Skrevet av Emne: Razzia i Trondheim  (Lest 366097 ganger)

Utlogget Believe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #901 : 08. januar 2014, 12:32 »

Hørtes ut som voldsomme tall. Om det bare var ca 2000 medlemmer der, så skal de i snitt ha handlet realt for å komme opp i en omsetning på 100 mill Smiley

Dette aner jeg ikke noe om, men jeg vil intuitivt tro at det var mange ferskinger og småbrukere der inne - noen handlet sikkert for reale summer, mens de fleste handlet for ingenting eller småsummer inntil de fant ut at det var enklere og billigere å handle med "Ola på hjørnet utsia gymmet".


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #902 : 08. januar 2014, 12:49 »
Her er et bilde fra ett av beslagene, kigtropin er veksthormon (nederst) :

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3709684.ece

Det er ganske dyrt og neppe noe som "ola inne i hjørnet på gymmet" selger så mye av.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget schnappi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Razzia i Trondheim
« #903 : 08. januar 2014, 15:15 »
Hørtes ut som voldsomme tall. Om det bare var ca 2000 medlemmer der, så skal de i snitt ha handlet realt for å komme opp i en omsetning på 100 mill Smiley

Dette aner jeg ikke noe om, men jeg vil intuitivt tro at det var mange ferskinger og småbrukere der inne - noen handlet sikkert for reale summer, mens de fleste handlet for ingenting eller småsummer inntil de fant ut at det var enklere og billigere å handle med "Ola på hjørnet utsia gymmet".

tviler på at de bare solgte via nett. De har nok et stort kontaktnettverk utenfor nett som har bestilt.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #904 : 08. januar 2014, 15:49 »
Her er et bilde fra ett av beslagene, kigtropin er veksthormon (nederst) :

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3709684.ece

Det er ganske dyrt og neppe noe som "ola inne i hjørnet på gymmet" selger så mye av.

Slikt av diverse opphav er vel fortsatt rimelig standard vare i diverse utsalgssteder vil jeg tro.
En hører jo fortsatt hva enkelte bekjente sier der ute...... Det virker ikke som om det har blitt noen begrensninger i tilgangen på doping for å si det sånn, og særlig ikke mht akkurat den typen stoffer.
For meg er det uansett fortsatt like forunderlig at folk er villige til å betale 20-30 kroner for en "enhet" vann....det er jo på høyde med ei flaske Imsdal.....

Tror nok det meste har gått via diverse dealere og direkte til diverse kunder i det ganske land! 2000 mer eller mindre shoppingglade medlemmer på ei nettside gir neppe så stor omsetning som det en antyder i artikkelen.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Razzia i Trondheim
« #905 : 08. januar 2014, 19:22 »
Slikt av diverse opphav er vel fortsatt rimelig standard vare i diverse utsalgssteder vil jeg tro.
En hører jo fortsatt hva enkelte bekjente sier der ute...... Det virker ikke som om det har blitt noen begrensninger i tilgangen på doping for å si det sånn, og særlig ikke mht akkurat den typen stoffer.
For meg er det uansett fortsatt like forunderlig at folk er villige til å betale 20-30 kroner for en "enhet" vann....det er jo på høyde med ei flaske Imsdal.....

Tror nok det meste har gått via diverse dealere og direkte til diverse kunder i det ganske land! 2000 mer eller mindre shoppingglade medlemmer på ei nettside gir neppe så stor omsetning som det en antyder i artikkelen.

Men da blir vel ikke akkurat prisene noe lavere hvis Ola-på-hjørnet kjøper der først og så skal tjene penger på å selge det videre utenfor gymmet ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #906 : 09. januar 2014, 03:10 »
En fugl visket meg på øret at mannen bak Fasiten er i rettsalen enkelte dager. De tiltalte skal i dag forklare seg (torsdag) Kanskje det kommer noen saftige skildringer fra rettssaken etterhvert? Vurderer sterkt ta meg en tur en eller annen dag selv.

Flere i Tr.heim har forsvart de to hovedmistenkte så det holder. Blir de dømt, er det mange i Trondheim som må bite i det sure eplet.
Smil med det smilet du har.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Razzia i Trondheim
« #907 : 09. januar 2014, 09:32 »
Men da blir vel ikke akkurat prisene noe lavere hvis Ola-på-hjørnet kjøper der først og så skal tjene penger på å selge det videre utenfor gymmet ?

Jo, men da forutsetter du nesten at den eneste aktøren i Norge var gutta bak det famøse forumet, og at de hadde svinaktig lave priser. Det stemmer ikke så vidt jeg vet. De var vel heller dyre sammenlignet med "gateprisene". Det er garantert "gateselgere" som var minst like dyre, og jeg tror nok "børsen" hadde en slags status som rettningsgivende mht prisnivå slik at en del la prisene oppunder det nivået som var der.

Basert på hva jeg har sett, hørt og opplevd for noen få år tilbake så foregår fortsatt mye av denne typen "transaksjoner" mellom folk som kjenner hverandre relativt godt...og selv om det er slengt på en fortjenestemargin så er den nok av den grunn ofte ikke så forskrekkelig stor.
Greia er kanskje at Ola-på-hjørnet ofte ikke har så voldsomme ambisjonene om å tjene store penger, så det han gjør er å kjøpe et tusentalls ampuller testo for en 30-40 kroner stykket og en del tusen enheter hgh til 15 kroner "stykket" eller så - altså ikke stort billigere enn en vanlig kjøper kunne fått med de rette kontaktene.... Deretter pimper han opp prisen litt ved å f.eks doble prisen på testoen og slenge på en 5-10 kroner på hgh'en - prisene er fortsatt "hyggelige", varene lette å selge og han sitter igjen med noen titusner i fortjeneste.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget schnappi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Razzia i Trondheim
« #908 : 09. januar 2014, 09:47 »
Jo, men da forutsetter du nesten at den eneste aktøren i Norge var gutta bak det famøse forumet, og at de hadde svinaktig lave priser. Det stemmer ikke så vidt jeg vet. De var vel heller dyre sammenlignet med "gateprisene". Det garantert er "gateselgere" som var minst like dyre, og jeg tror nok "børsen" hadde en slags status som rettningsgivende mht prisnivå slik at en del la prisene oppunder det nivået som var der.

Basert på hva jeg har sett, hørt og opplevd for noen få år tilbake så foregår fortsatt mye av denne typen "transaksjoner" mellom folk som kjenner hverandre relativt godt...og selv om det er slengt på en fortjenestemargin så er den nok av den grunn ofte ikke så forskrekkelig stor.
Greia er kanskje at Ola-på-hjørnet ofte ikke har så voldsomme ambisjonene om å tjene store penger, så det han gjør er å kjøpe et tusentalls ampuller testo for et 30-40 kroner stykket og en del tusen enheter hgh til 15 kroner "stykket" eller så - altså ikke stort billigere enn en vanlig kjøper kunne fått med de rette kontaktene.... Deretter pimper han opp prisen litt ved å f.eks doble prisen på testoen og slenge på en 5-10 kroner på hgh'en - prisene er fortsatt "hyggelige", varene lette å selge og han sitter igjen med noen titusner i fortjeneste.

De måtte jo ha litt høyere pris for de sendte jo varene med Posten = porto ... hehe Tongue

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Razzia i Trondheim
« #909 : 09. januar 2014, 13:45 »
http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article8926071.ece

Spennende. Det ser ut som Gunnar Strand Jacobsen har blitt utlevert, og nå innrømmer bruk og salg.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #910 : 09. januar 2014, 16:58 »
Er det noen tråd på Fitnessbloggen som dreier seg om rettssaken? Har ingen bruker der, så en link hadde vært kjekt skulle det være en slik tråd. Jeg er så ufattelig smart at jeg klarte manøvrere meg selv fram til FB og tråden.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/anti-doping-politiet-avsl%C3%B8rte-norges-mest-omfattende-dopingfabrikk.15813/
Smil med det smilet du har.

Utlogget schnappi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Razzia i Trondheim
« #911 : 09. januar 2014, 17:42 »
http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article8926071.ece

Spennende. Det ser ut som Gunnar Strand Jacobsen har blitt utlevert, og nå innrømmer bruk og salg.

Det var bare et tidsspørsmål før han gjorde det. Det svekker bare hans troverdighet overfor retten når han først nekter for alt for så krype til korset for å innrømme når han blir navngitt og presset opp I et hjørne. Han er nok mer involvert enn han sier og det vet politet og retten.

Utlogget schnappi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Razzia i Trondheim
« #912 : 09. januar 2014, 17:44 »
- En gang var det en kunde som passerte en dopingtest, sa han, til latter fra aktørene i retten.

Kunden var naturlig nok ikke fornøyd med kvaliteten på dopingmidlene han hadde kjøpt.


hahahaah, lol! MOrsomt! Så de produserte placebo også da?

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Razzia i Trondheim
« #913 : 09. januar 2014, 19:14 »
Lurer på hva som vil skje med Kaliber framover. Gunnar sitter på kompetanse når det kommer til trening som få andre gjør, men jeg regner med han har fått seg en kraftig ripe i lakken nå som han har innrømmet skyld.  Jeg tvilte selv fram til rettsaken startet om Gunnar var skyldig, siden det er så mange som har forsvart han i sinne på forskjellige medier. Har en kamerat som trener på Kaliber. Han føler seg ikke særlig høy i hatten i dag.

Jeg må le litt: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article8929671.ece
Smil med det smilet du har.

Utlogget schnappi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Razzia i Trondheim
« #914 : 09. januar 2014, 19:39 »
Ikke godt å si hva som skjer med kaliber. Blir interesant å se!
Er jo en kjentsak at denne mannen har bolet og herjet lenge i det miljøet. Det er vel ca 13 år siden han var på en annet åpent boleforum hvor han kalte seg TheMANimal eller.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!