Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 365991 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Razzia i Trondheim
« #840 : 21. januar 2013, 15:44 »
Absurd dårlige priser kanskje?  Huh

Ja, nå vet jeg lite om hva slikt koster, men jeg ser jo at de lokale steroidegangsterene kjører fine biler, bor i fine hus og er veldig pene i tøyet, så det kaster vel av seg. Hvis de i tillegg gjør som det står i avisen, og slår ned på "tilbud" med hammer, så blir det nok dyrt etterhvert.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #841 : 21. januar 2013, 15:53 »
Ja, nå vet jeg lite om hva slikt koster, men jeg ser jo at de lokale steroidegangsterene kjører fine biler, bor i fine hus og er veldig pene i tøyet, så det kaster vel av seg. Hvis de i tillegg gjør som det står i avisen, og slår ned på "tilbud" med hammer, så blir det nok dyrt etterhvert.

Det vet faktisk ikke jeg heller, men vil tro det ikke har endret seg mye inn i dette tiåret..... Jeg aner heller ikke hvor mange som faktisk er kunder og hvor mye de i snitt handler for, men som du sier så er 3 mrd kroner mye penger...selv fordelt på mange hundre tusen potensielle kunder.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #842 : 21. januar 2013, 16:04 »
Det vet faktisk ikke jeg heller, men vil tro det ikke har endret seg mye inn i dette tiåret..... Jeg aner heller ikke hvor mange som faktisk er kunder og hvor mye de i snitt handler for, men som du sier så er 3 mrd kroner mye penger...selv fordelt på mange hundre tusen potensielle kunder.

Kan det være snakk om at de også selger andre ting, sånn som narkotika ? Jeg synes det høres sannsynlig ut.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Razzia i Trondheim
« #843 : 21. januar 2013, 17:11 »
Reagerte på et par ting i det utklippet fra DN:

1. De hevder at omsetningen av dopingmidler i Norge i 2011 var på 3 MILLIARDER kroner!!1 Det er helt absurd mye penger. For å sette det i sammenheng, så omsatte PF for i underkant av 70 millioner i kosttilskudd samme år, eller 1/42 av omsetningen av dopingmidler. Jeg sliter med å tro på det.

Bare vent til påske:

Den påståtte omsetningen har gått fra "flere hundre tusen kroner" til 100 mill på noen mnd. Tipper de er oppe i ca 50 milliarder til påske.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Razzia i Trondheim
« #844 : 21. januar 2013, 17:17 »
Bare vent til påske:


Det du sa.

Hva betyr forresten signaturen din? Lykkelig er den med fantastisk deodorant, eller noe?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Razzia i Trondheim
« #845 : 21. januar 2013, 17:26 »
Hva betyr forresten signaturen din? Lykkelig er den med fantastisk deodorant, eller noe?

noe sånt.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Razzia i Trondheim
« #846 : 21. januar 2013, 20:43 »
Kan det være snakk om at de også selger andre ting, sånn som narkotika ? Jeg synes det høres sannsynlig ut.
Et av de viktigste poengene til Dagens Næringsliv i sin opprinnelige artikkel om dopingnettverket (pre Gilde) var nettopp at det var enorme inntjeningsmuligheter, og svært liten sannsynlighet for å bli tatt, fordi politiet ikke prioriterte å slå ned på salg av doping. Salg av narkotika har historisk sett vært en helt annen verden, med tanke på prioritering av ressurser. Men man skal aldri undervurdere menneskets trang til å ville tjene enda raskere penger.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #847 : 22. januar 2013, 11:30 »
Kan det være snakk om at de også selger andre ting, sånn som narkotika ? Jeg synes det høres sannsynlig ut.

Det tror jeg ikke. Det er nok rett og slett et utfall av vel "optimistiske" vurderinger av både antall kunder og pengeforbruk pr kunde.

Enhver kan jo sette seg ned og leke med tall på dette....
En relativt stiv men straight dopingmåned koster ca 1.000-2.000 kroner, og er en i øvre enden av det intervallet så brukes det så store mengder at kjakene henger. Det er fullt mulig å bruke mer, men det er mer sannsynlig at det i snitt er nærmere det laveste i intervallet.
Det finnes enkelte som kjører hard og i årevis, og sikkert slik at de bruker 30-40.000 kroner i året eller mer på slikt, men de kan umulig være spesielt mange.  Det er ikke titusener lissom – da hadde de vært langt mer synlige.

Klassikeren er vel heller han (eller hun) som kjører en kur eller to på 2-3 mnd før og gjennom sommeren i ett eller noen få år, for så å komme til fornuften og droppe ut av det. Hvor mange det gjelder aner jeg ikke, men ved å se litt rundt meg så nekter jeg å tro at så mye som f.eks. 2-3 pr 100 personer i alderen 16-50 til enhver tid bruker doping. Det kan godt være at 2-3 personer pr 100 en eller annen gang i løpet av det aldersintervallet har gjort det, men det interessante mht årsomsetning er vel hvor mange som til enhver tid bruker?

Dersom en i et ekstremt tilfelle tenker seg at 10% av alle menn i alderen 16-50 år bruker doping stabilt (jeg tror andelen kvinner som gjør det er så forsvinnende liten at en så godt som kan se bort fra dem i et røft regnestykke). Den aldersgruppa inneholder drøyt 1,1 millioner menn. 110.000 menn skal da dra i vei 3 000 000 000 blanke kroner.
For å jevne det litt ut så kan en inkludere 40.000 melanotanjenter i regnestykket slik at en ender opp med 150.000 individer.

Selv med det store antallet brukere pr år så ender en opp med et snittforbruk på 20.000 kroner. Om det stemte så hadde gatene landet rundt flytt over av abnorme muskelberg, og kølsvarte damer med aner her i landet helt tilbake til Kong Sverres tid.
Så er heldigvis ikke tilfelle.  Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #848 : 22. januar 2013, 11:58 »
Jeg så en sånn side en gang hvor de solgte både steroider og narkotika, under forskjellige del-forum. Det betyr selvfølgelig ikke at alle som selger steroider er interessert i å selge narkotika. Akkurat som en del hasjselgere aldri kan tenke seg å selge heroin, f.eks.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Razzia i Trondheim
« #849 : 22. januar 2013, 12:08 »
Vi skal jo opp til 50 milliarder til påske, og da blir snittforbruket ca 300 tusen. Da blir det trangt på pallen på NM i kråps-byging til høsten. Hvis det da ikke stemmer det som en gang ble sagt om at det er de minste og de man minst skulle tro brukte noe som brukte mest. Da blir det god plass på pallen. Kanskje den blir tom.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Razzia i Trondheim
« #850 : 22. januar 2013, 12:27 »
Vi skal jo opp til 50 milliarder til påske, og da blir snittforbruket ca 300 tusen. Da blir det trangt på pallen på NM i kråps-byging til høsten. Hvis det da ikke stemmer det som en gang ble sagt om at det er de minste og de man minst skulle tro brukte noe som brukte mest. Da blir det god plass på pallen. Kanskje den blir tom.

Kvaliteten på lineupen på årets konkurranser kan jo uansett bli svært spennende! Grin

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #851 : 22. januar 2013, 13:01 »
Jeg så en sånn side en gang hvor de solgte både steroider og narkotika, under forskjellige del-forum. Det betyr selvfølgelig ikke at alle som selger steroider er interessert i å selge narkotika. Akkurat som en del hasjselgere aldri kan tenke seg å selge heroin, f.eks.


Jo jo, men jeg vil tro den omtalte summen siktet til omsetning av doping i mer tradisjonell forstand - aas, epo og sånnt. Narkotika regnes vel normalt ikke innunder det på folkemunne....selv om mange narkotiske stoffer også kan brukes i dopingsammenheng.
Dersom det er et samlebeløp for alt av medikamenter som selges ulovlig, så er det jo uansett litt vanskelig å forholde seg til betydningen av tallets størrelse.
 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Aktivutdøver

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

Sv: Razzia i Trondheim
« #852 : 22. januar 2013, 18:40 »
Hvis det da ikke stemmer det som en gang ble sagt om at det er de minste og de man minst skulle tro brukte noe som brukte mest. Da blir det god plass på pallen.

Jeg er ingen wada-mann, kun aktiv utdøver. Alikevel er vel dette med at de minste er av de som bruker mest godt reprensert innen fjellgeitene i sykkelsporten. Møter man de i full påkledning er de jo kjempesmå (av vekst!) alikevel er de fulle av vekst! og testosteron! (doping!)
Jeg er aktiv utdøver! Jeg velger heller å kalle meg aktiv utdøver enn å vise hvem jeg er! Grunnen til det er at mange åvervåker aktive utdøvere! Det er alikevel viktig for meg å presisere at jeg er aktiv utdøver!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Razzia i Trondheim
« #853 : 22. januar 2013, 22:01 »
Reagerte på et par ting i det utklippet fra DN:

1. De hevder at omsetningen av dopingmidler i Norge i 2011 var på 3 MILLIARDER kroner!!1 Det er helt absurd mye penger. For å sette det i sammenheng, så omsatte PF for i underkant av 70 millioner i kosttilskudd samme år, eller 1/42 av omsetningen av dopingmidler. Jeg sliter med å tro på det.

2. Robert Eilertsen bruker Ole Petter Drevland som forsvarer. Det betyr dessverre at han høyst sannsynlig blir frikjent for de alvorligste anklagene. Vent og se.


Hva har det at han bruker Drevland som forsvarer noe å gjøre med frifinnelse? Drevland kan ikke trylle med faktum, og er vel heller ikke kjent for å være den beste forsvareren

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Razzia i Trondheim
« #854 : 07. februar 2013, 16:20 »

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!