Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365113 ganger)

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Razzia i Trondheim
« #750 : 25. juli 2012, 10:07 »
Det tok meg mange år før jeg faktisk innså at det meste som er skrevet på internasjonale nettsider som f.eks elitefts og t-nation om trening og kosthold er skreve av dopa folk. Det i seg selv at de er dopet (noe jeg synes er en alvorlig karakterbrist) er ikke problemet, men at de filosofiene og kunnskapen de har opparbeidet seg gjennom flere år faktisk ikke er til hjelp for meg overhodet. For de kjenner ikke til hva det vil si å virkelig stagnere. Jeg sto fast i bøy på samme vekt i 2 år+ på en rimelig gjennomsnittlig vekt i bøy (220kg), ingen av de skribentene på de nettstedene har selv vært i den sitasjonen at de er middelmådig, løfter middelmådige vekter og fortsatt står fast.
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget energy+

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Razzia i Trondheim
« #751 : 25. juli 2012, 12:25 »
Greit nok at Robert får en ny sjangse, men det er ufattelig mange på fitnessloggen som umulig kan skjønne hvor alvorlig det Robert er inneblandet i.

Han er mistenkt for omfattende salg av anabole steroider i stor skala skal man tro det som blir framstilt i media. Samtidig som han tjener grove (igjen, hvis det media fremstiller det som er riktig) penger på salg av dop til alle og enhver når han driver Norges største (iallefall seriøse) treningsside. Da blir det for meg litt merkelig at alle så si har glemt det Robert har vært med på før han i det hele tatt har blitt dømt. 5. mnd med varetekt og isolasjon er ikke noe de gir en person som har solgt noen glass med steroider.

Har han drevet med salg via nettet, har han samtidig null kontroll på hvem han selger til. Hvor gammel er den yngste som har handlet der? 13? Hva godt har en person på 13 av et ønske om utseende som Jay Cutler av steroider? Ja, steroider er kanskje ikke så farlig som mange som skal ha det til, men overforbruk er det absolutt ingen som har godt av. En person under utvikling har absolutt ikke godt av steroider hverken fysisk eler psykisk.

Til syvende og sist så dreier alt seg om penger og grådighet. Det er tross alt det som har drevet de som står bak det som har skjedd. De gir en lang faen i hvem, og hva de selger til. Det er ikke bare innen kroppsbygger-miljøet de har drevet med salg. Regner med dere ikke har mye til overs for de som selger narkotika? Det er ikke langt unna like ille det som har skjedd i akkurat denne saken.

Sier som Evis tildligere har uttalt: Robert beklager at han har blitt tatt, ikke hva han har gjort. Hadde han/de blitt tatt så ville de heller aldri sluttet.

At noen her setter Robert i tvil burde bare mangle, samtidig som han skal drive fitnessloggen fortsatt. Spør du meg så burde Robert trekt seg ut, og eventuelt startet på nytt.

Regner med han er ferdig med alt som har med steroider. Tviler på at Robert vil utsette familie og venner for det de har vært gjennom det siste halvåret. Kunnskapen han sitter med skal jeg ikke tvile på, men en ripe i lakken har han fått. Noe som enkelte ikke helt virker som de skjønner.

Jeg er enig. Skulle tro han var deres gud. Ikke rart Taliban klarer å hjernevaske folk når denne personen også klarer det Tongue

En ting som setter Robert i enda dårligere lys enn han allerede er den latterlige unnskyldningen hans. Her bagateliserer han det han har gjort med å si "et dumt valg jeg gjorde for noen år siden". Som nevnt så er han faktisk sittet i varetekt i 5 mnd med fare for bevisforspillelse og siktet for tre alvorlige brudd: kjøp og salg i store kvantum, organisert kriminalitet og hvitvasking av millioner. Dette prøver han feie under teppet så fort han er kommet ut av varetekt. Hårreisende!! Dette er IKKE et dumt valg. Likeså kommer støtteerklæringene fra hans disipler "alle kan gjøre feil". Breivik gjrode sikkert en feil han også. Skal vi ta han inn i varmen også?

fitnessbloggen er mest sannsynlig driftet og bygget opp av hvite/svarte penger.

En annen ting som for meg uforstående er hvorfor annonsører fortsatt er på den nettsiden og en stor aktør som både Xlife og PF som tidligere ville ut av miljøet for å få vekk dopstempelet. Robert er eier av fitnessbloggen og for meg så støtter de da hans virksomhet med å sponse nettsiden.

Og han hadde noen ansatt den gutten som PT på et studio hadde jeg sluttet å trene der i protest!

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #752 : 25. juli 2012, 13:02 »
Det er vel få som bestrider at effekten ved bruk over et visst nivå er betydelig, men også få med en viss innsikt som bestrider at effekten på enkelte individer kan virke nær ubetydelig i forhold til hva de hiver i seg. Det endrer uansett ikke det faktum at for de aller fleste er effekten betyyydelig....ellers hadde de vel heller kjøpt noe bøff på "helsekostbutikken" til samme pris Smiley

Når det gjelder karen i "Doping forever" så er det vel ikke annet å si enn at ikke skal ha videre stor innsikt for å kunne konkludere med at den kuren ikke kan ha vært mild på noen som helst måte. Han brukte kanskje ikke enormt mange milligrammene, men for å få de blodverdiene han fikk etterhvert så er det åpenbart at det er brukt verstingmedikamenter over drøyt lang tid Smiley

Han der var vel ikke akkurat lillegutt på forhånd. Sjekk 6:25 :

http://www.youtube.com/watch?v=VfTA6J28lW8#noexternalembed

Hva han har drevet med tidligere er det ikke så godt å si, selv om legen ikke fant noe spesielt akkurat da opplegget startet. Skulle nesten tro det var en high-responder som bestemte seg for å lage litt reklame for steroider. Samtidig som han skulle prøve en kur med verstingsteroider. Noe av det han sier på slutten høres sånn ut.
Det er lov å være mistenksom....
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #753 : 25. juli 2012, 14:49 »
Han der var vel ikke akkurat lillegutt på forhånd. Sjekk 6:25 :

http://www.youtube.com/watch?v=VfTA6J28lW8#noexternalembed

Hva han har drevet med tidligere er det ikke så godt å si, selv om legen ikke fant noe spesielt akkurat da opplegget startet. Skulle nesten tro det var en high-responder som bestemte seg for å lage litt reklame for steroider. Samtidig som han skulle prøve en kur med verstingsteroider. Noe av det han sier på slutten høres sånn ut.
Det er lov å være mistenksom....


Den saken fungerer nok dessverre mer som forlokkende enn skremmende for svært mange ja.

Nå er det en stund siden jeg så den dokumentaren, og da la jeg i grunn mest merke til de blodprøveverdiene det ble referert til. Av forståelige grunner har jeg tidligere lest resultatet av noen slike prøver så jeg vet om ikke annet at ting og tang gir svært ulike utslag, og det var åpenbart at det ikke var gjort "milde" valg.

Jeg mener å huske at han var ganske så sterk i utgangspunktet, så han hadde jo et meget godt treningsgrunnlag før "eksperimentet", og da hadde han jo et utgangspunkt som rimelig nok ga mer optimal visuell effekt enn om han hadde startet helt på scratch også der.
En får vel tro såpass at han var rein på forhånd når han sier det, men det kan jo selvfølgelig hende at han gjorde dette for å vise en effekt på egen kropp som han hadde testet ut tidligere en gang eller to Smiley

Det siste er vel forsåvidt ikke så interessant all den tid det han viser i filmen lett også kan vises av nær sagt hver bidige muskuløse person som fra et reint eller ureint utgangspunkt bruker noe reelt anabolt og samtidig går på et såpass seriøst kosthold at en får av seg en del fett. Det er ikke så reint få  "ureine" kroppsbyggere jeg har snakket med som legger på seg muskler i løpet av en deff.....og det skal vel nesten være fysiologisk umulig.... De det gjelder bruker nok veldig lite (eller ikke noe) i forkant av diettene, men øker bruken betydelig særlig under første 2/3 av dietten slik at de i begynnelsen legger på seg til dels voldsomt med muskulatur. Årsaken er vel
 i all hovedsak økte hormonverdier og for noen sikkert også i tillegg pga veldig skjerpet kosthold sammenlignet med off-season.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #754 : 25. juli 2012, 15:35 »
Jeg har også sett Doping Forever... han prøvekaninen er en stereotyp boler! Han hadde helt klart bola mange kurer før dokumentaren, men hadde ikke trent på lang tid. Det som er typisk med disse bolerne er at de KUN trener og spiser bra når de er på kur. De mener det ikke er noe vits å trene uten doping i kroppen og dette beviser hvor kraftig doping virkelig er.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #755 : 25. juli 2012, 15:51 »
Jeg har også sett Doping Forever... han prøvekaninen er en stereotyp boler! Han hadde helt klart bola mange kurer før dokumentaren, men hadde ikke trent på lang tid. Det som er typisk med disse bolerne er at de KUN trener og spiser bra når de er på kur. De mener det ikke er noe vits å trene uten doping i kroppen og dette beviser hvor kraftig doping virkelig er.

Det gjør det sikkert, men jeg synes det like mye demonstrerer holdninger. De gidder ikke hvis det ikke er lett. På TN sitt forum så var det for noen år siden en fyr som hele tiden skulle promotere steroider og som påsto at det er barnelærdommen at man ikke klarer å bygge noen ting (mer enn et par-tre kilo eller noe sånt) med mindre man bruker steroider. Og det stemmer da overhodet ikke. Jeg er ganske sikker på at han var der for å få folk til å kjøpe og at han var involvert i steroidsalg. Så det er lettere og kjappere å bygge muskler med steroider men det er ikke den eneste måten å komme noen vei på. Og den ideen er det ganske mange som promoterer, selv om det ikke er så mange som prøver seg på det akkurat her.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Razzia i Trondheim
« #756 : 25. juli 2012, 15:52 »
En jeg kjenner mente å pumpe jern uten bol var som å gå på ski uten staver...


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #757 : 25. juli 2012, 19:57 »
Jeg er enig. Skulle tro han var deres gud. Ikke rart Taliban klarer å hjernevaske folk når denne personen også klarer det Tongue

En ting som setter Robert i enda dårligere lys enn han allerede er den latterlige unnskyldningen hans. Her bagateliserer han det han har gjort med å si "et dumt valg jeg gjorde for noen år siden". Som nevnt så er han faktisk sittet i varetekt i 5 mnd med fare for bevisforspillelse og siktet for tre alvorlige brudd: kjøp og salg i store kvantum, organisert kriminalitet og hvitvasking av millioner. Dette prøver han feie under teppet så fort han er kommet ut av varetekt. Hårreisende!! Dette er IKKE et dumt valg. Likeså kommer støtteerklæringene fra hans disipler "alle kan gjøre feil". Breivik gjrode sikkert en feil han også. Skal vi ta han inn i varmen også?

Jeg synes også at hele nettstedet virker litt sånn. Og så blir det lojale disipler ut av det. Det liker jeg med Treningsforum, at det ikke er personfokusert.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget PerfectSense

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Razzia i Trondheim
« #758 : 26. juli 2012, 09:19 »
Det er vel få som bestrider at effekten ved bruk over et visst nivå er betydelig, men også få med en viss innsikt som bestrider at effekten på enkelte individer kan virke nær ubetydelig i forhold til hva de hiver i seg. Det endrer uansett ikke det faktum at for de aller fleste er effekten betyyydelig....ellers hadde de vel heller kjøpt noe bøff på "helsekostbutikken" til samme pris

Når det gjelder karen i "Doping forever" så er det vel ikke annet å si enn at ikke skal ha videre stor innsikt for å kunne konkludere med at den kuren ikke kan ha vært mild på noen som helst måte. Han brukte kanskje ikke enormt mange milligrammene, men for å få de blodverdiene han fikk etterhvert så er det åpenbart at det er brukt verstingmedikamenter over drøyt lang tid

Angående "Doping Forever", så vil jeg påstå at ikke alt virket veldig troverdig i den filmen. For meg høres det helt sinnsykt ut at han skal gå ned 10 kg fett samtidig som han legger på seg 15 kg med muskler i løpet av 10 uker.

Mener også å huske at de ikke ville oppgi hva han egentlig fikk i seg, men ett kjapt søk på nettet sier at kuren bestod at 500mg testosteron og 500 mg trenbolon i uka. De kan ikke seriøst mene at dette er halve doseringen av en nybegynnerkur?

Forøvrig tror jeg AntiDoping Norge river seg i håret av de siste dagers innlegg i denne tråden. Makan til bedre reklame for anabole steroider har jeg aldri sett. Ikke engang på forum som er positive til doping Tongue

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #759 : 26. juli 2012, 11:08 »
Angående "Doping Forever", så vil jeg påstå at ikke alt virket veldig troverdig i den filmen. For meg høres det helt sinnsykt ut at han skal gå ned 10 kg fett samtidig som han legger på seg 15 kg med muskler i løpet av 10 uker.

Mener også å huske at de ikke ville oppgi hva han egentlig fikk i seg, men ett kjapt søk på nettet sier at kuren bestod at 500mg testosteron og 500 mg trenbolon i uka. De kan ikke seriøst mene at dette er halve doseringen av en nybegynnerkur?

Forøvrig tror jeg AntiDoping Norge river seg i håret av de siste dagers innlegg i denne tråden. Makan til bedre reklame for anabole steroider har jeg aldri sett. Ikke engang på forum som er positive til doping Tongue

Nå husker ikke jeg de tallene, men om det er tilfelle så er det en nokså hinsidig endring ja.

Dersom det oppsettet du nevner stemmer så bekrefter det vel misstanken også..... De to sakene der sammen i oppgitte mengder og tid er i mine øyne en ganske heavy greie som på ingen som helst måte kan klassifiseres som hverken "nybegynnerkur" eller mild. Det forklarer forsåvidt den kroppslige utviklingen, men også blodprøvene.
Det er jo idioti å bruke noe i det hele tatt, men det der er virkelig idioti.

500 i uka av det sistnevnte i 10 uker er f.eks enormt mye. Byggere på diett er ikke akkurat kjente for å spytte i glasset, men jeg vil tro det store flertallet ville begrenset seg til 3-400 i uka i maks seks uker...og selv da føles kroppen som en "trykkoker" som i grunn ikke helt veit om den har lyst til å omfavne noen, gråte en skvett eller skalle dem rett ned....eller alle tre alternativene....
500 av det førstnevnte er helt mainstream om det kun er det som brukes - hverken mye eller lite i bolesammenheng, men det er selvfølgelig de som både dobler og firedobler den mengden (og vel så det). Du vet - de som med tid og stunder får hjeteinnfarkt fordi hjerteveggene har fått bygd opp så mye bindevev at hjertet knapt greier å trekke seg sammen.

Moderator har min fulle tillatelse til å slette denne. Den er utenfor tema, og nok over streken mht hva en bør skrive på TF. Beklager i såfall det!

Øyvind


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Razzia i Trondheim
« #760 : 26. juli 2012, 11:54 »
Det man glemmer er at fyren i Doping Forever har trent og bola før dokumentaren ble spilt inn. Bolere går like fort ned i vekt når de går av kur som de går opp i vekt når de er på kur. Kevin Levrone gikk rundt som en normalt bygd mann halve året før han blåste seg opp til mr olympia, det tok ham bare seks mnd å komme seg i form.

Ikke noen grunn til å tvile på tallene som er oppgitt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #761 : 26. juli 2012, 13:05 »
Forøvrig tror jeg AntiDoping Norge river seg i håret av de siste dagers innlegg i denne tråden. Makan til bedre reklame for anabole steroider har jeg aldri sett. Ikke engang på forum som er positive til doping Tongue

De fleste som i det hele tatt vurderer å begynne å bruke er nok klar over at en av bivirkningene av å innta mannlige kjønnshormoner eller syntetiske avarter er at det blir enklere å bygge muskulatur. Folk som forteller de noe annet (lærern på skolen f.eks.) mister all troverdighet i utgangspunktet. Da er sikkert det andre de sier også bare tull. Men det finnes jo andre bivirkninger enn den akkurat nevnt. Jeg synes egentlig at han fyren i Doping Forever var inne på en av de viktigste, og som ble tydelig for han da han skulle prøve seg på høye doser over lang tid med verstingsteroidet Trenbolon. Han sier det blir som å være høy på stoff. Og da snakker vi ikke om en kort periode, vi snakker om hele kuren. Humør og forholdet til omgivelsene (som Silverfox var inne på) blir endret, men det er et hormonelt fenomen som når gravide kvinner får humørsvingninger. Inkludert den generelle "verdensmesterfølelsen" som svært mange får. Det er bare det at omgivelsene har ingen sjanse eller grunn til å skulle forholde seg til det der. Det blir gjerne til at brukere blir veldig flinke til å holde det inne og skjule det for omgivelsene. Som igjen kan føre til plutselige utbrudd av et eller annet.
Det er en annen bivirkning. Økt sexdrift under kur er en tredje (leste en gang om en pro bodybuilder som hadde som hobby å ha sex med cola-automater). Hva er det som egentlig er hovedvirkningen ? At du blir en hormonklump. En hormonell mutant. Å innta syntetisk testosteron er en sak, å innta syntetiske avarter som absolutt ikke har noe i kroppen å gjøre i utgangspunktet blir noe annet. Du er nå ikke bare et farmasøytisk eksperiment. Du er et hormonelt eksperiment. Kanskje kan du få alle de bivirkningene som ble nevnt over til å føles positive og så gi faen i de som kun føles negative (inkludert det som skjer etter endt kur) men det er fortsatt det som er hovedpoenget. Alt annet blir å lure seg selv. Men som Ibsen sa : "Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme".


Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Razzia i Trondheim
« #762 : 26. juli 2012, 22:24 »
Ibsen, hvem faen er Ibsen?! Tar`n mye i benk?  Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #763 : 26. juli 2012, 22:31 »
Tipper han tok 30-40 kilo.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Sv: Razzia i Trondheim
« #764 : 26. juli 2012, 23:19 »
Han tok nok mye mer. Han var sannsynligvis oppvokst på gård og er da høyst trolig sterkere enn de fleste vektløftere/strongmen  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!