så hvorfor skal ikke da politiets dataeksperter kunne få tak i noe info som kan føre til prevantivt arbeid på børsen?
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Cartman

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 944
  • Honnør: 77
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 944

Sv: Razzia i Trondheim
« #662 : 08. mars 2012, 19:46 »
Langt ifra noen ekspert, men vil tro serverene deres er veeeeldig godt gjemt bak proxy's osv.

Stod i artikkelen til DN at de hadde klart å spore de til Singapore (eller et annet land til helvete vekke) men der sluttet sporet deres.

Utlogget Starhellinga

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 353
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 353

Sv: Razzia i Trondheim
« #663 : 08. mars 2012, 19:47 »
Mulig jeg er grønn når det kommer til data.

Men er det virkelig en umulighet for politiet å gå inn på børsen, late som om de er kunder, for deretter å ta selgerne på fersk gjerning i salg av anabole steroider? 

Evt, er det også umulig for dem å spore opp IP adresser, for å finne ut hvem som holder på på denne børsen?  Ja, jeg skjønner at kommunikasjonen er kryptert, men selv Pentagon kan jo hackes av amatører, så hvorfor skal ikke da politiets dataeksperter kunne få tak i noe info som kan føre til prevantivt arbeid på børsen?

Politiet har ikke lov til å provosere fram forbrytelser.

"Når politiets innblanding i tid kommer før den straffbare handling, er det fare for at politiet skaper kriminalitet. Politiets formål er det motsatte. I en rettsstat må det være et utgangspunkt at borgerne, og i sær de som ellers er lovlydige, ikke skal kriminaliseres av politiet. Det vil være betenkelig dersom provokasjon skulle bli benyttet til å kriminalisere bestemte personer, for eksempel politiske eller personlige fiender. Det er viktig å sikre at statens maktapparat ikke kan misbrukes på denne måten."

Kilde: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/nouer/2004/nou-2004-6/8/5/2.html?id=385404
BP: 105 kg KB: 120 kg ML: 140 kg

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #664 : 09. mars 2012, 11:00 »
Mulig jeg er grønn når det kommer til data.

Men er det virkelig en umulighet for politiet å gå inn på børsen, late som om de er kunder, for deretter å ta selgerne på fersk gjerning i salg av anabole steroider? 

Evt, er det også umulig for dem å spore opp IP adresser, for å finne ut hvem som holder på på denne børsen?  Ja, jeg skjønner at kommunikasjonen er kryptert, men selv Pentagon kan jo hackes av amatører, så hvorfor skal ikke da politiets dataeksperter kunne få tak i noe info som kan føre til prevantivt arbeid på børsen?

Problemet med det første er vel at de da vil sitte med ei postkasse i arresten; siden sendere neppe skrive navn og adresse på pakka...og neppe får pengene overført til sin egen konto Smiley
Nå veit jeg ikke hvordan transasjonene foregår, men jeg vil tro de har et nokså vanntett opplegg på akkurat den biten - som det også sikkert krever urimelig stor innsats i forhold til overtredelsen å ta. Politiet ville jo hatt noen særlig stor sak bare ved å hekte en kar for å ha sendt en brukermengde til en enkeltperson, med mindre de kan sannsyneliggjøre at de med trygghet kan utvide tiltalen betydelig.

Ferdighetene mht å spore selgere, og sikkert også penger, elektronisk tror jeg nok er brukt til fulle i denne saken. Med unntak av det som er beslaglagt under aksjonen, så er det vel ikke først og fremst på fersk gjerning men på andre vilkår disse personene er satt på cella.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Razzia i Trondheim
« #665 : 09. mars 2012, 12:00 »
Det er vel sånn i Norge og at det ikke er lov til å ta initiativ til dette? Man kan ikke drive å spørre rundt om den og den personen selger for man vil kjøpe, da dette fremprovoserer en handling, som jeg har forstått.

Edit: Så ikke at Starhellinga skreiv dette i et innlegg over.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #666 : 09. mars 2012, 12:39 »
Det er vel sånn i Norge og at det ikke er lov til å ta initiativ til dette? Man kan ikke drive å spørre rundt om den og den personen selger for man vil kjøpe, da dette fremprovoserer en handling, som jeg har forstått.

Edit: Så ikke at Starhellinga skreiv dette i et innlegg over.

Joda, jeg så den før jeg skreiv, men uansett om det er tillatt eller ikke så ville det ikke hatt noen større verdi i den store sammenhengen vil jeg tro.

Politi forkledd som potensielle kjøpere tar jo narkoselgere på gata, men da er det vel mer den direkte frembydingen og eventuelle besittelse de tas på(?)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget studjur

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Razzia i Trondheim
« #667 : 09. mars 2012, 12:47 »
Det er vel sånn i Norge og at det ikke er lov til å ta initiativ til dette? Man kan ikke drive å spørre rundt om den og den personen selger for man vil kjøpe, da dette fremprovoserer en handling, som jeg har forstått.

Edit: Så ikke at Starhellinga skreiv dette i et innlegg over.

Kort fortalt er provokasjon fra politiets side lovlig. Det er imidlertid visse begrensninger. I Rt. 1984 s. 1076 uttales følgende:

"Det synes å være alminnelig enighet om - og jeg finner det for min del klart - at det ikke kan aksepteres at politiet fremkaller en straffbar handling som ellers ikke ville ha blitt begått."

Spørsmålet her er om politiet har fremkalt en straffbar handling som ellers ikke ville ha blitt begått. Svaret er vel rimelig åpenbart.

I tillegg til det som er skrevet ovenfor, som betegnes som grunnvilkåret, må følgende tilleggsvilkår være oppfylt:
- etterforskningen må ikke være beheftet med alvorlige mangler (rettssikkerhetsgarantier)
- det må foreligge sterk mistanke om straffbart forhold
- det må gjelde alvorlige lovovertredelser
- andre metoder må være utilstrekkelige

Til slutt kan det bemerkes at domstolene ikke er negative til provokasjon, forutsatt at politiet holder seg innenfor grensene som er trukket opp. Disse grensene er trukket opp med tanke på rettssikkerhetshensyn. Domstolene ser på det som et nyttig og nødvendig virkemiddel for å avdekke kriminalitet som ingen anmelder.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #668 : 09. mars 2012, 13:24 »
Kort fortalt er provokasjon fra politiets side lovlig. Det er imidlertid visse begrensninger. I Rt. 1984 s. 1076 uttales følgende:

"Det synes å være alminnelig enighet om - og jeg finner det for min del klart - at det ikke kan aksepteres at politiet fremkaller en straffbar handling som ellers ikke ville ha blitt begått."

Spørsmålet her er om politiet har fremkalt en straffbar handling som ellers ikke ville ha blitt begått. Svaret er vel rimelig åpenbart.

I tillegg til det som er skrevet ovenfor, som betegnes som grunnvilkåret, må følgende tilleggsvilkår være oppfylt:
- etterforskningen må ikke være beheftet med alvorlige mangler (rettssikkerhetsgarantier)
- det må foreligge sterk mistanke om straffbart forhold
- det må gjelde alvorlige lovovertredelser
- andre metoder må være utilstrekkelige

Til slutt kan det bemerkes at domstolene ikke er negative til provokasjon, forutsatt at politiet holder seg innenfor grensene som er trukket opp. Disse grensene er trukket opp med tanke på rettssikkerhetshensyn. Domstolene ser på det som et nyttig og nødvendig virkemiddel for å avdekke kriminalitet som ingen anmelder.

Dette høres langt mer rimelig ut ja.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #669 : 10. mars 2012, 20:49 »
Kan da umulig være noe problem å ta de som selger doping på børsen... Bare å overvåke postboksen som pengene skal sendes til. Skjult kamera oppe i hjørnet på postkontoret ser alt. Når samme fyren har blitt observert mange nok ganger hente penger i postboksen er det bare å slå til.

At politiet ikke har slått til før har kun med prioritering å gjøre. Tenk om det var heroin som ble solgt over internett, det ville blitt stoppet med en gang.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #670 : 11. mars 2012, 00:37 »
Sletta noen innlegg som strengt tatt hører hjemme i legalisering av dop tråden. Bør ikke være så vanskelig å lese hvilken tråd dere skriver på.






Svak, bitter og dopingfri



GeirH

  • Gjest

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #672 : 14. mars 2012, 11:51 »
Men å legge ut en sånn volds/draps-trussel kan ofte være fordi man håper at en eller annen som leser den skal gidde å gjøre noe, selv om man ikke har tenkt å gjøre det selv. Ala muslimske ekstremister som kommer med generelle trusler om at "sånn og sånn kommer til å dø".

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Razzia i Trondheim
« #674 : 15. mars 2012, 23:04 »
Vanvittig hvor stort dette begynner å bli. Trist for de involverte og de berørte, men bra noe så stort blir gjort slutt på.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!